| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo-jo hr Dane (og andre); ECC85 er IKKE det samme som ECC88 eller E88CC!
Om rørene lige er/var til AF eller RF, det skal man vist ikke tage så tungt!
Omend det ikke er helt korrekt, så har jeg kunnet udskifte 6N1P og 6N23P ud med ECC85, E88CC og E188CC i min egen ydmyge rør-ib, også uden at dyret gik op i røg eller kvitterede med u-lyd!?
Måske det dersens 6E5(ret lig 6N5 magic eye)/EM87 (UX6 base og B9A base?) "bare" til hovedtelefonudgangen; den giver nok ikke 2 x 13 watt uden transer/chips!?
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
|
jeg tror ikke det er en kineser, da tla har lavet pro rør gear i en del år, de har ekspertisen er også ret sikker på at der sidder chips i udgangen, det har de desværre også for vane at gøre 
og ja, en ECC85 er ikke en ECC88/6922
men nuttet nok 
|
|
|
ecc85 er ikke bare nuttet nok - den har en formidabel emissionformåen i forhold til ecc81 som den ligner på flere områder end ecc88,som den stort set kun har fælles benforbindelse med..
ecc85 trækker et 300b som spændingsforstærker alene,med en dynamik der ellers kan være svær at skabe med andre rør! - bare giv ecc85 max spænding og godt med strøm,så kører det sublimt,da det jo er skabt til at have det varmt..
|
| Til top |
|
| |
heha Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 05:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er iTaiwan i øjeblekket og kender denne som dared MP5- Uden i-pod dok.
Vi har haft den åben og der sidder en 5-6 benet halvleder på køleprofil.
Den er at finde i sverige som Dared MP5, og det er uden "Fatmand" logoet.
Jeg mener prisen er ca 3700sek.
Ellers bliver den eksporteret til US, dog med andre rør. Den bliver helt sikkeret
bygget herude. Enten i Kina eller her i Taiwan. Vi får dem igennem "Usher" herude.
Henrik
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
den laves af disse
ADDRESS: Shenzhen China
POSTALCODE: 518000
FAX: +0086-755-27340389
EMAIL: dared@daredtube.com
URL: http://www.daredtube.com
URL: http://www.dared.cn
URL: http://www.dared.com.cnfåes uden bamse - de laver også en masse andet rør grej - men startede vist oprindeligt som trensformator producen. den har nogle bitte 10 w monoblokke der er ret "cute"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De laver også nogel grimme sage som fx en monoblok på 150 wat
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket brinker mig til følgende - HVORFOR skal afbryder knapper altid være så "cheap" og ditto logoer
Et rigtig godt eksempel er stadig den grimme røde plastik afbryder på Systemsdek
Men på denne 150 Watts sag herover erder også en grim lille plastik afbryder og en hæslig blå diode - monstro ikke folk kan se på rørene gløden at skidtet er tændt ?? - og når man nu bygger noget op som ligner en blanding af et neofascistisk bygningsværk og en kraftstation på advedøre holme så ser det da bøvet ud med et logo som bryder den symetriske opbygning og tilmed ser ud som om det er forfattet til at hænge på mor-lills pølsebod på det lokale kræmmermarked - Alfred Speer, Mousolinni ja selv Rudolf Tegner må da rulle rundt af væmmelse i deres respektive grave.
Her er vist en der er stået for tidligt op med det gale ben ud af sengen først ...
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øj, den er flot og sjov. Sådan een skal jeg have. Hvor er det lige den forhandles?
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kigget lidt på dimsen, det kunne faktisk godt ligne et magisk øje, det kan også være genskin der driller. Em87 og 6u8 er begge magiske øjer men er meget forskellige.
Hvad skulle et magisk øje også gøre der.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
underligt, tla kan sgu' selv. gad vide om studie produktionen også er flyttet til kina?
det magiske øje er bare en volumen indikator. det ser fedt ud. jeg bruger selv masser af dem ved ikke hvor du får 6U8 fra, der står EM87 i tla's litteratur
afbrydere? hvad skal man bruge dem til? men ja designet, det skal være gennemført, ellers er det bare pop
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dane skrev:
| ecc85 er ikke bare nuttet nok - den har en formidabel emissionformåen i forhold til ecc81 som den ligner på flere områder end ecc88,som den stort set kun har fælles benforbindelse med..
ecc85 trækker et 300b som spændingsforstærker alene,med en dynamik der ellers kan være svær at skabe med andre rør! - bare giv ecc85 max spænding og godt med strøm,så kører det sublimt,da det jo er skabt til at have det varmt..
|
|
|
det var nu forstærkeren, ikke EC8C85 jeg synes ser nuttet ud. ECC85 er overhovedet ikke min kop te, ej heller noget andet ECC8X. der skal en 12B4A, 7233 eller 6N6P til at trække 300B synes jeg lavimpedante trioder hele vejen, mums
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som samtlige af "fat-man" hidi rør forstærkere er helt identiske med Dared's. Jeg overvejet at købe den omtalte iTube, hvis jeg køber den skal jeg nok splitte den af og smide en stak billeder online :)
Jeg synes næsten at Dared MP-5 er endnu mere poppet da den har en USB indgang på fronten :( Vil hellere have 2 x linie og en vippekontakt som der er på iTuben. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tla brugte fatman navnet på et par studie relaterede forstærkere og de er helt sikkerrt ikke lavet i kina. synes sgu' det er lidt lamt bare at købe en forstærker (lige meget hvor den kommer fra) og så smide sit eget navn på 
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtig mange produkter der i dag bare er OEM. Bestil 1000 og få smidt dit eget logo på og så er man kørende :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl; hvis der er brugt "russer-rør" i konstruktionen, så er det nok en indikering af at "dyret" nok er konstrureret i Kina (med de rør de normalt bruger derude)!
Driver-røret benævnes 6N1(P) og derefter ECC85; 6N1P er nok mere lig ECC88 og E88CC i følge mine notater. (Jeg finder et link senere!)
Jep, ECC85 kan tåle smadder, også uden at gå i u-du!
Såfremt det er et 6 bens 6E5 magic-eye, så har det en lille triode-sektion på Pa-max 0,6 watt, måske det er til hovedtelefonudgangen, altså måske!
Angående de dersens low-budget on-off knapper; det skal vist være sådan nogle i rørforstærkere, men det kunne jo godt være en bedre kvalitet. Ellers må den stå permanent on!?
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skulle kun køber 50 OEM kineser LDC mics, så kunne jge få skrevet 'sismofyt' på 
øh, kineserne bruger mest kinesiske rør, med mindre det drejer sig om russiske typer, feks 6N6P der ikke har en euro/amerikansk navnenbror. kineserne laver ikke rør, de kopierere bare 
er ret sikker på at det magiske øje bare bliver brugt som indikator og ECC85 er show off (sidder vel før TDA whateveren og giver lidt forvrængning aka 'rørlyd')... pttfff
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt at kinereserne har en forkærlighed for de russiske rør-typer, og øv at mange af dem ikke kan fåes som vesterlandsk NOS!
Men kineserne laver altså rør (kopier af russer-rør eller ej); Shuguang laver rør (kopier af andres forståes!), og Golden Dragon får vist også deres rør lavet i Kina, såeh?!
Lidt nederen hvis rørene bare er til show-off (evt rør-buffer). Det undrer mig også lidt, at billedet af forstærkeren mere indikerer fadøl i glasset, end egenlig rør-glød!
Nå; op i lommen med den "rør-ib" der, jeg har selv en derhjemme!
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du misforstod mig, eller også mumlede jeg kinerserne kopierer _europæiske / amerikanske_ rør, fortrinsvis de mest brugt typer som ECC8X, ELX4, 2A3, 300B, 845 etc. russerne har i årtier lavet deres egen typer såsom 6N6P og GM serien. de havde simpelthen ikke adgang til vores rør. derfor er der også sjældent eu / us drop in typer... de lavede også deres egne halvledere
jeg synes de russiske rør er meget gode og bruger en del 6N6P'er selv. kinerserne ER blevet bedre men jeg ser stadig ingen grund til at bruge dem
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg misforstod dig. Kineserne kopierer uden at kende til den dybereliggende teknik, som giver "rigtig" vellyd, og joh; de virker Sq helt OK, men lyden er ikke af ypperste kvalitet!
Derimod er jeg ret godt tilfreds med lyden af mine russer-rør (6N1P/6N23P), som lyder ret meget af moderne østeuropæiske rør, men jeg kan nu bedre lide vesterlandske NOS-rør!
GM-serien kender jeg slet ikke, men jeg har også kun 500 timers rør-lyd på klokken, ren novice! 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afklaring: mener I at de rør slet ikke bruges af forstærkeren til at forstærke til højttalerne? Men kun til en evt hovedtelefon? eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi ltro at det drejer sig om at rørene bliber brugt til hovedtelefn/forforstærker del og selve effektforstærker delen er baseret på en IC. Correct me if i'm wrong. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |