| Forfatter |
|
Jan Peters Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Tjaa - så er min Garrard plint ankommet fra Tyskland (færdigsamlet & lakeret) og det er helt bestemt meget pænt arbejde. Den bliver flot med værk og arm monteret. Må se om jeg kan få taget nogle billeder på et eller andet tidspunkt.
|
|
|
Hjælp mig Krenzler..... Den plint du har fået, er det fra det sted du henviser til ovenfor ?. Hvis, forklar mig priserne, da jeg er tung i tysk. En samlet plint til L78 koster den 129,- euro og en ikke samlet til 25 euro ??? Det lyder for billigt, men det er vel alle lag man får, da siden ikke viser noget valg i blandt dem... Udtrykker jeg mig klart nok ? - det er da noget nemmere og plinten er som jeg ønsker den, dog hvis jeg køber den i løse lag, vil jeg ændre på de nederste.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
€25 er kun for top-pladen.€139 -så skal du selv lime.€199 er den færdigsamlet.€249 så er den også lakeret
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
25€ er for 1 enkelt lag. Altså bare én topplade.
En samlet L78 plint (ikke lakeret) koster 199€.
De 139€ er for et "samlesæt" (zargenbausatz). Alle lag er skåret ud men du skal selv lime dem sammen.
Min færdigsamlede og lakerede kostede 250€ (+17€ i forsendelse). Og den er rigtigt lækker.
Hvis du har det bedre med engelsk er Juri Ebel ganske behjælpelig med at svare på spørgsmål.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jan Peters Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det lød også lige billigt nok, men kunne alligevel overveje et samlesæt...... Det gør ligesom det hele nemmere og det bedste, hurtige. Har siden jeg fik en bedre (brugt) Shurenål, kun hørt plader.  __________________ Shure it's Lenco :)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et komfur?
Fede drejeknapper!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi stjæler lige et billede fra auktionen - med indbygget rør forstærker - så bliver det næppe mere "vintage"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
interessant konstruktion, men jeg kunne nu godt undvære at have netkablet stikkende ud på fronten af den.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| interessant konstruktion, men jeg kunne nu godt undvære at have netkablet stikkende ud på fronten af den. |
|
|
jeg tror den har været kuffertmonteret og det er derfor ledninger er der ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det igen Lenco L75's tur til at komme op på pladespillerhylden.
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Så blev det igen Lenco L75's tur til at komme op på pladespillerhylden.  |
|
|
Kan du konkludere noget? __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tvinger du mig jo.
Det er vigtigt at tage højde for at de 2 plinte ikke er ens. Lenco plinten er tungere og mere død - CLD (Constrained Layer Damping) af MDF & krydsfiner - Garrard plinten er lidt lettere og kun krydsfiner.
Men min Lenco har lidt bedre dynamik end min Garrard.
Der er et vist "flow" over musik-leveringen fra en Lenco. Noget ubesværet og let.
Jeg oplever som jeg før har nævnt at Garrard 401 har en lidt fremhævet øvre bas. Om det er det der giver den lidt mere imponator-agtige og "muskuløse" spillestil ved jeg ikke. Men jeg savner bestemt hverken pondus eller fundament fra Lenco.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nu tvinger du mig jo.
Det er vigtigt at tage højde for at de 2 plinte ikke er ens. Lenco plinten er tungere og mere død - CLD (Constrained Layer
Damping) af MDF & krydsfiner - Garrard plinten er lidt lettere og kun krydsfiner.
Der er et vist "flow" over musik-leveringen fra en Lenco. Noget ubesværet og let.
Jeg oplever som jeg før har nævnt at Garrard 401 har en lidt fremhævet øvre bas. Om det er det der giver den lidt mere
imponator-agtige og "muskuløse" spillestil ved jeg ikke. Men jeg savner bestemt hverken pondus eller fundament fra Lenco.
|
|
|
Jamen det blive jo herligt at få min igang engang så
Er der nogen der så hvad den Lenco L78 gik for på qxl? Sidst jeg kiggede var den på 1220? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nu tvinger du mig jo.
Det er vigtigt at tage højde for at de 2 plinte ikke er ens. Lenco plinten er tungere og mere død - CLD (Constrained Layer Damping) af MDF & krydsfiner - Garrard plinten er lidt lettere og kun krydsfiner.
Jeg oplever som jeg før har nævnt at Garrard 401 har en lidt fremhævet øvre bas. Om det er det der giver den lidt mere imponator-agtige og "muskuløse" spillestil ved jeg ikke. Men jeg savner bestemt hverken pondus eller fundament fra Lenco.
|
|
|
Tror du at plinten kan ændre pladespillerens grundlæggende karakter? Fordi det er jo lidt det du skriver?
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plinten har større betydning end man skulle tro, jeg har oplevet forholdsvise store forandringer ved plinte i forskellige materialer, kombinationer, og konstruktioner.
Jeg har fornylig også arbejdet lidt med optimering af pladetallerkner, her er der også meget at hente. Jeg har bla. brugt kulfiber til at dæmpe og forstærke pladetallerknen med, og dette er et helt klart plus i mine ører.
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm
Jeg vil gerne høre mere om dine eksperimenter med kulfiber og pladetallerkener. Jeg har selv en Garrard 401 hvor jeg har købt caqbon cloth (kulfibertæppe) og limet det på rispapir. Der er 17 lag og er den bedste plademåtte indtil videre. Lyden er dynamisk og detaljeret men også musikalsk. kAN MAN ØNSKE SIG MERE.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne høre mere om denne dæmpningsform og andre fif - Pt prøver jeg mig lidt frem med en måtte af Kork og
leder. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
heffehurtig Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nu tvinger du mig jo.
|
|
|
Spændende. Jeg kan huske, du netop nævnte 401'en for dens muskuløse stil og har været interesseret i at høre en bedømmelse af netop den i forhold til Lenco på det punkt. Og ja, jeg er afgjort også solgt til Lencoens flow og ubesværethed i forhold til den samlede musikformidling. Nu er det bare at få min egen plint til Lenco'en færdig...
Jeff
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Tror du at plinten kan ændre pladespillerens grundlæggende karakter? Fordi det er jo lidt det du skriver |
|
|
Jeg nævnte det mest for at gøre opmærksom på at sammenligningsgrundlaget ikke er 100%. Men jeg vil tro at plinten er mest kritisk med en Lenco pga. dennes forholdsvis tynde (og fleksible) topplade.
Jeg tror at en Rega P3 ville lyde anderledes hvis dens plint var lavet af akryl - tror du ikke?
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 02 December 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nu tvinger du mig jo.
|
|
|
He-he, du lytter da aldrig til gode råd. Næh, du skulle have smidt 4000 mere efter en riaa, og så bare beholdt din Lenco fra starten. Nå, men en L70 er jo altså stadig bedre end en L75  P.S Stemte du ikke på Garrard i Lenco versus Garrard tråden?
|
| Til top |
|
| |