Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Min digital tuner der blev sat i mit beovision 9 for ca et år siden, frøs i morges, og kunne ikke tænde.

Dum som jeg var, gik jeg ind i menuen og ændrede indstillinger, som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu. 

Er der nogle af jer der kender til standard-opsætningen for sådan en? Har ikke ændret på kablerne bag tvŽet, så de sidder
som teknikeren tilsluttede dem.  Under AV3 står den på DTV. Er dette rigtigt? Når jeg så trykker ok, beder den om navn på
"set-top boks". Hvad er navnet på denne? Kan ikke se nogen der hedder noget med B&O ?? Hvad gør jeg forkert?

Hjæælp  

Hejsa, nu er jeg ikke engang så heldig at have sådan et TV stående, det er ellers et af mine personlige favoritter. Men jeg
kan tjekke op på hvordan det står i vores 7-55 i mit træningslokale. Blot lige en hurtig ide nu her, du har valgt det rigtige HDMI
i indstillingen ikke? Når så næste skærmbillede kommer, er der så ikke en B&O tuner under STB du kan vælge?
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Min digital tuner der blev sat i mit beovision 9 for ca et år siden, frøs i morges, og kunne ikke tænde.

Dum som jeg var, gik jeg ind i menuen og ændrede indstillinger, som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu. 

Er der nogle af jer der kender til standard-opsætningen for sådan en? Har ikke ændret på kablerne bag tvŽet, så de sidder som teknikeren tilsluttede dem.  Under AV3 står den på DTV. Er dette rigtigt? Når jeg så trykker ok, beder den om navn på "set-top boks". Hvad er navnet på denne? Kan ikke se nogen der hedder noget med B&O ?? Hvad gør jeg forkert?

Hjæælp  

Hej Butkus. Har selv haft et lignende problem. Det var dog min TDC home trio boks, som jeg ikke længere havde adgang til efter at jeg havde pillet lidt i menu `en. Det kunne løses ved at koble strømmen fra et par minutter. Derefter havde jeg igen adgang til at ændre tibage igen. I det hele taget kan meget rette sig selv, ved at koble strøm fra. Men hvad du har ændret på i menu `en ved jeg jo ikke. Mvh

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

CD Rip til BeoSound 5, på vej.

Ripper-enhed til montering på BeoSound 5.

CD Ripping Device

http://www.bang-olufsen.dk/ripping-device

Opdateret side 171.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Hemmeligheden bag skærmen på BeoVision 7 -

Det forreste glas på en BeoVision 7-55 tommer, vejer 15 kg.
Hvis du spekulerer på, hvad der holder denne særlige coated frontglas på plads,
så tag et kig her.

http://www.bang-olufsen.com/sticky-secret-beovision7 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Nyt Bang & Olufsen online katalog, uden nyheder :-(

http://www.bang-olufsen.dk/catalogue/

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 November 2011 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

BeoSound 8 nu på tilbud på Brugsens netside Coop,dk.

Normalpris. 7.695 Dkr. Tilbudspris. 6.695 Dkr. Tryk her.

Børsen: Læs her.

Dänische High-End-Spezialist Bang & Olufsen.

Se varesortiment i shopbangolufsen.

http://www.shopbangolufsen.com/ 

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg har hørt noget om at man kan få sat en GPS-tracker i sit tv. er der nogen der har erfaring/viden om dette? virker det også til BV10, når de nu har fjernet pin-koden.

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 November 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej haden

EPS1 ser ikke ret stor ud. Men men i et fladskærms tv f.eks BV. 10 er der måske alligevel ikke plads nok.

http://www.microtracker.dk/

____________________________________________________________ ___

Download af B&O software: http://www.bang-olufsen.dk/software-downloads
Se også: http://www.bang-olufsen.dk/system-dock

Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Der findes også en gps-tracker, som godt nok er beregnet til cykler, men kan den være i et cykelstel, så kan den nok også
være i et beovision 10 fjernsyn vil jeg tro:

http://www.seirjagt.dk/shop/cykel-tracker-867p.html
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Nogen siger

At der er opdatering på vej til beo6, 5. november

At der er opdatering på vej til DVB HD modul, 11. november

At der er opdatering på vej til beosound 5, 15. november

Og det skulle være i 2011, nu får vi jo at se

Mvh

Funch

Til top Vis Funch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funch

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

B&O i brugsen og til nedsat pris, hvad mon de siger i forhandlernettet?

Mvh

Funch

SciroccoGT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Beo6 og BeoMaster 5/ BeoSound 5 two way SW forsinket
Den nye two-way software (SW) til BeoMaster 5 / BeoSound 5 er forsinket indtil den 15. november, 2011 p.g.a to store softwareopdateringer, der skal foretages.
Konfigurationsværktøjet for Beo6 vil tilsvarende blive forsinket. Vi bruger den mellemliggende tid til at forbedre stabiliteten i Beo 6 wifi SW.

Form 2 nye farver:
Introduktionen af Form 2 i nye farver har været en stor succes. De første 1000 enheder i orange, gul, rød og hvid er allerede solgt og den næste sending ankommer i uge 45. Dvs. at nye ordrer vil få en plukdato i uge 45.

Easel-stande til BeoVision 10-32:
Ordrer for disse stande kan nu indgives i ROS. Ordrer vil få en bekræftet leveringsdato i slutningen af uge 44.

BeoVox 2-2 i hvid:
Leveringer af BeoVox 2-2 i hvid vil finde sted fra slutningen af oktober og vil fortsætte i ugerne 44 og 45.

BeoSound 5 Encore – Aluminiumsdele lysere:
Vi er nu klar til at introducere lysere aluminiumsdele på den sorte BeoSound 5 Encore.
Denne ændring vil ske løbende fra og med serienummer 22461252 og vi forventer, at produktet vil nå butikkerne i løbet af de næste 1-2 uger.

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=SciroccoGT]Beo6 og BeoMaster 5/ BeoSound 5 two way SW forsinket
Den nye two-way software (SW) til BeoMaster 5 / BeoSound 5 er forsinket indtil den 15. november, 2011 p.g.a to store softwareopdateringer, der skal foretages.
Konfigurationsværktøjet for Beo6 vil tilsvarende blive forsinket. Vi bruger den mellemliggende tid til at forbedre stabiliteten i Beo 6 wifi SW.

Form 2 nye farver:
Introduktionen af Form 2 i nye farver har været en stor succes. De første 1000 enheder i orange, gul, rød og hvid er allerede solgt og den næste sending ankommer i uge 45. Dvs. at nye ordrer vil få en plukdato i uge 45.

Easel-stande til BeoVision 10-32:
Ordrer for disse stande kan nu indgives i ROS. Ordrer vil få en bekræftet leveringsdato i slutningen af uge 44.

BeoVox 2-2 i hvid:
Leveringer af BeoVox 2-2 i hvid vil finde sted fra slutningen af oktober og vil fortsætte i ugerne 44 og 45.

BeoSound 5 Encore – Aluminiumsdele lysere:
Vi er nu klar til at introducere lysere aluminiumsdele på den sorte BeoSound 5 Encore.
Denne ændring vil ske løbende fra og med serienummer 22461252 og vi forventer, at produktet vil nå butikkerne i løbet af de næste 1-2 uger.

Lyder spændende, mon datoer holder

Og er den ønskede stabilitet opnået?

Vi er flere der glæder os til at prøve det af, når vi sidder i et linkrum og ser på cover via beo 6 

Mvh

Funch

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 November 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Tak for din orientering SciroccoGT.

Ofte stillede spørgsmål til Bang & Olufsens produkter.

Læs her: http://www.bang-olufsen.dk/faq

SciroccoGT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 November 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Talte med min dealer den anden dag

han fortale mig, at Coop introdutionen af disse kvalitetsvarer, åbenbart er en af de andre Dealere der har fået en lys ide ...   nogen af jer der har hørt noget om det .. ???

ikke noget der kommer fra fabrikken .... 

Til top Vis SciroccoGT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SciroccoGT

Funch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet ny software opdatering til Masterlink Gateway = 1.80c.

Dateret 28-10-2011, tilgængelig 03-11-2011.

Mvh

Funch

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 November 2011 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Tak til Funch

Bang & Olufsen's Master Link Gateway – den komplette integrationsløsning

Master Link Gateway gør det nemt at forbinde Bang & Olufsens audio-video-produkter og home automation-systemer
med hinanden, og det giver samtidig brugeren fuld kontrol over al underholdning i hjemmet.

Det intelligente hjem er blevet mere og mere populært blandt Bang & Olufsens kernekunder, som sætter stor pris på
enkelhed og brugervenlighed.

Foruden den fantastiske AV-integration og styring, et Master Link system tilbyder, kommer Bang & Olufsen nu med
en løsning, der også kan integreres perfekt med hjemmets andre elektroniske produkter.

http://www.bang-olufsen.dk/masterlink-gateway

Master Link Gateway Type 1701. Pris pr. 01-07-2011. 16.495 Dkr.

Download software opdatering 1.80c

3. november 2011  mlgw_1.80c

http://mlgw.bang-olufsen.dk/source/source/mlgw_1.80c/

OBS: Masterlink Gateway Open Source Software

Bang & Olufsen giver gratis adgang til Free / Open Source Software ("F / OSS") kildekoden
fordeling svarende til de forskellige versioner af Masterlink Gateway software.

På følgende link kan du finde en liste over mapper for hver udgivelse af Masterlink Gateway software.
Indenfor de enkelte mapper er den komplette F / OSS-kildekode-distributioner som det kræves i GNU
General Public License eller Lesser GNU General Public License. De gældende licenser er tilgængelige
inden for hver af de medfølgende pakker.

Bemærk, at denne software leveres uden garanti af nogen art, som anført af hver af de tilsvarende licenser.

Opdatering af software på en Masterlink Gateway enhed med andre midler end firmware, fra Bang & Olufsen
kan ikke betragtes som normal brug af produktet. Derfor, hvis sådanne midler gør produktet defekt, kan den
tilhørende service-udgifter, ikke dækkes af produktets garanti.

http://mlgw.bang-olufsen.dk/FOSS.html

Master Link Gateway oversætter simpelthen Bang & Olufsen Master Link
kommandoer i LAN (Ethernet) eller RS 232/RS 485 kommandoer, som
home automation systemer kan forstå, og vice versa.

Læs mere, og se billeder/Video af Bang & Olufsens MasterLink Gateway -

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1&TPN=95

Hør Lyttervalsen fra 1932.

quinnie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 November 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Som nogle af jer ved, så har jeg haft store problemer af forskellig karakter med mit "nye" BS5 Encore. Mit sidste problem var, at encoren delte mine albums med diverse kunstnere op i flere albums.

Efter 14 dages hårdt arbejde fik jeg delvist løst problemet ved hjælp af mp3tag. Når jeg skriver delvist, så er det fordi, jeg blev nødt til at gøre som følgende ex.:

Titel: Break On Through: The Doors

Kunstner: Various

Album: The All Time Greatest Rock Songs

Det gør selvfølgelig at jeg IKKE kan søge på kunstnernavnet, da dette står under titel, og jeg kan kun søge på titel og albumnavn. Men dette kan jeg sagtens leve med.

Jeg gennemgik alle mine cdŽer og fik samtidig ændret coveret, så det max. var 500x500 i format (nogle var kun 256x256) og voila, mit bs5 viste samtlige covers. Dejligt og alt fungerede perfekt.....lige indtil i dag, da jeg tændte for anlægget.

Der var nemlig en softwareopdatering tilgængelig.... men efter opdateringen kan anlægget pludselig ikke vise alle mine covers...

Under omslag på anlægget vises alle coverne, men efter et stykke tid når coveret vises som stort cover, så er der en del covers som ikke kan vises.

Jeg har prøvet at tage strømmen fra og har indlæst musiksamlingen igen, men uden held.

Er der andre der har fået problemer efter opdateringen? Og hvilket betydning har opdatering gjort? Jeg kan umiddelbart ikke se hvad der er sket af ændringer. Jeg har læst at jeg under vedligeholdelse burde kunne vælge "Information om nyeste softwareopdatering" men denne fremgår ikke.

Det er dødhamrende frustrerende at jeg kontant løber ind i problemer, når jeg nu bare vil nyde alt mit gode musik 

Til top Vis quinnie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quinnie

Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

David Lewis er afgået ved døden. Dermed er en af B&O's helt store designere ikke blandt os mere:

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=132 0919944

David Lewis er afgået ved døden. Vi mindes, i designstuens nekrolog, en af de helt store danske designere, der blandt andet
har været tæt knyttet til B&O-brandet gennem mange år.

David Lewis har stået bag en række ikoniske B&O-produkter

DAVID LEWIS 1939-2011

En stor designmester er død

Det er en stor sorg at vi ikke har David blandt os mere. Efter kort tids sygdom uden smerter døde David Lewis den 8.
november omgivet af sin familie. Han var så frisk af sind og fuld af appetit på alt det han var i gang med, at det er umuligt
for os at fatte at han nu pludselig er gået bort.

David har fyldt meget på tegnestuen og det gør han stadig. Han var lige til det sidste meget engageret i vores projekter med
sin egen helt naturlige sprudlende kreativitet og virkelyst. Han kunne vende tingene på hovedet og jagte den endnu usete
løsning. Han kom med en altid ungdommelig lyst til at forandre konventionerne og prøve nye veje lige til det sidste. Han
spurgte aldrig "hvorfor" men altid "hvorfor ikke". Vi havde det store privilegium at være hans team. Han gjorde det virkelig
værd for os at være designere.

At arbejde her på tegnestuen var som at være hos en mester, men vi var ikke mesterens slaver. Vi havde alle hver vores
projekter og vores egne områder som vi gik til med ildhu og hjerteblod. Men David var med i alt og hans holdninger
prægede det hele. Holdninger som vi har taget til os som vores egne. Det var Davids ønske at tegnestuen skulle fortsætte
efter ham. Vi vil gøre vores yderste for at det sker i Davids ånd.

David var på mange måder et meget privat menneske, men han var især et varmt og nærværende menneske på
tegnestuen. Man kunne mærke ham når han var til stede. Vi kunne grine sammen af absurditeter og brokke os over
forhindringerne.

Vores varmeste tanker og medfølelse går til Davids kone Marianne og deres to børn Sine og Mark og alle deres børnebørn.

David har i sit lange virke som designer skabt en række fremragende design ikoner kendt over hele verden. Æret være hans
minde!

På vegne af hele tegnestuen
Torsten Valeur
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Trist, men tak Nesta.

David Lewis første design for Bang & Olufsens var BeoVision 400.
David Lewis har designet alle Bang & Olufsens video-systemer i LX og i MX familien.
BeoSystem AV 9000 og BeoVision Avant. Blandt Bang & Olufsens audio sortiment,
har han designet Beosystem 2500, BeoSound Century, fjernbetjeningerne Beolink 1000
og Beolink 5000. Højttalerne Red Line. BeoLab 5. Videobåndoptageren Beocord VX5000,
og BeoVox Cona subwoofer. I nyere tid den aktive højttaler BeoLab 8000 og BeoLab
6000. BeoVision 10 - BeoVision 4 - 103" - BeoLab 1 -  BeoVision 8 - BeoVision 5 -
BeoLab 4000 - BeoLab 4 - Beocom 5 - BeoCenter 2 - BeoLab 9 - BeoCenter 2200.

David Lewis Designers

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes