|
"Ripper" du en cd. direkte og ukomprimeret eller kopiere fra skive til skive, ser det lidt anderledes ud, her kan man godt opnå et nogenlunde resultat.
Forkert, du kan opnå et BEDRE resultat, hvis du altså ved hvad du gør. En cd afspiller i real tid og fejlkorrigerer. Når du ripper med EAC kan cd genlæses ved fejl.
Dog ER er den lille forringelse, signalet (musikken) slipper ikke helt 100% godt fra det.
? ØØØØH ja, i DIN opfattelse, fair nok. Jeg vover at påstå at det er noget vrøvl..
Alt afhænger af kvaliteten på det grej man anvender til at rippe og eller kopiere, og med en alm. pc. (næsten ligemeget hvor god) sker der en hørbar påvirkning af lyden!..
Ja, og hvis du gør det rigtigt, til det bedre !
Dette svare lidt til problemet med at have løs DAC og rdev, og kvaliteten / påvirkningen fra digitalkablet her i mellem.
Man kan få digitalkabler af en kvalitet og clock sync, anti jitter kredsløb mm. i moderne DAC og drev kombi, der gør problemet minimal (reelt uhørbart og ubetydeligt)
Men som alle ved (eller bør vide) har signal overførslen af det digitale signal altid indflydelse på lyden.
Og selv de bedste Pc'r jeg har stødt på, har en intern signalbehandling der ligger langt fra det der ses i en god cd. og eller DAC./ Drev kombi med et super digitalkabel.
Jeg kan kun sige at du sætter CD systemet op på en piedestal som er HELT urealistisk. HVIS der er problemer i den digitale overførsel ( jeg skriver udtrykkeligt HVIS ), er der langt bedre løsninger at hente i PC baserede systemer, f.e.k.s. at bruge en god extern clock.
Jeg mistænker jitter og tab, indstråling og anden påvirkning for at i en pc. påvirke signalet / musikken i langt højre grad end før omtalte medier, hvorved der opstår en forringelse ved rip og kopiering, selv om det ikke komprimeres eller andet.
Der er ganske enkelt ikkeendnu så vidt jeg ved, lavet highend / hifi pc'r hvor hele lyddelen mm. er konstrureret med samme omhu som i en cd. og hvor signalet behandles på samme måde og udfra samme premisser.
Ævle bævle og ammestue snak. Dine mistanker og "fornemmelser" er da sikkert reelle for dig selv.
Derfor har jeg i alle tilfælde jeg har oplevet nogensinde, oplevet en forringelse af lyden, når signalet / musikken har været en tur gennem en pc.
Den oprindlige cd. skive lamme tæsker til en hver tid en hver form for kopi og eller pc. afspilning (HD mm.)
Ja, det er jo en holdning ! Jeg vil så mene at den er direkte forkert....
Og en HVER! form for komprimering, amputere musikken total i sammenligning!.. der fjernes ganske enkelt for meget micro info der SKAL! være der for at gengive micro dynamik, finere subtile neuancer og forskelle, micro detaljer, ambiance og luft, 3D og prespektivske egneskaber mm. her "barberes" der ganske enkelt info væk, der ikke kan genskabes / erstattes på nogen måde.
Helt enig ! Men lad os få proportionerne på plads. Fornuftigt udført komprimering i mp3 eller WMA i høje bit rater lyder ganske udmærket, ihvertfald bedre end kasettebånd !
Selv samme ting påvirles også ved enhver kopiering og pc. afspilning, selv i ukomprimeret tilstand, dog i mindre voldsomt omfang som div. komprimeringer, men alligevel klart hørbart.
En meget uklar påstand. Der er tusind fejlmuligheder, men hvis man ved hvad man gør, også mulighed for at FORBEDRE signalet, f.e.k.s. ved delvist defekte cd'er
Man får ikke hifi / highend lyd fra andet end den oprindlige rigtige købte cd. skive!...
JO !! At DU ikke gør er fair nok, men lad dog være at generalisere...
Det nærmeste på kopi området man kommer er en decideret god gammeldags audio cd, brænder, som eks. Pioneer og Phillips lavede i sin tid (om de stadig gør ved jeg ik??) samt DAT. disse kommer tæt på!
Der er himmelvid forskel på alle disse apparater. Din generalisering er ubrugelig. Jeg har arbejdet med Dat maskiner i årevis, og du KAN opleve bedre fejlkorrektion på DAT, men come on.....hvor er det dog skønt at være fri for det trælse medie...
Men heller ikke helt!... her afhænged det af optage mediets kvalitet, digital kablernes ditto, samt drev. og med en integreret kopi "maskine" dennes generelle kvalitet internt samt drev mæssigt, her er de dyreste ganske enkelt bedst, (Pioneer) men selv HER! er der klar hørbar forskel på original og kopi, men forskllen behøver dog i disse tilfælde ikke at altid være negativ, og eller på en måde at den ene bare er bedst og eller den anden (kopien) er dårligere!.. men FORSKEL ER! der.
Tjaahh, der kan være hørbar forskel på det samme apparat fra time til tme...siger det noget om apparatet eller om os selv ?
Men alt der har været igennem en Pc. .... GLÆM DET! det har INTET! med hifi eller (især) highend at gøre!...
OK ! Hvad er det for nogle CD'er du har, som ikke har været igennem en PC ?
Det er brugbart til lettere konsum og baggrunds musik og pop, IKKE! seriøs lytning (med mindre man er bevist om at man snyder sig selv for en del kvalitet og information i musikken og er ligeglad??)
FInt, vær lige snobbet for en femmer Jeg tror at det er DIG, der snyder dig selv, og det er da også helt fint. Hifi er en personlig ting. Men prøv lige at åbne øjnene for, at der kan findes flere virkeligheder end din egen...
mvh.
|