Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vinder af Eisa-award, plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørtoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Står snart over for køb af fladskærm og jeg har ret længe været hooked på Pioneers fladskærme, som de sidste 2 år har vundet Eisa-awards. Dette år vandt dog Panasonics sidst nye 9. generation i 50"-udgaven, som jeg denne weekend har besigtiget ved siden af Pioneers glimrende og smukke 50" fladskærm. Resultatet efterlod ingen tvivl hos mig; Pioneer var klart overlegen, hvorfor det naturligvis overrasker mig, at Panasonic i år gik med prisen.

Nu til spørgsmålet - er der nogen som ved, om Pioneer overhovedet var med i udvælgelsen, eller kan man kalde det "konkurrencen" ? Jeg har spurgt et par forhandlere, men de kunne ikke svare på det. Har sågar mailet til EISA, men har desværre ikke fået svar herfra.

For god ordens skyld skal de 2 mærkers modeller nævnes :

Panasonic : VIERA TH-50PV600

Pioneer : PDP-507XA

Mvh

Ørtoft

Til top Vis Ørtoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ørtoft

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

EISA kan godt lide at dele priserne lidt ud. De mener det ser mindre godt ud, hvis Pioneer vinder 3 år i træk.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Pioneer har også vundet en Eisa i år på deres 50" Full HD skærm som bedste HD Component 2006/2007 Ligeledes har LG også vundet med en af deres Plasma skærme med harddisc i.

Så det har mere været i spørgsmål om at Pioneer ikke kunne vinde i to katagorier inden for Plasma, som i år er delt op i tre Eisa awards ligesom LCD er delt i to Eisa awards Sony for bedste LCD TV (KDL-32V2000) og Philips for bedste High End LCD(37PF9731D).

Det kan også være at Panasonic har vundet fordi man får højttalere med i deres 50" dette er godt nok bare spekulation men ikke utænkeligt at sådan en lille ting adskiller dem.

Uanset hvad er det de bedste skærme man kan få på markedet og om man vælger den ene eller den anden er nok bare en smags sag efter min mening.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 November 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Drop EISA´en - du kan ikke bruge det til noget. Hvad hjælper det at den har fået en pris, hvis du selv synes at den står af h..... til??

Bedste råd - tag ud og kig på sagerne selv. Det er absolut den eneste måde at vurdere det på!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

EISA siger ikke meget om kvaliteten
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 05 November 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Når 52 europæiske elektronikmagasiner lægger navn til, at nogen bestemte produkter er værd at kigge nærmere på, så ville det da være dumt ikke at tage dem i betragtning.

En lidt uheldig udtalelse der desværre ikke ligefrem øger agtelsen af hifi4all's redaktion.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

jdg1 skrev:

Når 52 europæiske elektronikmagasiner lægger navn til, at nogen bestemte produkter er værd at kigge nærmere på, så ville det da være dumt ikke at tage dem i betragtning.

En lidt uheldig udtalelse der desværre ikke ligefrem øger agtelsen af hifi4all's redaktion.

jeg er fløjtendes ligeglad om et produkt har "vundet" EISA prisen eller ej,i mine øjne er det ikke et kvalitets stempel at 52 journalister har valgt et givent produkt,hvem siger de er eksperter?de skal også vurdere/vælge årets minianlæg,surround reciever og hvad ved jeg,man kan ikke være ekspert i alt.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
jeg er fløjtendes ligeglad om et produkt har "vundet" EISA prisen eller ej,i .

Hvis du virkelig er det, så undrer det mig lidt at du bruger energi på at skrive her i tråden.

music 4 all skrev:
 mine øjne er det ikke et kvalitets stempel at 52 journalister har valgt et givent produkt,hvem siger de er eksperter?.

...Hvis de lever af at teste produkter for bagefter at skrive om dem, så har de har jo nok en rimelig pæn erfaring i hvad markedets produkter kan. Læser du heller ikke hifi-blade?
Hvis man skulle kalde nogen andre for eksperter hvem skulle det så være? De ansatte i butikkerne?
Selvom man måske selv skulle have en anden holdning til hvad der måtte være det bedste produkt indenfor en given kategori, så ville det da være dumt ikke at tage dette produkt med i overvejelserne, og evt sammeligne det med hvad andre produkter kan.

Så det er da helt fint at de anbefaler noget.
Hifi4alls redaktion anbefaler også nogen bestemte ting (editors choice) i deres tester, og ofte spørges der på forum eller chat om hvad folk mener om dette eller hint. I grunden er det vel naturligt nok at høre hvad andre mener så man i det mindste kan indsnævre antallet af kandidater til en kommende hylde-udfylder, så man slipper for at se og høre alt.
Der er jo nok en grund til at HISENSE fra Bilka ikke har vundet nogen eisa-award!

music 4 all skrev:
 de skal også vurdere/vælge årets minianlæg,surround reciever og hvad ved jeg,man kan ikke være ekspert i alt.

Så vidt jeg ved har de forskellige jury'er til lyd, billede, foto og hvad ved jeg. Og hvis man er ekspert - eller hvad vi skal kalde det - i dyre højttalere har man vel et udemærket udgangspunkt for at vurdere lydkvalitet i minianlæg også, selvom prisen og dermed lydkvaliteten er lavere.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 November 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

jdg1 skrev:

Ja ja, så er det heller ikke en større sensation at et redaktionsmedlem skriver sådan.

EISA´en er ikke kun et spørgsmål om kvalitet - det indebærer også markedstilgængelighed (dvs. et tv som f.eks. ikke er tilgængeligt på et eller to af de markeder hvorfra der er journalister i EISA-panelet, er uden for bedømmelse), brugervenlighed, pris osv.

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 03:50 | IP-adresse registreret  

Hej NriK

Som denne sides moderatorer skriver, så er EISA Awards ikke europamesterskabet i bedste produkt... De produkter der vinder, er dem der har annonceret mest i de respektive magasiner...

Herunder er et eksempel. Jeg har lavet en liste over hvilke højttalermærker der har vundet gennem EISA's historie:

Højttalere:

2006/2007  

B&W

CM1

2005/2006

KEF

iQ3

2004/2005

B&W

705

2003/2004

MISSION

V63

2002/2003

JM Lab

ELECTRA 906

2001/2002

B&W

DM 303

2000/2001

MISSION

782

1999/2000

DYNAUDIO

AUDIENCE 40

1998/1999

Tannoy

Mercury M1

1997/1998

JAMO

Concert 8

1996/1997

B&W

DM302

1995/1996

B&W

CDM-1

1994/1995

Celestion

Celestion 3 Mk.II

1993/1994

MISSION

753

1992/1993

Infinity

Modulus

Som du kan se, så er det kun de gigantisk store producenter som er tilgængelige i alle lande der vinder, tiltrods for der muligvis har været nogle mindre producenter som burde have haft prisen...

Hvor ser du for eksempel System Audio, Dali, Audio Vector, Vienna Acoustics, bare for at nævne nogle få som er meget kendte i lille danmark? Grunden til jeg nævner SA først, er at deres SA2K naturligvis burde have vundet det år den kom frem, hvis det vitterligt var det bedste produkt som vandt prisen...

Mvh Kim   

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

jdg1 skrev:

Som flere antyder i denne tråd (og i adskillige andre tråde), så er uddelingen af EISA prisen lige så meget en "popularitetskonkurrence".

Din sidste kommentar må stå for egen regning.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 06 November 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

”HIFI4ALL.DK Editors Choice”

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Neeper : ...og er der en eneste af de højttalere du vil karakterisere som direkte dårlige? Altså ikke om den er lidt for analytisk til dig eller sådan noget, men om der er nogen af de højttalere der ikke kan karakteriseres som et udemærket bud på en rigtig god hifi-højttaler?
Jeg kan sagtens se dit argument omkring SA2, men hvis jeg var på udkig efter højttalere i den prisklasse og størrelse ville jeg da støvsuge hifi-blade, internetsider osv om tests, og herunder højst sandsynligt også kigge på hvad en sammenslutning af 52 magasiner anbefaler, inden jeg går ud og lytter. Det kan godt være at jeg ville ende med SA2 alligevel, men det ville da være synd, hvis jeg gik glip af noget der var bedre.

JDG1: Trist at du ikke kan se det tragikomiske i at 'rigtige' hifi-journalister der gennem årene har haft mere udstyr mellem hænderne end du kunne drømme om, ikke må anbefale noget ifølge din mening. Og som CPH-R netop antyder: Hvilken værdi har HIFI4ALL EDITORS CHOICE egentlig? For lige at skære den ud i pap: Hvorfor skulle jeres anmeldelser være mere værd end 52 rigtige hifi-magasiners?

(..og hvorfor er der egentlig så få tests på hifi4all efterhånden?)

Ronin: Nu er der så tale om et Pioneer plasma og et Panasonic plasma tv, som Ørtoft er på udkig efter, som begge findes på det danske marked, og som der er store og følelsesladede debatter om hvilket er det bedste. Altså en sag hvor der selv om forskellen måske er lille alligevel skal vælges en 'vinder'. Jeg tror endda at for mange mennesker vil netop "brugervenlighed" og "pris" være ret vigtige faktorer på et plasma tv (udover billedkvaliteten naturligvis). Ørtoft har jo så ovenikøbet selv tjekket begge apparaterne ud og synes så bedre om Pioneer'en.

Men at et redaktionsmedlem svarer hans spørgsmål på om hvorfor at det var Panasonic der løb med eisa awarden i år med, at "det ikke siger ret meget om kvaliteten" synes jeg lyder lidt som om at rønnebærene er sure hos hifi4all, over at nogen rent faktisk læser rigtige hifi-blade og nogengange tager deres test for gode varer.

Ørtoft: Skriv til Knud Søndergaard fra High fidelity, han kan sikkert svare dig. www.hifi.dk

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ja ja, man kan sige meget om dig, men du tolker ihvertfald som du selv vil - well, dit problem. At du ikke har forstået hvad EISA-prisen er, er dit eget problem - det, der var bottom-line er - kig på tv´ene selv og bedøm. Der er langt fra enighed om hvad der står godt og skidt - tag bare diverse testpaneler på diverse aviser osv. når de tester fladskærme. Også her er der altid uenighed bagefter - sådan er det bare med fladskærme. Det, kombineret med den evindelige LCD kontra Plasma-debat, giver altid noget at snakke om.

"Det lyder som om rønnebærene er sure hos Hifi4all" - kan vi få LIDT mere drama når vi er igang?? Tænk sig at en lillebitte kommentar, endda krydret med en blinkesmiley, kan afstedkomme sådan en smøre!!

Nå ja, Editors Choice - her, der og alle vegne - er nøjagtigt det samme. Det kræver stadig at man selv er enig, og også her er vi forskellige - det, jeg synes spiller godt, synes du ikke nødvendigvis spiller godt. Fangede du pointen nu???

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Fangede du pointen nu???

Klart, det er bare ærgeligt at et redaktionelt medlem (JDG1) ikke kan bidrage med noget konstruktivt andet end at nedgøre andres anmeldelser. Det er ikke særligt...redaktionelt.

Det er iorden at det kun er brugerne (naiera og mig!) der kan give reelle svar til opklaring af Ørtofts konkrete spørgsmål, men så ville det måske klæde redaktionen at holde inde, istedet for at udnytte lejligheden til at nedgøre andre medier.

Fangede du så min pointe?

Edit:Og her er et par smileys du kan placere hvor du synes det kan redde mig lidt.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg fornemmer,at,der er en udbredt enighed m Jdg1´s blandt nørder og uafhængige branchemedlemmer i,at EISA mere er en innovationspris, - end en såkaldt "testvinderpris".

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være fordi Panasonic i dette tilfælde giver mest for pengene (ved godt alt er relativt). Det er der jo mange som er enige om. De fleste har holdningen: Pioneer er bedst og pænest, men Panasonic er næsten ligeså godt, så hvis man kan leve med den kedelige design så er der her mest at komme for til de penge man har til rådighed.

Men EISA er ofte også noget nytænkning som f.eks. Jamos højttaler som vandt...

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Eller:

Pioneer er bedst på nogle områder og pænere

Panny er bedst på andre områder og 8k billigere
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Ronin skrev:
Fangede du pointen nu???

Klart, det er bare ærgeligt at et redaktionelt medlem (JDG1) ikke kan bidrage med noget konstruktivt andet end at nedgøre andres anmeldelser. Det er ikke særligt...redaktionelt.

Det er iorden at det kun er brugerne (naiera og mig!) der kan give reelle svar til opklaring af Ørtofts konkrete spørgsmål, men så ville det måske klæde redaktionen at holde inde, istedet for at udnytte lejligheden til at nedgøre andre medier.

Fangede du så min pointe?

Edit:Og her er et par smileys du kan placere hvor du synes det kan redde mig lidt.

Ronin skrev: "Drop EISA´en - du kan ikke bruge det til noget. "

Neira skrev: "EISA kan godt lide at dele priserne lidt ud. De mener det ser mindre godt ud, hvis Pioneer vinder 3 år i træk."

Neeper skrev: "De produkter der vinder, er dem der har annonceret mest i de respektive magasiner..."

og jeg antydede kraftigt, og med et glimt i øjet, at det langt fra altid er det "bedste" produkt der vinder en EISA pris. Dette kommer altså ikke bag på de fleste - prøv blot at kigge lidt i de forskellige fladskærms-tråde på dette forum - eksempelvis en af de mange tråde, hvor Otto fra Tapeconnection omtaler emnet.

Du skriver at "...rønnebærerne er sure på hifi4all" fordi Panasonic vandt EISA'en - men var det ikke bærerne der var sure fordi jeg ikke havde en Pioneer skærm !? Og er det ikke i det sidstnævnte, at årsagen til din harme skal findes?

Så hvis du har flere problemer med min "ringe agtelse" eller min person i øvrigt - så hold det venligst i personlige beskeder og spar de øvrige brugere for bøvlet!

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
og jeg antydede kraftigt, og med et glimt i øjet, at det langt fra altid er det "bedste" produkt der vinder en EISA pris.

Nej, det passer ikke. Du skrev:
jdg1 skrev:
EISA siger ikke meget om kvaliteten .

.. og det har en lidt anden betydning.

jdg1 skrev:
... prøv blot at kigge lidt i de forskellige fladskærms-tråde på dette forum - eksempelvis en af de mange tråde, hvor Otto fra Tapeconnection omtaler emnet.

Jeg ved godt at det har været oppe før, men har du eller andre fra redaktionene en speciel forbindelse til Tape Connection?
Grunden til at jeg spørger er at du nu pludselig hiver dem frem som tilsyneladende værende større eksperter end de 52 magasiner der er i EISA. Og det er meget væsentligt for os brugere at vide om redaktionen er i lommen på en bestemt forhandler, så vi ved hvordan vi skal tolke jeres udtaleleser. Det faktum at du ikke engang vil stå ved dit navn i din profil, gør det ekstra mistænkeligt.

jdg1 skrev:
Du skriver at "...rønnebærerne er sure på hifi4all" fordi Panasonic vandt EISA'en - men var det ikke bærerne der var sure fordi jeg ikke havde en Pioneer skærm !? Og er det ikke i det sidstnævnte, at årsagen til din harme skal findes?

...eeeh prøv lige at læs tråden igen forfra.
Det jeg mener er med at "rønnebærene er sure" er du neglicerer den værdi der ligger i at eisa-bladendes journalister har testet, vurderet og fundet nogle produkter som de mener er årets bedste, og at nogen af brugerne herinde rent faktisk læser bladene, deres tests og indberegner EISAs 'årets bedste' som mulige kandidater for deres nye tv eller højttalere etc, og ikke blot lytter blindt til redaktionen på hifi4all.
Altså at du er sur fordi at nogen lytter til andres råd end jeres.

Jeg ved ikke hvorfor det skulle være relevant hvad du har hængene derhjemme, eller hvorfor jeg skulle være specielt harm over hvad det så end måtte være. 

jdg1 skrev:
Så hvis du har flere problemer med min "ringe agtelse" eller min person i øvrigt - så hold det venligst i personlige beskeder og spar de øvrige brugere for bøvlet!

Nej jeg har ingen problemer med din person. Problemet ligger i at et medlem af redaktionen - og i dette tilfælde var det så dig - fortæller en bruger at han ikke kan bruge 52 konkurrerende mediers anmeldelse til at vurdere kvaliteten på et produkt. Jeg ved ikke helt hvilket kode-ord jeg skal bruge for at gøre det tydeligere, men for mig er det langt fra et seriøs svar, men snarere en vi-er-klogere-end-de-andre udmelding.
Og især i den forbindelse er det væsentligt for jeg og de øvrige brugere at vide om I er i lommen på nogen. Tape Connection annoncerer på jeres site og gør iøvrigt meget ud af Pioneer-skærme, så der kunne sagtens være en motivation fra TCs side i at I fik overbevist brugerne om at de ikke tog Eisas udnævnelse af Panasonics tv for "årets bedste plasma tv" seriøst.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes