Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller-big mistake????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hov...   nu så jeg lige din preamp tråd om skrat..   Er det en NLE attenuator du har i Naka'en?

Jeg havde sådan en dims i min Croft. Hvis der er noget der lyder fladt og kedeligt er det NLE'en. Absolut nul dynamik.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan den opfører sig i din Naka, men efter min oplevelse med NLE'en er jeg meget sikker på at der skal en helt speciel konstruktion til for for at den performer ordentligt. Man kan ikke bare skifte sit potmeter ud med sådan en.

Det kan godt være der hunden ligger begravet.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

er du sikker på at den har den rigtige impedans? putter du en 10k attenuator ned i croften, så er der ballade!
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Hov...   nu så jeg lige din preamp tråd om skrat..   Er det en NLE attenuator du har i Naka'en?

Jeg havde sådan en dims i min Croft. Hvis der er noget der lyder fladt og kedeligt er det NLE'en. Absolut nul dynamik.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan den opfører sig i din Naka, men efter min oplevelse med NLE'en er jeg meget sikker på at der skal en helt speciel konstruktion til for for at den performer ordentligt. Man kan ikke bare skifte sit potmeter ud med sådan en.

Det kan godt være der hunden ligger begravet.

/vilmann

yeps,der sidder en NLE,som forgængeren har proppet i,keglen glemte bare at skrue den lille plade ordentlig fast,hvor drejeknapperne sidder,det har jeg så fikset og nu skratter den ikke så vild mere...jeg lærer altid noget nyt,mente at har læst om denne attenuator at den er THE BOMB...

den lyder efter min hørelse fin via cd...ok,så skal der skaffes en anden preamp for at teste om det måske er det

mvh

f

Til top Vis franke69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franke69

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 01 November 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

atts p***er mig af. mit favorit niveau er _altid_ mellem to klik

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 01 November 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
er du sikker på at den har den rigtige impedans? putter du en 10k attenuator ned i croften, så er der ballade!

Den kom montret med 100kOhm NLE. Ikke noget forkert der, hvis man ser bort fra mangel på dynamik. I dag sidder der en Alps Blue - det virker!

sismofyt skrev:

Også det, ja

/vilmann

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
sismofyt skrev:

Den kom montret med 100kOhm NLE. Ikke noget forkert der, hvis man ser bort fra mangel på dynamik. I dag sidder der en Alps Blue - det virker!

sismofyt skrev:

Også det, ja

/vilmann

Hehe det var vist min den gamle Croft!

Ja det med "klikkene" var specielt udtalt på denne, da den, så vidt jeg husker, havde højt gain (der var vist også én med lavt gain). Puha havde den på et sæt Audio Research M300, enten var der for lidt eller også blev man blæst omkuld!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 01 November 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

atts har bestemt sin berrettigelese i min verden (studie gear) men som volumen kontroller synes jeg de er møj irriterende og ja har man gammelt gear med typisk 20dB gain i line delen og følsomme effektforstærkere går det jo helt galt

kostede nle'en ikke også en mindre formue?

croft er noget sjovt noget. fixede en for et medlem hrinde for et par måneder siden. ok bygge kvalitet lige bortset fra var der var brugt solidcore som altså knækker  men hvem i hulen kan leve med to volumen kontroller???? de ville drive mig til absolut vanvid (ja, mere gak end jeg er nu altså)

de der englændere ... pttfff

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 01 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:

Nu er det Milu der har sat den i, så det ved jeg ikke - men de er vist lidt pebrede. Mon ikke man kan købe tre eller fire Alps'er for samme pris?

Citér:

croft er noget sjovt noget. fixede en for et medlem hrinde for et par måneder siden. ok bygge kvalitet lige bortset fra var der var brugt solidcore som altså knækker men hvem i hulen kan leve med to volumen kontroller???? de ville drive mig til absolut vanvid (ja, mere gak end jeg er nu altså)

Ja - den er engelsk. Og Glenn Croft sine har egne ideer. Jeg vil tro der er mening med galskaben, og at de porøse solidcore kabler er der, fordi de skal være der. Men de to volumen-potmetre...   nej tak. Et stk. I stereo, please

Jeg har hørt om en der kopierede en Croft-preamp. Nærmest komponent for komponent, Opgaven er til at overkomme, for de er som regel meget enkle i opbygningen. Der var bare det problem med kopien at den ikke lød godt.....   Glenn Croft kan noget

Men for nu at komme tilbage til franke's pladespiller, så vil jeg gerne melde mig i koret af folk der råber: Prøv en anden preamp.

/vilmann

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 01 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

de blå alps koster ikke mange kroner hvis man kigger sig omkring, så man kan vel få en 10-20 stykker for en nle

meget muligt at glenn synes at solidcore 'lyder' bedst, men han får altså ganske sikkert mange ind igen til rep. jeg anbefalede ejeren at skifte hele bundtet. har set en del croft diagrammer og tjekket hans komponent valg ud, intet specielt her. ikke noget man ikke kan flække sammen på en efter middag. sådan ser de også ud inden i .. hahaha.. men ja det lyder nu fint. good value for money, as they would say across the pond

tilbage til slæden. din skuffelse kan altså sagtens skyldes vinyl mediet. har du prøvet at lytte til dine (og andres plader) på andre pladespillere? hvis tendensen går igen, tjae så er der ikke rigtigt noget at gøre. jeg har kendt til flere der, desværre, har haft den oplevelse

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
sismofyt skrev:

Nu er det Milu der har sat den i, så det ved jeg ikke - men de er vist lidt pebrede. Mon ikke man kan købe tre eller fire Alps'er for samme pris?

Citér:

croft er noget sjovt noget. fixede en for et medlem hrinde for et par måneder siden. ok bygge kvalitet lige bortset fra var der var brugt solidcore som altså knækker men hvem i hulen kan leve med to volumen kontroller???? de ville drive mig til absolut vanvid (ja, mere gak end jeg er nu altså)

Ja - den er engelsk. Og Glenn Croft sine har egne ideer. Jeg vil tro der er mening med galskaben, og at de porøse solidcore kabler er der, fordi de skal være der. Men de to volumen-potmetre...   nej tak. Et stk. I stereo, please

Jeg har hørt om en der kopierede en Croft-preamp. Nærmest komponent for komponent, Opgaven er til at overkomme, for de er som regel meget enkle i opbygningen. Der var bare det problem med kopien at den ikke lød godt.....   Glenn Croft kan noget

Men for nu at komme tilbage til franke's pladespiller, så vil jeg gerne melde mig i koret af folk der råber: Prøv en anden preamp.

/vilmann

Hmm, mener den kostede 1100,- men det kan være jeg tager fejl... I min verden er det længe siden!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 01 November 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

ja, det var vist der omkring. er niels larsen stadig aktiv? hans nle1000 var bare nogle badass amps. havde en stereo nle800 til låns på et tidspunkt. hvis han gejlede dem op med aluforplader og passiv køling kunne de sagtens løbe om hjørner med diverse amerikanske svejseværker 

franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

sådan,nu ryger den der nakamichi

har nu budt lidt på ebay (parasound og avm),men jeg kunne da godt tænke mig at nogle af jer kloge hoveder har et godt bud på en preamp,helst med riaa,helst brugt,der kunne passe i mit setup...

har overvejet lidt en harman kardon signature 1.0 til dkk 2800.-,men er lidt bange for at den er i  klassen med det der sidder i min hk8500...

tak for de mange svar indtil nu

franke

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 03 November 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

hvad er dit budget? havd står en FET 9 i idag?

franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

hej sismofyt,

så lidt som muligt,så meget som nødvendigt...

hmmm,tænkte på så omkring 5k max. for noget brugt

and by the way,hvad er en fet 9?

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 November 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

franke69 skrev:

sådan,nu ryger den der nakamichi

har nu budt lidt på ebay (parasound og avm),men jeg kunne da godt tænke mig at nogle af jer kloge hoveder har et godt bud på en preamp,helst med riaa,helst brugt,der kunne passe i mit setup...

har overvejet lidt en harman kardon signature 1.0 til dkk 2800.-,men er lidt bange for at den er i  klassen med det der sidder i min hk8500...

tak for de mange svar indtil nu

franke

Hvad med en Mark Levinson no. 28 med riaa-del indbygget ????? Den bør kunne fåes for omkring 8-9000 kr eller billigere.

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Velsing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Sendt: 04 November 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med den Exposure super 15 m. rigtig god Riaa der er i den blå avis til 4K...?? Han kan måske presses lidt, da den har været der et stykke tid.. En fantastisk integreret forstærker, -spørg bare Pete :-)

Det er ikke min, men jeg har selv den tilsvarende 17/18 kombi, som gør det super.

Jeg fandt først pladespiller-magien da jeg skiftede min Rega 3 ud med en gammel Thorens TD160 Super, og i øvrigt monterede denne med en K1'er.. :-) Nu er den i skabet!! men det kan selvfølgelig blive bedre. Men Regaen havde simpelthen ingen timing og skreg i de høje toner, og det er helt væk nu. Nuvel, flere detaljer må komme senere med en bedre pick-up, men lyden er meget finere og mere levende end på min udmærkede Exposure 2010 cd-afspiller...

Til top Vis Velsing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Velsing

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 November 2006 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Velsing skrev:

fandt først pladespiller-magien da jeg skiftede min Rega 3 ud med en gammel Thorens TD160 Super, og i øvrigt monterede denne med en K1'er.. :-) Nu er den i skabet!! men det kan selvfølgelig blive bedre. Men Regaen havde simpelthen ingen timing og skreg i de høje toner, og det er helt væk nu. Nuvel, flere detaljer må komme senere med en bedre pick-up, men lyden er meget finere og mere levende end på min udmærkede Exposure 2010 cd-afspiller...

Skete præcis det samme da jeg ditchede min rega til fordel for Thorens 160 super med SME - let there be light

franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

sådan,

nu blev der købt en brugt linn kolektor,forventes i løbet af ugen,spænnende...

mvh

frank

p.s. nogen,der er interesseret i en kedelig attenuator,som hænger på en naka 5e,som skratter en smule(kun en smule)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes