Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer/Panasonic bedste køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesperducati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Vedr. Brummen.

Kan næsten forstille mig at der har været nogle pioneer plasma-tv der har haft halv-defekte spoler.
For nede i butikken var det kun en lav summen.
Og når jeg definere lav summen. Så er det en summen der ikke høres fra 3-4 meters afstand.
Og jeg har altså ingen problemer med min hørelse...

Men når jeg får skærmen skal jeg nok melde tilbage om evt. summen.

Mht. historien om dobbelt billede: her.

Testen er om TH-42PV600 som skulle være identisk som PV60EH.

Men jeg kan ikke sige noget ondt om pana. (Kun designet)
Jeg er jo ikke expert her på billede!

Men hvad ved jeg , jeg har ikke engang fået min fladskærm endnu!

Men efter at have læst en del på disse tråde hos hifi4all vil jeg da tro at man ikke kan få bedre i denne her prisklasse!!! Altså Pioneer og panasonic.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

lagerfeldt skrev:
gROoxY skrev:
A

lagerfeldt skrev:

Brummen er simpelthen for høj på Pioneeren, og det er ikke en defekt sending..

Her er jeg lodret uenig. Det er bestemt ikke noget man lægger mærke til.

Med al respekt, så er der ikke noget at være uenig i rent faktuelt.

Som lydtekniker har jeg naturligvis lavet både en A og C vægtet måling for helhedens skyld.

Og Panasonic'en kommer ikke i nærheden af det støjniveau Pioneeren eller Samsung udviser. Og det er til trods for at Panasonic'en har blæsere.

Det er dog ikke noget man behøver et måleapparat til, det er ganske hørbart med "det blotte øre" :-)

Du er naturligvis velkommen til at mene, at det ikke generer dig personligt. Så har du nok bare ikke så følsomme ører. Selv min kone var dog dybt generet af lyden.

I forretningen rapporterede sælgeren om flere returnerede eksemplarer netop med grundlag i denne summelyd. Eneste løsning var at lakere spolerne, hvilket jo skal gøres en gang om året.

På alle andre områder er Pioneeren fuldt på højde med Panasonic'en. Der er absolut ikke noget dobbeltbillede på Panasonic'en - den historie ved jeg ikke hvor stammer fra.

Mht. VGA (eller rettere XGA) kontra component fra Xbox, så bør man nok lige checke dette ved selvsyn før man dømmer, og checke op på hvad der rent faktisk sendes via VGA kablet.

Jeg er ikke super nørdet med mit hjemme hi-fi (bare se mit valg af amp), mens jeg nørdet fuldt i gennem i mit studie. Derfra har jeg også stor erfaring med grundinge og saglige tests af udstyr. Jeg er derfor ikke synderligt "farvet" af mit eget valg af hjemme hi-fi. Hvis Pioneeren ikke havde summet så højt havde jeg muligvis valgt dette over Panasonic'en, da merprisen ikke er så slem, og den trods alt har pænere design.

Til lykke til alle Pioneer-ejere som ikke generes af summelyden. Du har nu fået et glimrende fjernsyn. Lad os håbe resten af familien og vennerne ikke generes af lyden ;-)

Du har jo tidligere klart fået at vide i en tidligere tråd her eller på recordere.dk, at lyden fra Pioneer minimeres til normalt niveau - når TV´et sættes til at køre 100 MHZ samt enerigmode GEM1  vælges -  men du kan åbenbart godt lide konstant at betone,  at Pioneer  laver lidt mere larm end de fleste i default setting. Når de nævnte indstillinger bruges er Pioneer på samme lydniveau som andre.  Det er efterhånden en kendt brugererfaring. I øvrigt synes jeg selv utroligt godt om billedet i Pioneer Plasma især ved action og hurtige bevægelser - ikke det samme urolige/ustabile billede, som hos de andre mærker. Jeg har set temmelig mange fladskærmstv efterhånden, og det bliver lettere at se svagheder og styrker.
Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

lagerfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt hørt det nævnt mht. 100, men ikke selv konstateret det. Så det kan jeg ikke udtale mig om med sikkerhed.

Har du gjort dig disse erfaringer selv?

Det undrer mig dog så, at sælgeren ikke gør folk opmærksom på dette, og at der stadig er så mange returprodukter af Pioneeren med baggrund i denne summen, hvis det blot kunne fixes så nemt.

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

lagerfeldt skrev:
Jeg har godt hørt det nævnt mht. 100, men ikke selv konstateret det. Så det kan jeg ikke udtale mig om med sikkerhed.

Har du gjort dig disse erfaringer selv?

Det undrer mig dog så, at sælgeren ikke gør folk opmærksom på dette, og at der stadig er så mange returprodukter af Pioneeren med baggrund i denne summen, hvis det blot kunne fixes så nemt.

Nej jeg har ikke direkte erfaringer selv hjemmefra - men jeg skal ud at købe, og har læst utallige reviews og været på såvel mange danske som udenlandske hifi-fora. Disse indstilliger kan man læse om flere steder faktisk.

Desuden har jeg været hos 2 Pioneer forhandlere - hvor jeg har fået TV´et demonstreret og haft ørerne helt nede ved TV´et udelukkende på grund af, at jeg havde læst på nettet at den godt kunne larme. De 2 jeg hørte larmede ikke og jeg ved ikke om forhandleren har sat dem til de omtalte indstillinger. Jeg ved godt, at det kan snyde med store rum contra ens egen mindre stue. Men jeg oplevede det ikke som et problem - uden dog direkte at ville kalde det ERFARING. Sådanne lyderfaringer kan man først gøre, når man får TV´et hjem.

Jeg har også set på Panasonic og kan godt lide disse.  Så mit næste TV bliver sikkert et Pioneer eller Panasonic plasma.

Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Og det med,at Panasonicen har mindre lys og dårligere farver er også noget vrøvl.

Du har jo tydeligvis ikke set de to ved siden af hinanden. PV60/600 er meget lys svag sammenlignet men pioneer 427. Ingen tvivl om at det stadig er en god skærm, men du kan ikke være uenig med dette da det er faktuelt. Derudover er farverne altså ikke ligeså god selv efter ISF kalibrering. Og billedet på antenne signaler efterlader også pioneer'en på første pladsen.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige høre...

De priser du lister, hvor finder du dem henne?

EDIT: Jeg ser det er PC-netto - men kan sgu ikke finde 427XA hos dem?

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

jesperducati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006
Sendt: 04 November 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

De mener at de har vente tid på 427XA, men den fås billigere her

lagerfeldt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mht. farver og delvist lysstyrke så vil jeg give ret i at Pioneeren har en lille edge her. Vi taler detaljer, men detaljer som kan ses med det blotte øje.

Farverne er især Pioneerens styrke i min mening, lidt mere knald på uden at det bliver unaturligt.

Dog har Panasonic'en bedre sortniveau, og den *relative* kontrast er derfor bedre på Panasonic.

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

lagerfeldt skrev:
Mht. farver og delvist lysstyrke så vil jeg give ret i at Pioneeren har en lille edge her. Vi taler detaljer, men detaljer som kan ses med det blotte øje.

Farverne er især Pioneerens styrke i min mening, lidt mere knald på uden at det bliver unaturligt.

Panasonicen er en god skærm, ingen tvivl om det, Pioneeren er bare bedre. Og vi snakker altså ikke en lille smule bedre, men nat og dag forskelle. Når de 2 er kalibreret korrekt og stilles op ved siden af hinanden vil selv du kunne forstå dette

lagerfeldt skrev:

Dog har Panasonic'en bedre sortniveau, og den *relative* kontrast er derfor bedre på Panasonic.

Bedre sort niveau er korrekt men det kan ikke uden videre oversættes til bedre kontrast!
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

dr_schlemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop selv investeret i en PV60'er - dog i 37# (da der ikke er plads til mere i min lille stue).

Begge skærme er fremragende fjernsyn - men jeg bestemt, at man får mest for pengene ved at vælge en PV60'er. De tusinde kroner man sparer kan man jo passende bruge på en en rigtig god DVD-afspiller og nogle kvalitetskabler ;-)

Er pengene ikke noget issue - er der ingen tvivl om, at Pioneers løsning (til nogle modeller) med en ekstern signalboks er fremragende. Så undgår man et hav af kabler op til fjernsynet - da man kan nøjes med et enkelt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes