| Forfatter |
|
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg falder ind under kategorien "de andre"
Hjemmefra er jeg flasket op med B&O-fjernsyn, og (desværre Bose-lyd). Mit første eget indkøb fra Struer er Beoplay V-1 i
40".
Jeg kan allerede mærke at det fjernsyn bliver et dyrt bekendtskab, forstået på den måde at jeg nu virkelig har fået øjnene
op
for B&O og fremover vil købe enkelte B&O produkter, såsom BL3+Playmaker til fjernsynet (og måske engang en
subwoofer?), og så bliver resten formentlig Beoplay-produkter.
Hidtil har mit stereo-anlæg været sat til V-1'eren (Nad-forstærker og B&W-højtalere), men har netop solgt anlægget for at
spare op til et sæt BL3. I stuen kan jeg ikke nøjes med en højtaler a la Beoplay A9, men vil have et sæt stereo-højtalere
med
tilpas afstand imellem. Så skal alt streames dertil, ligesom med mit "gamle" anlæg.
I køkkenet står en B&W Zeppelin Air, der fint kan spille køkkenet op (er A8 bedre?, anyone?).
Min kæreste kunne ikke være mere ligeglad med lyd, hun har dog også opdaget A8 fra hendes dameblade, og vil gerne have
min Zeppelin ud asap.
Kender allerede nu flere i min omgangskreds der som jeg har købt et enkelt eller to produkter fra Beoplay, og som nu har
fået
øjnene op for typisk et sæt rigtige B&O-højtalere. Tror B&O på den måde også på sigt kan fodre sig selv med kunder fra
Beoplay og over i nogle af deres B&O-produkter.
M.v.h. Jan
PS: Er slet ikke misundelig over dine BL5-højtalere Ole  Uha de er godt nok lækre!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det går stærkt med Beofinitis, i betragtning af jeg "kun" skulle have et F1000 TV bord og så et par CX 100 i alu .... Da jeg startede for en del år tilbage... 
Men så tog det ene det andet...
Jan det godt med et nyt indlæg, omkring PLAY produkterne...
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G - trådens tekniske pillefinger.
Jeg har den ennu, og du må godt se den, men du får ikke lov til at røre ved den. 
Tryk her. Og en gang til, så bliver den stor.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Hjemmefra er jeg flasket op med B&O-fjernsyn, og (desværre Bose-lyd). Mit første eget indkøb fra Struer er Beoplay V-1 i
40".
Jeg kan allerede mærke at det fjernsyn bliver et dyrt bekendtskab, forstået på den måde at jeg nu virkelig har fået øjnene
op
for B&O og fremover vil købe enkelte B&O produkter, såsom BL3+Playmaker til fjernsynet (og måske engang en
Hidtil har mit stereo-anlæg været sat til V-1'eren (Nad-forstærker og B&W-højtalere), men har netop solgt anlægget for at
spare op til et sæt BL3. I stuen kan jeg ikke nøjes med en højtaler a la Beoplay A9, men vil have et sæt stereo-højtalere
med
tilpas afstand imellem. Så skal alt streames dertil, ligesom med mit "gamle" anlæg.
I køkkenet står en B&W Zeppelin Air, der fint kan spille køkkenet op (er A8 bedre?, anyone?).
Min kæreste kunne ikke være mere ligeglad med lyd, hun har dog også opdaget A8 fra hendes dameblade, og vil gerne have
min Zeppelin ud asap.
Kender allerede nu flere i min omgangskreds der som jeg har købt et enkelt eller to produkter fra Beoplay, og som nu har
fået
øjnene op for typisk et sæt rigtige B&O-højtalere. Tror B&O på den måde også på sigt kan fodre sig selv med kunder fra
M.v.h. Jan
PS: Er slet ikke misundelig over dine BL5-højtalere Ole Uha de er godt nok lækre! |
|
|
Hej Jan
Jeg har en A8Žer i køkkenet, jeg er ovenud tilfreds med den, den spiller faktisk over alt forventning endda med
overraskende god bund i den lille fætter.
Er der noget du vil vide om den så skal jeg gerne svare så godt jeg kan.
 __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Er der nogen der har erfaringer med selv at etablere link? Er det lige ud af landevejen at samle masterlink kablerne i
junkboksene, eller er det
noget man skal lade fagfolk klare?
(jeg skal jo have etableret link-rum så beolab 4000 højtalerne kan komme til at spille igen )
- Nesta |
|
|
Hej Nesta,
det kan jeg da sagtens gøre for dig
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jan Bødskov du har fået Beofinitis... |
|
|
Hej Peter,
det viser vel med al tydelighed at at Tue's strategi er /var rigtig
Hilsen Playmissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Det vil vise sig på onsdag om Tue nu også har været istand til at skille fårene fra bukken.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Jeg har lige købt to beolab 4000 højtalere brugt af et par, som lige præcis skilte sig af med dem fordi de hellere ville have en ipod-dock fremfor en standartopsætning med et anlæg og to højtalere der spiller i stereo, så tror der er nok derude, som forestækker dock-løsningen... - Nesta |
|
|
Hej Nesta, "foretrække dock-løsningen": Jeg ved godt at udviklingen på det digitale media-område går hurtigt, men tiden er altså løbet fra "dock-løsninger". Efter at AirPlay er opfundet, og B&O har lanceret BP8, Playmakeren og nu senest BP9 med fuld understøttelse af AirPlay og med nem adgang til afspilning af musik via DLNA, ser jeg ikke nogen grund til at bibeholde "en dockløsning". Lad dog iPhones, Android-smartphones, iPads og diverse tablets være, hvor de hører hjemme: på sofabordet eller i hænderne på den eller dem, som vil høre musik. Med andre ord: har man et sæt BL 4000 - men ingen MasterLink - køber man sig en Playmaker, og sætter dem dertil. Har man MasterLink i det rum, de skal være i, køber man en ActiveLink-boks - hvortil BL 4000 tilsluttes - og en Playmaker, som så sættes til en Audiomaster i hovedrummet. Har man hverken BL 4000 eller MasterLink - og vil have lyd i et køkken/alrum anskaffer man sig en BP8 eller en BP9 eller måske bare en Beolit 12 Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
millemis
Det vil vise sig på onsdag om Tue nu også har været istand til at skille fårene fra bukken. |
|
|
Der en ingen buk og ingen får i denne forbindelse! Tue og dermed Bang & Olufsen har med Beoplay-linien ramt en målgruppe, som har andre behov, end de traditionelle B&O-kunder har haft.. ...og han/de vil fra på onsdag ramme den traditionelle og fremtidige Bang & Olufsen-målgruppe med et moderne B&O-tv. Bemærk venligst: jeg har aldrig skrevet noget om "os og dem". Jeg snakker om "forskelligt behov og forskellige lyttesituationer". B&O er nu om dage heldigvis i stand til at betjene alle disse behov med kvalitetsvarer Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber virkeligt Bang & Olufsen arbejder for at BeoVision 7 seriens afløser får bedre TV center lyd, end hvad vi har hørt fra de mellem liggende TV versioner.
Jeg kunne dog frygte at et sådan tiltag som vil kræve mange resurser er nedprioriteret,
til fordel for nye BeoPlay produkter. 
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

Peter Pan skrev:
|
Jeg har den ennu, og du må godt se den, men du får ikke lov til at røre ved den. 
Tryk her. Og en gang til, så bliver den stor.
|
|
|
Den er vældig fin.... Skal jeg komme med loddekolben 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det mest interessante i forbindelse med lanceringen af BV11 nu på onsdag, er efter min mening:
1. Den BeoRemote-app, som vil kunne styre tv'et - hvordan mon B&O har løst denne opgave?
Får vi nu endelig mulighed for at tænde for tv'et hhv kilden via app'en, og ved Smart TV-funktionerne hhv mediebrowseren samtidig vælge indholdet?
Indtil nu har det jo været nødvendigt med en Beo4/6 at tænde en (DLNA/ATV)-boks på tv'et, og derefter "fodre" fra en egnet app.
Bemærk: B&O anbefaler at bruge app'en OG en Beo4-navi/Beo6 komplementerende.
2. At man samtig kan købe en NL/ML-BeoLink-converter, som muliggør sammenkobling med et bestående audio-anlæg/ML-setup.
Herved kan samtlige kilder høres over tv'ets højtalere (Opt 2/0), og....lydkilderne fra tv'et kan bruges via ML dvs i linkrum.
(En dyr sag - 5000 kr efter sigende - men uundværlig for alle med et bestående ML-setup og lyst/behov for et nyt/det nye tv.
En 40" kommer således op i små 50.000 kr - plus 5.000 kr, hvis harddisk incl tuner ønskes oveni.)
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:

Peter Pan skrev:
|
|
|
Den er vældig fin.... Skal jeg komme med loddekolben 
/Dr. G |
|
|
Alle BM 4400-venner - se her: http://forum.beoworld.org/forums/t/2306.aspx?PageIndex=1
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 07 Oktober 2012 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Tænkte nok jeg var blevet smittet med noget. Der er vel ingen kur?
M.v.h. Jan
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Jan Bødskov skrev:
40".
op
med
min Zeppelin ud asap.
fået
M.v.h. Jan
PS: Er slet ikke misundelig over dine BL5-højtalere Ole Uha de er godt nok lækre! |
|
|
Hej Jan
Jeg har en A8Žer i køkkenet, jeg er ovenud tilfreds med den, den spiller faktisk over alt forventning endda med
overraskende god bund i den lille fætter.
Er der noget du vil vide om den så skal jeg gerne svare så godt jeg kan.
 |
|
|
Hej Peter
Super, tak for det.
Har lige et par spørgsmål. Har du lyttet på eks. B&W Zeppelin som sammenligning med A8? Zeppelin spiller ganske godt,
latterlig meget bas men har haft lidt problemer med at airplay falder ud på den. Har du oplevet noget lignende med A8?
M.v.h. Jan
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Nesta,
det kan jeg da sagtens gøre for dig
Hilsen Millemissen |
|
|
Det var da ikke et dårligt tilbud!  Hvad skal du have for det? Og måske endnu vigtigere er du af og til i Aalborg?
-----
Det lyder og ser godt nok lovende ud... Jeg så også lige nede ved den lokale B&O butik, at der stod en pænt stor
fjernsynspapkasse ude foran butikken som lige var blevet leveret - så mon ikke de skal igang med at stille et nyt tv op iaften
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Nesta, "foretrække dock-løsningen": Jeg ved godt at udviklingen på det digitale media-område går
hurtigt, men tiden er altså løbet fra "dock-løsninger". Efter at AirPlay er opfundet, og B&O har lanceret BP8, Playmakeren og
nu senest BP9 med fuld understøttelse af AirPlay og med nem adgang til afspilning af musik via DLNA, ser jeg ikke nogen
grund til at bibeholde "en dockløsning". Lad dog iPhones, Android-smartphones, iPads og diverse tablets være, hvor de hører
hjemme: på sofabordet eller i hænderne på den eller dem, som vil høre musik. Med andre ord: har man et sæt BL 4000 - men
ingen MasterLink - køber man sig en Playmaker, og sætter dem dertil. Har man MasterLink i det rum, de skal være i, køber
man en ActiveLink-boks - hvortil BL 4000 tilsluttes - og en Playmaker, som så sættes til en Audiomaster i hovedrummet. Har
man hverken BL 4000 eller MasterLink - og vil have lyd i et køkken/alrum anskaffer man sig en BP8 eller en BP9 eller måske
bare en Beolit 12 Hilsen Millemissen |
|
|
Jeg er fuldstændig enig i dine betragtninger Millemis. Og ja en traditionel dock-løsning er forældet (det var den vel allerede da
BS8 blev lanceret?), men derfor har B&O jo alligevel solgt 50.000+ enheder.
Eksemplet med det par, som jeg købte mine beolab 4000 højtalere af, som i stedet ville have have en dock-løsning fremfor
Beolab 4000 + Beocenter 9300. Hev jeg egentlig frem for at belyse, at der er mange derude som har forskellige ønsker i
forhold til musik og til anlæg. Jeg ville til hver en tid også have beholdt de beolab 4000 højtalere og koblet dem sammen med
en playmaker, men det er altså ikke alle der tænker sådan. Og derfor tror jeg også, at et produkt som Beoplay A9 kan opfylde
manges behov selvom det, som PeterPan påpeger, blot er en monohøjtaler.
Apropos mono vs. stereo så er der et interessant blogindlæg på www.recordere.dk som behandler emnet:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=7770&zoneid=3
- Nesta
|
| Til top |
|
| |