Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
det er sku mærkeligt men det sker hver gang krenzler og jeg skriver i samme tråd så har jeg en tendens til at vilfare mig ud i andet vintage grej - måske fordi jeg har mellemhjul nok
I øvrigt kan jeg sige at der ikke pt. sker en sk.. med mit lenco projekt - heldigvis ruller Garrarden bare der ud af
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
Diamond duck - nej det har jeg ikke prøvet - min er en 301 grease bearing fra 54 - jeg ved ikke om det har indflydelse eller om broncelejet også duer til den model?
Hvis man scroller lidt ned på siden kan man også læse feedback fra brugere af 301 med grease bearing.
"I did not use the recommended special oil provided. The reason for this decision is that the thrust pads on Garrard 301 grease bearings are pressure lubricated by means of the screw down grease lubricator in the side of the turntable spindle housing. I did ensure that the Kokomo ceramic ball and the area above it was packed in grease before assembly, to ensure air pockets did not hinder grease entry when loading grease through the grease cap. I used a high quality grease made for use with roller bearings, friction bearings and toothed wheels."
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
hvor gode ven Poul i Aarhus - gennem tiden indehaver af flere 301'ere - fortæller mig at grease bearing udgaven har bronce leje og at en udskiftning vil være spild - blot jeg bliver ved med den gode fedt og ikke hælder olie i
Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
hvor gode ven Poul i Aarhus - gennem tiden indehaver af flere 301'ere - fortæller mig at grease bearing udgaven har bronce leje og at en udskiftning vil være spild - blot jeg bliver ved med den gode fedt og ikke hælder olie i
Til gengæld går du glip af "den gode historie" som driver hifiuniverset og fedt i den rigtige kvalitet koster under 100,- pr. kilo. (du får en klat med i baglommen når du henter trafoerne). Den smørende bestandel i fedt er stadig den samme olie som du normalt ser i flydende form, i fedtet er den blot emulgeret med en, typisk lithium baseret, sæbe. Jeg har pt. en pølsemandsfarvet fra Castrol og en rødlig fra SKF du kan tale svensk med.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum