Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
BeoVision 10-46 har allerede LED teknologen. Det er en ny type LED der sættes i BeoVision 10-46
|
|
|
At BeoVision 10-46" nu har fået Edge-type LED backlight panel, syntes jeg jo godt at Bang & Olufsen, kunne have gjort et større nummer ud af at fortælle. For det er da rigtigt godt.
BeoVision 10-46 s nye backlight-teknologi er ikke samme type som på BeoVision 7-55" og det nye BeoVision 7-40". Hvor BeoVision 10 tidligere benyttede en LED-teknologi med lysdioder, som var placeret langs to af skærmens kanter (top og bund), er lysdioderne nu kun placeret i bunden.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
B&O Play TV 40
Sådan ca.
Bang & Olufsens nye 40" tv kan vælges med hvid eller sort kantliste. Der vil ikke være den sædvanlige glas kontrastskærm, og et standalone B&O Play produkt, er også uden MasterLink.
Play produkterne er således til en anden målgruppe end produkterne fra hoved brandet. Dette fjernsyn er som skabt til kollegieværelser, og vil fungere fint som ekstra tv i soveværelset.
|
|
|
Jeg fatter ikke at b&o bliver ved med at lancere stand alone produkter, også selvom der her er tale om deres "sub brand" beo play. Beosound 5 encore, til eksempel, her er man nød til at udskifte til Bs5/ Master5 for at opgradere til B&o fladskærm og 5.1 setup. Når man køber et B&o produkt, er det vel meningen at man gerne vil beholde det i mange år. Beovision 8, blev vist også først lanceret som stand alone, en fejl de heldigvis fik rettet, til glæde for mange kunder. beovision (11) ? er ihvertfald udelukket i mit soveværelse indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4
Peter Engholm beskriver det meget godt her.
B&O Play er titlen på subbranddet fra den danske B&O. Vægten er lagt på klar og enkel funktion snarere end integrerede installationer i hjemmet. B&O Play er født til en anden type brug - den brug, som den digitale generation har.
Dermed kan vi to mene hvad vi vil. Går den så går den, og det er da OK, sålænge du og jeg også kan finde noget i B&O sortimanget, der passer os. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Operaelskeren Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe fulgt med paa sidelinjen, men nu maa jeg have luft. Forleden skrev Beobrian i et svar til Millemissen, at
BeoMaster 5 er suveræn til musik. Det er et udsagn jeg maa protestere imod. Saalænge BeoMaster 5 ikke er i stand til at
haandtere gapless, er apparatet fuldkommen uegnet til klassisk musik. Operaer og balletter har jeg opgivet fuldkommen at
lytte til, og adskillige andre klassiske musikstykker er utaalelige, saadan som de hakkes i stykker. B&O har kendt problemet
lige fra starten, og naar man henvender sig om det, faar man det arrogante svar, at der ikke er planer om at supportere
gapfree. Jamen, hvordan har B&O forestillet sig at seriøse musiklyttere kan bruge Beomaster 5 til andet end netradio, og dertil
er det for dyrt. Et andet mindre problem, er at Mac-brugere ikke kan lagre lossless, uden at skulle editere direkte paa
BeoMasters harddisk, BeoConnect virker ikke naar man vil overføre FLAC filer. Implementering af ALAC ville løse dette
problem, hvad er status? Et ordentligt surt opstød, men BeoMaster har en god lyd.
__________________ Operaelskeren
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4 og Peter Pan,
P.P. skriver: "Vægten er lagt på klar og enkel funktion snarere end integrerede installationer i hjemmet. B&O Play er født til en anden type brug - den brug, som den digitale generation har."
Den digitale generation - hvem er det?
Mon B&O skulle mene "den mobile generation"? Eller hvad menes der? De digitale indfødte eller de, som er forblevet nysgerrige, selv om de er over 50, eller......?
At en digital/mobil generation ikke skulle lægge vægt på "integration", må være noget, de har drømt 
--------------------
Ser man sig om i audio/video/computer-verdenen, drejer det sig nu og fremover om integration. Integration betyder netværk, og netop netværksbaserede produkter vælter frem fra alle producenter.
En iPod-dock som B&W's Zeppelin, der for nogle måneder siden var "stand-alone", er nu blevet opgraderet med "AirPlay". Receivere i alle prisklasser f.eks. denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-3312_surround-receiver_sort.htm ) er blevet tilføjet DLNA og AirPlay-funktioner, og kan betjenes med et IOS- eller Android-device. Ja, simple tv (f.eks. Philips: http://www.dlna.dk/dlna/endelig-dlna-1-5-p-philips-skrme/) har mulighed for at gengive streamet indhold fra computer/NAS.
Se også videoen på: http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/artikler/streaming/3165. htm
Eller se f.eks. Sony's bud på brug af DLNA-baseret hjemmenetværk: http://www.youtube.com/watch?v=z38E1_rya58
Sogar de nyeste Medion-fjernsyn fra Aldi, kan byde på DLNA-funktioner.
-------------------
Det er fint nok at lave et stand-alone produkt. Men målgruppen vil så være den ældre/ældgamle generation, som ikke "gider" eller "forstår" dette nymodens pjat. Det er bestemt ikke en yngre digital/mobil generation. - basta!
Når B&O lancerer et subbrand (B&O-Play) kunne det måske være fordi, de har fundet ud af, at de ikke mere kan sælge deres produkter (B&O) til de priser, som de har været vandt til. Og så kan de lancere dem på et "subbrand" til en billigere pris uden at tabe ansigt.
Men hvis de tror, at de kan spise de nye kunder af med produkter uden integrationsmuligheder (i 2012 betyder dette: "netværk/DLNA/AirPlay" - ikke: "masterlink"), går de galt i byen.
Hvem vil dog betale overpris (for billige bliver de nok ikke) for noget-stand-alone-noget, som ikke engang lever op til nutidens standarter og muligheder?
At lancere en lille højtalerboks med AirPlay kan måske være godt nok (og give lidt penge i kassen), men det er ikke det, som redder B&O.
Der skal andre boller på suppen 
Hilsen Netmissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Operaelskeren skrev:
i et svar til Millemissen, at BeoMaster 5 er suveræn til musik. Det er et udsagn jeg maa protestere imod. Saalænge BeoMaster 5 ikke er i stand til at haandtere gapfree, er apparatet fuldkommen uegnet til klassisk musik.....men BeoMaster har en god lyd. |
|
|
Hej Operaelskeren - og velkommen til,
tak for din beretning fra "det virkelige liv".
Jeg har tidligere her på siden gjordt opmærksom på at BS/M5 og Encore ikke kan håntere "gaplessplay". Egentlig er det få af de nye DLNA-baserede afspillere, der kan dette. For iTunes og iOS-apparaterne er det dog intet problem. Se mere om "gapless playback" her: http://en.wikipedia.org/wiki/Gapless_playback"
Jeg selv bruger en Squeezebox og en Logitech Media Server (som den nu hedder) kørende på en Vortexbox. Her er der intet problem med "gaplessplay". Bl.a. af denne grund har jeg valgt B&O's ældgamle BM5 fra.
Der er derudover nok af alternativer i B&O's prisklasse, der har løst dette problem for længst.
Selvfølgelig er der god lyd i en BM5 med B&O-højtalere, men det løser altså ikke alle problemer. Og selvfølgelig er betjeningen nem på BS5, hvis man ellers kan vænne sig til at gå hen til stedet,hvor den står, når man skal vælge/ændre noget - jeg ved godt at der findes en BEO6 :-).
Men en så basal funktion, som at kunne afspille en række numre uden afbrydelse, diskvalificerer altså et produkt for mig også.
Dette problem løser B&O nok først, når de programmerer en egen server, der kan køre på en NAS, som de selv markedsfører - man kan da håbe :-)
Indtil da vil mit tip til dig være: indlæs din musik på en Vortexbox i FLAC OG ALAC (det er Apple's lossless-format). Brug så ALAC-filerne i iTunes på en lille MacBookAir, og send dem med AirPlay til en Apple AirportExpress sat til en A-AUX-indgang på en Audiomaster via en god ekstern DAC. Har du derudover flere rum forbundet med masterlink, er du godt kørende - eller alternativt med AirPlay til en AppleTV2-boks sat til en Videomaster.
Måske kunne Peter lave en tegning 
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Operaelskeren Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemissen
Tak for dit Svar.
Jeg her ikke købt BM/BS5 og givet mange Penge for det, for siden at skulle investere endnu mere for at faa det til at kunne det,
det skulle kunne fra starten af. Jeg tror, at det eneste vi kan gøre, er, at blive ved med at presse B&O, saa de indser, at de har
et alvorligt Problem. Snart er BM/BS5 og Encoren de sidste Stereosystemer tilbage i Kataloget, og de dur altsaa ikke til klassisk
Musik. Havde jeg kendt til disse Problemer og B&Os Holdning til at løse dem for tre Aar siden, havde jeg ikke købt BM/BS5.
__________________ Operaelskeren
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
af skade bliver man klog, men sjældent rig, lyder et gammelt ordsprog.
Jeg skrev dog ikke mine forslag for at DU skulle gå hen og investere på ny - men for at vise hvor absurt det er, når B&O på den ene side fremturer som "verdensmestre", og på den anden side indretter deres teknologi sådan, at Gapless Playback er umuligt. Der bruges en DLNA-server/Twonky i BM5, og det er ikke (uden videre) muligt at få den tilrettet.
Men for at andre ikke skal begå samme fejl!!!
Jeg ville hellere end gerne lægge mine penge i B&O's kasse, men kun hvis det de laver, er til at bruge. Ellers er jeg åben for andre løsninger, der så med fordel kan kombineres med de mange gode ting ved B&O.
Jeg tror nu ikke, at der er meget håb for, at de i Struer lader sig "presse". Der skal en anden server til før det bliver bedre - og nu har de lagt sig fast på DLNA/Twonky.
Det lader til at B&O er tilfredse med at levere en avanceret jukeboks. MOTS-funktionen er jo deres store stolthed, og dér er der jo ikke brug for Gapless Playback!
Dette er de fleste nok tilfredse med. Så du må afgøre med dig selv, om du kan leve med det - eller om du måske alligevel må ud og investere i nyt 
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo4all skrev:
| Det nye display til BV10-46 er sikkert bra, men jeg tror ikke det kan sammenlignes med kvaliteten på OLED. Jeg skal da klare fint å vente noen år! Jeg har jo mitt BeoLiving rom der består av BV7-40 mkV og lerret på 123" ... |
|
|
Hej Beo4All,
ja, det vil vare år før OLED slår igennem til en fornuftig pris i de størrelser, man forventer i dag - hos B&O nok endnu længere. Sædvanligvis varer det, indtil de ikke kan købe "de gamle" display længere.
Men du er jo også godt kørende med dit setup - så måske en opgradering af projektoren kommer før udskiftning af tv'et.
Tænk også på, at vi jo endnu ikke ved, hvordan afløseren for BSys3 kommer til at se ud. Du kommer i hvert fald til at undvære masterlinken, så behold du bare dit BV7 så længe du kan.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
@Operaelskeren:
Overraskende for mig mht. Gapless, da jeg netop overvejer en Bm5 specielt til opera og klassisk musik.
Jeg søgte på "Beoworld", og fandt denne tråd:
http://forum.beoworld.org/forums/p/41158/341874.aspx
Interessant?
Mvh
__________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
dér bliver altså berettet, at det (for det meste) skulle virke, hvis filerne er i WMA-lossless.
Det må jo komme an på en prøve - kunne Operaelskeren måske klare dette, og berette om det?
N.B. B&O's nye ripper til BS/BM5 ripper i WMA-lossless!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan B&O gøre ved det beobrian. ?
ronvw skrev:
Jeg ejer en Beosound 5 Encore. Jeg har rippet & gemt min CD-samling (hovedsagelig klassisk og rock) i FLAC filer (via EAC). Jeg lagde mærke til, at BS5-E stopper i numeret. Laver mellemrum, hvor der ingen mellemrum er. Det betyder at man hører en virkelig forfærdelig pause mellem sangene, som ellers er indspillet som "en" sang. Et eksempel er Marillion er Misplaced Barndom album, hvor fx "Pseudo silke kimono" og "Kayleigh" skal spilles uden pauser, men ikke så på BS5-Encore.
|
|
|
Det kan ikke lade sig gøre på BeoSound 5-Encore som er med Linux xxx. styresystem.
--------------------------------------
Det kan det derimod efter opdatering af BeoSystem5/BeoMaster5, som har WinXP-styresystem. Opdatering er kommet efter klager over ovenstående problem gennem flere år.
Samle evt. de enkelte FLAC-filer til én stor FLAC fil. Man kan bruge et program fra CueTools til det.
( http://www.cuetools.net ) Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Beoapple
Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler,
eller er det som i tiden med MX modellerne, nok med den indbyggede højttaler. ? | | | Beoapple svarede: Det er svært at sige
| | |
Jeg siger:
Mon ikke det er på tide, at få ryddet den skrøne af vejen, at BV10-40/46 skulle være et "mindreværdigt" B&O-tv.
Tværtimod - det er et B&O-tv, som kan det, som et B&O-tv forventes at skulle kunne.
Jeg har haft lejlighed til, at se en hel del BV7 rundt omkring i det ganske land.
Det er kun ganske få steder, der er et fuldt 5.1-setup - jeg har aldrig oplevet et 7.1-setup. Hertil kræves jo også, at bluray-materiale i det format er tilgængeligt.
Der er sikkert en del af forumsnørderne, der har et 5.1-setup. Et setup med udnyttelse af cinema-funktionen vil man sjældent træffe på (ja, Beo4all lige undtaget). Adaptive Sound-teknologien har folk måske hørt om, men har ikke brug for. De fleste har en 7-x højtaler - det var så det.
Mange bruger ikke puc-funktionen - og kender den måske ikke engang (og har en ekstra remote liggende). Der er en del, der ikke engang har linket deres audioanlæg (med dets to højtalere) op på tv-et, selvom det står i samme rum.
Ofte fornemmer man, at deres grej står der af prestige-grunde, eller fordi det passer til husets indretning. Software-opdateret bliver tv'et heller ikke. Det bliver brugt til at se tv og lidt dvd på.
Summasummarum: BV7's motor - BSys3 - er for de allerfleste ren "overkill"!!!!!
Derfor er BV10-40/46 og for den sags skyld BV8-40 (med modulerne indbygget) et yderst fornuftigt valg.
Det kan det, som de allerfleste har brug for. Kan man finde ud af at bruge puc'en til et et eksternt apparat , er dette muligt. Der er mulighed for en 5.1 opsætning osv osv.
Når der så spørges: "Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler", må jeg svare, at jeg ikke tror at der er forskel i den henseende, enten det er BV7-40 eller BV10-40/46-købere. De, som køber et BV7-55 køber nok for størstedelen højtalerne med - men der spiller den merudgift jo heller ikke så stor en rolle.
Det er selvfølgelig en smags sag, men for mig er BV7 med sit "forældede" design noget af et skrumsel at have stående. Min kone ville nok betakke sig for at skulle have en BV7-55 stående i stuen (og din??)
Er et BV10 hængt rigtigt op, stillet på en drejefod eller på den nye staffeli-fod, er noget mere elegant at se på.
Et BV8-40 ser ud, som det gør - nogle kan ikke lide det, andre hader det - men det er teknisk fuldt på højde med et BV10-40/46 (hvis man lige ser bort fra at der kommer/er kommet nye paneler i 10'eren).
Dette sagt, skal det bemærkes, at ingen (!!!) af B&O- tv har funktioner, som man burde forudsætte i dag: netværksunderstøttelse/DLNA og direkte understøttelse af HD-lydformaterne - men det er jo et helt andet tema.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hvad kan B&O gøre ved det beobrian. ?
ronvw skrev:
Jeg ejer en Beosound 5 Encore. Jeg har rippet & gemt min CD-samling (hovedsagelig klassisk og rock) i FLAC filer (via EAC). Jeg lagde mærke til, at BS5-E stopper i numeret. |
|
|
Det kan det derimod efter opdatering af BeoSystem5/BeoMaster5, som har WinXP-styresystem. Opdatering er kommet efter klager over ovenstående problem gennem flere år.
Samle evt. de enkelte FLAC-filer til én stor FLAC fil. Man kan bruge et program fra CueTools til det.
( http://www.cuetools.net ) ( http://www.cuetools.netto ) Tryk her.
|
|
|
Hej Peter,
ifølge udtalelsen fra 13.okt. 2011 i omtalte link til Beoworld's forum, skulle BS/M5 altså med WMA-lossless kunne afspille gapless - det vil jeg dog gerne have verificeret først.
Er dette tilfældet, må man sige at BS/M5 - især sammen med det nye ripdrev - nu endelig efter at have eksisteret i en del år, er blevet et modent produkt. Det får derfor en stjerne mere fra mig 
----------
Din workaround med hensyn til BS5Encore vælger jeg at tage som en vittighed
Det kan da ikke være meningen, at man skal gøre sådanne krumspring for at høre musik fornuftigt (gapless) på et produkt, der af producenten roses for at være brugervenligt og simpelt at bruge.
Hilsen BMsemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemissen
Peter Pan skrev:
Beoapple
Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler, eller er det som i tiden med MX modellerne, nok med den indbyggede højttaler. ?
|
|
|
Jeg har siden stillet samme spørgsmål til to B&O forhandler. De er enige om at et flertal BeoVision 10 kunder ikke køber fronthøjttaler, og heller ikke baghøjttaler.
Og så vil jeg lige præsentere dig for fjernsynet med verdens flotteste billede, og flotteste design. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 02 Februar 2012 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej Lennart4
Peter Engholm beskriver det meget godt her.
B&O Play er titlen på subbranddet fra den danske B&O. Vægten er lagt på klar og enkel funktion snarere end integrerede installationer i hjemmet. B&O Play er født til en anden type brug - den brug, som den digitale generation har.
Dermed kan vi to mene hvad vi vil. Går den så går den, og det er da OK, sålænge du og jeg også kan finde noget i B&O sortimanget, der passer os.
|
|
|
Tja. Hvad lyd delen angår ( madkasse osv ) er jeg enig i at det sagtens kunne stå aldeles alene. Men et billigt 40" soveværelse tv fra B&o incl Master link, til erstatning for min Bv Avant, ville være fint.
Det som Operaelskeren og Millemis skriver om Bs 5 gør mig også en smule frustreret. Det ER på tide at B&o ledelsen tager deres brune og støvede jakkesæt af. Tue Mantoni lovede jo at lytte mere til kunderne, og SPECIELT burde man lytte seriøst til dem der er fuldt opdateret på ny teknologi. Hvad siger BeoBrian?
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 02 Februar 2012 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Mon ikke det er på tide, at få ryddet den skrøne af vejen, at BV10-40/46 skulle være et "mindreværdigt" B&O-tv. ...
Det kan det, som de allerfleste har brug for. Kan man finde ud af at bruge puc'en til et et eksternt apparat , er dette muligt.
Der er mulighed for en 5.1 opsætning osv osv. ...Når Beoapple så spørger: "Tror du forøvrigt at et flertal der køber et
BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler",
må jeg svare, at det er der i hvert fald. ...Hilsen Millemissen |
|
|
Hej Millemissen
Lad mig lige for en god ordens skyld slå fast:
Jeg rigtig glad for mit BV10-40 og ser det bestemt ikke som et mindreværdigt B&O TV. (Havde jeg idag midler til det ville jeg
nok opgradere til BV10-46) Valgte faktisk også BV10-40 på grund af det havde Edge-type LED backlight panel. BV10-46 havde
kun i siderne. Undre mig at Beonews siger det både er BV10-40/46 der har fået Edge-type LED backlight panel. Jeg har hos
B&O fået bekræftet at BV10-40 stadigvæk har LCD panel type: LTA400HG01. Kan dog ikke finde tekniske specifikationer på
dette panel...?
Jeg syntes det er trist hvis folk med BV10-40/46 ikke får vejledning omkring PUC eller hjælp til opsætningen. Det gør min B&O
forhandler da. Jeg valgte også BV10-40 da der var mulighed for at udvide til 5.1. Blev gjort opmærksom på, at jeg dog ikke
kunne føre display informationer frem til eksempelvis BeoLap Penta. Ved købet var jeg dog fuldt tilfreds med lydkvaliteten, og
havde ikke planer om at udvide til 5.1. Da jeg på den nye skærm oplevede nye detaljer i DVD film jeg havde set flere gange,
fik det mig til at indse at et 5.1 setup nok ville give samme oplevelse ved at se film. En ny dimension om man vil eller bare
fuldt udbytte.
Det var ikke mig, men Peter Pan der spugte om: " Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og
baghøjttaler"
Ikke et surt opstød, bare lige en afklaring
|
| Til top |
|
| |
Beoapple Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 02 Februar 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring musiksystem valgte jeg selv et Apple TV gen. 2 frem for BM/BS5. Med PUC er der jo perfekt betjening via Beo4.
Oftes bruger jeg dog min iPhone via Remote programmet. Så kan mit BV10 stå i P.MUTE og SPEAKER MODE 2.
Jeg bruger også nogle gange TDC Play fra min iPhone via AirPlay. Her kan man faktisk med Beo4 stifte frem og tilbage ml.
numrene samt stoppe og starte afspilningen på TDC Play
Lydkvaliteten er selvfølgelig ikke lossless, men faktisk ganske udemærket på mine BL8000'er. Som Peter Pan hvis sagde det
så smukt: "BeoLab 8002, som efter mit skøn ikke kan ret meget andet end at bedåre kvinderne."
Ville en MacMini ikke kunne bruges som en slags NAS-server i mit setup?
Jeg kan jo forbinde en MacMini med HDMI til mit BV10 til billede og lyd.
Hvis jeg så på MacMini ligger alt min musik ind igen i Apple Lossless i iTunes, kan jeg vil afspille det tabsfrit trådløst via Apple
TV? Og vel også Gapless?
Er der nogen der ved om man kan køre PUC til en MacMini?
(Den fjernbetjening man kan købe til en MacMini er jo den samme som til Apple TV)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2012 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Omkring musiksystem valgte jeg selv et Apple TV gen. 2 frem for BM/BS5. Med PUC er der jo perfekt betjening via Beo4. Oftes bruger jeg dog min iPhone via Remote programmet. Så kan mit BV10 stå i P.MUTE og SPEAKER MODE 2.
Jeg bruger også nogle gange TDC Play fra min iPhone via AirPlay. Her kan man faktisk med Beo4 stifte frem og tilbage ml. numrene samt stoppe og starte afspilningen på TDC Play Lydkvaliteten er selvfølgelig ikke lossless, men faktisk ganske udemærket på mine BL8000'er. Som Peter Pan hvis sagde det så smukt: "BeoLab 8002, som efter mit skøn ikke kan ret meget andet end at bedåre kvinderne."
Ville en MacMini ikke kunne bruges som en slags NAS-server i mit setup? Jeg kan jo forbinde en MacMini med HDMI til mit BV10 til billede og lyd. Hvis jeg så på MacMini ligger alt min musik ind igen i Apple Lossless i iTunes, kan jeg vil afspille det tabsfrit trådløst via Apple TV? Og vel også Gapless?
Er der nogen der ved om man kan køre PUC til en MacMini? (Den fjernbetjening man kan købe til en MacMini er jo den samme som til Apple TV) |
|
|
Undskyld Beoapple jeg ved et fejlplaceret indlæg var årsag til sideskift.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoapple skrev:
Hej Millemissen
Lad mig lige for en god ordens skyld slå fast:
Jeg rigtig glad for mit BV10-40 og ser det bestemt ikke som et mindreværdigt B&O TV.......
.....Det var ikke mig, men Peter Pan der spugte om: "Tror du forøvrigt at et flertal der køber et BV. 10 TV, også køber front og baghøjttaler".
Ikke et surt opstød, bare lige en afklaring  |
|
|
Hej Beoapple,
Bemærk venligst, at jeg har redigeret mit indlæg fra den 1. Februar 2012 kl. 23:03 - så der nu ikke opstår misforståelse.
--------------
Et BV10-40 er et fedt tv. Og du er jo netop en af dem, som udnytter dets muligheder!!!
Er der forøvrigt noget, du savner ved BV10, set i forhold til det, som et BV7 (BSys3) kan?
"Ville en MacMini ikke kunne bruges som en slags NAS-server i mit setup? - Jeg kan jo forbinde en MacMini med HDMI til mit BV10", spørger du.
Hvis du tænker på, om en MacMini kan styres via puc (med ATV2-koderne), er jeg ikke 100% sikker. Men jeg går faktisk ud fra, at den kan det - når den kan styres af en apple fjernbetjening, burde det ikke være noget problem. I det mindste iTunes burde kunne styres.
Se forøvrigt her: http://www.iospirit.com/products/remotebuddy Det er et lille program som gør, at man kan styre næsten alt på en MAC via apples fjernbetjening. Der findes også nogle videoer på YouTube om brugen af det. Hvis det virker med puc-styringen, ville man således kunne styre alt med Beo4'eren Jeg har ikke selv en MACMini (endnu), men det ville da være et godt argument for at købe en.
I det tilfælde, at MACMini'en hænger direkte på tv'et, er der ikke tale om "en slags NAS-server" - dér afspiller du bare fra MACMini'ens brugeroverflade direkte. Du skal blot tænke på, at den ikke har uanede mængder af GB. Så, når du lægger din musik i lossless kvalitet på den, bliver den hurtigt fyldt op. Dette problem kan dog løses ved en ekstern harddisk, eller - bedre - ved at have musikken på en god NAS, som har en Apple-server. Og så lægge dens indhold ind iTunes som bibliotek.
Du kan også bare (som du nok nu gør) dele iTunes-biblioteket på MACMini'en med en ATV2-boks via hjemmenetværket - og afspille indholdet via ATV2's overflade eller med Remote-app'en på en iPo/ad. MACMini'en kunne så stå/bruges et andet sted i huset.
Hvis filerne ligger i Apple Lossless i iTunes, kan du selvfølgelig afspille dem uden tab. Og ja, iTunes understøtter gapless playback!
Herudover kan en MACMini selvfølgelig bruges som server. Men det kræver en passende serversoftware kørende - der kan det nok bedre betale sig at investere i en god NAS.
Hilsen MACMissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|