Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 01:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 December 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej. Er der nogen med forstand på Beosound 5 master/ encore, der kan hjælpe mig med at få Bs5 til at afspille et helt album.
Selvom jeg starter med at vælge via album eller cover, så spiller den kun det første nummer, og derefter er det MOTS der
bestemmer. Når jeg deaktiverer MOTS går den på pause efter valgt nummer. Det underlige er at det først er nu her at
problemet er opstået. Det har virket helt upåklageligt før

[/QUOTE] Det kan jeg sagtens. Når du bladrer i Covers, og trykker GO udfor et Cover du gerne vil høre, så afspilles den
pågældende CD fra track 1 til slut. Søger du i Album navn og trykker GO udfor et Albums navn, så afspilles hele albummet fra
track1 til slut. Hvis du åbner et Cover, Album eller Kunstner og vælger et specifikt nummer, så spilles det pågældende track, og
derefter er det MOTS som har valgt det efter følgende nummer.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 12 December 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:
[QUOTE=Lennart4]Hej Peter. ja på side 164,165 står der en del som er relateret. Men Mots, skulle være færdig med at analysere på min Bs5.  Men ligesom Quinnie kan jeg heller ikke skifte nummer med beo5,  heller ikke fra første nr på et album.

Pil op og pil ned på Beo5/6 er henholdsvis step op og step ned.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 12 December 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:
millemis skrev:
quinnie skrev:

Så er jeg stødt på nye problemer med mit BS5 Encore

Jeg kan ikke bruge min beo4 til at skifte sange med!! Jeg kan sagtens skifte til radio og A.MEM, og skrue op og ned for volumen...men ikke skifte sange...

Hvad gør jeg NU forkert??

Hej Quinnie,

det lader til at BS 5, når du starter med et nummer inde i et album, tror at du lægger op til en "MOTS-spilleliste" - og begynder at beregne vildt - især hvis du af og til tager din harddisk fra

Hvis du virkelig har brug for MOTS - tja, for nogle er det lykken  - så må du finde dig i det. Eller slå MOTS midlertidigt fra, når du vil høre hele albums.

Hilsen Millemissen

P.S. Lad os høre fra jer andre, der bruger BS-M 5/Encore til dagligt, om i har bedre løsninger.

I mit tilfælde går anlægget, bare på pause hvis jeg deaktiverer MOTS. Min eneste mulighed for at aflytte et helt album er hvis jeg betjener direkte på Bs5 efter hvert nummer.

Det lyder som om du betjener BeoSound 5 fra en Beo6, fordi her kan du nu med 2-vejs kommunikation få cover på Beo6, og søge efter et specifikt nummer. Når du finder et nummer og trykker GO, så spilles kun det ene nummer. Man skal så ud på forsiden og trykke ind på side 2, hvor der står N.Music med rødt, når der er trykket på den, ser du MOTS ikonet midt på skærmen, tryk på denne, så genereres MOTS. Dette kommer ind under de almindelige steder, så når et nummer vælges, så genereres MOTS selvfølgelig.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 12 December 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Nesta skrev:
Lennart4 skrev:
Hej Peter. ja på side 164,165 står der en del som er relateret. Men Mots, skulle være færdig med at
analysere på min Bs5.  Men ligesom Quinnie kan jeg heller ikke skifte nummer med beo5,  heller ikke fra første nr på et
album.

hmm det lyder lidt mærkeligt, men der har været lidt problemer med at beosound 5 nogle gange umotiveret går på pause.
Det har jeg også prøve nogle gange, men dog ikke hele tiden. Har du foretaget den seneste opdatering? (søg evt. efter den
på dit anlæg)

Alternativt kunne du prøve at slukke for den og starte den op på ny. Det er jo en computer og de gør jo af og til noget lidt
mærkeligt, som en genstart kan "fikse"

Mvh

Nesta
Hvis MOTS er genereret så går systemet ikke i Pause. Dette sker kun når der ikke ligger flere numre i afspilningskøen

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2011 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det hele virker igen som det skal, uden at jeg har foretaget mig noget. Jeg har aldrig før haft problemet. Jeg opdaterede sw i går, og jeg mistænker at det kan have med det at gøre, da problemet kom umiddelbart efter. Tak for svar

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes godt nok Bang & Olufsen trækker premieren   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 December 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Det klæde kunne de godt have strøget, før de lagde det henover.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg læste et sted (tror det var beoworld??), at de havde udskudt lanceringen til januar..?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 December 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen Peter VTEC.

Ja det er skrevet her. - Forsinket indtil begyndelsen af Jan (2012) 

For BeoVision 12-65" Plasma TV, (læs side 172) - Tror bare vi siger det kommer til Marts 2012.   

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny bruger her, men har læst en del indlæg. Tak for mange informative tråde.

Jeg har lagt alle vores CD'er ind i iTunes primært med en bithastighed på 256 kbps og senest gået over til 320 kbps
i begge tilfælde er samplingsfrekvensen 44.100 kHz. Jeg har læst: "Almindelig CD-
musik fylder ca. 1,4 Megabit per sekund"

Mit spørgsmål er nu, kan man ud fra hvilke højtalere man har og evt. via deres specifikationer sige noget om hvilken
komprimering man kan vælge uden tab? Eller skal man bruge WMA Lossless eller Apple Lossless for ikke at få tab ved
udgangen fra højtaleren?
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2011 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple, tak på alles vegne, og velkommen til  

Til Bang & Olufsens nye BeoSound 5, kan nu tilkøbes en CD Ripping Device.

B&O skrev:

CD Ripping Device ripper cd'erne i WMA Lossless-kvalitet, hvilket betyder
at du opnår præcis samme lydkvalitet på harddisken som på selve cd'en.

http://www.bang-olufsen.dk/ripping-device

Men B&O skriver desværre ikke noget om, hvor mange kbps, deres CD Ripper ripper i.

Personligt ripper jeg i Flac Lossless ukomprimeret: Sample Rate 44,1 KHz - Sampel Site 16 bit -
Bit Rate 1,411 kbps. Se her. Og det skulle svare til den originale CD.

19,00 MB kan en 0% komprimeret fil i Flac sagtens komme op på at fylde. Så når du kun ripper
i max 320 kbps, må du klart kunne høre en lydkvalitets forskel mellem en direkte CD afspilning, og
en af dine rippede filer. Jeg tror ikke det har den store betydning, om det er WMA eller FLAC fil
der benyttes.

Harddiske er så langt nede i pris nu, så det burde ikke være en grund til at køre med lav Bit Rate.

Beoapple, jeg vil så også tilføje at du bør tage til en B&O butik, for at hører hvor meget en BeoLab
11 ændre bas/dynamik sammen med et sæt BeoLab 8000. Det er jo klart at højttalerne er sidste
led i kæden. Jo større frekvens gang jo større lyd, alt efter ørerne der lytter. Desværre har mange
lyttet så meget til MP3 filer, at rigtig god lyd i deres ører lyder helt forkert.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2011 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Tak for dit hurtige svar. For at starte med den sidste du skriver, overvejer jeg faktisk at købe en brugt BeoLab 2. Er en
BeoLab 11 bedre til musik eller er det et spørgsmål om smag og behag hvor dominerende bassen skal være?

Jeg kan i øvrigt se at Apple Lossless har en bithastighed på kun 662 kbps. (2 minutter og 47 sekunder fylder 13,2 MB) Er det
så halv kvalitet af originalen?

Nu vi er lidt ved lydkvalitet har jeg også undret mig lidt over 5.1 eller 7.1 lyd. Hvis man i en "drømme" 5.1 opsætning har 4
stk. BeoLab 5 skriver B&O at en sub ikke er nødvendigt. Men hvordan afspilles så det separate .1 bas lydspor?

Skulle jeg udvide min egen opsætning med et sæt baghøjtalere, vil 2 BeoLab 8000 så give en bedre lyd end 2 BeoLab 4000?
Eller kan man ikke uddrage det sådan af specifikationerne på højtalerne?

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 15 December 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Hej

Jeg er ny bruger her, men har læst en del indlæg. Tak for mange informative tråde.

Mit spørgsmål er måske ikke rigtigt placeret, men jeg prøver her.

Jeg har et BV10-40 med et sæt BeoLab 8000 mk2 som fronthøjtalere. Jeg har tilsluttet en Apple TV gen. 2 via HDMI til mit
BV10. Al min musik (CD'er) har jeg lagt ind i iTunes primært med en bithastighed på 256 kbps og senest gået over til 320
kbps
i begge tilfælde er samplingsfrekvensen 44.100 kHz. Jeg har læst at bithastigheden på en cd skulle være: "Almindelig CD-
musik fylder ca. 1,4 Megabit per sekund"

Når jeg afspiller en musik cd på min Samsung BD-D8900 tilsluttet mit BV10 via HDMI i speaker mode 2 (altså via mine
BeoLab
8000) kan jeg godt høre forskel på afspilling via Apple TV.

Mit spørgsmål er nu, kan man ud fra hvilke højtalere man har og evt. via deres specifikationer sige noget om hvilken
komprimering man kan vælge uden tab? Eller skal man bruge WMA Lossless eller Apple Lossless for ikke at få tab ved
udgangen fra højtaleren?

Hvis du tager en standard CD er musikken i formatet WAV. Og det er rigtigt at musikken er i 1440 kbit/ps. Når
du så ønsker at rippe din musik og bibeholde den samme kvalitet, så er det korrekt du skal vælge et LossLess format. Her
findes 3 som er mest kendt, det er WMA LossLess, Apple LossLess og Flac. For alle tre handler det om at musikken pakkes,
som filer pakkes med programmet Winzip, og de pakkes ud når de skal afspilles. Men de pakkede filer fylder bare langt
mindre. Det er derfor man vælger denne løsning. Du skal ikke ændre noget i de forskellige ripping værktøjer, end blot vælge
et af de tre LossLess formater. Det du skal vælge udfra er hvor du skal bruge filerne. Så hvis du er MAC fan, og bruger
iTunes skal du vælge Apple LossLess, men indtil videre er der kun meget få produkter udover Apple som understøtter dette
format. Din Apple-TV kan selvfølgelig godt, og Apple har netop frigivet formatet, så der bliver større bredde fremover. WMA
LossLess er hvis du ripper i Windows Media Player. FLAC er et open-source format, og er idag understøttet af rigtig meget
udstyr. B&O's produkter understøtter WMA LossLess og FLAC. Der kigges på Apple LossLess, nu hvor det er frigivet.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 15 December 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Hej Peter

Tak for dit hurtige svar. For at starte med den sidste du skriver, overvejer jeg faktisk at købe en brugt BeoLab 2. Er en
BeoLab 11 bedre til musik eller er det et spørgsmål om smag og behag hvor dominerende bassen skal være?

Desværre er der jo et relativt stort arbejde at skulle rippe alle CD'erne igen.
Jeg havde faktisk læst dit indlæg om at rippe i FLAC, men iTunes kan ikke afspille dette format. Jeg kan i øvrigt se at Apple
Lossless har en bithastighed på kun 662 kbps. (2 minutter og 47 sekunder fylder 13,2 MB) Er det så halv kvalitet af
originalen?

Er der nogle fordele ved en BeoMaster 5 og kan den tilsluttes direkte til mit BV10 eller kræver det også en BeoSound 5 for at
få en fornuftig betjening? Jeg er jo egentlig ret godt tilfreds med de muligheder apple har med AirPlay og deres remote app.
BeoSound 5 skal du næsten have med sammen med BeoMaster 5. Du bliver vild med den, og så får du MOTS musik
algoritmen, som hjælper dig til
at opleve den musik du har købt på ny.
Nu vi er lidt ved lydkvalitet har jeg også undret mig lidt over 5.1 eller 7.1 lyd. Hvis man i en "drømme" 5.1 opsætning har 4
stk. BeoLab 5 skriver B&O at en sub ikke er nødvendigt. Men hvordan afspilles så det separate .1 bas lydspor?

Skulle jeg udvide min egen opsætning med et sæt baghøjtalere, vil 2 BeoLab 8000 så give en bedre lyd end 2 BeoLab 4000?
Eller kan man ikke uddrage det sådan af specifikationerne på højtalerne?

1: BeoLab11 er en dedikeret sub for musik, men gør det også godt i surround opstillinger, med vores mindre
højttalere, som BeoLab4, BeoLab4000 og BeoLab6000/6002. BeoLab11 kan også give noget til BeoLab8000/8002, men du
skal selv høre det, om den giver det du er ude efter. Butikkerne vil godt låne dig Subben et par dage, så du kan teste.
.

2: Nej Bitrate her fortæller blot hvad musikken pakkes ned til. LossLess er LossLess (oversat tabsfrit) .           ;          

3: Vores surround processor i TV'et er intelligent. Det vil sige du i TV'et indikerer hvad du har som front, center
og baghøjttaler. Udfra dette så vil surround processoren sende subwoofer sporet ud til dine fronthøjttalere, hvis du ikke har
en sub på, og hvis du har højttalerne BeoLab9 og BeoLab5. BeoLab5 er den mest optimale med en dedikeret 15" sub i
bunden af højttaleren. Jeg har selv BeoLab9 som front og BeoLab3 som baghøjttalere. Og det er fedt både til musik og film.
BeoLab2 er et heftigt kraftværk i sig selv, og kan virkelig banke igennem.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Tak for et rigtig godt og uddybende svar beobrian. Jeg var netop i tvivl om Apple LossLess var samme kvalitet som på CD'en
da det var en anden bitrate. Jeg har bestemt ikke den store tekniske indsigt, men har blot bemærket jeg tydeligt kan høre
forskel om jeg afspiller CD eller den rippede kopi.

Så må jeg overveje at gå i gang med at gen rippe alle mine CD'er. Som jeg læser dit svar er der ingen kvalitetsforskel på de
tre formater, og hvis Apple LossLess er frigivet burde jeg vel være fremtidssikret?

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ja så er der jo ikke andet end at låne både en BeoLab 2 og BeoLab 11 med hjem. Det har min lokale B&O forhandler faktisk
allerede tilbudt mig. Jeg har læst på et af de andre fora her, at man kan have 2 sub'er. Er det også aktuelt for B&O eller er det
kun hvis man er til hifi på højt niveau?

Er det muligt at sige noget om BeoLab 4000, BeoLab 8000 eller BeoLab 3 er "bedst" som baghøjtaler? Eller er det en
smagssag?

beoMads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2011
Sendt: 16 December 2011 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg blander mig lidt i samtalen omkring BL11. Jeg har BV10-46 samt et par BL6000 som front og en BL11. BL11 giver rigtigt meget lyd til musik og er også ok "bund" til film (har tidligere haft en BL2 og den er vildt god til film). Der hvor jer er meget i tvivl om hvad der giver bedst lyd, så er det indstillingen speaker 2 el. speaker 3 i BV10. Speaker 2 er standard indstilling når man hører musik og det er også helt fint, men når man ser en film enten via yousee eller en DVD, så oplever jeg ofte lyden bliver væsentligt forbedret (dybere bas, en mere "fri" lyd fra BL6000) når man ændrer fra speaker 3 til speaker 2. Som jeg forstår det, så spiller centerht IKKE ved speaker 2, men det burde vel som udgangspkt. være den optimale indstilling når man ser film. Har andre samme oplevelse eller ...? BV10 er indstillet så BL afstand mm er tilpasset.

Mht baght. så er det min erfaring, at det ikke gør den store forskel om det er BL4000, BL6000, BL8002 eller BL3 - måske vil det gøre en forskel med de lidt større f.eks. BL9.

Til top Vis beoMads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beoMads

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej beoMads, tak for dit input. Hvordan var BL2 sammen med dine BL6000 når der kun spilles musik i forhold til nu med BL11?   

Jeg bruger speaker mode 2 når jeg lytter til musik. Når jeg ser film, vil jeg give dig ret omkring lyden/musik i film, men tale
bliver tydeligere ved Speaker 3 altså BV10 centerhøjtaler. Jeg bilder mig ind at det er fordi BV10 også har 2 mellemtone
højtalere og måske er konfigureret til at være centerhøjtaler = primært tale.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hvis BL11 er bedst til musik og BL2 er bedst til film, ville det så være muligt at tilslutte en BL2 som sub til BV10 og lave et
stereo system hvor man tage en front udgang fra BV10 og fører til BL11 og derfra til BL8000?

beoMads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2011
Sendt: 16 December 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej beoMads, tak for dit input.
Hvordan var BL2 sammen med dine BL6000 når der kun spilles musik i forhold til nu med BL11? 

BeoMads skrev:
Jeg synes BL2 er for dominerende til ren musik men den er super god til film (med min BL11 så savner jeg lidt det, der gør
forskellen, nemlig de "drøn" og "andet godt" der er i gode film). 

beoMads skrev:
Der hvor jer er meget i tvivl om hvad der giver bedst lyd, så er det indstillingen speaker 2 el. speaker 3 i BV10. Speaker 2
er
standard indstilling når man hører musik og det er også helt fint, men når man ser en film enten via yousee eller en DVD, så
oplever jeg ofte lyden bliver væsentligt forbedret (dybere bas, en mere "fri" lyd fra BL6000) når man ændrer fra speaker 3
til speaker 2.Som jeg forstår det, så spiller centerht IKKE ved speaker 2, men det burde vel som udgangspkt. være den
optimale indstilling når man ser film. Har andre samme oplevelse eller ...? BV10 er indstillet så BL afstand mm er tilpasset.

**
Jeg bruger speaker mode 2 når jeg lytter til musik. Desværre skal jeg vælge det manuelt da jeg høre musik via Apple TV
som er en video enhed. Er der nogen der ved om man på et BV10 kan opsætte en video kilde til speaker mode 2 samtidigt
med TV og DVD er sat til speaker mode 3.
Omkring se film vil jeg give dig ret omkring lyden/musik i film, men tale bliver tydeligere ved Speaker 3 altså BV10 center
højtaler. Jeg bilder mig ind at det er fordi BV10 også har 2 mellemtone højtalere og måske er konfigureret til at være center
højtaler = primært tale.

**
Jeg har ved opsætning af højtalere niveau valgt at give mine BL8000 lidt mere styrke. Jeg ved ikke hvad afstanden gør. Jeg
har ikke kunne høre forskel når jeg har rodet med denne indstilling. Nu står de med korrekt afstand til lytteposisionen.    

beoMads skrev:
Mht baght. så er det min erfaring, at det ikke gør den store forskel om det er BL4000, BL6000, BL8002 eller BL3 - måske vil
det gøre en forskel med de lidt større f.eks. BL9.

**
Så bliver det jo nok et valg om hvad der tager sig bedst ud. Desværre række mit budget pt. ikke til BL9 eller for den sags
skyld 4 stk. BL5

BeoMads skrev:
BL5 er også min drømme højttaler men min økonomi spille jo også ind Prøv at forhøre dig hos andre mht baght - Min plan
er at købe nye front ht og så sætte BL6000 som baght.
Til top Vis beoMads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beoMads

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes