Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu købt en Synology DS 211j Nas Server til mit Beosound 5 Encore og den kan sørme vise albumcoverne    dejligt.

Til gengæld er jeg stødt på et andet og meget irriterende problem. Nu bliver alle mine opsamlingsalbums delt op enkeltvis, således at der vises x antal albumcovers af samme album, hvor kunsterens navn fremgår. Dette bevirker at jeg ikke kan høre hele albummet men kun en enkelt sang, hvorefter encoren går på pause.

Når jeg bruger et usb stik, så ligger alle sangene under samme album.

Nu ved jeg godt at ovennævnte NAS-server ikke fremgår på B&O liste over testede og anbefalede NAS-server, men Synology DS 410 eller større står på listen over testede NAS-servere. Og jeg fik af vide i CompuTeam hvor jeg købte NAS-serveren, at der er det samme software i alle SynologyŽs servere, så ovennævnte kunne godt bruges.

Jeg vil gerne lægge et par billeder ind af anlægget, men ved ikke lige hvordan jeg gør!! 

Til top Vis quinnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quinnie

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Billede upload.

------------------------------------------------------------ -----------------------

Eller gå ind på www.imageshack.us og klik på Browse, find dit billede og tryk UPLOAD NOW.

Vendt lidt, og vælg denne "eksempel" mulighed. 

Jeg råder til at billederne ikke overstiger 700 (bredde) x ? pixels,
da det skaber rod i tråden. Ret til i et foto program før upload.
Vipti du får indlagt et billede som ikke belaster dette forums server. 

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Her kan man se hvor albummet bliver delt op enkeltvis:

http://img836.imageshack.us/img836/4121/img0119vi.jpg

http://img802.imageshack.us/img802/303/img0120a.jpg

Og tak for hjælpen Peter

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

quinnie skrev:

Jeg har nu købt en Synology DS 211j Nas Server til mit Beosound 5 Encore og den kan sørme vise
albumcoverne    dejligt.

Til gengæld er jeg stødt på et andet og meget irriterende problem. Nu bliver alle mine opsamlingsalbums delt op
enkeltvis, således at der vises x antal albumcovers af samme album, hvor kunsterens navn fremgår. Dette bevirker at jeg
ikke kan høre hele albummet men kun en enkelt sang, hvorefter encoren går på pause.

Når jeg bruger et usb stik, så ligger alle sangene under samme album.

Nu ved jeg godt at ovennævnte NAS-server ikke fremgår på B&O liste over testede og anbefalede NAS-server, men
Synology DS 410 eller større står på listen over testede NAS-servere. Og jeg fik af vide i CompuTeam hvor jeg købte NAS-
serveren, at der er det samme software i alle SynologyŽs servere, så ovennævnte kunne godt bruges.

Jeg vil gerne lægge et par billeder ind af anlægget, men ved ikke lige hvordan jeg gør!! 

Problemet ligger måske i hvis du bruger iTunes til at håndtere din musik, se guide for afhjælpning af det her:
Sådan håndteres samlingsalbum i iTunes sammen med BeoSound 5
Det er vigtigt at fravælge indstillingen ”Bevar organisering i mappen iTunes Media”, når der downloades samlinger fra iTunes
Store. Standardindstillingen resulterer i, at samlingen opdeles, så hver kunstner vises med et individuelt cover i visningerne
Album og Omslag efter overførslen fra BeoConnect til BeoSound 5. Ved at fravælge førnævnte indstilling overføres
albummet med de almindelige filoplysninger og vises med kun ét cover. Denne indstilling blev introduceret i iTunes 9. Vælg
Rediger > Indstillinger i menuen.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej   Jeg har en kammerat, med en masse fed musik på sin I pod. Vil gerne have det over på Bs/m 5.  Kan man bare overføre via usb på Bm5? Vi har prøvet men uden held,  Mvh
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:
Hej   Jeg har en kammerat, med en masse fed musik på sin I pod. Vil gerne have det over på Bs/m 5.  Kan
man bare overføre via usb på Bm5? Vi har prøvet men uden held,  Mvh

Nu har jeg ikke lige en ipod ved hånden pt, så jeg kan ikke lige selv prøve det af, men jeg mener, at du kan tilgå musikken på
den, når den er koblet til en computer og derfra kan du overføre musikken til beomasteren.

Dvs. du skal koble ipod'en til den computer du normalt bruger til at overføre musik til BM5. Her kan du åbne ipod'en ligesom en
normal usb-pen. Her vil filerne ligge som mp3'er og så skal de jo bare flyttes over på BM5. Håber det virker...
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart4 og Nesta,

hov hov, så nemt er det ikke

men, hvis han har musikken/MP3-filerne på sin iPod, har han den også på sin computer (oftest via iTunes). Herfra kan den - forudsat at den ikke er kopibeskyttet, kopieres over på BM5 med Beoconnect.

En iPod kan ikke tilgås "ligesom en normal usb-pen" med mindre den er jailbreaket.

Husk dog, at - selv om det sagtens kan lade sig gøre at kopiere filerne over på en kammerats pc/mac - er det ikke er lovligt at forære "sin" musik væk, uden at man selv sletter den.

Hilsen Millemissen

Og husk også at MP3-filer er forkrøblede filer - en BM5/B&O-højtalere fortjener lyd i lossless kvalitet

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Rip, rip millemis skrev:
Og husk også at MP3-filer er forkrøblede filer - en BM5/B&O-højtalere fortjener lyd i lossless kvalitet

Jeg spurgte en B&O forhandler hvad for vejledning han giver med, til folk der køber
BeoSound 5 E eller BeoSound 5 + BeoMaster 5. - Svaret var ingen.

Jeg fortalte så om de problemstillinger med div. NAS server som ikke understøtter BS5, 
og efterfølgende bøvl med at få vist album/covers billedefiler, der efterhånden er skrevet
mange tråde om. Disse problemer kunne han ikke se folk havde, selv om han da solgte et
par stykker om ugen.

Da jeg har læst at det er ukompliceret at få det hele til at virke med MP3-filer, spurgte jeg. - 
Ja men har du da kun installeret MP3-filer på BeoSound 5 i butikken ? -

Svaret var JA selvfølgeligt, det er jo også MP3 folk har deres musikfiler liggende i.

Mit spørgsmål var så. Ja men hvad med musikkvaliteten ? -

Svaret var: What is lossless FLAC ?, han syntes da MP3 musik lyder godt, og at de der
skriver på hi-fi forummer er nørder, og et mindretal der altid vil være utilfredse. Hvis i gider
rippe CD'er i  lossless Flac filer, og bøvle med det, beder i jo også selv om problemerne.

Så venner, hvorfor købe en BS5E og dyre aktive B&O højttaler ?

HER ET GODT TILBUD.

Skulle du allerede have et sæt BeoLab højttaler du vil koble
til ovenstående, så skriv her, Så finder vi udad hvordan de tilsluttes  

Ok, så mangler du radio, men det er der råd for.  Tryk her:   http://schlager.radio-vhr.de/

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Øh jeg har lige et ikke B&O relateret spørgsmål. Hvorfor kan jeg nu ikke logge ind i dette forum på min pcer? Mine cookies er slået til og webstedet er
oven i købet tilføjet til websteder jeg har tillid til. Det bliver lidt trættende i længden at skulle bruge telefonen.

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Tak til både Nesta og millemis.  Jeg har så andre problemer, end hvor let eller svært det kunne være at overføre fra hans i pod. Jeg kan nemlig slet ikke opnå forbindelse med Beoconnect. Samtidig har jeg fået tilbage vendene problemer med at min Pc pludselig logger af.  Tilsyneladene for at beskytte Pc, og pga et ikke korrekt/ fuldt indstalleret program ( der er vist flere muligheder ) Det er så opstået en dags tid efter B&o tekniker, forlod mit hjem.  Ca et døgn efter installation, beder Beoconnect om kode, som jeg ikke kender. Da det var weekend, kunne jeg ikke ringe ind, for at få den oplyst, derfor prøvede jeg mig frem, og endte vist med at registrere produktet to gange.  Jeg tror selv at det er her problemerne opstår. Jeg har siden haft svært ved at åbne Beoconnect, selvom det er lykkedes flere gange, men nu virker det til at være umuligt. Nogen der kan hjælpe? Mvh

------------------------------------------------------------ --------------------

jeg opdaterer lige inlæg: Jeg har kontakt med Beoconnect igen, efter nok 10 forsøg i går og 15 i dag. Jeg gør intet anderledes hver gang.  Så jeg forstår det ikke

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart4. Ja der er hele tiden nyt udfordringer vi må forsøge at løse  

Lennart4 startede med at skrive på hifi4All den 20 Febuar 2008 - her.

quinnie

hifi4all.dk var nede forleden dag, så måske der for. Prøv at slet alle cookies på din PC.
Start forfra med login på http://www.hifi4all.dk

Her er du nu:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&T PN=167

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Husk dog, at - selv om det sagtens kan lade sig gøre at kopiere filerne over på en kammerats pc/mac - er det ikke er lovligt at forære "sin" musik væk, uden at man selv sletter den.

Hilsen Millemissen

Ja det ved jeg. Jeg køber så vidt muligt altid musikken lovligt. Det var en aften hvor der var fest hjemme hos mig. Vi søgte sådan set en mulighed for at afspille I-pod`ens indhold. Den eneste mulighed, var vel at overføre. Der er jo ikke en docking ligesom bs8 ( desværre )

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

hifi4all.dk var nede forleden dag, så måske der for. Prøv at slet alle cookies på din PC.
Start forfra med login på http://www.hifi4all.dk

Her er du nu:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&T PN=167

Tak Peter, nu er jeg på igen

Beobrian skrev:

Problemet ligger måske i hvis du bruger iTunes til at håndtere din musik, se guide for afhjælpning af det her:
Sådan håndteres samlingsalbum i iTunes sammen med BeoSound 5
Det er vigtigt at fravælge indstillingen ”Bevar organisering i mappen iTunes Media”, når der downloades samlinger fra iTunes
Store. Standardindstillingen resulterer i, at samlingen opdeles, så hver kunstner vises med et individuelt cover i visningerne
Album og Omslag efter overførslen fra BeoConnect til BeoSound 5. Ved at fravælge førnævnte indstilling overføres
albummet med de almindelige filoplysninger og vises med kun ét cover. Denne indstilling blev introduceret i iTunes 9. Vælg
Rediger > Indstillinger i menuen.

Indstillingen "bevar organisering i mappen iTunes Media" er allerede fravalgt. Og det er ikke kun de albums som jeg har købt i iTunes. Det gælder også alle de album som jeg har lagt ind fra CD, som deler sig op enkeltvis på encoren. I iTunes er opsamlingsalbummene ikke delt op, men ligger samlet i de respektive albums. 

En anden løjerlig ting er, at mit anlæg er begyndt at tænde af sig selv ??    Jeg har sat anlægget på standby m.h.b. på at analysere alle sange så jeg kan få glæde af MOTS, men det bliver ved med at tænde igen og igen.... ?? Vildt underligt...

Tilføjer lige endnu en løjerlig ting. Jeg oplever også at encoren pludselig viser et helt andet cover end det jeg har lagt ind i albummet... nemlig et cover med en stor grøn node på. Dette cover går igen og igen på mange af albummene ??

Jeg er ærligt talt ret forvirret  

Lige en opdatering: Nu har jeg siddet og eksperimenteret med Mp3tag, og hvis jeg bytter om på album og kunstner, altså skriver kunstnernavnet i albumfeltet, og albumtitel i kunstnerfeltet, så kommer alle sangene til at ligge under samme cover på encoren. Men det giver jo absolut ingen mening overhovedet... og det skaber jo et kaos af anden verden og et værre rod... En eller anden, hjælp mig...

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Min digital tuner der blev sat i mit beovision 9 for ca et år siden, frøs i morges, og kunne ikke tænde.

Dum som jeg var, gik jeg ind i menuen og ændrede indstillinger, som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu. 

Er der nogle af jer der kender til standard-opsætningen for sådan en? Har ikke ændret på kablerne bag tvŽet, så de sidder som teknikeren tilsluttede dem.  Under AV3 står den på DTV. Er dette rigtigt? Når jeg så trykker ok, beder den om navn på "set-top boks". Hvad er navnet på denne? Kan ikke se nogen der hedder noget med B&O ?? Hvad gør jeg forkert?

Hjæælp  

MicDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Sad lige og læste Peters indlæg med spørgsmål og svar fra en forhandler ..... mon ikke han skulle blive sælger i fona isteder og sælge crap anlæg...

Kan slet ikke forstå at folk ikke har mere kvalitets sans MP3 formatet er da ikke til at holde ud at høre på og det der er mere sørgeligt er at 98% af den musik der bliver udgivet i dag er lavet så det lyder godt på MP3... måske er det derfor LP pladerne er blevet hotte igen.

Kan huske da jeg fik Beolap 5 , musik der er indspillet de sidste 10 år kunne jeg slet ikke holde ud at høre på kvaliteten er simpelt hen for ringe... ingen dynamik og nuancer, jeg havde godt nok mine forbehold ved at ligge musikken digitalt på BS5 + master, men jeg må sige at de havde fundet er lydkort der virkede, klar forskel på min gamle media 1.

Også lidt ked af at læse om den nye retning fabrikken går i, men ok hellere det end at de er nød til at lukke, hvis be bare vil holde fast i deres highend produkter, der er billigt crap nok på markedet....

Sorry skulle lige af med det

Til top Vis MicDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicDK

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Rip, rip hurra

Hilsen Millemissen    

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Rip, rip millemis se her: 

B&O-løsninger - Pre konfigureret til BeoSound 5

Automated CD ripping: http://www.ripstation.com/beostores.html  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej butkus

Prøv at sende en privat post til beobrian her:

http://www.hifi4all.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=be obrian  

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej butkus

Prøv at sende en privat post til beobrian her:

http://www.hifi4all.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=be obrian
_______________________________________________________  ; ;     

Non-B&O tilslutning af BeoLab højttaler via mono RCA kabler til LINE IN.

Den "uægte" BeoLab tilslutning.

De fleste aktive BeoLab højttaler har udover PowerLink tilslutning også en LINE IN Phono/ RCA bøsning.
Benyttes denne indgang, slipper man for at tænke på trigger signal. Men denne uægte BeoLab tilslutning har
dog nogle ulemper.

Ved Phono/DIN til phono tilslutning styres BeoLab højttalernes relæer af den tilførte lyd volumen.
Det betyder at højttalerens forstærker slukker ved kortvarige lave lyd signaler, når så lydsignalet stiger i
volume tænder forstærkeren igen, men med lidt forsinkelse. Det afhænger lidt af hvordan den enkelte
højttaler er fabriks justeret. Alt i alt kan dette at relæerne står og klikker on/off være meget irriterende,
samtidigt med at man evt. i en film mister lyd information.

Til BeoLab 3/8002 LINE IN benyttes denne adapter da der ikke findes Phono/RCA bøsning. 

Du kan også købe adapter til formålet i B&O butikkerne.

DIY LINE tilslutning - DIN til RCA adapter, fx til BeoLab 3 / 8002.

Det er blevet lidt mere indviklet efter at B&O er gået over til kun at have 8 polet DIN bøsninger
de nyeste aktive BeoLab højttaler. Hvor der på eks. BeoLab 8000 er både DIN og Phono bøsninger.

Den tilslutning jeg kalder ægte B&O tilslutning, er den man altid benytter i et rent B&O setup, PowerLink
kabler med triggersignal fra pin 4 plus og pin 7 minus. Denne tilslutning syntes jeg bedst om.

LINE tilslutningen som jeg kalder uægte, fordi B&O har givet denne mulighed for også at kunne tilslutte
aktive BeoLab højttaler til non-b&o produkter.

Da BeoLab 8002 og BeoLab 3 med mere, nu kun har en DIN indgangs bøsning, men ingen Phono/RCA
indgangs bøsning, resultere det i at der kun tales om PowerLink tilslutning, hvad enten det er LINE "uægte"
tilslutning, tidligere Phono til Phono. (Her skal altid tilsluttes et kabel til hver højttaler).

Eller "ægte" PowerLink tilslutning med Mk III eller Mk II kabler, eller de DIN adapter der er foreslået i
denne tråd hvor du ser en gul ledning fra pin 4.

På hver højttaler findes så en lille omskifter kontakt, hvor du så vælger LINE "uægte" indgang, eller RIGHT
= højttaleren spiller højre kanal, eller LEFT = højttaleren spiller venstre kanal i "ægte" PowerLink. Her kan
man videresende stereo linesignalet til højttaler nr. 2 i nogle tilfælde, dog ikke BeoLab 8002 som ikke har en
DIN udgangs bøsning, som fx BeoLab 5 / 9 / 4000 / 6000 / 6002.

Line indstilling på BeoLab med kun PowerLink IN    

Med ægte B&O tilslutning vælges RIGHT eller LEFT.   

Her DIY adapter for ægte B&O tilslutning.

----------------------------------------

Valget er dit, rigtig god fornøjelse. - DIN kabler.

Tak for hjælpn Peter. Har fundet ud af det:-)

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

BeoConnect er bindeled mellem din foretrukne medieafspiller og din
BeoSound 5, der tilbyder praktisk og nem tilgang til dit musikbibliotek.

Download:   Tryk her.   Dansk brugermanual Tryk her.

Frem til d. 17. december får du flere  kroner for dit gamle tv –
uanset mærke – når du køber BeoVision 7 eller BeoVision 10. -

http://www.bang-olufsen.com/tv-trade-in-dk

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum