Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Findes højttaleren man ikke kan høre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
Ang egenlyd så larmer ens skrammel i stuen mere end højtalerne så intentionen om den perfekte lyd tja der skal nok være et eller andet der ødelægger den

Her tror jeg man skal se på størrelsen på højttalerkassen og  størrelsen på den kasse (rummet) højttaleren spiller ud i. Energi afsættelsen i højttaler kassen, er nok nogle hundrede gange større her, når arealerne tages med i betragtningen.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Ikke nødvendigvis mit fjernsyn kan også få ting til at synge med bare frekvensen er der
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
Ikke nødvendigvis mit fjernsyn kan også få ting til at synge med bare frekvensen er der

Men de små resonanser fra ht-kabinettet, kommer med så lidt tidsforsinkelse, at din hjerne blander det sammen med lyden fra enhederne. Din hjerne kan godt regne ud hvad der kommer fra rummet, da tidsforsinkelsen her er større. Men ok har man klokke lignende genstande i rummet der kan sættes i sving, er det da uheldigt

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Mit kabinet er så massivt at det er dødt!! jeg har aldrig kunne fornemme egenlyd når jeg har stået lige op af, men bassen går i væggene, og gulvet, reoler m.m Jeg har en ultra hurtig bas og sammentid går den dybt, derfor har jeg problemet

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Det skal lige siges at jeg har en sub del i mine højtalere og det gør at de er forbavsende rolige men der sker noget efter lyden har forladt kassen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:
Mit kabinet er så massivt at det er dødt!! jeg har aldrig kunne fornemme egenlyd når jeg har stået lige op af, men bassen går i væggene, og gulvet, reoler m.m Jeg har en ultra hurtig bas og sammentid går den dybt, derfor har jeg problemet

Om man så byggede et kabinet af ti tons granit, vil du have egenlyd der ikke skal være der.

MVH

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Og det tekniske, kan I ikke tage det pr PB? Det har jo ikke så fantastisk meget med min tråd at gøre..
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
Og det tekniske, kan I ikke tage det pr PB? Det har jo ikke så fantastisk meget med min tråd at gøre..

Det er lige netop hvad det har. Der opstår nogle fysiske fænomener i en hter der gør, at man ikke kan fremstille en hter uden egenlyd, desværre.

MVH

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Jamen det er vældigt fint, men jeg efterlyser den højttaler der kommer tættest på.. ikke andet..
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Mine bånd .

MVH

dane
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere slowon

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

et sæt hørning hybrid med 97db`s følsomhed - og en impulsægte bas ingen andre evner!

hvor svært kan det være?

Til top Vis dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dane

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Er det ikke mere højtalere fra aldi der har egenlyd? jeg har haft billige højtalere hvor man kunne høre det, jeg er selv enorm kritisk lytter, men hvis vi går i marginaler så har enheder vel også egenlyd, hele kæden af udstyr har vel en egenlyd, men egenlyd er det jeg med det menneskelige øre kan fornemme når lyden kommer ud af højtaleren og der kan jeg ikke finde afstikkere udover når frekvensen flytter på ting.

God nat jeg er træt nu

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 November 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Naturligvis er det godt, hvis man dæmper et kabinet efter alle kunstens regler. Problemmet er lyden stadig slår igennem membranen.

MVH

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 11 November 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Mon ikke højtalerens faseforhold og udstrålings karakteriskt har mere at sige om højtaleren forsvinder i rummet. at der er lidt egenlyd kan jo hurtigt blive en smags sag så hvilke højtalere der er neutrale opfatter jeg ikke som det samme at de forsvinder i rummet! Regner egentligt med at det også er derhen ad Skoust opfatter begrebet! Selvfølgeligt vil kabinet resonenser også trække opmærksomheden hen imod højtaleren, men jeg formoder at de andre bidrag er større?

Jeg stemmer altså for duelund i den kattegori. Jeg mangler dog at høre Pesseidon konstruktionen, men regner da ikke med at den falder igennem i den disiplin ;o) Jeg har selvfølgeligt ikke hørt alt manden har lavet, men de kommercielt tilgængelige af arter (DCA 2.0 og 1,0 samt den lille fra Gryphon har jeg hørt flere gange samt forgængeren til DCA 1.0 med 5" enheder og et par mindre højtalere der ikke var ægte Duelund, men havde været igennem hans hænder for grundig optimering)

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes