Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan anbefale en full HD harddisc, evt mediacenter, som jeg kan tilslutte Bv7? Min tdc home trio boks, bliver godt nok alt for hurtigt fyldt op med HD optagelser. Den skal helst kunne styres direkte med Beo5. Dog er alle mine HDMI stik opbrugt, men kan vel få en fordeler?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4
Du kan se om TViX full HD Slim S1 mediaplayer er noget for dig. TViX kan styres via PCU opdatering, hvis den ikke allerede findes på din liste.

http://www.av-connection.dk/?ML=884
http://www.tvix.co.kr/eng/productList.aspx
------------------------------------------------------
Mangler du HDMI indgange.
beobrian skrev:
Der er sket nogle ændringer, faktisk anbefaler vi hellere en Atlona Expander, istedet for Gefen. Det er på grund af pris og performance. Her er Atlona's bare et hestehoved foran. Den hedder Atlona AT-HDMI V41, den har 4 indgange og 1 udgang. Der findes også en AT-HDMI V42 med 4 indgange og 2 udgange. Begge er understøttet af vores PUC, så du har en fjernbetjening. Der er også den forkromede løsning, med en HDMI Matrix Switch, hvor du placerer alle dine kilder et sted i huset, og så distribuerer det rundt i huset via CAT7 til de enkelte TV, og direkte til et enkelt HDMI i TV'et. |
|
|
HDMI expandere/ switch Atlona AT-HDMI V41, med 1.3 HDMI.
Atlona AT-HDMI-V41 er en højtydende HDMI omskifter med fjernbetjening. Switcheren lader dine forskellige HDMI kilder, dele en HDTV skærm. AT-HDMI-V41 er bygget på HDMI 1,3 platformen, og kan håndtere op til 1440p og lavere (f.eks 1080p, 1080i, 720p. med mere).
http://www.atlona.com/4x1-Atlona-HDMI-Switch-HDMI-1.3-with-3 D-Support.html __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Peter. Det bliver DVICO tvix s1 jeg vælger. Den fylder jo ikke meget, og lader til at få top karakter. Der kommer vist en ny udgave til november, A1, det kan også være jeg vælger den. Det er en skam at Beomaster 5 ikke kan bruges til det. Men jeg har opgivet at bruge Bm5 til video. Jeg hader at man er nødt til at tilslutte både det ene og det andet for at få fuld udnyttelse. Og når b&o samtidig har begået det tumpede valg, at benytte 2 af de 4 HDMI stik på mit dyre Bv7, til de integrerede digital tuner og Blu-ray, så er der reelt kun 2 HDMI stik på et Tv til 120000. Derfor er yderligere tilslutning nødvendig. Det er IKKE godt nok.
----------------------------------------
Tilgengæld har jeg fundet ud af at Beomaster5 kan multitaske. Man kan se sine billeder på Tv, samtidig med at man hører musik
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Lennart4
Jeg forstår din frustration.
Bang & Olufsen har valgt at BeoMaster 5/ BeoSound 5 / Encore kun er et audio produkter. Samtidigt har B&O ikke magtet at give en let forståelig og overskue vejledning til integration af alle de programmer der skal lægges ind for at det hele virker, (album covers problemer) osv. Se indlæg fra Michael længer nede på siden.
Platformen for BS. 5 og BV. 7 har allerede nogle år på bagen, så den hovsa løsning med at lægge beslag på 2 af de 4 HDMI indgange på BV. 7, er jo fordi B&O ikke har magtet at opdatere Master produkterne hurtigt nok, og det er os kunder der sidder med aben.
På daværende tidspunkt var politikken heller ikke at man skulle integrer Non-B&O produkter i den grad som det viser sig at være nødvendig. B&O har så været nødt til efterfølgende at vælge en nye politik, der lægger op til integration af produkter fra andre producenter.
Jeg er overbevist om at næste generation af " BS. 5" bliver en A/V styre enhed, og sådan holder Bang & Olufsen hele tiden omsætningen igang. Så er vores valg at følge med eller lade være. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
rasmus_frb Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et bv10. Dette tv vil jeg gerne bruge til at styre en beolab3500 i køkkenet via masterlink.
Når jeg har tv som kilde virker spiller beolap3500 som den skal.
Ved alle andre kilder, dvs dvd, vmem, DTV, så virker den ikke.
Den viser kilden på sit display men der kommer ingen lyd. Jeg kan også slukke tv, styre volume via bl3500 etc, men no Sound...
Hvad kan dette skyldes? Synes snart jeg har prøvet alle l og v options.
Bl3500 er 4-5 år gammel, mens bv10 er ret nyt. Kan der være forskelle i masterlink softwaren?
Når den kan spille tv må bl3500 jo virke eller...?
Tak!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rasmus_frb
BeoLab 3500 er en link-rums højttaler som for lyd, og sender styrings informationer via MasterLink. MasterLink håndtere kun analog lyd, altså ikke digital lyd som netop sendes via de kilder du nævner ikke virker. En løsning er fra de kilder hvor det kan lade sig gøre, at samtidigt med digital tilslutning også at etablere en analog tilslutning via Scart / Phono til det Master produkt hvor dit MasterLink kabel er tilsluttet. I dit tilfælde BeoVision 10. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
rasmus_frb Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for info, det havde jeg slet ikke forestillet mig kunne blive et problem. Alt lyd idag er jo digitalt....
Tv signalet er Yousee digitalt, men er åbenbart ikke "rigtigt" digitalt.
Det primære formål var at høre streamet musik fra en Apple tv tilsluttet vmem.
hmm må håbe at jeg kan overtale forhandleren til at tage den beolab3500 retur for den kan så ikke bruges til noget som helst.
Men tak for info
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Earset 5i klar til salg, men sælges kun i Apple-butikker. Dette er det første produkt i den nye Bang & Olufsen Play serie, udviklet i den nye udviklingsafdelingen BO Soft i Estland.
Jeg kan godt lide design opdateringen, og syntes faktisk at hovedtelefonerne har været hver at vente på. Da der nu skal lanceres to til tre nye produkter om måneden i "Play" serien, skal det gå stærkt, så vi kan nok glæde os til mere i dette design.
 Spis brød til. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O i opgør med sin salgstrategi.
Bang & Olufsen står foran et dramatisk opgør med den nuværende distributionsstrategi, som alene er koblet op på egne og eksterne franchise B1-konceptbutikker, der kun sælger Bang & Olufsen anlæg. Koncernen vil i langt højere grad satse på salg af koncernens unikke lydanlæg i andres forretninger, så de kan kobles op på andre musikanlæg og især andre producenters fladskærme. Den første forsmag på den nye distributionsstrategi er salg af tilbehør til Appels ipodprodukter. Men indtil videre har det været en barriere, at Bang & Olufsen-forhandlerne har eksklusivitet på salg af de traditionelle tv- og lyd produkter fra koncernen. Efter det oplyste vil koncernchef Tue Mantoni drible sig uden om den forhindring ved at etablere et subbrand, nemlig "B&O" som jo formelt adskiller sig fra det traditionelle mærkevarenavn "Bang & Olufsen".
Efter det oplyste vil den nye mærkevare "B&O Play" og "Bang & Olufsen Play" fra koncernen blive lanceret allerede til november.
Tidligere har B&O's lydanlæg været bygget op om, at alle dele af anlægget skulle være fra B&O, men fremtidens B&O- højttalere være baseret på åbne standarder, så de kan kobles op på alle andre producenters fladskærms tv og andre musikanlæg. Med andre ord bliver B&O produkter dermed plug-and-play i kombination med andre fabrikanters produkter, hvilket er nyt og et radikalt brud med den hidtidige startegi.
Den store styrkeforskel i koncernens kompetencer og know how indenfor henholdsvis lyd og tv, ventes at medføre, at B&O på et tidspunkt helt dropper egen TV-produktion for i stedet at outsource det til en ekstern partner. Tv-fladskærme vil i højere grad blive en bulkvare på linje med de nærmeste konkurrenter og til langt mere konkurrencedygtige priser. Med det koncept vælger B&O at fokusere sin strategiske fremtid indenfor lyd, hvor styrkepositionen allerede har medført en stor succes indenfor lydanlæg til luksusbiler.
Den ændrede strategiske fokus betyder også, at B&O ventes at skrue markant op for forskning og udvikling indenfor lyd, og ned for indsatsen indenfor fladskærme. Det fremgår af det seneste aflagte regnskab, at koncernen allerede har skruet en del op for forsknings- og udviklingsomkostningerne, og det er med stor sikkerhed sket indenfor lyd. Konkluderer Økonomisk Ugebrev.
Delvis- Ritzau Finans 17. oktober 2011
http://www.top1000.dk/nyheder/bo-i-opgoer-med-sin-salgstrate gi
Det er fint med produkt integration, men jeg kan frygte at vi vil se mange lokale B&O butikker dø, og servicen blive væsentligt forringet. Hvad mener du ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige lidt mere info om B&O fremtidige strategi. Det er på ingen måde bekræftet, men er baseret på en analyse fra
Økonomisk ugebrev.
Jeg synes den mest interessante (skræmmende?) del af analysen er forventningen om at outsource beovision delen af B&O.,
så det bliver eksterne producenter, som står for alt hardware og software i fremtidig B&O fjernsyn. Det kan måske være
fornuftigt rent økonomisk og give mulighed for langt mere prisbillige fjernsyn, men man kan samtidig også frygte en
udvanding af divisionen...
B&O gør op med sin salgstrategi
Offentliggjort 17.10.11 kl. 07:16
Ugebrev: Bang & Olufsen står foran et dramatisk opgør med den nuværende distributionsstrategi.
Strategien er koblet op på egne og eksterne franchise B1-konceptbutikker, der kun sælger Bang & Olufsen anlæg.
Det skriver Økonomisk Ugebrev.
Koncernen vil i langt højere grad satse på salg af koncernens unikke lydanlæg i andres forretninger, så de kan kobles op på
andre musikanlæg og især andre producenters fladskærme, erfarer ugebrevet.
- Den første forsmag på den nye distributionsstrategi er salg af tilbehør til Appels ipodprodukter. Men indtil videre har det
været en barriere, at Bang & Olufsen-forhandlerne har eksklusivitet på salg af de traditionelle tv- og lyd produkter fra
koncernen. Efter det oplyste vil koncernchef Tue Mantoni drible sig uden om den forhindring ved at etablere et subbrand,
nemlig "B&O" som jo formelt adskiller sig fra det traditionelle mærkevarenavn "Bang & Olufsen." Efter det oplyste vil den nye
mærkevare fra koncernen blive lanceret allerede til november, skriver Økonomisk Ugebrev.
Åbne standarder
Tidligere har B&O's lydanlæg været bygget op om, at alle dele af anlægget skulle være fra B&O, men fremtidens B&O-
højttalere være baseret på åbne standarder, så de kan kobles op på alle andre producenters fladskærmstv og andre
musikanlæg.
- Med andre ord bliver B&O produkter dermed plug-and-play i kombination med andre fabrikanters produkter, hvilket er nyt
og et radikalt brud med den hidtidige startegi, forklarer ugebrevet.
Den store styrkeforskel i koncernens kompetencer og know how indenfor henholdsvis lyd og tv, ventes at medføre, at B&O
på et tidspunkt helt dropper egen TV-produktion for i stedet at outsource det til en ekstern partner.
Billigere tv
Tv-fladskærme vil i højere grad blive en bulkvare på linje med de nærmeste konkurrenter og til langt mere
konkurrencedygtige priser.
Med det koncept vælger vælger B & O at fokusere sin strategiske fremtid inden for lyd, hvor styrkepositionen allerede har
medført en stor succes indenfor lydanlæg til luksusbiler, konstaterer ugebrevet.
- Den ændrede strategiske fokus betyder også, at B&O ventes at skrue markant op for forskning og udvikling indenfor lyd,
og ned for indsatsen indenfor fladskærme. Det fremgår af det seneste aflagte regnskab, at koncernen allerede har skruet en
del op for forsknings- og udviklingsomkostningerne, og det er med stor sikkerhed sket indenfor lyd, konkluderer Økonomisk
Ugebrev.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Jeg synes den mest interessante (skræmmende?) del af analysen er forventningen om at outsource beovision delen af B&O, så det bliver eksterne producenter, som står for alt hardware og software i fremtidig B&O fjernsyn. Det kan måske være fornuftigt rent økonomisk og give mulighed for langt mere prisbillige fjernsyn, men man kan samtidig også frygte en udvanding af divisionen... |
|
|
Hej Nesta
Jeg tror Bang & Olufsen fremover vil kunne fastholde den høje lyd og billede kvalitet, ved fortsat at udvikle på BeoSystem 3 platformen, som jo nu er en selvstendig enhed til BeoVision 4 serien. Jeg ved godt at en del af B&O's patenterede elektronik ligger i fladskærms rammen, men det kan der måske laves om på, så vi fremover bare køber en non-B&O monitor skærm i den størelse vi ønsker. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Nesta skrev:
Jeg synes den mest interessante (skræmmende?) del af analysen er forventningen om at outsource beovision delen af B&O, så det bliver eksterne producenter, som står for alt hardware og software i fremtidig B&O fjernsyn. Det kan måske være fornuftigt rent økonomisk og give mulighed for langt mere prisbillige fjernsyn, men man kan samtidig også frygte en udvanding af divisionen... |
|
|
Hej Nesta
Jeg tror Bang & Olufsen fremover vil kunne fastholde den høje lyd og billede kvalitet, ved fortsat at udvikle på BeoSystem 3 platformen, som jo nu er en selvstendig enhed til BeoVision 4 serien. Jeg ved godt at en del af B&O's patenterede elektronik ligger i fladskærms rammen, men det kan der måske laves om på, så vi fremover bare køber en non-B&O monitor skærm i den størelse vi ønsker.
|
|
|
Ja det var jo næsten til at forudse. Med den udvikling, som hele tiden undergår Tv markedet, er det jo også dyrt for os b&o kunder at skulle opdatere hvert andet år, og der springer folk jo nok fra... Jeg håber dog på, at B&o stadig vil designe fladskærmene,og fortsat sætte et kraftigt aftryk også på teknikken, så vi ikke skal være tvunget til at have noget der ligner børneragelse i stuerne. Men de må gerne for min del indgå aftale med bedste producent om udvikling....
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jo nu er analysen jo i større eller mindre grad baseret på noget gætværk - det fremgår i hvert fald ikke, hvad den præcis er
baseret på. Derfor må vi jo også gætte lidt på hvad der evt. kunne blive konsekvensen af sådan en outsourcing.
Idag kommer panelerne fra eksterne leverandører og så putter B&O deres teknikkere og ingeniører på opgaven med at få
det bedste ud af det pågældende panel bla. med beosystem 3.
Jeg forestiller mig bare, at hvis analysen viser sig at være korrekt vil B&O i fremtiden nedprioritere denne side af
fjernsynsproduktionen og i højere og højere grad tilkøbe disse services ved eksterne leverandører, og det synes jeg ikke
lyder særlig attraktivt. Altså et B&O fjernsyn, hvor det groft sagt bare er skallen rundt om tv'et der er B&O - resten er
samsung eller et andet mærke.
B&O har vist i de sidste år at de godt kan følge med de andre producenter billedkvalitetsmæssigt og i forhold til design, lyd
og funktionalitet (f.eks. stadig en fjernbetjening til anlæg, tv evt. mm.). Men problemet er jo nok omkostningerne ved at
opretholde en selvstændig tv-produktion, når ens volumen internationalt set er meget begrænset...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Michael skrev:
Hvis jeg må bidrage med mine erfaringer mht. covers:Jeg har prøvet at rippe i
forskellige formater med forskellige programmer (ExactAudioCopy, dbPowerAmp, iTunes og Windows Media Player) og med
et cover billede lagt ind (indlejret) i filerne.
Min NAS er en Synology DS411 SlimFælles for alle kombinationer af formater/rippere var at de tabsfri formater FLAC,
WAV, AIFF og WMA Lossless alle kunne afspilles, men BeoSound 5E kunne IKKE vise covers.
Det tabsfri Apple format (ALAC) kunne - som forventet - ikke afspilles, men coveret kunne til gengæld vises(!?)
De 'lossy' formater AAC, MP3 kunne både afspilles og coveret blev vist.Men kan nogen
svare mig på: Hvorfor er det cover der vises i stort format (efter et stykke tid) i så lousy kvalitet??? Tekst på coveret er jo
fuldstændig ulæseligt??? Jeg har med et eksternt program checket de jpg covers der er indlejret i filerne, og de ser fine ud,
også i stort format.
Det virker som om man extracter billedet fra filen for at vise det i 'oversigts-karusellen' og så blot opskalerer det
herfra?
Men det kan da ikke passe? Så dumt kan ingen da programmere, når nu billedet findes i stort format som en del af
filen???/Michael |
|
|
|
|
|
Hmm det lyder mærkeligt, at BS5 E har så store problemer med at vise covers. Jeg ejer selv BS5 og har slet ikke haft
tilsvarende problemer. Jeg bruger MP3Tag og har kun oplevet enkelte filer, hvor et cover ikke kunne tilføjes og aldrig
oplevet, at BS5 ikke kunne vise covers som var tilføjet, men bruger også kun mp3, flac og wav...
Hvilken opløsning er dine covers og hvor mange kb fylder de? Beosound 5 (og det er sikkert det samme på Encore) kan kun
vise et cover i maks 500*500 pixels, så billeder som er større bliver det skaleret ned til 500*500, men det burde også være
fint nok til, at coveret bliver vist i ordenlig kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta
Da problemet med indlægning af albumcover på BS5E har spøgt et stykke tid, vil det være rart at få den rigtige løsning. Både på denne tråd og på BeoWorld, arbejdes på at finde løsningen. Læs spørgsmål og svar fra Michael (Beonerd) her.
Ind til videre ligger fejlen vist igen, i køb af en NAS server som ikke står på listen over B&O's afprøvede og godkendte NAS server.
Beonerd skrev:
| Citat
Testet, godkendt og anbefalet af B&O:
- BeoMaster 5 - Iomega StorCenter px4-300d eller px4-300r (for 19" rack) - QNAP TS 459 Pro eller 459 U (til 19" rack) - Andre enheder i QNAP x59-serien
Testet af B&O:
- Imerge Musicm8, inkl. cd-ripping funktion - QNAP TS 219 P eller større - Synology DS 410 eller større - Computer med Windows 7 - Mac med installeret Twonky Media DLNA-server i version 6 eller nyere
Citat ***
Nu fremgår det jo ikke hvad det indebærer at en enhed er anbefalet eller testet af B&O. F.eks. skulle min NAS (Synology DS411 Slim) jo kunne opfylde "Synology DS 410 eller større"...
Så om ALLE funktioner er testet på disse enheder, eller om det kun er testet at der kan komme lyd ud... det er ikke godt at vide... |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beoMads Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
jeg læst meget i dette forum men har ikke lige fundet noget vedr. BC2 digital
lyd.
Jeg har et BV10-46 (option 2) tilslutte BC2 (option 0). Til BV10 har jeg
tilslutte 1 BL11 og et sæt BL6000. Yderligere har jeg en BL active og et sæt
BL8000 i et andet rum.
Vil det give nogen forskel i lyden når jeg afspiller en DVD på BC2 hvis jeg
benytter SPDIF kabel mellem BC2 og BV10? Jeg bruger et scartkabel nu.
På forhånd tak for svaret..!
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et hurtigt spøgsmål...
På sådanne en 5 Encore, er det der muligt at hive digitalt signal ud af så jeg kan køre det i min dac?
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neon^
Fra BeoSound 5 Encore kan du hente et analog stereo Pre-Out udgangs signal fra PowerLink bøsningen. Der er ingen digital udgang i SPDIF. Se side 16.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_gettingstarted_danish.pdf
Har dit musiksystemets Ethernet-port connectes sådan: Opret forbindelse via kabel - Sæt den ene ende af Ethernet-kablet i Network Link routeren og den anden ende i musiksystemets Ethernet-port. Som standard er DHCP aktiveret, og musiksystemet sørger automatisk for at oprette forbindelse til netværket. Hvis DHCP er deaktiveret, skal du følge instruktionerne under Opret forbindelse til netværket automatisk. Se mere side 15.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_userguide_danish.pdf
____________________________________________________________ ____________________
beoMads skrev:
|
Hej igen. jeg læst meget i dette forum men har ikke lige fundet noget vedr. BC2 digital lyd. Jeg har et BV10-46 (option 2) tilslutte BC2 (option 0). Til BV10 har jeg tilslutte 1 BL11 og et sæt BL6000. Yderligere har jeg en BL active og et sæt BL8000 i et andet rum. Vil det give nogen forskel i lyden når jeg afspiller en DVD på BC2 hvis jeg benytter SPDIF kabel mellem BC2 og BV10? Jeg bruger et scartkabel nu.
På forhånd tak for svaret..!
|
|
|
Hej beoMads
Ved samtidig tilslut af DIG.OUT-stikket på stikpanelet til den digitale SPDIF indgang på fjernsynet, vil du ikke få lyd i et link-rum-system når du via fjernsynets opsætnings menu vælger digital lyd i hovedrummet, med din fjernbetjening.
Min erfaring med digital afspilning fra en DAB-radio, og en CD-afspiller, er bedre lyd. Jeg vælger så analog indgang, hvis lyd skal til mit linkrum.
Men prøv dig frem med et Phono/RCA kabel du evt. har liggende. Du kan så købe et kabel af bedre kvalitet (bedre isoleret mod elektrisk støj indtregning) hvis du vælger en permanent opsætning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|