Bonné skrev:
Interessant ! Men hvilke produkter er det vi skal bruge som "tweak" ? Personligt kender jeg INGEN der bruger DAT længere. Har foriøvrigt altid HADET 3700'eren som pesten, arbejdede i et studie med et mandagseksemplar...
Men hvad er det for produkter du mener er interessante for den profesionelle verden ?
Se foriøvrigt : http://www.tcelectronic.com/media/frandsen-lave_2004_plug_pl .pdf
angående digital interfacing. Der er desværre ikke noget der tyder på at det står bedre til i hifi-verdenen, selvom problematikkerne her er noget simplere. Jeg begynder at se hvorfor streaming interfacet i en squeezebox, lyder så relativt godt.
mvh
Bonné |
|
|
Hvilke produkter der er interessante for den professionelle verden, er et godt spørgsmål, der også må være afhængig af kunstnerens ambitioner om et bestemt udtryk.
Hvis der alligevel skal bruges en stemmeforvrænger, der laver stemmen om til en telefonstemme, samt samplede lyde, i lav opløsning, så er det nok ligegyldigt.
Jeg mener helt klart at SP/DIF ikke bør bruges, hverken i den professionelle verden, eller til highend musiklytning, uden at man har taget begrænsningerne med i sin overvejelse.
Altså hvor meget besvær man vil gå igennem, for at bekæmpe/modvirke jitter.
Eksemplet med nonoversampling DAC's er vel egentlig også et forsøg på at eliminere jitters bivirkninger. Det skulle efter sigende være en brugbar løsning, hvis man ellers kan lide det udstyr der er bygget med den teknologi.
Et sted man i den professionelle branche, kunne skele lidt til hifi, er ved sammensætningen af grej.
Prof gear, har som regel altid et stort overskud af gain, og dermed et stort behov for støjsvage kredsløb. Dette behov for at eliminere støj, og behovet for universel kompatibilitet, giver visse begrænsninger.
Det kan f.eks. betyde, at man for en sikkerheds skyld, bygger noget med de mest støjsvage kredsløb, i stedet for at vælge dem med bedst lyd. Vil man den modsatte vej, kan man dog kigge på gammelt rørbaseret grej, som ikke lider af de moderne tiders skavanker. Det bruges da heldigvis også i mange studier.