Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

No worries

Mit svar på Peter Pan's spørgsmål om BV10 var jo også bare hvad jeg troede. Jeg har ikke noget belæg for det

Jeg ved faktisk ikke hvad BeoSystem 3 kan, (udover 7.1 lyd, Home Cinema Control og bedere billedbehandling) som mit
BV10-40 ikke kan?
Jeg valgte BV10-40 udfra mine behov og fremtidige forventinger. Jeg var afklaret med ikke foreløbigt at skulle have et 3D, på
trods der af har jeg købt Samsungs BD-D8900N som jo har 3D optager og afspilning. Viser det sig om nogle år at vi ikke kan
leve uden 3D kan BV10-40 jo blive et glimrende soveværelses eller børneværelses TV

Pt. har jeg heller ikke en Mac Mini. Bruge MacBook eller MacBook Pro, hvad der nu lige er tændt eller Iphone via AirPlay hvis
vi lige skal have noget baggrundsmusik til maden.

Man kan få en Mac mini med Lion Server og 2 x 500GB til kr. 7599.
Er 500GB ikke nok til musik? Har læst at i Apple Lossless kan man have 1.200 cd'er på 500GB. Er det rigtigt?
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple,

et album i lossless kvalitet fylder ca. omkring de 300MB - alt efter længden (og måden det er pakket på).

Hvis du regner 350MB, kommer du op på over 1200 Albums. Det må vel række for det første, hvis det kun er musik, det drejer sig om.

Men der går jo også noget fra til OS og programmer. Pladsproblemer kan dog nemt løses med en ekstern harddisk/en NAS.

Men husk lige at tænke på backup af dine filer - det ville jo være så ærgerligt.....

Hilsen Millemissen

P.S.

Tak for tilbagemeldingen omkring, hvad du måtte savne i forhold til BV7.

Er der måske andre, der kunne bidrage med deres erfaringer - måske fortælle, hvor meget af BSys3's kapacitet/funktioner, de egentlig bruger, ville detvære fint.

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2012 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Så burde 500GB være nok. Tror nu heller ikke vi har 1200 albums.

Har en Time Capsule på 1TB til backup. Der ligger al vores musik og billeder også på en del som ekstern harddisk. Desværre
kan Apple TV jo ikke afspille musikken direkte derfra, det havde ellers været smart.   

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige vende mig til, det for mange er svært at komme uden om Apple's produkter.
Selv har jeg endnu intet fra Apple, men Bang & Olufsen har jo tilsyneladende set "lyset",
og indledt et samarbejde med Apple i form af sub brand B&O Play = bestemte B&O
produkter der fremover skal sælges i Apple's butikker verden over.

Så det er rigtigt godt vi har Millemis, som har sat sig godt inde i stoffet, og vil og kan
svare på Apple <--> B&O spørgsmål. Tak for det Millemis.           

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Steve Jobs var jo store fan af B&O. Det var faktisk en af hans inspirationskilder til at lave kvalitetsprodukter i eksklusive
matarialer i godt design med intuitiv brugerflade. (Hvordan mon verden havde set ud hvis Steve Jobs havde fået job hos
B&O?)

Så Peter Pan hvis du kan lide B&O produkter, vil du også kunne lide Apple's produkter. Største udfordring er nok at give slip
på PC-tankegangen med alle dens problemer og udfordringer...   

Også herfra stor tak Millemis og den kyndige vejleding og information om B&O/Apple.   

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Februar 2012 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple

At Steve Jobs var store fan af B&O er da helt klart.
Her hentede han sin inspiration kan du nok se.

Beosound 2000 - Century

Bill Gates Microsoft software virksomhed har derimod ændret verden med Windows. Tænk på hvordan det var
endt, hvis f.eks fire computer systemer fra starten havde konkurreret samtidigt. Det havde været noget rod for
os forbruger. Et eks.kan være når en tekst skrevet på en Apple iPad tablet til dette forum ser ud H-til.

Dette er ikke en opfordring til en diskussion om at dette forum har et gammeldags system opbygning,
for det ved vi godt, og sådan er det nu engang. Vi slipper tilgengæl for en masse reklamer.

beoMads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple m. fl.

Jeg har et BV10-46 og er også rigtig glad for det. Jeg tilsluttede at BL6000 og senere en BL11 - og det lyder faktisk rigtigt godt; BL11 gør en stor forskel! På sigt vil jeg benytte BL6000 som baghøjtalere og køber formentligt BL8000 til front.

Mht BV10 så har det, hvad jeg har behov for - det ville dog være dejligt med PiP-modul (evt tilvalg). Adgang til nettet ville også være fint men det klares via Samsung BR/Hdd.

Der hvor jeg er "lost" er omkring Apple produkter. Jeg har en Samsung BL/Hdd (med PUC) og vil egentligt gerne af med mit BC2, som kun benyttes til radio. Jeg forsøger at følge med herinde men har lidt svært ved at gennemskue mulighederne for musik i linkrum uden en B&O radio. Jeg håber på at man kan hente (og styre med en Beo4) radio via ATV eller de radiokanaler vi har på BV10 via Yousee.

Har du eller andre nogle gode tips & tricks omkring et setup uden BC2 (radio), hører jeg gerne mere

Til top Vis beoMads's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beoMads

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hej beoMads

Her mit forslag til: Musik til linkrum uden BC 2 radio tilslutning. 
Benyt Beo4 i linkrum til overførsel af TV/radio lyd + ATV 2 lyd.

BeoLink Active Nr. 1636 sw 1.6 koster i en B&O butik 2.495 Kr.
Med link øje for styring med Beo4. "Gefen decoderen" kan valgfrit
tilsluttes i hoved eller linkrum.

http://www.gefen.com/pdf/GTV-QUICK-DIGAUDT-141.pdf

Gefen-digital-audio-decoder kan købes her: Tryk her.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej beoMads,

Peter har ovenfor præsenteret en løsning, som konsekvent giver afkald på dit BC2.

Problemet er blot, at det kun fungerer, hvis man har 1x"linkrum". Man skal også tænke på at et længere træk på lydkablet (RCA) - specielt hvis man bruger billige kabler - vil give en forringelse af signalet/lyden.

Forslaget er ok  hvis man har en tv-stue og f.eks. et køkken eller soveværelse lige på den anden side af væggen, hvor tv'et står.

Har man - eller påtænker man - flere linkrum, må man dog planlægge anderledes:

Du har et BC2! Står det forøvrigt i samme rum som BV10, eller????

Hvis du beholder dette, kunne du med fordel udnytte dets A-Aux-indgang:

Køb en Apple AirportExpress (se Apples support-sider for information om opsætning af APE). Hvis du ikke stiller store krav til lydkvaliteten (baggrundsmusik, Mp3-filer i lav opløsning osv) kan du nøjes med at forbinde APE'ens lydudgang med A-Aux'en på dit BC2.

Stiller du større krav til lyden, bør du i det mindste bruge en Gefen Digital Audio Decoder D/A-konverter . Denne sluttes til ved at forbinde APE's lydudgang (samme stik som ved analog lyd) via en lille adapter og et optisk kabel

- med Gefen's optiske indgang. Herfra går det videre med et kort RCA (phono)-kabel til BC2'erens A-Aux-indgang.

Nu kan A-Aux vælges som kilde  - tilføj A-Aux på BEO4 og læg det ind på en af de første pladser i List (på en BEO5/6 gøres tilsvarende). Fra et Apple-produkt kan du via AirPlay sende lyd (musik, podcasts, netradio osv) til APE'en. Du kan ved at trykke A-Aux i et hvilket som helst linkrum få lyden derhen   og kan selvfølgelig stadigvæk bruge radio og cd som før.

Stiller du store krav til lydkvaliteten (og har musikken liggende i et losless format - ved Apple: ALAC), bør du kigge på en DAC som f.eks ARGON DAC1 D/A-konverter: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/argo n_dac1_da-konverter.htm Her får du udover den optiske indgang endvidere en Coaxial digital indgang og (!!!) en usb-indgang.

Vælger du f.eks.at sætte dit BC2 (som audiomaster) i et andet rum end sammen med dit BV10, kunne du bruge usb-indgangen som eksternt lyd kort til en MACMini - og derved få lyden fra den ud på højtalerne, der er tilsluttet direkte på BC2. Og desuden på linken i alle rum.

Et trin højere ville være at bruge en CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/camb ridge_dacmagic-plus_da-konverter_sort.htm  

Udover de før omtalte muligheder (og en bedre DAC-kvalitet) får du her en dedikeret hovedtelefon-udgang, så du uden at forstyrre familien kan sidde og nyde din musik i optimal kvalitet - forudsat altså at du har nogle gode hørebøffer.

Som du kan se, er der masser af muligheder for at kombinere Apples produkter med B&O's.

En ganske enkel er at sætte en AppleTV2-boks (ATV2) på BV10'eren! 

Bruger man både ATV2 på BV10 og en APE på A-Aux-indgangen på BC2 er man meget fleksibel - kan således høre forskellig musik/net radio i hovedrum og i linkrum uafhængig af hinanden. Eller se en YouTube-video i stuen, mens de hører musik i et linkrum.

Du skal finde ud af dine hehov - se mulighederne og ikke blokere for en fremtidig udvidelse af dit setup - har du konkrete spørgsmål, er du velkommen til at stille dem her.

Måske kan vi så få Peter til at lave en af sine flotte tegninger af netop dit setup  

Hilsen A-Aux-missen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Her mit eks. på et B&O Play produkt -

B&O Play Soundbar, med surround gimmick.

Hej Peter,

hvad er "surround gimmick"

Hilsen beomissen

JFLN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2008
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej til alle i dette forum

Jeg har i mange år interesseret fulgt med i de mange forskellige forum, det er altid interessant at læse om andres oplevelser
og erfaringer med de spændende emner om HiFi.
I den sidste tid har jeg især fulgt emnerne om B&O, da jeg er blevet den glade ejer af et Beosound 5 anlæg.
Det er jeg rigtig glad for, men der er dog lige nogle ting jeg ikke helt har styr på.
Jeg ville gerne kunne slutte min DVD afspiller til så jeg kunne høre lyden igennem mine højttalere (ikke B&O).
Det kræver selvfølgelig et kabel, men hvilket ??
Måske kan man lave det selv, det ved Peter Pan sikkert en masse om. Jeg har set dine sider Peter med de mange rigtig
gode anvisninger på hvordan man selv laver kabler til diverse B&O og andre produkter.

På forhånd tak hvis der er nogle der kan hjælpe

Venlig hilsen John

Til top Vis JFLN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JFLN

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej John,

velkommen til - til dit første indlæg

Du skriver desværre ikke om det drejer sig om BM/S5 eller om BS5Encore

Der berettes om forsinkelse på lyden, når man slutter en ekstern kilde til en line-indgang på Encore hhv bruger line-indgangen på et eksternt lydkort sat til BM5's usb-port.

Dette er ikke noget problem ved en ren audiokilde (f.eks en Apple AirPort Express), men er temmeligt irriterende ved videokilder (f.eks et tv eller en dvd-spille).

Så: kablet kan helt sikkert laves, men du får nok ikke rigtig nogen glæde af det.

Bare fordi jeg er nysgerrig: Du skriver "mine højttalere (ikke B&O)" - har du en forstærker+passive højtalere eller er det andre (ikke-B&O) aktive højtalere? Hvilke kabler bruger du i den forbindelse?

Hilsen Millemissen

JFLN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Det er en BS 5 med tilhørende BM 5

Der står i manualen til BM 5 at man kan tilslutte eksterne lydkilder, men ikke hvilket kabel der skal bruges

Du skriver at det er via usb port, så kablet skal altså være phono til usb ?

Jeg har nogle massive rørfætre (Rogue Audio M 150) og dertil Peak Consult Incognito Signature højtalere.
På sigt vil jeg gerne have B&O højtalere (Beolab 5) men der skal jeg nok lige være enig med min bankrådgiver
Indtil vi bliver enige om det vil jeg nok udskifte forstærkerne med noget transistor, da det er lidt besværligt når anlæget skal
tændes.

Hilsen John

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej John,

B&O anbefaler Behringer U-control UCA222.

Se side 153 på denne tråd - indlæg fra 14 Juli 2011 kl. 19:10 og fremad.

----------------

Angående "rørfætrene" og Peak Consulterne: Hvorfor vil du dog af med dem?

Jeg kan forestille mig, at det er en fremragende kombination - forudsat at du ripper/lagrer din musik i et lossless format!!!

Lad dog rørene tage den tid, det tager - musiklytning skal være en nydelse, og så meget haster det vel ikke.

Skulle du have behov for "hurtig" lytning, kan du jo bare lave et linkrum til daglig baggrundsmusik    -   hvis du da ellers har pladsen til det

Det er jo en af de nye muligheder, du har fået ved en BS/M5.

Jeg kunne da egentlig godt tænke mig, at vide hvordan en BS/M5 lyder i den kombination

Hilsen Millemissen

JFLN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej Millemis

Tak for dit svar, jeg må jo have overset den side.

Men det lyder da ikke som en go løsning sådan som Yakken oplever det.

Med hensyn til kombinationen af rør og Peak kan jeg kun sige at det spiller aldeles fremragende, det meste af min musik er
rippet i Flac loossless.
Jeg synes at BS 5 er en meget elegant løsning, og så "passer" store rørforstærkere ikke helt ind i billedet (læs : jeg har også
en kone )
Beolab 5 er vel også en god højttaler. Jeg har godtnok ikke hørt den hjemme, og det kan jo godt være noget anderledes end
at høre den i en forretning.

Jeg har også købt en Beo 6 , og så er spørgsmålet : Kan man selv programere den til 2-vejs kommunikation ?

Hilsen John

Skouboe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er ny bruger, men har fulgt med på de forskellige tråde i en årerække. Jeg B&O og Apple fan til fingerspidserne.

Jeg vil lige kommentere millemissens forslag vedr. brug af A.AUX indgangen på BC2:
Jeg har et tilsvarende set-up med BC2 og BV10-40 i hovedrummet. Den nævnte løsning udtænkte jeg for flere uger siden men
det viste sig, at den ikke var hel ideel. Problemet er, at hvis man har link-rums enheder (f.eks. BL Active og Passive), som er
for "gamle", så kender de ikke A.AUX kommandoen. Dermed kan man ikke kalde lyden fra APE frem i sine linkrum (jeg ved
godt at der er en høkermetode, hvor man aktiverer f.eks. "Radio" i et linkrum og dereftergår man ind i sit hovedrum og
tænder for A.AUX).

Min B&O forhandler bekræfter iøvrigt ovenstående.

Jeg savner, at B&O kommer på banen med en løsning, som en på smart måde integrerer Apples produkter B&Os
linkprodukter. Man kunne forestille sig en ny generation BL Active/Passive med AirPlay interface. Lige nu hører konen og jeg
for det meste vores musiksamling gennem højtalerne i iPad, og det er da synd skam, når man har flere dejlige B&O højttalere
i huset.

/Allan
Til top Vis Skouboe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skouboe

Mr.Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Beoapple skrev:
Så burde 500GB være nok. Tror nu heller ikke vi har 1200 albums.

Har en Time Capsule på 1TB til backup. Der ligger al vores musik og billeder også på en del som ekstern harddisk. Desværre
kan Apple TV jo ikke afspille musikken direkte derfra, det havde ellers været smart.   

Hej Beoapple

Jeg har selv et BeoVision 7-40 med bla. MacMini og ATV2, MacMini virker fint med apple PUC koderne. jeg har sat en Ekstern harddisk til min TimeCapsule og streamer film direkte til mit ATV2 som er jailbreaket og aTV flash. http://www.firecore.com/atvflash-black 

Det virker superfint...

//MR. Bang

Til top Vis Mr.Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Bang

Mr.Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2012
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et spørgsmål til hvilken AV indgang jeg skal bruge på mit BV 7-40 mk. III fra min BeoMaster 5. den skal tilsluttem med Y-PB-PR og Av minijack (fra MB5) til R-in og L-in.

Hilsen Mr. Bang

Til top Vis Mr.Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Bang

Sikora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Sikora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sikora

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Februar 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Hej  Sikora

Se om der er noget du kan bruge på side 95 indlæg af 02 April 2010.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes