| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Earset 5i. Der var en gang hvor man gjore noget for stereo lyden.
To musik programmer lørdag aften, på to Danske TV kanaler --- God lyd oplevelsen udeblev.
Nu ved jeg godt at udover B&O går ingen fjernsyns producenter op i lyden fra deres fjernsyn. Jo tyndere skærmen bliver jo dårligere lyd. Soundbar systemer, der giver surround sound føle, som Bose's gimmick, hjælper ikke. Derfor kan jeg også frygte, at et flertal ikke kan høre AT --
TV stationerne, ELLER program udbyder som YouSee kabelnet, også bliver lige glade med at
gøre noget ud af den lyd der følger tv programmerne. Det er helt uacceptabel hvis årsagen er
at lyden bliver samplet voldsomt for at spare plads, grundet manglende bredbånds kapacitet,
så resultatet er, at god lyd er blevet en by i Rusland.
Efter YouSee's tv kanal omlægning er det da blevet helt galt. Dolby Digital 5.1. lyd sendes ind i mellem og så er lydkvaliteten også ok, men det høre til sjældenhederne. Før havde vi TV2-
film, som altid sende i Dolby Digital 5.1. hvis materialet fandtes på den givende film.
ProLogic II, som beobrian kalder DTS NEO6 "DTS verdenens svar på Dolby ProLogic II" er kun et af de mange forskellige formater man nu ser under "Aktivt lydsystem".
Fælles for disse formater er at lyd oplevelsen stort set er ringe. Jeg oplever dominerende mono
lyd fra center højttaleren, så mode 3 næsten er blevet ubrugelig. Jeg må nu ændre til mode 2
(stereo), men mister dermed den tydelige tale som min BeoLab 7-4 normalt gengiver, samtidigt
med en god stereo spredning i lydbilledet fra fronthøjttalerne, også udebliver.
Min reference er musik og film fra DVD, afspillet på OPPO's Blu-ray afspiller / DVD afspillet
på BeoVision 7-40" Mk III's indbyggede DVD afspiller. + Hvordan lyden fra TV var tidligere.
HVAD MENER I ---- Hvad oplever i andre, med et BeoVision TV med surround processer ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke rigtig fået set TV siden YouSee kanal omlægningen.  Det eneste jeg har bemærket er, at lydniveauet er lavere
på DR 1 og TV2 HD som jo sende i 5.1.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja desværre kun nogle film, men de gør det vil i det omgang det er muligt/tilgængeligt materiale.
Er det kun mig der oplever det generelle lydniveau er lavere på DR 1 og TV2 HD end de andre kanaler? (Og når der ikke
sendes i 5.1)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple
Det du beskriver oplevede jeg dengang vi havde TV2 Film som var låst på Dolby digital 5.1. Der måtte man give volumen et par takker op. Jeg kan ikke svare for DR 1 og TV2 HD for jeg har endnu ikke, efter snart en måned ramt et program på en af de to kanaler der tændte for mine baghøjttaler. De tænder automatisk op når der findes Dolby digital 5.1 materiale.
Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler,
eller er det som i tiden med MX modellerne, nok med den indbyggede højttaler. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Peter, jeg må investere i en og et par små BL4 og være testpilot .
Var mere om man ud fra specifikationerne på den kunne sige om den fungerede, men nok snak i denne tråd om det . __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Jo Peter, jeg må investere i en og et par små BL4 og være testpilot .
Var mere om man ud fra specifikationerne på den kunne sige om den fungerede, men nok snak i denne tråd om det . |
|
|
Husk du
kan købe BeoLab4 PC som kører med jackstik istedet for powerlink. Og så er de billigere
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men kan de så sættes til eksempelvis en phonoudgang som en pre-out er?.
__________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O Play TV V1 32"
 Sådan ca.
Bang & Olufsens nye 32" tv kan vælges med hvid eller sort kantliste. Der vil ikke være den sædvanlige glas kontrastskærm, og et standalone B&O Play produkt, er også uden MasterLink.
Play produkterne er således til en anden målgruppe end produkterne fra hoved brandet. Dette fjernsyn er som skabt til kollegieværelser, og vil fungere fint som ekstra tv i soveværelset.
Oprindelig skulle TV'et lanceres nu, men alt ser ud til at være udskudt på nærmest ubestemt tid. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er i gang med det tunge arbejde at rippe mine CD'er til .wma lossless. (wma fordi det skal bruges med BeoPort). Skal nok senere konverteres til FLAC. Men findes der nogle gode programmer der kan ensrette lydniveauet på alle filerne? på mp3 file kunne man bruge mp3gain, men synes ikke jeg finder noget brugbart til wma/FLAC.
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Beoapple
Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler,
eller er det som i tiden med MX modellerne, nok med den indbyggede højttaler. ? |
|
|
Det er svært at sige
BV10 er jo nok tænkt som det sagtens kan være et stand alone produkt. Jeg syntes faktisk lyden er rigtig god i BV10-40 og
BV10-46 (de to med "sub")
Jeg tror også BV10's prisniveau har trukket en del ny kunder ind i butikken. Disse har jo nok sat pris på et B&O TV med
udemærket lyd, og særdeles god lyd sammenlignet med andre producenters fladskærme.
Det er jo kun fordelagtigt at BV10 har indbygget surround sound processor, så man løbende kan udvide setup'et. (Tilkøbe flere
højtalere)
Min forældre har i øvrigt skiftes deres LX6000 ud med et BV10 efter jeg købte mit. (Jeg gik fra MX3500)
De har deres BV10 tilsluttet et Beomaster 3500 med link. De havde tidligere et Beomaster 3300, men for at kun styr TV'et i
linkrummet skulle de opdaterer til Beomaster 3500. Der er jo så kun mulighed for doblet stereo i stue, da 5.1 lyd jo ikke kan
sendes videre via MasterLink/MasterLinkControl. De to BeoVox CX 100 er tilstrækkeligt for dem, men når man tænker på hvad
folk generelt er tilfreds med af lydkvalitet fra deres fladskærme er de jo egentlig ret god stillet.
I linkrummet har de to BeoVox CX 50. Er der nogen der kan forklare hvorfor man ikke kan få lyden i linket rummet ved at
trykke v.men (brugt til Apple TV) i link rummet. Jeg kan se BV10 tænder (slukket skærm, men grøn diode) Trykker jeg V.MEN
i rummet med BV10 tænder skærmen og der kommer lyd på TV og i linkrummet.
Med en iPhone/iPad kan man jo styre AppleTV og valg af musik/podcast i linkrummet.
Hvodan trykker man V.MEN på en BeoLink 1000 som de har i linkrummet? (Fra stuen kan man jo med Beo4 strykke V.MEN og
så LIST->AV->V.MEN derefter i linkrummet trykke MUTE for at få lyden. Med Beo4 kan man bare trykke V.MEN i linkrummet
efter der er trykket V.MEN i rummet med BV10, det må da også være muligt med BeoLink1000.)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 Januar 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter til B&O kommer med OLED før jeg gjør noen utskiftninger...
På CES-messen LasVegas i fjor var det 3D som var i skudde. I år var det OLED fjernsyn som var det store tema. LG og flere hadde 40+ tommer stor skjerm på messen :-)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision 10-46 har allerede LED teknologen. Det er en ny type LED der sættes i BeoVision 10-46
OLED bliver ikke interessant foreløbig. Hvis der lanceres noget OLED fra nogen leverandører i 2012, bliver det holdt så højt i pris, at kunderne
holder sig væk. Det bliver kun et spørgsmål om at kunne sige man har lanceret det, og man mestrer teknologien. Det rammer ikke det brede
marked.
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 31 Januar 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye display til BV10-46 er sikkert bra, men jeg tror ikke det kan sammenlignes med kvaliteten på OLED.
Jeg skal da klare fint å vente noen år! Jeg har jo mitt BeoLiving rom der består av BV7-40 mkV og lerret på 123" ...
|
| Til top |
|
| |