Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: pladespillere trukket af et mellemhjul (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Den er uden anti-skate (rigtig retro) men manden klager jo ikke af den grund.

Personligt er jeg nok for anal til at kunne acceptere fraværet af anti-skate men man kunne måske selv bakse en anordning frem til formålet?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Personligt er jeg nok for anal til at kunne acceptere fraværet af anti-skate ........

For anal - kan man sige det ???  jeg mener man kan jo sige hvad som helst - men hvad vil du med et antiskating lod .............   den sætning kunne jeg ikke fuldføre

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Så så!

Hvad er det man siger? Man læser kun dét man vil læse?

Someone call Dr. Freud.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Dr. Freud behøves nok ikke - jeg må vist hellere nærlæse ordbog over det danske sprog - jeg var ikke klar over andet brug af ordet - sorry 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Google never lies.

Wiki.

OK - eksemplerne her er ikke danske men alt flyder jo i disse tider (også sproget). Ligesom "Will It Float" hos Letterman: Ingen tvivl om at en høm-høm flyder ovenpå.

Er ikke helt klar over hvad jeg er ude i...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg ville undlade at bruge det  - skulle du fx flade i snak med nogle Hell Engels tror jeg knap de ville forstå at du var for anal til at køre på en harley uden blinklys

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Påstår du hermed at de kære HA medlemmer er uoplyste & ligeglade med trafikal sikkerhed??

Nå men vi kan vel heller ikke drive den meget længere ud på Lars tynd(biip!)'s mark end allerede gjort r-l-b? Fint nok at vi afsporer andres tråde men sgu ikke "vores egne"! Det er for galt.

Altså: Mellemhjulere...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Med 5 gram nåletryk på en SPU og 12" armrør der sikkert veje et par kilo så tror jeg ikke sådan et bette lod gøre den store forskel

Nu har jeg skrevet til ham og hørt hvad han skal have for den - så må vi se

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Påstår du hermed at de kære HA medlemmer er uoplyste & ligeglade med trafikal sikkerhed??

Uoplyste er de jo egentlig hvis de ikke har blinklys på men jeg skal da indrømme at blinklys og pyntelister var det første jeg flåede af min kværn den gang jeg havde sådan en - nu skal jeg ikke have en før jeg får råd til denne her http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/2008_Motorc ycles/2008_Motorcycles.jsp?swfsection=family&swffamily=s p&locale=en_US

edit: den lave ikke helt dybe linker nok - det er sportster 1200 nightster

Om den så er mellemhjulsdrevet er en anden ting - får jeg tid i denne uge skal jeg skille Braun Studio 1000 og TD 124 ad og sammenligne deres mellemhjuls/rem mekanismer - jeg tror de bruger det omvendte af hinanden - Braun = motorpulley-mellemhjul-svinghjul-rem-pladetallerken // Thorens motorpulley-rem-mellemhjul-tallerken - nu må vi se

Der er i øvrigt en Platter Matter gummimåtte på tD 124 - den skal lige testes på Garrarden - den minder meget om silikone gummi som jeg engang støbte forme i - nu må vi se om den kan udkonkurrere 2 x antislip måtte - det bliver nok svært

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne høre din mening om platter Matter på mellemhjuler. Jeg har selv overvejet det.

Hvad koster en Nightster?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke set Nightster herhjemme endnu men jeg tror sportster 1200 modellerne begynder hved ca 200.000 kr - deres motorer lyder og føles som Harley men er meget mere driftsikre end 1340 eller hvormeget det nu er der er på de større cykler - de er lidt rå det kan jeg godt lide og meget lagt fra de overstylede BMW udviklede sager til omkring 500.000 eller touring maskinerne der ligner las vegas stylede campingvogne på 2 hjul.

ups off topic i gen - hvad sker der lige for de herre kremzler og r-l-b

jeg skal nok melde godt tilbage om platter matter!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Mosin's mellemhjulsprojekt:

Mosin:

"It is an idler made from Baltic birch with a thin layer of acrylic (persplex for you Brits) on the top and bottom surfaces (all four). The vertical areas are many coats of paint that match the horizontal parts perfectly. Blending in the paint was the difficult part, but it all worked out. The acrylic was rubbed out, so that it appears to be the same material. I wanted a finish that looked like what you would find on a good piano, and it can be done with enough effort."

"It began as a Lenco, but soon grew into its own animal. There are some bits of a Lenco left, like the motor, but they have been heavily modified. Even the idler is scratch-built because I didn't like how Lenco did it, although the idea of an idler riding on the underside is a good one."

"only a couple of modified Lenco parts remain in there, and no others from any other brand. I could ditch them, actually. In fact, it deviates from a Lenco so far that I really can't call it a Lenco project, either. It's just an idler. I suppose the main thing it has in common with the Lenco is that the idler runs on the bottom of the platter, rather than the rim."

"I scrapped all of Lenco's linkage. Mine is a single articulated arm. The spindle and bearing are also highly modified."

"The bottom part is actually a separate isolation base that was tuned to this particular turntable. It is constructed from seven materials, and weighs virtually the same as the top part. The two are separated by three pucks made of a slightly compliant extruded material. The feet on bottom are rubber ones that are adjustable."

"The armboard is the same material, and is made for the quick interchange of setups without any tinkering around with alignment, VTA, VTF, etc. Changes can be made in around one minute. Styles of the modules differ slightly to accommodate tonearms which have their own RCAs, etc. The armboard modules mount on a one kilogram stainless steel mount that is bedded into the body of the plinth. A spindle ground is integral."

"The lever on top is also stainless steel, and a flip of it turns on the motor and actuates the idler wheel. The affair is a single articulated arm which has been treated to avoid bad resonances. Because of its simplicity, the turntable is 33 1/3 only."

"The tonearm module is a composite made of Baltic birch and acrylic...persplex for you Brits. ;) Anyway, it has metal built into it, so that the screws bottom out evenly, and it also has a built-in grounding system that allows for a ground from the spindle. What you see is one type of module, and it is the one for the bulk of the tonearms around. There are a couple of more, too. For example, a module for an SME or Technics EPA-500 might have a simple notch at the bottom, rather than connectors on back because the connectors are made into the tonearm itself. The whole purpose behind the module concept is to allow the user to quickly change between tonearm setups without fiddling with alignment, VTF, VTA, etc. The change takes around one minute. To the original question, I consider armboard material to be of less influence than many guys believe. The interface is key, so my modules are fastened to a two pound stainless steel arm module mount that is glued inside the plinth. There is a simple layer of cork inside the mount area for damping...probably not needed."

"The gap is because the turntable is actually two pieces that are almost the same weight. The bottom is an isolation platform that I made to integrate with the main plinth. It has an internal construction that combines seven different materials, and is tuned to the localized weight areas of the main piece...as best I could without special measuring devices. The two pieces are separated by three feet made of an extruded foam material. The bottom has four rubber feet that adjust. All sides are finished, not just what you see. Also, the gap does provide ventilation."

"There are internal tweaks that I won't show. A provisional patent is for the idler assembly because it is a new thought. Although I built this turntable for my own use, I figured I should protect it. Anyway, the project exceeded my expectations, and it is very quiet. It is the antithesis of a springy. The sound is best described as forward in presentation, and with the immediacy one would expect from an idler without any of the associated noise."

"The platter has a composite top....I tried a bunch of them with this project, and I have come to some conclusions that I never expected. In my opinion, the platter is absolutely critical to a turntable's sound."

"It's a 65lb. (28.5kg.) idler."

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

dejligt at se når folk går dadikalt til værks 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Der er i øvrigt en Platter Matter gummimåtte på tD 124

Da pladetallerkenen er magnetisk er det sikkert en god ide med sådan en tyk gummifætter imellem PU'en og tallerkenen.

Men ellers har Schopper.ch en umagnetisk en af slagsen til ca. 1,34 kr. pr. gram i egenvægt (den vejer 5kg.).

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
r-l-b skrev:
Der er i øvrigt en Platter Matter gummimåtte på tD 124

Da pladetallerkenen er magnetisk er det sikkert en god ide med sådan en tyk gummifætter imellem PU'en og tallerkenen.

Men ellers har Schopper.ch en umagnetisk en af slagsen til ca. 1,34 kr. pr. gram i egenvægt (den vejer 5kg.).

Det kan godt være det er en td 124 mk II og så er tallerkenen ikke magnetisk men af allu - det er udspartlet med noget gul/grønligt masse ?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Det er jo rigtigt. Ortofon udgaven er en Mk II.

Fra TD 124 Page:

"The TD-124Mk2 has a more modern styling and the turntable mat has fewer rings which are interrupted. But the most important aspect is that the 4.3 kg weighing iron platter could be replaced on request by a 3.63 kg. platter of an aluminum-zinc alloy which is non magnetic and thus does not attract a heavy moving coil cartridge with a strong magnet."

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 August 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke på noen måte si at de overnevnte spillere ikke er gode,for det er de absolutt!! Ikke har jeg hørt alle av dem,men noen.I midlertid fikk jeg store ører når jeg endelig fikk en Dual 1219 i hus.I kombo med en god vintage Shure PU og nål(ev.en Jico).

Dere som bor nære hjemlandet til disse spillerene bør absolutt låne øret til en Dual 1219 eller den litt nyere 1229.Mellomhjul begge to.Utrolig trøkk i musikken,og spesiellt bassen selvfølgelig.I kombinasjon med Shure PU gir dette en så fantastisk vintage,nesten røraktig lyd.Ordentlig nerve i musikken i en slik grad at du glemmer at du spiller på noe,du bare nyter musikken.De er også meget stillegående.Hører kun dur med stetoskop

Mvh Rune

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

lidt links til DUAL 1219 http://www.theturntablefactory.com/dual.html

http://www.schrottys.com/page70a.html

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Denne Lenco L 59 (fundet hos Lenco-Lovers) er ganske elegant synes jeg.

Mvh.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

nica - Krenzler - i det hele taget et fedt retro setup - hvilke dele står der på hylden

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes