Forfatter |
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 12 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der er nok nogen der bruger subvuffer
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 12 November 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Nå, der er nok nogen der bruger subvuffer  |
|
|

Lidt "vov ét" er man vel altid
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 13 November 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
nhj4 skrev:
Nå, der er nok nogen der bruger subvuffer  |
|
|

Lidt "vov ét" er man vel altid
|
|
|
Den er da gået helt i hundene den her tråd. Men de har jo også gode Ear's 
|
Til top |
|
|
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 13 November 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej callesoroe
Det lyder spændende med dine HT-kabler. Kan du fortælle lidt mere?
Terminering? Købs-sted og pris? Fletter du dem eller holdes de adskilt? Hvordan påvirker de lyden ift. mærke xxxx?
mvh Lars __________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
him self Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 13 November 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hunde4all.dk??
nogle gange ville jeg ønske at bæsterne havde en volume knap/mute funktion!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Ja - Hunde er altid en god tyverialarm.. Selv har vi en Dobermann gående her..  |
|
|
Mener du ikke "skødehund"? hehehe __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Højttalere : Martin Logan SL3
Forstærkere: AR Ear Enigma Plus(Paneler)+AR Ear LE2(BAS)
Forforstæker: AR Ear Pre Two
CD: Rega Jupiter
TV: Samsung LE40R51B+Samsung DCB-H360 R HD dekoder(Stofanet)

|
|
|
Fedt Elsker Martin Logan lyden __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Rega Juputer CD-afspiller

Ear Enigma Plus (driver paneler) + Ear Pre Two forforstærker

Ear LE2(driver bas). Har samme GAIN og er bygget på samme moduler som Enigma Plus, så de fungerer fint sammen.

Nogle har efterlyst detaljer om mine højttalerkabler. Bruger som sagt 0.8 mm lakeret kobbertråd som enkeltledere. Ear forstærkerne er med SPEAKON connectorer, og de er faktisk helt geniale til dette. Jeg vil ikke holde en lang tale for og imod diverse kabler. Men PRØV de lakerede kobbertåde. Det koster ikke noget at forsøge!! Der er så meget hul igennem og man fornemmer de gør det hvad kabler skal. Nemlig INGENTING. Har også kørt med ultra tynde 0,3 mm, men 0,8 mm er klart bedre. Dette påvirker især bassen. Jeg kan kun sige PRØV. Det koster kun 20-50 kr. at forsøge!! Det sværeste er nok at erkende, at de er bedre end de dyre kabler man har liggende! Der er oprettet en særskilt tråd om steder hvor man kan købe det.

Dette billede for at vise at der ER plads til bagvæggen. Dette er nødvendigt med Martin Logan.

I den anden side er der glaskarnappen. Der bruges hejsegardiner når der lyttes. Der er lidt større afstand til glasset end til bagvæggen.

Sidste billede viser "CHEFSTOLEN". Læg mærke til buen bagved. Det er meget gavnligt for lyden. Lyden har fri passage bagved og bliver ikke kastet tilbage igen.
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
MikeAalborg skrev:
Hejsa
Lækkert setup - men er der ikke noget med ML paneler og sollys, som ikke er så godt i længden?
Mvh
|
|
|
Gardinerne er også hejset ned når solen er på
|
|
|
Og ud over sollys, kan de heller ikke li´ røg. Har set paneler skiftet efter 2 år grundet cigaretter. Og det er synd. For de spiller superlækkert __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
callesoroe skrev:
MikeAalborg skrev:
Hejsa
Lækkert setup - men er der ikke noget med ML paneler og sollys, som ikke er så godt i længden?
Mvh
|
|
|
Gardinerne er også hejset ned når solen er på
|
|
|
Og ud over sollys, kan de heller ikke li´ røg. Har set paneler skiftet efter 2 år grundet cigaretter. Og det er synd. For de spiller superlækkert
|
|
|
Der er ingen røg i vores hjem. KUN når JEG skal lave mad!
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk spændende udstyr flot integreret i en stue der kan benyttes  ... det kan jeg lide at se  Hvordan kom du på AR? det er ikke så tit jeg har set grej fra ham herinde. Også rigtig godt at se du har gået egne veje mht. valg af udstyr.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Fantastisk spændende udstyr flot integreret i en stue der kan benyttes ... det kan jeg lide at se 
Hvordan kom du på AR? det er ikke så tit jeg har set grej fra ham herinde. Også rigtig godt at se du har gået egne veje mht. valg af udstyr.
|
|
|
Tak for de pæne ord . Jeg fulgte med med i ICE-power debatten, da den kørte på sit højeste for et par år siden. Der var en masser mudderkast og alt muligt useriøst pladder blandet ind i den debat. Jeg skulle under alle omstændigheder have ny forstærker, så jeg talte med AR(Peter Thomsen) om de her nye "trekanter". Der var jo returret på udstyret, så den bedste test er jo i din egen stue. Jeg var med det samme overbevist om, at disse trekanter arbejdede fremragende sammen med mine Martin Logan.
Med hensyn til AR(Peter Thomsen) har jeg kun positivt at sige om ham. Han brænder virkelig for det han laver, og du skal have god tid når du ringer til ham. Det kan godt blive til en LANG snak .
For et stykke tid siden besluttede jeg mig så for, at jeg ville søge på brugtmarkedet efter en forstæker magen til min egen(LE2 er udgået) til BI-amping. Peter Thomsen fra AR kontaktede mig, og fortalte at han stadig havde "stumper" liggende, så han kunne bygge en til mig. Oven i købet den forbedrede udgave Enigma Plus. Den er jo ellers udgået men jeg fik den oven i købet til en meget OK pris, som jeg holder mellem Peter og jeg. Enigma og LE2 forstærkerne er bygget på ICE-power A-moduler. Disse er mere musikalske og analogt lydende end de ASP moduler der sælges idag. Det er også et større arbejde at bygge "trekanterne", som jo er stærkt modificerede. Jeg er meget tilfredse med dem og med servicen fra AR generelt.
Han nye projekt med en Music-server som ripper CD'er i lossless format, lyder også spændende. Jeg har ikke hørt det endnu, men teoretisk er det interresant, idet man kommer helt ud over fejlkorrektion, jitter støj og clock problemer. Man er selvfølgelig altid lidt skeptisk overfor sådan en helt ny afspilningsform, men før man har hør det, kan man ikke tillade at udtale sig om det. Spændende er det og jeg vil da også tage en lytter på det, når jeg får chancen.
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 14 November 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej callesoroe
Lækker ML setup - det må jeg da høre en gang ved lejlighed - så kan du komme over og høre Wilson hvis du har lyst.
God ide med denne "biamp" kobling. Det har jeg prøvet på Extremaerne - det gav rigtig meget.
__________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej callesoroe
Lækker ML setup - det må jeg da høre en gang ved lejlighed - så kan du komme over og høre Wilson hvis du har lyst.
God ide med denne "biamp" kobling. Det har jeg prøvet på Extremaerne - det gav rigtig meget.
|
|
|
Hej Morten!
Det må vi lige have fundet ud af. Jeg var faktisk på nippet til at sende dig en PB om at få en lytter på dine nye Wilson. Dem har jeg hørt MEGET godt om fra en vis Doktormand! Vi må lige ringe sammen en af dagene!
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej callesoroe/Michael
Lyder som en go´ hifi - ide! Lad os finde noget god musik og lytte lidt på de nye tiltag!
Jeg må sige, at det ser ud som om, at du er kommet steps tættere skyerne med dine nye tiltag!
Glæder mig til at høre hullet - bag ved stolen! __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 15 November 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ku`ikke lade være...! til hunde folket

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 15 November 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt ser det ud . Har du hørt Ascent´en og i givet fald hvad er så den største forskel til SL3 ´eren
jeg har desværre kun hørt Ascenten og var yderst imponeret især med deres sub på .
Jeg må eje sådan et sæt en dag  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Smukt ser det ud . Har du hørt Ascent´en og i givet fald hvad er så den største forskel til SL3 ´eren
jeg har desværre kun hørt Ascenten og var yderst imponeret især med deres sub på .
Jeg må eje sådan et sæt en dag 
|
|
|
Ascent var afløseren for SL3. Har dog kun hørt Ascent-i udgaven. Der er lavet om i både paneler og bas på de to højtalere. Nu er det svært at bedømme forskellen, når man har hørt dem på vidt forskelligt udstyr. Men de er lydmæssigt meget tæt på hinanden. Og godt i begge tilfælde
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det da vist lige tid til at vise at mine SL3 er blevet udskiftet med et par Vista , og det er lyden jo bestemt ikke blevet dårligere af. De nye Martin Logan paneler er bare fantastiske!!

|
Til top |
|
|