| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lyttede på et par dcm time windows. Svært at bedømme, da grej og rum var mig ubekendt, men de faldt ikke helt igennem. Manglede dog lige det sidste bas - jeg skal nok ha' trevejs, før jeg er helt tilfreds. Men sjovt at høre sådan en oldtimer  !
S.R
|
| Til top |
|
| |
ronus03 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahoy maties,
Jeg har netop lige arvet:
Yamaha CT - 7000 tuner Crown DC 300 power amp med matchende preamp Studer A 727 CD afspiller Studer A 721 båndoptager 2 stk. Tannoy 15" duel concentric højtaler
Jeg siger jer, det er det mest vanvittig jeg har hørt! Problemet er bare, at jeg ikke har plads til det. Er der nogen der ved hvad det er værd, og vil nogen købe det?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA det vil jeg gerne jeg sender dig en PM
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studermaskiner ligger mint på omkring 900-1100 USD i fastpris butikker - det vil sige at så er en auktionspris brugt og i pæn men ikke mint stand nok omkring 350-750 USD
Som sagt i PM så kommer det meget an på hvilke Tannoys der er tale om
Selvom jeg gerne vil købe det vil jeg nu råde dig til at beholde det og smide enten børn kone eller møbler ud for at få plads - kan det ikke lade sig gøre må vi jo tales ved
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronus03: tænk dig meget, meget godt om, inden du sælger den guldgrube af et system. Det er alle højt efterspurgte komponenter, og du skal give en formue for at få et nyt anlæg med tilsvarende lydkvalitet. Hvor gammel er du? Det er først når man kommer lidt op i årene, at man virkelig får smag for vintage kvalitetsvarer :-)
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holy Moses!!!!!!!!
Jeg kan kun støtte de andre to hidtidige indlægsholdere i at dette er et sjældent og 1. class gear, som er pænt eftertragtet tundt omkring. ...og ja . . . jeg kunne da også være interesseret i noget af det. Jeg ville, hvis det var mig, bestemt tøve en kende med at afhænde det.
Sikke et anlæg at arve!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hep der.
At jeg bruger en ca. 22 år gammel Luxman L550, er ikke fordi jeg tror den er bedre end så meget andet. Den har bare en lyd og nogle faciliteter, som jeg ikke har stødt på andre steder.
Men sådan en 550er, går ikke af vejen fra spritnyt udstyr i dag. Kun levetiden er nok lidt mere begrænset på min gamle Lux 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du holder den vedlige - især med henblik på elektrolytkondensatorer/evt. skredne modstande, så kan der godt være 50 år mere i den!
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Hvis du holder den vedlige - især med henblik på elektrolytkondensatorer/evt. skredne modstande, så kan der godt være 50 år mere i den!
Venligst
Freddy
|
|
|
Den jeg har købt, har jeg købt en Luxman ekspert ved navn Michael Thiesen. Min 550er, er gennemtestet og efterloddet flere steder, samt fået et totalt renoveret driver-trin. Alle transistorer er tjekket, og BIAS er testet i en grundig fire dages test.
Ellers skulle den have de samme kondensatorer, som da den var ny.
Den står på en hylde hvor den kan ånde frit, og desuden er der skåret hul i hylden den står på. Altså der hvor kølesystemet er. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert helt på sin plads at efterlodde flere steder - re-sette bias - justere DC-balance osv. En 550'er bliver via sit driftprincip pænt varm - og varme, især i nærheden af elektrolytkondensatorer, fremskynder ældningsprocessen hos disse. Det er muligt, at din Lux ikke på tidspunktet har trængt til det, men det er stadig et område, hvor man kan forvente, at der kan komme en udskiftning på tale. Dette gælder alle elktrolytkondensatorer - når enten årene eller varmen har gjort sit. Jeg er dog bekendt med, at disse kondensatorer har gennemgået en udvikling og mange typer kan i dag tåle væsentlig mere varme - har en længere levetid end tidligere.
vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
ronus03 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres henvendelser. Det glæder mig at høre at der nogle der stadig sætter pris på denne slags grej. Ang. højtalerne, så er kabinetterne hjemmebygget af min far (som er elektro-/mekaniskenginør og har designet nogle smådele til rumfærgen) med materialer af højeste kvalitet. Bassen er også afstemt med 100% nøjagtighed og det hele er indpakket i et B&O hyldesystem. Selve enhederne er jeg lidt i tvivl om hvilke type(gummi, plast og hvad ved jeg) årgang osv. og jeg tror dog ikke, at det er de originale crossoverovers. Men de skal ikke sælges med det samme, da jeg lige skal nyde dem lidt 
De andre dele ser helt splinter ny ud, men jeg vil lige testet det hele før jeg går videre med at sælge det (billeder kommer snart). Hvis der nogle der ikke funger som det skal, er der nogen der kan lige at rode med sådan noget uden at det skal koste en bundegård?
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
God vintage lyd for en billig slant:
NAD 3020 forsterker
Sonab OD 11, eller OA 12 høyttalere
Dual 1225 platespiller med Shure
Evt
Tandberg TR 200 (eller annen Tandberg) som tuner
Dette har jeg prøvd, og det spiller bedre enn endel av det du kan kjøpe i dag.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronus03 skrev:
Mange tak for jeres henvendelser. Det glæder mig at høre at der nogle der stadig sætter pris på denne slags grej. Ang. højtalerne, så er kabinetterne hjemmebygget af min far (som er elektro-/mekaniskenginør og har designet nogle smådele til rumfærgen) med materialer af højeste kvalitet. Bassen er også afstemt med 100% nøjagtighed og det hele er indpakket i et B&O hyldesystem. Selve enhederne er jeg lidt i tvivl om hvilke type(gummi, plast og hvad ved jeg) årgang osv. og jeg tror dog ikke, at det er de originale crossoverovers. Men de skal ikke sælges med det samme, da jeg lige skal nyde dem lidt 
De andre dele ser helt splinter ny ud, men jeg vil lige testet det hele før jeg går videre med at sælge det (billeder kommer snart). Hvis der nogle der ikke funger som det skal, er der nogen der kan lige at rode med sådan noget uden at det skal koste en bundegård? |
|
|
Dine studer ting kan du få Villadsen til at kigge på - der er også high end sound og kinovox men de er dyre og ikke så dygtige til revox/studer som villadsen - vend tilbage med en M hvis du får brug for hans telefonnummer - det svage punkt på studer CDen er laseren og den er udgået og på Kassettebånoptageren er at den har så høje specs. at du vis du sender den med posten eller hoster for højt rissikerer at bringe den ud af justering og så går den fra at lyde himmelsk til at lyde værre end det værste bras - har prøvet det med min revox casette __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står meget godt om Crown på nettet - virker som kram med millitær specs - jeg ved ikke om der er nogen herinde der også har den ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da lige slå et slag for Yamaha tuneren (uden at kende den). Den kostede hele 1200$ i 1974 da den kom frem (hvad skal det ganges med hvis man tager højde for inflationen & valutakursen?). Ifølge Classicaudio.com vurderes dens værdi i dag til et sted mellem 810-837$ Jeg tvivler dog på at man kan få så meget for den herhjemme.
TheVintageKnob - CT-7000.
Tuner Information Center - Yamaha.
Mere CT-7000 fra TIC.
Der står lidt om dens styrker og svagheder + hvad man kan/bør gøre for at vedligeholde eller forbedre den.
Her er der en ukrainsk(!) hjemmeside med et billede af Studer båndoptageren.
AudioScope i Tyskland har en A 727 til salg for 999€...
Er priserne på de 2 ovenstående hjemmesider ikke lige lovlig optimistiske - eller hvad?
HifiClassic.dk.
Jeg håber sørme ikke at du fortryder det senere engang (når du er gammel & vis  ) hvis du vælger at sælge det...?
Hvem kender nogle gode vintage Revox/Studer sider?  (r-l-b?, fredmarantz?).
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronus03 skrev:
Ahoy maties,
Jeg har netop lige arvet:
<FONT face=Arial size=2>
<FONT face=Arial size=2>Yamaha CT - 7000 tunerCrown DC 300 power amp med matchende preampStuder A 727 CD afspillerStuder A 721 båndoptager2 stk. Tannoy 15" duel concentric højtaler
<FONT face=Arial size=2>
<FONT face=Arial size=2>Jeg siger jer, det er det mest vanvittig jeg har hørt! Problemet er bare, at jeg ikke har plads til det. Er der nogen der ved hvad det er værd, og vil nogen købe det? |
|
|
Find dog et sted at opmagasinere dit fine grej, indtil du får bedre plads. Lur mig, om ikke du vil ærge dig gul&grøn i fremtiden, hvis du afhænder arvestykkerne nu. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er pæææææææææææn!!!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Den er pæææææææææææn!!!  |
|
|

__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Find dog et sted at opmagasinere dit fine grej, indtil du får bedre plads. Lur mig, om ikke du vil ærge dig gul&grøn i fremtiden, hvis du afhænder arvestykkerne nu.[/QUOTE]
Hvis du opmagasinere dem skal du komme til dem så du kan tænde dem en gang i mellem så de ikke tørre ud
|
| Til top |
|
| |