Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Synes det er lidt synd at Sony står der.... |
|
|
Arh, Sony er da super til os med koner. Husk på at så slipper vi for at svare på spørgsmål når det er Sony, så let det er at gå til 
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Kiilsgaard skrev:
Erik D skrev:
Fedt setup.
Hvad er det for en model HDD recorder, den Sony ?
|
|
|
Det er en Sony rdr-hx 720.
|
|
|
Synes nok den så bekendt ud, jeg har netop købt en i sort, men har ikke fået pakket den ud endnu 
Hvad synes du om den ? beklager hvis det er OT 
|
|
|
Det er nok lidt OT. Men jeg er fint tilfreds med den. Det eneste jeg har at udsætte på den er at den er langsom til at starte op. Men når den er started gør den det godt og fungere fint. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Det lyder i alt fald p***e godt . Jeg må sige at jeg var imponeret over den top den lille højtaler kan lave. Kombinationen med Classic'en der har en meget kontroleret og stærk bund og så en lille stander ht. der går forholdsvis dybt er også et klart hit i mine ører. Ja til prisen vil jeg sige at det er et lille best-buy system du har fået banket ned.
Får du ellers hørt noget musik?
|
|
|
Jeg får hørt masser af musik, stort set hver dag. Denne hobby åbner virkelig op for en masse musik som man ellers ikke ville lytte til før. Jeg lyttede f.eks. ikke så meget til klassisk, jazz og blues før jeg begyndte at få noget ordentligt grej. Det har virkelig sat gang i en stor interesse for musik. For de fleste vender det nok den anden vej, men jeg har fået en meget større interesse for musik efter jeg er begyndt at interessere mig for hifi. Det er super __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt flot, Dali Helicon er en virkelig lækker serie, så lige på et sæt i går i HFK, desværre var de sat i skammekrogen til en midlertidig fordel for den nye B&W CM-serie som var sat op til en kort demo ...
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det næste jeg skal til at lege med er firbedringer af akustikken i min stue når jeg skal lytte. Det skal være noget midlertidigt, så jeg kan ikke lige bygge stuen om. Jeg har tænkt mig at forsøge med at hænge nogle tæpper op på vægen bag højtalerne og bag lyttepositionen. Jeg glæder mig til at se om det har noget effekt. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super ide Kiilsgaard  ... så kan vi altid nappe i ikea og købe os fattige i fede gardiner når du har besluttet hvor det hele skal hænge.
|
Til top |
|
|
lille splint Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg selv ude i overvejelser om at købe disse ht. men da jeg for det meste hører rock musik kan jeg ikke helt finde ud af om der er bas nok i dem?
jeg skal ud og høre dem i morgen hvis de da har dem i hfk men vil godt lige hører andres mening til dette inden
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille splint skrev:
jeg skal ud og høre dem i morgen hvis de da har dem i hfk men vil godt lige hører andres mening til dette inden |
|
|
Du skal høre dem hjemme hos dig selv, især bunden ved du intet om før du har hørt den i dit eget rum. Jeg syntes at 300'eren har en rigtig god og fyldig bund, især for en ht. at den størrelse. Ellers er der ikke langt op til 400, især ikke hvis du kigger brugt. Hvor stort et rum skal de spille i? Kiilsgaard, er dit ikke ca. en 18-20 stykker i den afdeling hvor du hører musik?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca. 20 kvm
mht 400 så er jeg ikke sikker på at min 100 w holfi kan få dem til at præstere det de burde derfor er 300 mest i mine tanker
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille splint skrev:
ca. 20 kvm
mht 400 så er jeg ikke sikker på at min 100 w holfi kan få dem til at præstere det de burde derfor er 300 mest i mine tanker |
|
|
400 er ellers lettere at drive, 89,5db mod 300's 86db, så det er faktisk over 3db. Så det tror jeg ikke du skal lade slå ud af.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
se det var jeg ikke klar over.
jeg må hellere prøve dem begge. men hvad med 20 kvm til de 400? bliver de ikke lige voldsomme nok? der er kun 2 1/2 meter fra ht til min lytteposition
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille splint skrev:
se det var jeg ikke klar over.
jeg må hellere prøve dem begge. men hvad med 20 kvm til de 400? bliver de ikke lige voldsomme nok? der er kun 2 1/2 meter fra ht til min lytteposition
|
|
|
Jeg valgte 400 fra da de jo skal stå med en god afstand til bagvæggen og samtidig rager den langt ud i rummet. Dvs. at der i mit lille rum ikke er plads til ret meget andet og så var jeg bange for at bassen ville blive for voldsam i det lille rum. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes i alt fald at Kiilsgaards 300'ere har masser af bund. Der kan jo også laves meget med niveau i bunden ved at justerer afstand til bagvægen, eller rykke lytte pladsen mod bagvægen og så sørge for at fange reflektioner med et tæppe.
Der er altså også noget særligt ved en god 2 vejs som 300'eren, den hænger bare bedre sammen end de fleste 3 vejs. Jeg har selv en 3 vejs og det var tydeligt at høre at bund og mellemtone hang rigtig godt sammen ude hos Kiilsgaard.
Om intet andet, så er de 300 i så høj kurs at, hvis man køber dem brugt er det næsten garanteret at de kan sælges igen meget hurtigt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 November 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hørte dem i går sammen med 400 og bassen var da betydelig bedre i 400 men som helhed synes jeg faktisk at 300 var bedre. toppen bliver på en eller anden måde dårligere i 400 hvor den på 300 er fantastisk.
så de var helt klart en positiv oplevelse og jeg vil give kiilsgaard ret i at 400 nok vil blive for voldsom i et lille rum
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er muligt så lån dem med hjem og lyt til dem i din stue. Det vil helt sikkert give dig et bedre indtryk af hvordan de lyder.
Det er nu engang sådan at det er fint at prøvekøre en firhjulstrækker på asfalt, men før man har prøvet den i det terræn hvor dan skal bruges hved man ikke hvad den kan. Måske en dårlig analogi, men forslaget med at låne med hjem synes jeg stadig er godt. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

|
Sendt: 07 November 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
Det er nu engang sådan at det er fint at prøvekøre en firhjulstrækker på asfalt, men før man har prøvet den i det terræn hvor dan skal bruges hved man ikke hvad den kan. |
|
|
Once you were but the learner, now you are the master  ... fremragende analogi! rummet betyder enormt meget. Hvornår skal vi hænge tæpper op?
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 09 November 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så snart jeg lige for taget mig sammen til at købe nogle  __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kiilsgaard
Rigtigt fedt setup du har dig. De Helicon'er er simpelthen bare så flotte.
Jeg har selv lige købt et sæt Helicon 400W og overvejede at prøve VdH The Clearwater mellem dem og effekten. Hvordan oplever du lyden med det kabel? Jeg er på udkig efter et kabel, der vægter toppen en del og de nedre regioner mindre, da mit rum ikke er stort nok til 400'eren.
Mvh Jannik
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 09 November 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clearwater spiller som navnet antyder meget meget rent. De spiller ret neutralt med en god stram fast bas. Mellemtonen er klar og der er godt med plads. Dette er selvfølgelig KUN hvis man lægger dem dobbelt
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Hej Kiilsgaard
Rigtigt fedt setup du har dig. De Helicon'er er simpelthen bare så flotte.
Jeg har selv lige købt et sæt Helicon 400W og overvejede at prøve VdH The Clearwater mellem dem og effekten. Hvordan oplever du lyden med det kabel? Jeg er på udkig efter et kabel, der vægter toppen en del og de nedre regioner mindre, da mit rum ikke er stort nok til 400'eren.
Mvh Jannik
|
|
|
Jeg har også haft kig på Helicon 400, men jeg mente også at de var for store til min stue, både lydmæssigt men også rent fysisk.
Det lyder som om du har taget noget af en chance ved at købe en højtaler der er for stor til din stue og håber på at kablet kan rede dig. Helicon 400 er en super fed højtaler, så rigtigt mange gange held og lykke.
Hvad angår vdh cw er jeg meget glad for det. Jeg har testet det op imod et via blue fra hificable.dk. CW kablet blev valgt da det var klart det billigste kabel og forskellen var ikke særlig stor. Jeg bruger det i en biwire konfiguration, men har hørt flere der siger at det er bedre hvis man ligger det dobbelt og bruger et lille stykker som jumper op til diskanten. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|