Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ubrugelige Tweaks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Div. holder til kabler, der få dem op fra gulvet, en mus til at sætte på toppen af højtaler, det er da at tage folk ved næse.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

den med musen er jeg ikke sikker på er helt ubrugelig. Der tilfører man masse til kabinettet, hvilket kan ændre resonansers frekvens. Men, det kan ikke fjerne dem, blot flytte dem til et andet sted i frkvensområdet.

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

den med musen er jeg ikke sikker på er helt ubrugelig. Der tilfører man masse til kabinettet, hvilket kan ændre resonansers frekvens. Men, det kan ikke fjerne dem, blot flytte dem til et andet sted i frkvensområdet.

mvh

Brok

Rottens akustiske tilstedeværelse tror jeg nærmere er årsagen til virkningen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par tykke granitplader på tynde gummimåtter istedet. Så slipper man også for de grimme rottefjæs.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Det er mit svar på "Rotten" (musene) nemlig  ANDEN!  og den er RAP!   

mvh. 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Der er selvfølgelig også denne..... 

(Shakti And )

Den giver klart en mere rap gengivelse!

mvh.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Det er ihvertfald ikke vægten der gør det. Den må også påvirke diskanten en del.
Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Det er mit svar på "Rotten" (musene) nemlig  ANDEN!  ( og den er RAP!   )

Hvad er det for en underlig kasse anden ligger ovenpå?
Er det et tweak eller noget der anvendes til opbevaring?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
Det er ihvertfald ikke vægten der gør det. Den må også påvirke diskanten en del.

Ih.. ja den bliver lige så silkeblød og lækker som anden selv!..

Og det hele bliver som sagt lidt mere "rapt"

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

mvh.

Hvad tænker du dog på?
Den er placeret helt forkert den and, den skal stå meget længere bagude og ovre til venstre. Men så bliver den osse herrego til rapmusik,

Det ved enhvar da

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Isildur skrev:

Jeg har kikket lidt rundt omkring på Hi-fi markedet og må indse at der er mange der åbenbart tror på magi og den slags. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i herinde har af erfaringer med følgende produkter...

For mig ser det mest ud til at der er folk der vil købe hvad som helst så derfor laves der produkter der kan "magi", og som ikke kan levere et målbart resultat. Hvordan forholder i jer til disse produkter?

THE MAGICIAN - Holfi

http://www.holfi.com/default.aspx?m=products&id=127f226a -f65f-45d1-8e01-a5793d56efb7

En print plade?

Er det bare mig der syntes at produkter som disse er til grin ( undskyld hvis jeg træder nogle over tærene men jeg tror bare ikke på det virker) De produkter jeg har hørt på ( ikke alle af dissse produkter har jeg hørt) kunne jeg ikke hører forskel på.

Men hvad er den generelle mening om produkter som disse, og er der nogle der bruger dem?

Hmmm.. Havde lidt svært ved at finde en forhandler af dem, men kunne se der lå en enkelt på ebay.de til 18€

Holfi anbefaler at man bruger én under hver signalkilde, forstærker, HT'er og idéelt også en under hver fod.. hvis fødder der er tale om, bliver der ikke kommet nærmere ind på.  Om ikke andet, så bliver det da en lille formue man skal bruge, hvis man følger den foreskrift.

Så var det jeg kom til at ærge mig lidt.. Jeg kunne fra mit tidligere job have taget kvadratmetervis af print med hjem, i lige nøjagtigt de størrelser jeg ville og pletteret dem med lige nøjagtig det materiale jeg ville. Tænk at der ligefrem kunne ligge en mindre formue i alt det affald? - Med mit - efterhånden ret gode - kendskab til printlaminater, plettering osv. så har jeg _ekstremt_ svært ved at se hvordan de små firkanter skulle have nogen betydning på noget som helst.

Nu vi er ved det, er det egentlig ret sjovt at have arbejdet med printproduktion.. Specielt når man leverer til en del high-end fabrikanter (både Danske og udenlandske) - Endnu sjovere bliver det, når man så opdager at de rent faktisk alle sammen kun er interesseret i at købe de billigste laminater de kan få fat i. Det på trods af at fejlraten og den generelle kvalitet ligger langt fra de bedste laminater. Det samme gælder kvaliteten af kobber/guld/sølvpletteringen på printet. Lige som man troede at man betalte for de bedste komponenter.. tsk tsk..

Men om ikke andet har Holfi da fået en idé de sikker kan afsætte med en 18000% fortjeneste, så hatten af for dem.

Ps. hvis nogen skulle have lyst til at prøve den hjemmestrikkede model, så tag to stykker kobber ( i mangel af muligheden for at plettere med kemisk guld) og læg et stykke glasvæv i mellem.. det skulle give stort set det samme.

Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Der er hvis mange er spille RAP musik 

Det beste Ubrugelige Tweaks, er at bruge en AND 

Men hvis at ANDEN er pumpet med bly, er det jo en anden sag, en tung AND giver tunger RAP musik
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

Det er mit svar på "Rotten" (musene) nemlig  ANDEN!  ( og den er RAP!   )

Hvad er det for en underlig kasse anden ligger ovenpå?
Er det et tweak eller noget der anvendes til opbevaring?

Ja det er en skrammel kasse jeg opbevare gamle enheder og komponenter af tvivlsom oprindelse i... 

mvh.

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 13 November 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Der er efterhånden mange tråde af denne slags og vi har vel alle vores favoritdimser. Mine er bl.a. shakti sten, bybee quantum purifiers og den der røde chip til CD-afspillere. Jeg gider ikke spilde mine penge på den slags, men jeg kan vældig godt lide at læse om dem. Stor underholdningsværdi. Det samme med tråde hvor folk roder sig for langt ud i forsøg på at forklare hvorfor kabler lyder forskelligt.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:

mvh.

Hvad tænker du dog på?
Den er placeret helt forkert den and, den skal stå meget længere bagude og ovre til venstre. Men så bliver den osse herrego til rapmusik,

Det ved enhvar da

JA! klart! selvfølgelig! har straks rettet det! 

Den gør max effekt direkte over størmforsyningen, hvor den snadre uønsket kosmisk stråling fra Satruns 2 måne i sig! så dete ikke slipper ind via netstrømmen og påvirker den korrekte pladsering af ham med den lille triangel i enkelte støre orkester værker, samt gør at toner under 2,31794 Hz. gengives mere neuanceret og precist! med den helt rigtige sprødhed.....

Eminem gengives også klart mere fremme i lydbilledet, og man høre / fornemmer klare hans "hånd tegn" når han rapper afsted! forskellene mellem div. elektroniske "instrumenter" bliver også mere markante (man kan faktisk tydligere høre hvad type PC. det er!)

mvh.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 November 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Holfi´s The Magician må helt sikkert være kandidat til det mest ubrugelig tweak og jeg har prøvet dem og der var tale om "måske...til ingenting" i forandring og så er det for mig ingenting. Tilbageleveret til hifiklubben med en griner.   800 kr for et sæt......de må have spist søm.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Der er hvis mange er spille RAP musik 

Det beste Ubrugelige Tweaks, er at bruge en AND 

Ja og nej!..... jeg er blevet overgået af en der bruger en GUMMI and!!  ØV!!  

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 November 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Der er efterhånden mange tråde af denne slags og vi har vel alle vores favoritdimser. Mine er bl.a. shakti sten, bybee quantum purifiers og den der røde chip til CD-afspillere. Jeg gider ikke spilde mine penge på den slags, men jeg kan vældig godt lide at læse om dem. Stor underholdningsværdi. Det samme med tråde hvor folk roder sig for langt ud i forsøg på at forklare hvorfor kabler lyder forskelligt.

vH pH

Bybee Quantum Purifiers VIRKER! (hos mig!) kan jeg sige..

Har haft nogle på prøve, og lur mig om de ikke giver en ganske markant forbedring (lille, noget det samme som at skifte en pris klasse op inden for samme kabel fabrikat eks. som da jeg gik. fra Taralabs Reference Gen2 til Master Gen2, en godtnok lille men alligevel markant hørbar posetiv ændring.)

Disse Purefiers er ikke det rene VooDoo og er da også ganske teknisk og videnskablig forankrede, samt faktisk udviklet i helt andre sammenhænge end hifi iøvrigt.

Når der bliver decideret overskyd i hifi "kassen" kunne jeg godt overveje alvorligt at anskaffe nogle, men indtil nu har der været mere vigtige og endnu mere markante ting at ofre penge på i anlæget og er det stadig.. forbedringerne er så små at der stadig kan hentes betragteligt mere på anden konto...

MEN! det ændre ikke på at de faktisk VIRKER!...

Så har man ikke andet og vigtigere at opgradere, så kan jeg da godt anbefale disse som et tweak der funker!!.. (om end lidt i den dyre ende i forhold til det opnåede)

Shakti sten?? har haft et par til låns, nul effekt!.. hverken hos mig eller et par andre med anstændige anlæg, der normalt skulle kunne afsløre om en flue har skidt på højtaler kablet i nattens løb!..

mvh. 

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 13 November 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Disse Purefiers er ikke det rene VooDoo og er da også ganske teknisk og videnskablig forankrede, samt faktisk udviklet i helt andre sammenhænge end hifi iøvrigt.

Lige netop den tekniske underbyggelse vil jeg da godt stille spørgsmålstegn ved. Det er den værste gang vås der står på deres hjemmeside (lidt hen ad: http://en.wikipedia.org/wiki/Technobabble).

Jeg vil dog ikke afvise at de har en effekt. Man sætter dem jo ind i kæden. Hvis det så opfattes positivt er det jo bare glædeligt. Fred være med det. Det er da bedre at man kan høre forskel end at man bare sidder og glor på en pæn sten og forestiller sig at den sluger alle de dårlige energier :)

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:
miju skrev:

Lige netop den tekniske underbyggelse vil jeg da godt stille spørgsmålstegn ved. Det er den værste gang vås der står på deres hjemmeside (lidt hen ad: http://en.wikipedia.org/wiki/Technobabble).

Jeg vil dog ikke afvise at de har en effekt. Man sætter dem jo ind i kæden. Hvis det så opfattes positivt er det jo bare glædeligt. Fred være med det. Det er da bedre at man kan høre forskel end at man bare sidder og glor på en pæn sten og forestiller sig at den sluger alle de dårlige energier :)

vH pH

Sandsynligvis indeholder de lidt kulmodstand eller den slags.
Værre gang vrøvl har jeg aldrig læst, jo det skulle da lige være her:
http://www.mitcables.com/technology.asp
Og her:
http://transparentcable.com/design/design_technology.html 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes