| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Ang egenlyd så larmer ens skrammel i stuen mere end højtalerne så intentionen om den perfekte lyd tja der skal nok være et eller andet der ødelægger den |
|
|
Her tror jeg man skal se på størrelsen på højttalerkassen og størrelsen på den kasse (rummet) højttaleren spiller ud i. Energi afsættelsen i højttaler kassen, er nok nogle hundrede gange større her, når arealerne tages med i betragtningen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nødvendigvis mit fjernsyn kan også få ting til at synge med bare frekvensen er der
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
| Ikke nødvendigvis mit fjernsyn kan også få ting til at synge med bare frekvensen er der |
|
|
Men de små resonanser fra ht-kabinettet, kommer med så lidt tidsforsinkelse, at din hjerne blander det sammen med lyden fra enhederne. Din hjerne kan godt regne ud hvad der kommer fra rummet, da tidsforsinkelsen her er større. Men ok har man klokke lignende genstande i rummet der kan sættes i sving, er det da uheldigt
MVH
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit kabinet er så massivt at det er dødt!! jeg har aldrig kunne fornemme egenlyd når jeg har stået lige op af, men bassen går i væggene, og gulvet, reoler m.m  Jeg har en ultra hurtig bas og sammentid går den dybt, derfor har jeg problemet
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges at jeg har en sub del i mine højtalere og det gør at de er forbavsende rolige men der sker noget efter lyden har forladt kassen
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Mit kabinet er så massivt at det er dødt!! jeg har aldrig kunne fornemme egenlyd når jeg har stået lige op af, men bassen går i væggene, og gulvet, reoler m.m Jeg har en ultra hurtig bas og sammentid går den dybt, derfor har jeg problemet |
|
|
Om man så byggede et kabinet af ti tons granit, vil du have egenlyd der ikke skal være der.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det tekniske, kan I ikke tage det pr PB? Det har jo ikke så fantastisk meget med min tråd at gøre..
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
| Og det tekniske, kan I ikke tage det pr PB? Det har jo ikke så fantastisk meget med min tråd at gøre.. |
|
|
Det er lige netop hvad det har. Der opstår nogle fysiske fænomener i en hter der gør, at man ikke kan fremstille en hter uden egenlyd, desværre.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er vældigt fint, men jeg efterlyser den højttaler der kommer tættest på.. ikke andet..
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine bånd .
MVH
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
et sæt hørning hybrid med 97db`s følsomhed - og en impulsægte bas ingen andre evner!
hvor svært kan det være?
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke mere højtalere fra aldi der har egenlyd? jeg har haft billige højtalere hvor man kunne høre det, jeg er selv enorm kritisk lytter, men hvis vi går i marginaler så har enheder vel også egenlyd, hele kæden af udstyr har vel en egenlyd, men egenlyd er det jeg med det menneskelige øre kan fornemme når lyden kommer ud af højtaleren og der kan jeg ikke finde afstikkere udover når frekvensen flytter på ting.
God nat jeg er træt nu
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis er det godt, hvis man dæmper et kabinet efter alle kunstens regler. Problemmet er lyden stadig slår igennem membranen.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 11 November 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke højtalerens faseforhold og udstrålings karakteriskt har mere at sige om højtaleren forsvinder i rummet. at der er lidt egenlyd kan jo hurtigt blive en smags sag så hvilke højtalere der er neutrale opfatter jeg ikke som det samme at de forsvinder i rummet! Regner egentligt med at det også er derhen ad Skoust opfatter begrebet! Selvfølgeligt vil kabinet resonenser også trække opmærksomheden hen imod højtaleren, men jeg formoder at de andre bidrag er større?
Jeg stemmer altså for duelund i den kattegori. Jeg mangler dog at høre Pesseidon konstruktionen, men regner da ikke med at den falder igennem i den disiplin ;o) Jeg har selvfølgeligt ikke hørt alt manden har lavet, men de kommercielt tilgængelige af arter (DCA 2.0 og 1,0 samt den lille fra Gryphon har jeg hørt flere gange samt forgængeren til DCA 1.0 med 5" enheder og et par mindre højtalere der ikke var ægte Duelund, men havde været igennem hans hænder for grundig optimering)
Mvh
|
| Til top |
|
| |