Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 09 April 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt man har sikret sig en god mængde Lenco'er 
Men jeg vil nu sige at rem trukne pladespillere også kan optimeres til noget der virkeligt dur, så jeg må vist hellere opdatere min Thorens tråd i løbet af aftenen.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 09 April 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg se frem til. Thorens er gode nok selv om de ikke er mellemhjulere.  (TD 124 er en "bastard" - som jeg ikke havde noget imod at eje).
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligner i kummefryser fra halvtredserne  men det er jo efterhånden herligt forudsigeligt at en god Lenco i en god plint giver Linn bag'mellem'hjul  Jeg kan ikke forstå hvorfor han vælger at have armbasen separat fra plinten ? med den masse burde der ikke være noget der kan forplante sig eller ? Til de der vil kaste sig ud i selvbyg af plint så hus lige at rigtige mænds pladespillere helst skal veje over 40 kg - det er jo lidt af en picknick sag han har lavet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gad godt prøve at lave en sådan plint (dog pænere!!!) en gang. Det ser altså fedt ud når dimensionerne bliver så brutale. Men den der Miami-grønne lakering og de ALT for runde hjørner ? Eeew  Ku' være man sku' købe sig noget legetøj... Og så håbe på at tiden er med én så projektet ikke bare bliver endnu et der ikke bliver til noget. /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
GL 88 + OL Silver & JMW-10 Sig.
L 75 + RS-A1
L 75 + DV507MkII
L 75 + UP-4 & RS-A1
L 75 + MG-1
|
Til top |
|
|
Crazy Diamond Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig en tråd der hylder Lenco'erne
Jeg synes selv jeg har været ret heldig med min L75'er. Den spillede endda relativt godt allerede fra start men det hjalp gevaldigt med ny plint, arm og PU. hjemmelavet plint+SME 3009 SII+AT440MLa. Har ikke fået spillet den til endnu (har ikke luret fødderne endnu og finish'en ligner noget der har været på Nørrebro i marts) men den korte lytteprøve jeg har haft den på afslørede noget jeg vil beskrive som 'krystal klart' i forhold til min NAD C555(tror det var det den hed) Meget mere fast og stram bund end originalt og mere luft i diskanten, synes ikke der er sket det store i mellemtonen ud over at den har fået lidt mere drive, men nu må jeg se når den bliver helt færdig og er spillet til
Mine varmeste anbefalinger til et Lenco DIY projekt herfra.
Fik forresten også en Thorens Super 160 af ham jeg købte min arm af, kunne den være værd at lege lidt med efterfølgende?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Thorens Super 160 V med SME IIIs arm og ortofon MC 10 super mk II arm og jeg har været rigtig glad for den men den får baghjul af min Garrard 301 i stor 40 kg birke x finer plint med SME 3012 arm og denon 110 - Men det er jo ikke fair at sammenligne når arm og pu er forskellige Når min Garrard er færdi i finish skal jeg også i gang med et par l75 - men Thorens er da abselut en kapapel pladespiller og måske din SME vil paase bedre til den og så en rega 300 arm på din lenco - who knows
viser du billeder af din lenco - blev den brugt som kasteskyts fra taget af jagtvej 69 ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nej den blev ikke brugt som kasteksyts men plinten ligner resterne af en barrikade Der kommer billeder så snart jeg har fået fødder under og givet den noget ny maling eller lignende
Den er sgu egentlig flot nok sådan en Super 160'er, min stinker bare af modellervoks fordi at en tidligere ejer har prøvet at dæmpe den
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastic sanitets kit lugter ikke så meget som modelervoks
Jeg tror du kan vaske lugt fra modelervoksen væk med lugtfri petrolium - husk blot at lade de dunste af fordi godtnok er det lugtfrit men det er vist ikke sundt at indånde
Hvad bruger du af plademåtte - på min garrard har jeg fundet ud af at to lag "antislip" underlag gør underværker og det koste ikke en ski'
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den RS-A1 arm der er placeret (ikke monteret) på et par af Lenco'erne må være en af de mærkeligste tonearme der er produceret. Den bryder nærmest samtlige konventioner. Den skulle være ret så "finicky" at sætte op.
RS-A1 @ EnjoytheMusic.
RS Labs.
L 75 @ 6moons.
Rart at høre at det fortsat skrider fremad Crazy Diamond.
P.S. Som også nævnt i Thorens DIY tråden skal man lige passe lidt på hvis man bruger antislip som øverste plademåtte.
Mvh.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
P.S. Som også nævnt i Thorens DIY tråden skal man lige passe lidt på hvis man bruger antislip som øverste plademåtte.
Mvh.
|
|
|
Tak for advarslen - nu er jeg hysterisk med støv på mine plader så de ryger af med det samme efter afspilning - jeg har lagt mærke til at den øverste måtte har lyst at følge med men endu ikke haft uheld spændt på at høre hvad Gorm i Thorens tråden får ud af sin akromat funk måtte - det ville være fedt hvis antislip måtten til 12 kr. viser sig at være bedre - det er tweaks på den fede måde __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt gammel og mørt skridunderlag fra min mors gulvtæppe, den originale måtte(skifter nogen gange til en stort set magen til, bare uden metal skiven inderst) og øverst et lettere modificeret kork spiseunderlag:P Det må vel være tweaks på den fede måde så:p
Tror nu at det rent faktisk er modellervoks, det lugter sådan og har et hav af farver, kunne jo være moddelervoks også var et billigt tweak Der er ingen arm på Thorens pladespilleren så jeg har ikke hørt om det gør noget, kender jo heller ikke den 'originale' lyd af 160'eren så skal ikke kunne sige om det har virket, men sejt ville det nu være Men det var godt nok en spøjs oplevelse at transportere den der store sorte plastikpose der stank af børnehave hjem med toget
Mvh Henrik
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Garrard 301. Krydsfinér plint. Thomas Schick tonearm med Orsonic headshell. Denon DL-103.
"Stjålet" hos Vinyl Asylum.
Thomas Schick.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
egentligt mærkeligt at han har lagt to mdf plader i den plint - det er: golden rule number one on garrard 301 plints - no mdf
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bukker mig i støvet - du har ret han skriver han har kantfineret de to lag - jeg var sikker på at det var mdf    Nu må jeg lige nærlæse det med den arm igen - det ser for spændende ud __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|