Emne: HIFI er ikke en smagssag ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
|
Jeg kan se det er ikke en let hobby i har valgt jer , den er da ellers så let .
Hvis man kan lide den lyd der kommer ud så er den hjemme .
Og alt det snak med hvad der er rigtig og ikke , er der ikke en herinde der ved noget om , kun noget de tro .
så jonas prøv at stop op og brug tiden på at høre noget musik , måske købe noget mere end du gør , end at bruge så meget tid på at køre i det samme heletiden .
Og hvad har du hørt på det sidste hjemme ved dig selv , det med at tag ud og høre nogle timer ved folk og ved demo giver intet , det er først efter mange dage måske uger man rigtigt kan sige om det er noget eller ikke .
Ej nu vil jeg smutte til tyskland og se på noget/ som aldrig har været i dk , det kan man lærre noget af , og ikke kun fordybe sig i et mærke .
|
|
|
Jensen du kender da mig jeg lytter 4 timer om dagen mindst.
Lille prove spørgsmål hvorfor skifter du anlæg så tit hvis du skriver man skal være tilfreds med det man har hjemme, er du da ikke tilfreds så ?
|
|
|
det bliver jeg aldrig , og så har jeg nosser af stål jer tør , ikke som mange andre når de først har købt så skal det spille godt .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej Jensen.
Jeg kan kun give dig mere ret i: Hvis man kan lide den lyd der kommer ud så er den hjemme.
Men håbet er at man måske kan finde noget man bedre kan lide.
God tur til tyskland..Du kan vel ikke løfte sløret for målet med din tur ? det plejer jo somregel at være interresante sager du bringer hjem.
|
|
|
Jeg skal ned og hente noget , og kikke på noget andet , men ikke sikkert jeg gide dette da det er stort , lidt for stort .
Og skal sgu derned igen den 18/12 , der skal jeg ned og hente en MC500 sammen med en ven , den er til ham , jeg skal selv hente en efter nytår i BE .
[/QUOTE]
Det lyder som om du skal ned og se på lidt :
http://www.kharma.com/
Det er nogle sværvægtere så jeg forstår godt hvis du ikke lige har lyst til at slæbe dem med hjem .
[/QUOTE]
nej ikke lige det , noget andet jeg lige skulle kikke på og hente , noget med hjem , men det andet er ikke noget for mig
j
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
det bliver jeg aldrig , og så har jeg nosser af stål jer tør , ikke som mange andre når de først har købt så skal det spille godt .
|
|
|
Jeg ser dig også som MEGET nysgerrig der elsker at prøve nyt også selvom du ikke ved om det er noget der dur men det finder du så udaf.
Jeg kan desværre ikke det samme, men jeg benytter men meget af lån fra butikkerne og her kommer man meget langt syntes jeg, men de eksotiske mærker som du prøver kan jeg ikke låne, da butikkerne er alt for kedelige og kun satser på det sikre og kendte.
Heiii jeg har en idée hvad med du åbner en butik ? jeg skal nok komme og stå i den gratis et par gange om måneden det er løn nok i sig selv at jeg får et lyt, hvad sider du er dette ikke en fed ide. Butikken kunne hedder Jensens HIFI himmel.
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Jeg kan desværre ikke det samme, men jeg benytter men meget af lån fra butikkerne og her kommer man meget langt syntes jeg, men de eksotiske mærker som du prøver kan jeg ikke låne, da butikkerne er alt for kedelige og kun satser på det sikre og kendte.
|
|
|
Hvorfor kan du ikke det samme ?
Hvis man altid sørger for at købe brugt og billigt får man vel nogenlunde samme pris igen, på den måde bliver det ikke så dyrt(måske gratis).
Du kunne sikkert sælge din CD12 og få et andet mærke i samme prisklasse brugt .
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej LGrau! Det går jo fint. Som ultimativt udgangspunkt skal man i princippet kunne genskabe al partikelbevægelse i et nyt rum og forskudt i tid. Så har man nået det definitive mål med HIFI. Så langt er vi knap nok nået endnu. Lige her og nu er det vigtigste af alt, at man skal finde metoder og værktøjer til, at bevæge sig i den ønskede retning.
En analogi til dette kan være, at hvis du kigger igennem en linse der er meget ude af fokus, og du så forsøger at indstille den korrekt. Så kan man i begyndelsen godt komme i tvivl om, om man nu også drejer den rigtige vej på fokus kransen - you get?
Derfor mener jeg indsættelses metoden kan bruges i de fleste situationer til apparater og kabler, som ikke er transducere eller signalkilder.
Når det kommer til disse 2 sidste og meget vanskelige elementer, skal der andre metoder i anvendelse. Én af dem, som jeg har erfaret en rimelig virkning af, er evnen til at formidle lavniveau information.
Et eks. Du afprøver 2 forskellige CD maskiner, og den ene kører klart klatten, på alt hvad der er gjort meget ud af optagelserne. Den anden har en formildende fremtoning, der mere summarisk præsenterer materialet. Det klæder ind i mellem nogle popoptagelser el. lign. og får disse klangligt til at lyde af lidt. I den situation mener jeg det er rigtigst, at finde skiver frem, der stiller høje krav til lavniveau gengivelsen. Udklingning af harpe, piano, og andre soloinstrumenter. Hvilken kan du følge længst ned i niveau. Nogen vil mene, at støjniveauet her er afgørende, men ofte kan man følge signaler langt ned under støjgulvet - kan man så det på én af maskinerne eller hvad? På denne simple vis mener jeg, at du kan få et prej af komponentens kvalitet. Både HT, CD og alt andet udstyr kan på den måde vurderes lidt bedre end ellers. Det er bl.a. min opfattelse. |
|
|
Hej Kurt von Kubik.
Jeg kan godt lide din analogi med den uskarpe linse, problemet her er bare at der er mange skruer at indstille på.
Så hvilke indstillinger man vil have i focus er individuelt. Så problemstillingen er derfor meget kompleks. Men endnu har jeg ikke kunnet finde noget negativt ved indsættelses metoden.
Har du valgt dit udstyr ud fra denne metode ? og giver den mest neutrale her altid det bedste resultat når den sammenlignes direkte bagefter ? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Du kunne sikkert sælge din CD12 og få et andet mærke i samme prisklasse brugt .
|
|
|
Den sælges så snart noget bedre findes.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
|
Hej Kurt von Kubik.
Jeg kan godt lide din analogi med den uskarpe linse, problemet her er bare at der er mange skruer at indstille på.
Så hvilke indstillinger man vil have i focus er individuelt. Så problemstillingen er derfor meget kompleks. Men endnu har jeg ikke kunnet finde noget negativt ved indsættelses metoden.
Har du valgt dit udstyr ud fra denne metode ? og giver den mest neutrale her altid det bedste resultat når den sammenlignes direkte bagefter ? |
|
|
Jeg har brugt metoden meget til valg af udstyr, specielt kabler er der brugt megen tid på med den metode. Mængden af lavniveau information har jeg i andre situationer opprioriteret. Specielt ved afprøvning af El-kabler er dette uovertruffent, men også HT, CD, grammofonværker og pick-upper. Stilhed er en meget sjælden vare på HIFI markedet, når der er lidt af den, så spids ørerne. Der er meget at hente på den konto. Du har ret i, at fokus blot er en af mange variable, farver ville være en anden, når billedet skal beskrives, men det var egentlig heller ikke det jeg ville sige. Jeg mente, at det er rimeligt nemt at komme til, at gå i en gal retning, fordi når (lyd)billedet er meget sløret og tåget, så kan det være svært at (høre) se om det bliver bedre eller dårligere, når du drejer en given vej på fokuskransen - kan du følge mig? Et godt og veltrimmet set-up er du aldrig i tvivl om, hvilken retning du bevæger dig med, men begyndelsen kan være svær pga af dette fænomen. Jeg husker det mest som noget der var en tyk grødet lyd, så skiftede man forstærkeren og hørte et instrument skille sig lidt mere ud og have lidt mere presence, og så var det jo fint (det er mange år siden). Men sådan er det min oplevelse at adskillige stadig gør. er jeg helt forkert p den eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Hvis i har metoder til at vurdere HIFI uden i mener i benytter jeres personlige smag vil jeg da gern høre om det.
|
|
|
Vi starter med stenaldermetoden:
Min første indgangsvinkel til noget "hifi" vil altid være om det - bare tilnærmelsesvis - kan gengive en liveoptagelse realistisk (foretrækker altså rock). Her vil det meste (incl. mit eget) falde gevaldigt igennem. Jeg vil mærke musikken på samme måde som til koncerten!
Dette kan absolut ikke ha' noget med smag at gøre. Selvfølgelig er optagelsen mixet og manipuleret, men det skal altså lyde/mærkes som "live" Hermed ikke sagt at det bare skal kunne spille højt, men hos mig har lydtrykket altså første priotet.
Sådan et par fisefornemme standerhøjttalere kombineret med en latterlig gnom af en rørforstærker kan altså ikke gengive hifi i min verden
- Martin
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 16 December 2003 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE - Martin : Sådan et par fisefornemme standerhøjttalere kombineret med en latterlig gnom af en rørforstærker kan altså ikke gengive hifi i min verden
Lidt vel hårdt sagt meeeen.... 

mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|