Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 02:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mch31dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg håber fejlen bliver fundet, og at du fortæller hvad der løste den.  

Tak til de mange, der har kommenteret og givet gode råd om, hvad jeg bør gøre i forhold til mit BV7 med brummen fra panelet ved 50 Hz på indgangen.

Jeg har nu sat min forhandler "stolen for døren". DE siger, at B&O "arbejder på en løsning", og at den sandsynligvis foreligger inden sommerferien.

Jeg har nu indgået en aftale om, at såfremt jeg ikke har hørt noget til den lovede fejlretning, inden jeg kommer tilbage fra sommerferie (primo august), foreligger der "en ny situation", hvor vi så må drøfte alternative løsninger.

Jeg vil tillade mig at skrive lidt her i forummet til den tid (eller forhåbentlig tidligere, hvis de imod forventning finder en løsning).

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Så har jeg endelig fået mit Bv 7-55 og det har bestemt ikke været en skuffelse. Heller ikke blue- ray afspilleren skuffer. Den er væsentligt mere støjsvag end både min  Sony dvd og den i Avantèn. Dog er der en af mine blue ray skiver, som får hele kabinettet til at ryste/brumme ( kun i dvd menu`en ), men det er kun ved den ene, så jeg gætter på at det må være skiven der er en smule ude af balance. Surround lyden er væsentligt forbedret og baghøjtalerne er meget mere med. Der er dog et par ting som jeg mangler at finde ud af. Jeg ved at dvd afspilleren der sad i 7-40, kunne huske hvor langt man var kommet på forskellige dvd skiver, efter at man havde taget dem ud. Det har jeg så forsøgt at få blue ray afspilleren til i 7-55, men uden held. Jeg har desværre en mistanke om at denne gode brugervenlige funktion er sparet væk. Er det rigtigt? Jeg kan heller ikke få mit beocenter 9300 koblet til bv7. Jeg bruger min beolink converter fra avantén. Skal jeg købe en anden, eller er det noget andet der skal til? Mvh Lennart        

Ps: Da jeg ikke selv kan bidrage med interessant viden til alle jer herinde, er jeg  meget taknemmelig for alle jeres svar.

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Lennart4 skrev:

Nu har jeg bestil mit Beovision 7-55, med blue ray og beolab 10 center, med levering d 28/5 og da jeg går fra 32" avant til 7-55, så glæder jeg mig helt vildt. Gætter på at jeg sagtens kan starte på at se alle mine film påny.   Jeg har dog hørt at man får mest ud af fjernsynet, hvis man tilkobler en ekstern blue ray afspiller af høj kvalitet ( ikke B&O ) Det syns jeg umiddelbart er synd, hvis den indbyggede afspiller så kun vil egne sig til gamle danske film osv. Hvis det er rigtigt, hvad er så årsagen til det? Min forhandler sagde noget om at der var mulighed for på et senere tidspunkt at opdatere Blue ray afspilleren til det kommende nye format ( jeg ved ikke hvad det er?). Er der nogen herinde som har gode/ dårlige erfaringer med blue ray afspilleren i Bv 7 ? Andre erfaringer med 7-55, gode som dårlige vil jeg da også gerne høre om. Mvh Lennart

Lennart4

På side 89 fra indlæg af 15 Februar 2010 kl. 15:08, på denne tråd kan du læse om HDMI 1.4 standarten.
"Blu-ray nedsampler DTS HD MASTER Audio til 5.1 kanaler" problematikken.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=89

Det din forhandler kalder det "nye format". 

Ok tak for det Peter Pan. Hvordan du bevarer overblikket over hvilke emner på hvilke sider, er mig en gåde. Men det ser altså ud til at det ikke ikke har nogen indflydelse på mit setup, at Blue ray afsp ikke kan afkode HD lyd, for jeg har jo kun 4 beolab højtalere og jeg har ikke tænkt mig at udvide til 6.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart4

Først hjerteligt tillykke med dit nye super TV.

Et af hjælpemidlerne til at finde rundt i spørgsmål og svar/ tråde ud over Google,

er min PC skærm.

Lennart4 skrev:

Der er dog et par ting som jeg mangler at finde ud af. Jeg ved at dvd afspilleren
der sad i 7-40, kunne huske hvor langt man var kommet på forskellige dvd skiver,
efter at man havde taget dem ud. Det har jeg så forsøgt at få blue ray afspilleren til
i 7-55, men uden held. Jeg har desværre en mistanke om at denne gode brugervenlige
funktion er sparet væk. Er det rigtigt?

Du skulle måske bestille den nye BEO4 type 1710 som du kan se på side 105.

Ashanti skrev:

Nu fik jeg da bestilt en Beo4(Ny version).
Efter knapper at dømmer er den lavet så den passer bedre til Beovision 7 med Blu-ray.

Nu skal jeg trykke gul-go for at starte efter at en film der sat på pause.
De små ting min kone og søn irriterer sig over.

På den nye version er der en Play knap.

Jeg skule få den tirsdag.

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Tak for det Peter. Jeg fik beo5 fjernbetjening med, men da den er i restordre får jeg den først i næste uge. Derfor bruger jeg beo4 indtil da. Det vil altså sige at blue ray afsp  også kan huske hvor man er kommet til på flere forskellige skiver  hvis jeg trykker gul og go? Det mener jeg at have prøvet, men det duer ikke. Skal man gøre noget inden man tager skiven ud? Men jeg syns det lyder spændende med den nye beo4. Dvd betjeningen til Avant`en er også mærkelig og ulogisk, med den nuværende beo4 og det har været svært for mig at forsvare over for mine venner, da B&o jo netop lancerer sig selv som mest brugervenlig på markedet. Det har jeg også i skarpe vendinger gjort Beocare opmærksom på og har også afkrævet dem en forklaring, som jeg dog aldrig har fået....

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Lennart4.

Kampus / Ashanti giver en forklaring på forskel mellem styring  af DVD & Blu-ray afspilleren.

Kampus skrev:

Til forskel fra DVD, hvor softwaren til RESUME funktionen ligger i afspilleren,
er den ny flyttet til disc'en. Dvs. at funktionen er afhængig af om producenten
har lagt den på disc'en. Og det er der så desværre kun få producenter der gør.

Ashanti skrev:

Ang. støjen fra BD så har jeg ikke haft nogen der støjede efter B&O byttede mit
BV7-40 Bly-ray til et 55"(jeg smed lidt kr. oveni selv) pga. mange fejl.
Jeg har godt nok kun set 7 BD film og 3 DVD film.

Det ser ud til at resume funktionen er væk. Jeg testede lige og efter disken har
været af skuffen starter den på ny.

Jeg bruger ikke selv Link converter så der kan jeg ikke hjælpe. Tjek lige om der
ikke er kommet en nyere version af converteren.

Jeg vil give lyd fra mig når Beo4 er testet.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Dårlig nyhed om B&O's indbyggede Blu-Ray afspiller.

Nu skal resume funktionen altså ligge på Blu-Ray disken.

Men det var lige netop funktionen med, at man kan slukker sit TV/
DVD afspilleren, og den så selv finder det afsnits stedet hvor man
stoppede, igen dagen eller timen efter, der er fedt.

Dette kan man altså ikke hvis man får en Blu-Ray afspiller indbygget.

Det er i mine øjne er det et stort tilbageskridt.

Hvad siger du beobrian / Branchemedlem B&O .
Du må rette os hvis vi er galt på den.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Dårlig nyhed om BeoVision 7- 55" 's indbyggede Blu-Ray afspiller.

Det er nu ikke ret almendelig at alle Blu-ray afspillere kan dette.

De fleste Samsung BD afspillere kan ikke huske hvorlangt man er nået i filmen. Jeg kender kun til Oppo BD-83 som kan dette.

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Peter Pan skrev:
Dårlig nyhed om BeoVision 7- 55" 's indbyggede Blu-Ray afspiller.

Det er nu ikke ret almendelig at alle Blu-ray afspillere kan dette.

De fleste Samsung BD afspillere kan ikke huske hvorlangt man er nået i filmen. Jeg kender kun til Oppo BD-83 som kan dette. Og det er en hammer fed funktion som B&O burde have taget til sig. Der burde B&O havde været bedre end Samsung

Jeg ved faktisk ikke hvor mange film Oppo kan huske men jeg har da prøvet at smide en film i hvor der havde været 3 andre imellem og den spurgte om resume

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

MoTiNi

På BeoVision 7 - 40 med DVD har vi hele tiden haft resume funktionen, også
når TV'et har været slukket. Der for syntes jeg bestemt det er et tilbage skridt.

Kun hvis man afslutter en DVD med blå taste starter den forfra.

HER.

Oppo BDP-83 må besidde en ret stor Memory kapacitet når vi taler om ”Resume”. Man kan om
aftenen stoppe en BD film et hvilket som helst sted, udtage discŽen, og genindsætte denne dagen efter.
Man bliver så spurgte om man ”Resume”. Den facilitet finder jeg ganske imponerende i forhold til de
tidligere Blu Ray afspillere jeg har haft fingrene i.

Opdatering.

beobrian skrev:

Det er jo desværre et generelt problem/udfordring, fordi denne funktion nu er afhængig af diskens kundskaber. Der er en maskine som Oppo der kan det, men ellers læner andre producenter sig op af Diskløsningen. Og det er fordi der findes rigtig mange geniale måder du kan gøre det på en skive, nogle har mulighed for Bookmarks, hvor du indsætter markeringer på skiven, så du kan steppe og finde præcist de scener du gerne vil gense. Her er det rigtig godt på koncerter, at du kan inddele numrene med bookmarks, og finde præcist, hvor de enkelte numre starter.

Vi hos Bang & Olufsen har ikke kunne skabe en løsning selv, da vi er afhængig af underleverandøren til det drev vi bruger. Vi har ikke valgt at udvikle vores eget Blu-Ray drev, da der ikke ses den helt lange fremtid i Blu-Ray.

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

NY 2010 version af Beo4 Type 1710 fjernbetjeningen.

Beo4 Mk.I lanceret i 1994, med knappen AV.
Beo4 Mk.II lanceret i 1999, med knappen DVD.
Beo4 Mk.III lanceret i 2006, med knappen DTV.
Beo4 Cinema med lys indbygget. EE: 7.0 SW:5.3
Beo4 Hotel version.

Siden lanceringen i '94, er Beo4 standart kun blevet ændret en smule,
men teknikken er forblevet den samme. Men om kort tid lancere en ny,
helt moderniseret version af Beo4. På billedet ses højre den Beo4 vi
kender, og til venstre den nye.

New Beo 4 coming

The new Type 1710 Beo4 looks almost like the previous version, but in practice the main PCB and keypad have been changed.

With the new version you now have three (3) modes of operation which you set the Beo4 too depending on your configuration. which to a certain extent is in principle similar to the previous Audio & Video settings.

When you go to ADD items to the LIST you will now have three options being AV, LIGHT and CONTROL

Like the Beo5, we also have ZONES as below:-

• ALL Used if you have one Beo4 in each room for all your products (default setting).
  • VIDEO Used if you have more than one Beo4 in a room and you want to use it to activate both video and audio sources via your video product.
  • AUDIO Used if you have more than one Beo4 in a room and you want to use it to activate both audio and video sources via your audio product.
  • LINK Used if you have, for example, more than one television in the same room (Option 4)

One area which I am sure is going to cause all sorts of confusion is the fact that a Beovision TV has to be "Beo4 Type 1710" compatible and you will know if your TV is compatible if it has a "Beo4 Menu". If it is not, there's no problem because one of the three "MODES" effectively makes it the same as previous versions of the Beo4. In my view this is going to be a major issue for dealers who have an existing customers who purchases a Type 1710 Beo4, but then the dealer finds he also has to update the software in the TV's to make it compatible or set the new Beo4 to MODE 3

In TV's which have a "Beo4 Menu" meaning they are Beo4 (1710) compatible you can select "Navigation Button’"or "No Navigation Button". You should only select the "Navigation Button" option if you have a Beo4 (1710) If previous version Beo4 is used when "Navigation Button" is selected in the Beo4 setting menu on the TV then:-

• Step up, step down, wind and rewind has no function for menu navigation and channel operation

The three MODES are:-

• MODE 1 When a Beo4 is in MODE 1, the navigation button is used for menu operation, and menu and source operation are separated. MODE 1 should be used if all the televisions in the video setup contain the ’BEO4 SETTING’ menu and they are set to ‘NAVIGATION BUTTON’.  --  This mode is used to enable functions such as CURSOR, SELECT and BACK functionalities. If you change to MODE 1, this will not change operation of the other buttons and the LIST functions.
  • MODE 2 When a Beo4 is in MODE 2, the navigation button does not work and menu and source operation are not separated. MODE 2 should be used if one of your televisions in the video setup does not contain the ’BEO4 SETTING’ menu, or the Beo4 remote control is also used without navigation button in the video setup. This mode is defined as compatibility mode where SELECT sends PLAY command (GO), BACK sends EXIT and the Navigation button is deactivated. All other buttons are not affected by the MODE setting.
  • MODE 3 is used with the traditional IR commands which may work better in some situations e.g. in link rooms, when operating a Main room an older Beovision TV.

When this version of the Beo4 is used where certain PUC control devices are used, then the PUC may need to be updated. This is because some "Function Codes" with HEX addresses 1B and 1C have been assigned for Masterlink Gateway commands.

Interestingly, you are able to change the IR transmittered power level which will certainly please a lot of B&O dealers. Apparently the power level can be changed to 7 different levels.

Regards Keith....

Jeg har valgt den Engelske tekst da jeg ikke syntes at Google oversætter dette godt nok.

Men du kan jo prøve selv ved at kopier teksten ind her:  Language Tools

alaska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen på dette forum.

Jeg er ny herinde, jeg har dog læst rigtig mange tråde her på forum vedr. b&o.

Jeg er den lykkelige ejer af en beo. 9300, et avant 32" med vhs,pip,sorround osv.

Da jeg den anden dag, fik overbevist konen om at vores (store/alrum) stue, nemt kunne bære 1 sæt penta højttalere, måtte jeg jo ud for at skaffe dem.... Det gik så hen og blev til 4 stk penta mk3 (med kvittering, det ene sæt fra 1999, andet sæt vides ikke - kan det ses nogle steder??).

Vi havde førhen 9300 sat op med 1 sæt bose subw. sæt, SIKKE en ændrig med pentaerne, skønt..

Nu kan jeg se at Peter Pan, har mange måde at koble disse sammen med hinanden på, har jeg ret i at pentaerne tilsluttes avant tv og 9300 tilsluttes avant tv via aux til conv. 1611 til masterlink på avant.?????.   Kan man så høre/se tv på avant, mens man hører dæmpet musik på pentaerne via 9300 på samme tid. Eller er det bedre at købe yderligere et sæt penta til dette som så kun er tils. 9300, dette vil måske nok virke bedst da vi har en sony fladskærm i alrumsdelen, der så kan tilsl. 9300...   ang. one remote, kan de omprg., jeg har en der passer til strong rec., kan den omkodes til tdc hometrio bokse???.

Håber at i kan hjælpe mig med disse ting, jeg er selv noget i tvivl om hvad der skal gøres, og vil gerne vide mere før jeg køber/laver de manglende kabler

Til top Vis alaska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alaska

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej alaska, og velkommen til hifi4all.

Jeg havde i sin tid samme setup, dog med passive BeoVox Penta. Det kan du se her.

Alder på BeoLab Penta kan du læse om her.

BeoCenter 9300 tilsluttet BeoVision Avant via MCL / ML conv.1611, giver kun
mulighed for at lytte til en ting af gangen, da du med aktive højttaler kun kan benytte
PowerLink stikdåserne. Er BeoVision Avant i option 2 og har højttilslutning sættes
BeoCenter 9300 i option 0. Nu styre Avant hele dit setup via Beo4.

Der vil så være en mulighed for at udnytte BeoCenter 9300's passive udgange samtidigt
med et B&O X tra KIT. Det kan du finde her:  Mit set-up. og her: DIN kabler.

alaska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

tak for svaret, jeg har set dine links igennem.

Skal jeg forstå det sådan at, hvis jeg tilslutter 4 pentaer til avant, og så tilslutter yderligere 2 pentaer til 9300 (alle aktive), så vil de alle 6 spille samme lydbillede samtidigt, altså at man ikke kan høre tv på de fire, og så høre cd på de 2 andre samtidigt.....????

Kunne man så ikke bare slukke for 1611 converteren, når man ville adskille de anlæg, evt via en b&o remote switch, (jeg har lk ihc anlæg med b&o link øje tilslutttet, derigennem kan jeg slukke for 230v siden)...

andre bud

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej igen alaska. Ja det vil det betyde.

Er det vigtigere for dig at kunne adskille lyden vil det nemmeste være at sætte BeoCenter 9300
i option 1, og BeoVision Avant i option 1, og afbryde Beolink Converter 1611. Så virker de hver for
sig, og kan begge betjenes med Beo4. (Se option setup for Beo4 )

På BeoCenter 9300 kan du så vælge at benytte den indbyggede ca. 2x80 watt forstærker,
og passive højttaler. Eller tilslutte to aktive højttaler.

Er der surround modul i dit TV, vælger du jo selv om du her vil tilslutte 2 eller 4 aktive højttaler.

alaska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen Peter Pan

Mange tak for hjælpen.

Jeg er lige kommet hjem og har læst dit indlæg, det 3 sæt pentaer mk III er hermed anskaffet, og vil blive tilsluttet 9300 sammen subwooferdelen fra det gamle bose anlæg, til at give lyd i alrumdelen, fra min sony fladskærm, tdc satelit,cd , radio, osv. Herudover skal pc tilsluttes som læst i et af dine tildl. indlæg via phonestik til lydkort, der også går til en indgang på 9300.

I stuen er så avant med 4 pentaer til at give lyd fra wii, ps2,dvd,tdc sat,vhs osv.

Hvis tv og 9300 begge sættes til opt 1, kan man så veksle mellem  at avant føder  de 4 + 2 pentaer+ sub., og ligeledes den anden vej rundt- 9300 til de 2 pent.+ sub + 4 pentaer.???

alt i alt så skal jeg til at have købt 1611 conv., samt kabler, var det ikke noget med at dem kan jeg selv lave..., det har jeg da vistnok set et sted på disse sider...., hvilket kabel skal så bruges til powerlink, dinstik skal vel vare 8 polet..

Når og hvis alt dette kommer til at virke, skal jeg da vistnok have set lidt mere på ice power indlæggene, det ser da spændene ud...

M-Kaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

alaska : Kan man så høre/se tv på avant, mens man hører dæmpet musik på pentaerne via 9300 på samme tid.

Med tv'et tændt vil jeg mene du kan trykke list på din beo 4 indtil der står AV, der efter trykke, CD/ Radio eller hva kilde du
ønsker, TV billedet vil blive, mens lyden vil være fra din radio / Cd.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

@ alaska : hvilket kabel skal så bruges til powerlink, din stik skal vel vare 8 polet.

alaska.

Det finder du her. På den tråd skriver vi om DIN kabler, (efter ferien).  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hvorfor svare Peter Pan ikke.

alaska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej m-kaee

det må jeg jo prøve at se efter, er lige nu igang med kabeltrækningen, derefter skal b&o ir modulet lige prg i ihc, hvordan er det nu lige det er med pentaerne mk 3 , var det ikke 14w de bruger i standby pr stk., hvad med forstærkeren, var der ikke noget med at lyden ikke ville være ok hvis forstæren er kold, synes at jeg har læst noget om det i Peter Pans indlæg.

14w x6 højt = 84w pr. time, x 24t =2016w pr dag, /1000 = 2,16Kw/h, x 1,75Dkr = 3,5 Dkr pr dag, x 365=1287Dkr/år.

Derfor kunne man måske slukke dem (230v) , men hvad med lydkvalitet??????

Kan jo også være at jeg husker forkert...

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes