Emne: Ubrugelige Tweaks ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
Glem ikke den psyko-akustiske effekt: Hvis du forventer at høre forskel, så hører du forskel. Og omvendt, hvis du på forhånd har afvist et tweak.
Man skal stole på sine ører, men hjernen... den snyder dig hvis den kan slippe afsted med det.
Jeg er selv faldet i fælden et par gange, bl.a med et 220V kabel hvor producenten indrømmede i brochure-materialet, at det måske ikke havde en effekt på alt udstyr. Samtidig så det flot ud, og var heller ikke så dyrt. Det var vand på min mølle, så det måtte jeg prøve. Det spillede simpelthen så godt, at jeg ikke troede mine egne ører. Bare for at være sikker, så tog jeg et eksotisk kabel jeg allerede havde afvist ved en tidligere test og prøvede med det. Det spillede nu pludselig ligeså fantastisk. Som afslutning tog jeg et helt almindeligt 220V, og jeg troede det var løgn... Det spillede akkurat lige så godt som de to foregående.
Så jo, vi bliver snydt af vores egen hjerne nogen gange.
Mikkel.
|
|
|
Det er dejligt at se, at det er nogen som har opdaget, at vores hørelse/hjerne ikke er noget objektivt måleinstrument, at vi let lader os narre og det er uhyre svært at lave lyttetest med brugbare resultater.
Oven i købet er det et medlem af redaktionen.
Jeg var ellers ved at blive overbevist om, at dette forum mest bestod af religiøse indlæg, hvor enhver luftede sin egen tro.
Man kan jo ikke debatere med en som er skråsikker på sin egen tro/ufejlbarlighed.
Det er yderst få (hvis overhovedet nogen) tweeks som kan identificeres i en vel tilrettelagt blindtest.
Har I aldrig oplevet at musikken en aften lyder helt fantastisk, men mindre godt den næste morgen (når hjernen ikke er i samme mode).
Venlig hilsen
Lars Boman Madsen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
miju skrev:
|
Disse Purefiers er ikke det rene VooDoo og er da også ganske teknisk og videnskablig forankrede, samt faktisk udviklet i helt andre sammenhænge end hifi iøvrigt.
|
|
|
Lige netop den tekniske underbyggelse vil jeg da godt stille spørgsmålstegn ved. Det er den værste gang vås der står på deres hjemmeside (lidt hen ad: http://en.wikipedia.org/wiki/Technobabble).
Jeg vil dog ikke afvise at de har en effekt. Man sætter dem jo ind i kæden. Hvis det så opfattes positivt er det jo bare glædeligt. Fred være med det. Det er da bedre at man kan høre forskel end at man bare sidder og glor på en pæn sten og forestiller sig at den sluger alle de dårlige energier :)
vH pH
|
|
|
Efter sigende er de udviklet til måle og lytte udstyr i Amerikanske atom ubåde, og her herfra fundet vej in i hifi... (efter hvad HF. skrev om dem og deres oprindelse/koncipering.)
Så et og andet må der jo være??
Tvivler på at Pentagon smider penge efter noget der ikke har bevislig effekt og er en nødvendighed i dette tilfælde (skal ikke kunne udtale mig om andre? ) altså der har været et konkret behov, og dette er dækket af effekten af disse, og altse en klar utvetydig effekt.
Denne skulle så gøre sig posetiv gældende i hifi sammenhænge tillige, og her ka jeg kun tilføje at jo vist! de har en posetiv indvirkning, udfra egne erfaringer (blind test, med og uden) hvad man så ikke just ku sige om Shaktisten og "Rotter".
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| Efter sigende er de udviklet til måle og lytte udstyr i Amerikanske atom ubåde, og her herfra fundet vej in i hifi... (efter hvad HF. skrev om dem og deres oprindelse/koncipering.)
Så et og andet må der jo være??
Tvivler på at Pentagon smider penge efter noget der ikke har bevislig effekt og er en nødvendighed i dette tilfælde (skal ikke kunne udtale mig om andre? ) altså der har været et konkret behov, og dette er dækket af effekten af disse, og altse en klar utvetydig effekt.
Denne skulle så gøre sig posetiv gældende i hifi sammenhænge tillige, og her ka jeg kun tilføje at jo vist! de har en posetiv indvirkning, udfra egne erfaringer (blind test, med og uden) hvad man så ikke just ku sige om Shaktisten og "Rotter".
mvh.
|
|
|
Jeg kender godt Jack Bybees salgstale, men det ændrer ikke på det faktum at deres teknologibeskrivelse er fuldstændig ude i skoven. For at citere Pauli: "It's not even wrong"
Som sagt har jeg ikke lyst til at diskutere om de virker eller ej, for jeg har ikke hørt dem, men jeg bliver bare lidt trist når blade/reviews begynder at citere direkte fra sådan noget vås. Det gør det jo til "sandhed" i forbrugernes øjne. Jeg mener der har været en tråd tidligere hvor der var en der hidsede sig op over en elektronik-salgstale. Det kan være svært at gennemskue fordi det jo lyder "rigtigt". Personligt synes jeg det er stor underholdning, men det må bare ikke "slippe ud" over salgsmaterialet uden kritik.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Jeg kender godt Jack Bybees salgstale, men det ændrer ikke på det faktum at deres teknologibeskrivelse er fuldstændig ude i skoven. For at citere Pauli: "It's not even wrong"
Som sagt har jeg ikke lyst til at diskutere om de virker eller ej, for jeg har ikke hørt dem, men jeg bliver bare lidt trist når blade/reviews begynder at citere direkte fra sådan noget vås. Det gør det jo til "sandhed" i forbrugernes øjne. Jeg mener der har været en tråd tidligere hvor der var en der hidsede sig op over en elektronik-salgstale. Det kan være svært at gennemskue fordi det jo lyder "rigtigt". Personligt synes jeg det er stor underholdning, men det må bare ikke "slippe ud" over salgsmaterialet uden kritik.
vH pH |
|
|
Jamen hvor har du ret! Det må altså være en joke det der står på hjemmesiden.  Men osse Bruce Brissons Articulationfactor  . Transparents antenneledninger  Og man kunne sikkert blive ved længe endnu. Jeg har desværre ikke hørt de dersens Bybee fiduser, og kan på den led ikke konkret udtale mig om lyden fra dem. Alt tyder dog på tilførsel af mindre mængder forvrængning. Men så skulle det da heller ikke være første gang, at den slags bliver opfattet som en klar forbedring af hifinørder.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle produkter følges jo af en eller anden form for salgsgas, "HD-ready", " fair forsikring", "sundt mellemmåltid" og den slags. Kunsten er så at være lidt kritisk. Det kan bare være svært hvis man ikke har baggrunden. Der er desværre en masse jeg ikke ved en skid om, så jeg falder nok i mange af fælderne lige som alle andre.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lige ByBee's hjemmeside. Jeg ved ikke om man skal eller .
Det er totalt vrøvl. Og, da man ikke kan skrive sådan noget uden at vide, at det er vrøvl, er det altså bevidst løgn. Èn eller anden har brugt flere timer på at forfatte en gang bevidst vildledning i håb om at sælge sit produkt.
Om Pentagon ville ofre penge på noget, der ikke virker? Tjah, hvad med stjernekrigsprojektet ?
Men vi aner jo ikke, om det har noget på sig overhovedet. Vi har lige konstateret, at forfatteren er løgner, så hvorfor skulle vi fæste lid til hans påstand om militære anvendelser? Det er måske også løgn.
Og mht. at kunne høre forskel, ja så er det jo det vi hele tiden kommer tilbage til: Der er altid én eller anden der mener at kunne høre forskel. Jeg tror ikke, der findes et eneste tweak, hvor man ikke kan finde en, der har hørt det virke. ..... Det skulle da lige være den med havelågen .
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
|
Læste lige ByBee's hjemmeside. Jeg ved ikke om man skal eller .
Det er totalt vrøvl. Og, da man ikke kan skrive sådan noget uden at vide, at det er vrøvl, er det altså bevidst løgn. Èn eller anden har brugt flere timer på at forfatte en gang bevidst vildledning i håb om at sælge sit produkt.
Om Pentagon ville ofre penge på noget, der ikke virker? Tjah, hvad med stjernekrigsprojektet ?
Men vi aner jo ikke, om det har noget på sig overhovedet. Vi har lige konstateret, at forfatteren er løgner, så hvorfor skulle vi fæste lid til hans påstand om militære anvendelser? Det er måske også løgn.
Og mht. at kunne høre forskel, ja så er det jo det vi hele tiden kommer tilbage til: Der er altid én eller anden der mener at kunne høre forskel. Jeg tror ikke, der findes et eneste tweak, hvor man ikke kan finde en, der har hørt det virke. ..... Det skulle da lige være den med havelågen .
Mvh Hans |
|
|
Jeg har det som dig! Jeg tror nul og en dyt på ét eneste ord ud over prislisten. I begyndelsen kostede de i øvrigt ikke ret mange $, men populariteten er jo steget forstås, så nu fås de i golden bla bla udgaver og i næste måden en platinum. Men venter du lidt, så får du nanotechversionen, som også kan fjerne "dumme" elektroner. Det er alle dem der er på vej i den gale retning, de er for dumme og skal filtreres. Nå men man kan jo også prøve at bruge hovedet. Hvis man ikke kan finde sin atomubåd uden en Bybee Quantum purifier MKVII gold edition, så tror man vel ikke ude omkring, at man er så noller at man blot frigiver technologien, så Kim Jong Il kan købe en stak af dem, for så at finde alle ubådene. Jeg synes det er lidt mere plausibelt at tro på hønisser. Nå! Men jeg skal ud og købe nogle tons plutonium, nogle Bybees og så en olietønde med vinduer, jeg skal nemlig finde ubåde - der er så forfærdeligt mange af dem der bliver væk hele tiden PS! Alt skriveriet om BBQP kunne tyde på at de er højkapacitive.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja helt klart; tweaks, og især de dyre af dem, virker slet ikke! 
Og forstår man ikke den bagved liggende teknik, så er det humbug, intet mindre! 
Jeg vil foreslå, at man prøver med de billige tweaks, eventuelt prøver at kopiere de dyrere. De dersens kabel-sløjfer fra Van den Huul behøver vist ikke at være 9 nines kobber i kulkappe. Alle andre kabler må gøre præcist det samme.
Een nævner (på side 1 eller 2) at det er humbug med disse "hold højttalerkablerne væk fra gulvet"-dimser. Men prøv selv med eksempelvis korkslibeklodser til en ti´er stykket; så kan man skrue noget højere op, inden bassen får højttalerkablerne til at resonere. Summa-sumarum: Bedre bas til 20-30 kroner pr. side. Det er SQ-da ikke dyrt!
Selvfølgelig findes der masser af tweaks, som er om ikke rent "rip-off", så 10hver10fald for dyrt.
Brug jeres sunde fornuft, og kopiér hvor det er muligt. 
Som MRC_Hans så rigtigt skriver: Det bliver ikke mere rigtigt af, at Pentagon har brugt milliarder og atter milliarder på det; de bruger milliarder på alt muligt (og umuligt)!
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Een nævner (på side 1 eller 2) at det er humbug med disse "hold højttalerkablerne væk fra gulvet"-dimser. Men prøv selv med eksempelvis korkslibeklodser til en ti´er stykket; så kan man skrue noget højere op, inden bassen får højttalerkablerne til at resonere. Summa-sumarum: Bedre bas til 20-30 kroner pr. side. Det er SQ-da ikke dyrt!
|
|
|
interessant......
Hvad er det for parametre der ændres i et ht-kabel, ved vibration ?
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
| interessant......
MVH
Bonné |
|
|
Øh, hvilke materialer ændre ikke karakter ved at blive klasket op på et andet? det er da simpel fysik! Om det så har en lydmæssig forskel eller ej... det er en anden snak! Men at tro at man kan ignorere fysikken bare fordi det nu er hifi eller PA...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Øh, hvilke materialer ændre ikke karakter ved at blive klasket op på et andet? det er da simpel fysik! Om det så har en lydmæssig forskel eller ej... det er en anden snak! Men at tro at man kan ignorere fysikken bare fordi det nu er hifi eller PA... |
|
|
Jeg tror du har ret! Meget kan sagtens handle om vibrationsdæmpning. Vibrerende kabler bevæger sig, dermed moduleres parametrene - om det er meget eller lidt ved jeg ikke. Og om kabler lyder bedst når de moduleres eller når de ligger stille ved jeg heller ikke. Muligvis vibreres de mindre hvis de løftes fra et trægulv.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Bonné skrev:
| interessant......
MVH
Bonné |
|
|
Øh, hvilke materialer ændre ikke karakter ved at blive klasket op på et andet? det er da simpel fysik! Om det så har en lydmæssig forskel eller ej... det er en anden snak! Men at tro at man kan ignorere fysikken bare fordi det nu er hifi eller PA...
|
|
|
Vær lige paranoid for en femmmer.. ! Jeg ignorerer ingen fysik, spørger bare hvad for en fysik der er tale om ? Hvis du ved det, hvorfor svarer du så ikke ? Dine formodninger gælder ikke...
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Ja helt klart; tweaks, og især de dyre af dem, virker slet ikke!  |
|
|
Det er der da vist ingen der har påstået. Men der er nogen af de dyre, der ikke virker. Og der er nogen af de dyre, der ikke er pengene værd.
Citér:
Og forstår man ikke den bagved liggende teknik, så er det humbug, intet mindre!  |
|
|
Det komme an på, hvem "man" er. Hvis ingen forstår den bagved liggende teknik, ja sp er mistanken om humbug berettiget. Men selvfølgelig behøver den enkelte lytter ikke at vide en **** om teknik.
Citér:
| Jeg vil foreslå, at man prøver med de billige tweaks, eventuelt prøver at kopiere de dyrere. De dersens kabel-sløjfer fra Van den Huul behøver vist ikke at være 9 nines kobber i kulkappe. Alle andre kabler må gøre præcist det samme. |
|
|
Her er problemet, efter nogens mening, at lytning ikke er en pålidelig metode til at vurdere gengivelsen.
Citér:
| Een nævner (på side 1 eller 2) at det er humbug med disse "hold højttalerkablerne væk fra gulvet"-dimser. Men prøv selv med eksempelvis korkslibeklodser til en ti´er stykket; så kan man skrue noget højere op, inden bassen får højttalerkablerne til at resonere. Summa-sumarum: Bedre bas til 20-30 kroner pr. side. Det er SQ-da ikke dyrt! |
|
|
Næh. Der er bare ingen grund til at formode, at vibrationer påvirker signalet i højttalerkabler. Og hvis det ikke virker, så er selv 25øre for dyrt.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Skulle nogen forklaring kunne bruges på den hyletones effekt, så ville det vel være noget med, at hvis der står megen DC i en amp, og den i øvrigt ikke bruges ret meget til musik, så kunne man forledes til at tro, at den ville blive afmagnetiseret. Musik er jo AC.
|
|
|
Når Angus Young river i strengene kommer der da AC/DC ud af mine.
Ku' ikke dy mig!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
kyhn skrev:
Bonné skrev:
| interessant......
MVH
Bonné |
|
|
|
|
|
Vær lige paranoid for en femmmer.. ! Jeg ignorerer ingen fysik, spørger bare hvad for en fysik der er tale om ? Hvis du ved det, hvorfor svarer du så ikke ? Dine formodninger gælder ikke...
MVH
Bonné
|
|
|
I særligt "gunstige" situationer kan man skam HØRE det ganske tydeligt fra højttalerne, hvis man banker på et kabel. Særligt på signaler som senere bliver forstærket kraftigt op. F.eks i forbindelse med grammofonpladeafspilning...
Skru lidt op og 'dap' lidt på phonokablet!
Så naturligvis betyder det noget om et kabel vibrerer ved påvirkning udefra...af eksempelvis gulvvibrationer.
Men i øvrigt vibrerer ethvert kabel vel så snart der løber et signal igennem det..??
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Back on the block! 
Jeg kan høre forskel i een højttaler, når jeg løfter dens kabel op fra mit ret løse trægulv! Og der sidder man ikke ligefrem i sweetspot, hva?
Bedre defineret bas, når vi er på omkring lytterummets og anlæggets "marchhastighed" (ikke tophastighed), og også ved langt lavere lydstyrke.
Jeg ville personligt ikke købe dyre men pænt udseende "kabelisoleringsdimser", men kan man tænke selvstændigt, så er der altså masser af næsten gratis alternativer!
Lydreproduktionsanlæg er noget følsomt noget!
Jeg har i øvrigt kun mine ører at stole på; og jeg er da så bedøvende (næsten), hvad dagens videnskab mener om målbar sandhed! (De mener alligevel noget andet om 10 år)
Var det ikke Einstein som sagde: Det målbare er ikke interessant, og det interessante er ikke målbart.
Prøv med korkslibeklodser, hvis I har lyst og råd. Ellers kan man jo altid bruge dem til vandskuring af naboens bil! 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Back on the block! 
Jeg kan høre forskel i een højttaler, når jeg løfter dens kabel op fra mit ret løse trægulv! Og der sidder man ikke ligefrem i sweetspot, hva?
Bedre defineret bas, når vi er på omkring lytterummets og anlæggets "marchhastighed" (ikke tophastighed), og også ved langt lavere lydstyrke.
Jeg ville personligt ikke købe dyre men pænt udseende "kabelisoleringsdimser", men kan man tænke selvstændigt, så er der altså masser af næsten gratis alternativer!
Lydreproduktionsanlæg er noget følsomt noget!
Jeg har i øvrigt kun mine ører at stole på; og jeg er da så bedøvende (næsten), hvad dagens videnskab mener om målbar sandhed! (De mener alligevel noget andet om 10 år)
Var det ikke Einstein som sagde: Det målbare er ikke interessant, og det interessante er ikke målbart.
Prøv med korkslibeklodser, hvis I har lyst og råd. Ellers kan man jo altid bruge dem til vandskuring af naboens bil! 
|
|
|
og 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående de af Isuldur fremdragne "tweaks":
Holfi; den tror jeg ikke på, men hvis andre hævder at den virker, så må den være ret nem at kopiere!?
Gryphon og Densen De-magic; det er fuldstændigt det samme, men De-magic kommer så også igennem lydkredsløbene i CD-afspilleren.
Jeg har en sådan De-magic, og da jeg brugte en high current-MOSFET transistorforstærker af mærket Arcam Alpha 5, havde jeg De-magic-CD´en i maskinen sårn engang pr kvartal, og der var en klar forskel på før og efter. (Også når jeg slet ikke hørte dette underlige afmagnetiseringssignal, ved det at jeg simpelhen var gået hjemmefra!)
Jeg tror, som hr von Auspuff, at det handler om statisk elektricitet og at det mærkelige signal fra De-magic kan løsne op for dette fænomen. Øget klarhed og virilitet; som når netstrømmen er i sit es!
Hvad så med min rør-ib? Jeg har prøvet een gang, efter vel 300-400 timers drift, og det gav INTET!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå-ja; til sidst: Jeg har lur på et netstøjsfilter. Jeg ved godt at et sådant filter kan være dynamikdræbende, koblet foran en forstærker. Og da især en klasse B forstærker.
Men hvad med en lille klasse A forstærker med et max forbrug (faktisk et kontinuert forbrug) på 125 watt?
Hvis nu filtret kan håndtere den 5-10 dobbelte effekt?
Det er vel noget med den øgede netimpedans, eller hva?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
kyhn skrev:
Bonné skrev:
| interessant......
MVH
Bonné |
|
|
|
|
|
MVH
Bonné
|
|
|
der er ikke tale om kun en begrænset gren, men både elektriske, mekaniske og magnetiske parametre ændres. Det er ikke mere formodning end al andet fysik,kemi og naturvidenskab.
prøv at slå på en klokke i fri luft og slå på en klokke der ligge på et bord, ikke helt sammen klang. prøv at løfte en magnet med en anden og prøv det samme men en magnet der ligger på et jern bord, ikke helt samme ting Det relevante er ikke at der er forskel, men i hvilken grad forskellen påvirker lyden! hvis du har kenskab til pladespillere vil du vide at feedback en noget mindre når man benytter afkobling, men er lyden bedre?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|