Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: VonLarsen’s SS/Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Meget flot setup. Super lækkert at se det er gennemført, og stilrent. Det ku jeg godt sidde og glo på i min stue :-) mens jeg hørte musik og slappede af. Godt gået !

Lige et par spørgsmål til setuppet:

Hvordan går det med den pladespiller, uden en hylde. Det ser ud somom du har trægulv, hopper det hele ikke når du bevæger dig rundt?

Jeg pusler med tanken om netop en cd afspiller som din (tanken baseret på design, smat diverse tests) Hvad mener du som ejer/bruger er dens største force i dit setup, og hvor synes du den falder igennem?

Jeg kan se du har en fin Project riaa stående. Hvordan oplever du lyden med og uden - overvejer selv at investerer, da jeg synes min spiller ikke lyder optimal... (spændt for en SS Yamaha med indbygget riaa) tænkte om der du har erfaring fra en A/B test på dit anlæg ?

Musashi

Mange tak :O)

Det er (indtil videre i hvert fald) ikke noget problem med pladespilleren. Den er ok afkoblet fra møblet på de medfølgende fødder og jeg har faktisk ikke oplevet at kunne høre 'fodtramp' eller lignende. Der kommer en del busser forbi lige nedenfor lejligheden, som ligger på 2 sal. De kan ofte mærkes i gulvet, men heller ikke her har jeg oplevet nogle mislyde.

Det værste er sådan set at gulvet er sindssygt skævt, så jeg har måtte gøre brug af fødderne på mine standere som kan indstilles for at de kunne stå lige.

CD afspilleren er jeg glad for, og den er som tidligere nævnt kun til salg, pga. jeg gerne vil have en Marantz SA7001. Jeg hører en del indie, akustisk og støjrock, og jeg synes den er formidabel til at skille instrumenterne ad. Jeg har egentlig ikke noget negativt at sige om den, bortset fra at den måske godt kunne have haft lidt mere bund til f.eks. hip hop og rap musik. Min gamle Vincent CDS1.1 var vildt god til det formål.

Jeg har ikke A/B testet min RIAA på mit nuværende anlæg, men jeg har gjort det på min gamle Holfi Integra, og der konstaterede jeg at Pro-Ject's RIAA vandt, hands down.

Håber det var svar nok, ellers må du spørge igen..

Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej Simon.

Det ser jo flot ud. Så mangler du lige 2 gode subwoofere til at spæde bunden(og underboen) op med

MVH WRONG

Hej Morten,

Mange tak - Kan kun give dig ret i at jeg mangler noget bund, men jeg tror det bliver nok med en enkelt sub.. i hvert fald til en begyndelse. Underboen er en dame i sin bedste alder (old tudse gammel) og hun er 90% døv, så det eneste hun lægger mærke til bliver nok lysekronen der vibrerer.. hehe..

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Du skal da ikke sælge din classic! 
Rigtig lækkert setup.

Nej, det er en lækker maskine, det kan jeg kun give dig ret i. Jeg vil dog gerne have en SA(CD) afspiller, så det bliver nok en Marantz i stedet.

mange tak..

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup. Det må være skønt at kunne nyde ægte HD som alle film burde ses i

Hvad er det for et tv-bord du har?

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Rigtig flot setup. Det må være skønt at kunne nyde ægte HD som alle film burde ses i

Hvad er det for et tv-bord du har?

Mange tak! - Ja, det er _meget_ svært at stille sig tilfreds med alm. DVD, når man først har HD-DVD i hjemmet..

TV bænken hedder 'Savannah' og kan købes hos IDE møbler - vi har fået den i bryllupsgave af svigermekanikken.  Du kan se den her: http://makeashorterlink.com/?S5CE2312E - Vores er bare i farven 'coffee' og så med bagbeklædning m. ledningsudtag.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

OK, jeg synes nu ikke man har brug for SACD på den afspiller. Var selv med på SACD vognen, men interessen er forsvundet da jeg kun hører cd nu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes