| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
| A77 god starter, men en B77 er nu noget bedre og mere støjsvag. jeg har bagt mange bånd, bare spørg løs! |
|
|
Når du bager - er det så for at nødoverspille dem inden for 24 timer eller kan du få dem til at holde længere ved bagning ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt
Jeg har set og hørt og repareret en del A, B77 og PR99 og den mest støjsvage er A77 hvis man har forstand på at justere dem.
Har du set dem indvendig, der er gjort en del mere ud af A77´eren end de andre. Den der støjer mest er PR99, den er proff og derfor tager men ikke hensyn til mekanisk støj.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er for at redde uerstatelige optagelser, ikke for at bruge dem igen
tf, når du siger støj mener du så audio eller mekanisk? der er vist ingen tvivl om at B77 / PR99 (de er stort set ens) er mere støjsvag end A77'eren. har også set, hørt og reppet en del. dejligt grej at rode med men de er dog lysår fra en rigtig pro maskine på alle punkter
sidst jeg var i england lyttede jeg til en 1" 2tr. NUL støj og MEGET dynamik

http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=3&id= 32
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det - selv om de er lysår fra at være prof - er bemærkelsesværdigt hvor meget god musik der er optaget på A77 og B77 - måske i sær A 77 der kom var det i 1967 og nærmest revolutionerede optage kvaliteten for portabelt udstyr.
Jeg tror at man hvis man kigge nogle af de fedeste og bedste bands fra slut 60 erne og start til midt 70ere ja måske et stykke ind i firserne tilmed, efter i sømmene er der nok en del der har brugt de små revoxer.
fx. Ivor Axeglovitch · Montarsi la Testa
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ER en god båndoptager, ingen tvivl om det, men 'de bedste bands' brugte altså sjældent sådan en, det var de større studer, MCI, otari, lyrec, oa
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
og ikke mindst ampex specielt i usa. der var den mest brugte derovre. vi ser dem desværre sjældent i europa
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener mekanisk støj, de er alle i en ret høj elektrisk standard. Hvis du sidder i en stue og der er dødstille så hører du A77 mindst. PR99 er et rent maskinværksted i forhold.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
med et s/n på 55dB på en go' dag vil jeg nu ikke kalde dem specielt støjsvage. men det er nu ik' noget der betyder noget for lydoplevelsen  hvis du synes PR99 er noget specielt skulle du putte næsen ned i en 200kgs studer
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt at man næppe slippe afsted med dette på hifi4all - men jeg har ved flere lejligheder oplevet at en CD med en kras / mekanisk / metallisk hård og kold lyd er blevet meget rarere at lytte til efter en tur over på revox bånd - meget subjektivt - slet ikke videnskabeligt og kunne jeg tænke mig uden egentligt belæg andet en at jeg synes det nogen gange hjælper.
Deriomed synes en god CD at få tilføjet lidt sus men derudover ikke det store
hvilke medier - cd, radio, LP , live egner sig bedst til at overfæøre på spolebånd ??
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, men det gør det altså også ofte her. faktisk sker en gang imellem at et digitalt leveret album bliver kørt igennem en båndoptager NETOP for at få 'denne' lyd. og derefter trykt som CD. det er selvfølgelig ikke li' en A77 der bliver brugt de fleste high end mastering studier har iøvrigt for det meste analogt gear til equalisering og kompression 
live musik er det sværeste, helt efter hvad det er for noget simpelthen fordi dynamikken er meget højere. akustisk musik kan sagtens komme op over 100dB. en båndoptager har cirka omkring 65dB s/n forhold, så en kompressor sidder ofte før. vel, det er noget mere kompliceret end det, men det er 'problemet'
alt andet er nemt. ved CD vil dog let kunne høre båndsuset mellem numre og / eller i svage passager. det kan du ikke rigtigt ved radio, vinyl og mp3
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine egne uvidenskabelige test, som jeg ofter udsætter min omverden for, siger mig at de fleste mennesker faktisk meget godt kan lide når en cd er blevet kørt gennem en båndoptager. samme mennesker kan heller ikke høre forskel mellem kabler, hæhæ. det drejer som alt fra mine samboer, familie, venner, musikere og teknikere, og yes, hifi nørder
men læg nu ikke noget i det for det gør jeg ikke. forskel eller ej? ligegyldigt bare man er tilfreds 
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagde i spolebåndoptagere? Jeg har 2 revox A77, 2 Revox G36, 1 Akai GX 635DB og det virker....det hele.
Ang bånd tror jeg tyske Conrad har nogle.
mvh
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep, vi sagde spolebåndoptagere. sådan en skal man altså bare ha'. en pladespiller er ikke nok 
hånden op, hvem her ikke en A77'er?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det har jeg jo så ikke, men en PR99 + A700 (+ de tidligere nævnte Technics-maskiner) i stedet. Kender dog udemærket A77'eren, som jeg synes er lydmæssigt fin, men udseendet ....arrhhh - lidt kedeligt, men sådan er der så meget med smag. Jeg synes, at både B77+PR99'erne i alle deres versioner er noget lækrere at se på. Jeg kan anbefale enhver, som tænker på at anskaffe sig båndmaskiner at kigge Revox - vejen, pga. tidligere omtalte fine back-up til reservedele og teknisk hjælp, NÅR behovet opstår. Jo - en RIGTIG båndopta'r skal man have!!
Freddy
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop de store maskiner er lavet til lydstudier og ikke til os andere kæ**inger der ikke kan tåle lidt støj. Grunden er at man laver mekanikken så den kan køre i årevis uden nævneværdig slid og derfor er mekanisk støj mindre vigtig.
Båndsus mellem numrene kommer ikke med på cd´en for den slukker mellem numrene.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, de larmer nu ikke så meget når de kører, båndstop etc giver godt nok nogle dejlige mekaniske lyde synes jeg .. kram 
hvad mener du at den muter mellem numrene? båndoptageren?
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke båndoptageren, cd´en muter mellem numrene.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv indehaver af to uimponerende eksemplarer. den ene er en gammel traver af en SABA, fuld af rør og alt muligt. Den anden er en Sony. Men muligvis får jeg en Akai om ikke så længe - med auto reverse og sådan noget gøgl. Hvis jeg ikke får den, må jeg nok købe den rigtig billigt. Det er spændende __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover Pioneer har jeg også en LL 2 spors og en eltra 1 spors proff fra starten af 50´erne i en meget fin stand. Derudover et par tråoptagere fra B&O.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
båndsuset er der da uanset om cd afspilleren muter eller ej 
har aldrig hørt en trådoptager, det kunne jeg godt tænke mig. funger de? er iøvrigt intereseret i at købe B&O belcanto (uanset stand) hvis der skulle være nogen der ligger inde med sådan en kuffert 
|
| Til top |
|
| |