Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Det har jeg jo også hele tiden sagt Millemis, du får
din løn i himlen, så bestemmer du jo selv hvornår.    

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 November 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

så vil jeg gerne bestille en returbillet til i morgen

Hilsen Himmelmissen

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 November 2012 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Det var umuligt at skaffe en returbillet så du må tage til takke med  -

Hent din præmie med det samme.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2012 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Det er ganske vist!

BeoPlay-Medieboks, giver en super overskuelig mediaportal på dit tv.
Streaming af HD Video og Radio fra Internet /Musik /Video /Billeder fra
din NASserver. Boksen tilsluttes til dit BeoVision TVvia HDMI IND.
Boksen styres med Beo4 / 5, efter PUC opdatering af dit TV. En Bluetooth
4.0 dongle følger med, så der kan streames trådløst med fuld opløsning.

Opsætning af streaming er simpelthen så let, at de fleste andre producenter
burde kigge med her. Tænd, vælg USB indgangen, og sæt Bluetooth donglen
i så klarer den selv resten. Herefter aktiverer man Bluetooth på sin mobile
enhed, det være sig mobiltelefoner, iPad eller bærbare computere.

Denne enhed er fuldstændig ligeglad med om der er et lille æble på eller ej.
Windows og Android er også velkommen her. Helt fantastisk enkelt!

BeoPlay-Medieboks, drømmeland ja, men jeg håber den kommer snart.

Den 20 September 2012 kl. 12:26 skrev jeg her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=0&TPN=232

bl.a. "Samt lancere en egen ekstern Smart-tvboks med PUC-understøttelse udviklet i samarbejde med med de i artiklen omtalte firmaer,
men med et umiskendeligt præg af B&O's krav til en brugeroverflade/betjening via BEO4. Denne kunne så sælges som del af en
samlet pakke ved de nye tv....
...og kunne ydermere bruges af alle med nuværende B&O-tv
."

Dette var skrevet FØR B&O præsenterede BV11 med integreret SmartTV! Og ingen kunne dengang vide, hvordan BV11 i realiteten ville fungere.

Jeg lagde altså dengang op til en løsning i stil med det, som Peter for en uges tid siden præsenterede.

Forskellene ligger i, at jeg - udover netværkstreamingdelen (via DLNA) - lagde vægt på understøttelse af apps til at forbinde direkte til net-baserede tjenester som Spotify, Netflix osv.

Dette gjorde jeg, fordi man ikke kommer forbi disse tjenester i fremtiden. Net-baseret indhold vil på sigt overtage den rolle, som vores lokale filer f.eks på en NAS har spillet. Det er for mig kun et spørgsmål om at indholdet (film og i særdeleshed musik) er i god nok kvalitet.

Netbaserede tjenester (kaldes også Cloud-services) giver os endvidere den fleksibilitet, mange forventer. Man kan "få fat i" sin musik/radio/sine film og fotos, uanset hvor man er, og hvilket apparat, man har til rådighed. Man er ikke lænket til stuealteret længere.

Den slags bokse findes der nu om dage et hav forskellige af - mange af dem lader sig desuden nemt betjene med en BEO4/BV-tv/PUC-løsning. TViX-boksen, WD-boksene og AppleTV-boksen for at nævne et par.

Dér, hvor det oftest halter ved disse bokse, er brugeroverfladen. Og det er netop det - hvis jeg forstår Peter ret - han vil rette op på. Det skal være nemt og overskueligt. Jeg - og nok også Peter - tror så meget på folkene i Struer, at jeg/vi mener de kunne klare denne opgave. Brugeroverflade er jo en af deres spidskompetancer!

Nu er BV11 (og opdateringen af V1) lanceret - der kom ikke nogen boks. Måske kunne det alligevel være en god idé , at fremstille én med nogenlunde samme overflade som BV11's HomeMedia/WebMedia - så vi, der ikke lige står overfor at skifte tv'et ud, om et stykke tid kunne få glæde af disse muligheder på B&O'sk. Den kunne sogar også sælges til non-B&O-tv-ejere.

N.B. Peter skriver i det øverste billede: "UPnP....the open source"

UPnP er ikke i klassisk forstand OpenSource. Det er en netværksstandart, som har rødder langt tilbage. UPnP har i grunden kun til formål at sørge for at produkter kan kommunikere sammen anset type og producent. Senere er standarten udvidet med ....AV og med DLNA, som er lavet af en sammenslutning af firmaer, der producere elektronik produkter til hjemmebrug. Læs mere om dette f.eks her: http://www.hjemme-nas.dk/teknologier/hvad-er-upnp

Peter foreslår at man integrerer Bluetoth i en sådan boks.

For efterhånden en del år siden gjorde jeg mine første erfaringer med trådløs overførsel af lyd - netop med Bluetooth. Noget af det første jeg dengang havde, var en boks fra Nokia:

Den var tilsluttet A-Tape-indgangen på min 4500-master. Jeg kunne afspille den musik, som lå på min mobiltelefon direkte på "de fede højtalere"...

.....hvis jeg ikke bevægede mig for langt væk fra modtageren

Lydkvaliteten - tja, hørt med nuværende ører, var det nok ikke lige det bedste (dengang var det jo også kun forkrøblede MP3-filer), men det virkede.

Jeg prøvede MANGE forskellige Blutooth-receivere (det var dyrt). I efteråret 2007 fik jeg så fat i en dims, der kunne sættes til min computer:

et Logitech Wireless Music System.

Det havde jeg megen glæde af - der var en fjernbetjening med, så man kunne stoppe, starte og skifte nummer i en playlist på pc'en.

Det fungerede godt og lød en del bedre end f.eks. Nokia-løsningen. Problemet ved Blutooth er bare, at det ikke er gearet til overførsel af lyd i fornuftig kvalitet. Der bruges en protokol, som hedder A2DP. Bluetooth er beregnet til mange forskellige ting. Lydoverførsel er kun en "nebengeschäft" - lyden komprimeres voldsomt.

Se mere om Bluetooth her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile

I løbet den senere tid en en ny standart taget i brug: apt-X. Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Apt-X  Her er der virkelig tale om muligheden for overførsel i "lossless" kvalitet.

Flere og flere mobile enheder og tilsvarende adaptere dukker op. F.eks understøtter den nye Samsung Galaxy S3 Apt-X.

Her er et billede af en hovedtelefon med tilhørende usb-dongle.

Creatives D200 er et eksempel på en hjemmehøjtaler, som understøtter Apt-X

Se også her hvordan: http://www.youtube.com/watch?v=M0wKuTsx1rA

I den højere ende satser Arcam med sin rBlink på Apt-x/Bluetooth: http://www.audioadvisor.com/prodinfo.asp?number=ARRBLINK

Bluetooth i forbindelse med Apt-X har definitivt en fremtid. Specielt når det drejer sig om mobile enheder eller om små højtalere i hjemmet, er det en kvalitativ løsning.

Om man bør satse på Bluetoth/Apt-X i en boks som Peters, tvivler jeg på. Til hjemmebrug (specielt ved en boks, der tilsluttes et tv) bør man måske mere satse på en komplet løsning - en løsning som overfører både lyd og billede.

På det område er Apples AirPlay/AirPlay-Mirroring nok den mest kendte, men både en Android- og en Microsoft-løsning er på hastig vej frem.

Miracast: http://www.wi-fi.org/wi-fi-certified-miracast%E2%84%A2

Microsoft SmartGlass: http://www.xbox.com/da-DK/smartglass

Om nogle af disse teknologier kunne vinde indpas i Peter's eller min B&O-boks, kan jeg ikke bedømme.

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 November 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Jeg valgte at kalde "min" boks for "BeoPlay-Medieboks", alene af den grund du nævner. Den skal kunne benyttes af os der
ikke lige vil skifte vores elskede BeoVision tv. Netop en boks sendt på markedet under BeoPlay- linien, vil da være oplagt.

En boks med nogenlunde samme overflade som i BV.11, med streaming fra Netflix -Spotify, osv. men også  med  Hybrid
broadband TV (HbbTV), den ny europæisk standard der med tiden giver nye TV muligheder, herunder catch-up- (indhente)
TV, afstemninger, videospil og en masse andre individuelle tjenester.

Min personlige interesse for sådan en boks er opstået på et andet grundlag. Et forsøg på at få integrer et Qwerty-tastatur for at
navigere i Internet applikationer via mit BV. 7. Mulighed for at indtaste tekst på tv-skærmen, når der skal søges i film kataloger
og indtastes brugernavne til de forskellige tv-tjenester. At hente en specifik YouTube video frem med Beo4 er noget rod. Jeg
sidde på Oppo's staveflade og trykke mig frem og tilbage, med et bogstav af gangen. Det er virkeligt en langsommelig affære.
Med et Qwerty-tastatur, kan man gøre ca. som på PC tastaturet. Og ja det er vigtigt med en nemt og overskueligt brugerflade.

Vores ældre BeoVision TV har ikke USB IN, som muligvis kunne have givet denne adgang. Så hvorfor så ikke slå to fluer
med et smæk = en "BeoPlay-Medieboks" som er tilsluttet via HDMI. (Undskyld hvis jeg har lader nogen i stikken her).

Det er rigtigt millemis at jeg i første omgang faldt for Bluetooth 4.0 trådløs streaming med fuld opløsning, men har efter-
følgende se på Boxee Box's løsning med RF radiofrekvenser, i stedet for Bluetooth eller infrarød teknologi.

Boxee fjernbetjening er identisk med den, der blev leveret sammen med (Boxee Box som er på vej ud af marked). Boxee
fjernbetjeningen har et to-siddet design, hvor den ene side er et fuld Querty tastatur. Fjernbetjeningen vil stadig blive solgt
med en RF USB dongle, som er velkendt for folk, der bruger dongles knyttet til deres pc, eller et trådløst tastatur.
Den arbejder både stand-alone, og med pc'er samt hjemmebiograf pc'er (HTPCs). Den bruges til at bringe Boxee til et
TV. Nu skal den så også kunne benyttes til min/ en "BeoPlay-Medieboks". Er der noget jeg har glemt ? 
Tre forskellige teknologier kæmper lige nu om at styre Smart-skærmene; bevægelses fjernbetjeninger, hånd-
bevægelsesstyring og stemme styring. Hver front har store virksomheder i ryggen og der investeres store beløb.

Fjernbetjeningen vil blive solgt separat til en pris på 39,99 dollar.

Se også Nuevo MLR fjernbetjening -

N.B. millemis. Hvad er UPnP! Måske ikke open source, men -

UPnP står for Universal Plug and Play og er en standard der er defineret af et åbent industri forum
“UPnP forum” som består af en lang række af store velkendte virksomheder der har med forbruger
elektronik og software produkter at gøre.

UPnP har til formål at sørge for at produkter kan kommunikere sammen uanset type og producent,
det kunne f.eks. være at dit TV kunne afspille billeder fra dit NAS eller en UPnP video afspiller kan
afspille en film der ligger på din computer.

En store forskelle er at DLNA kræver et konfigureret netværk for at fungere, apparatet skal altså være
sat op og have en ip adresse. UPnP har indbygget automatisk opsætning i standarden, så forbinder du
f.eks. en Popcorn Hour og en Synology nas med et krydset kabel uden yderligere enheder så vil de
kunne snakke sammen uden du gør mere.
- http://www.hjemme-nas.dk/teknologier/hvad-er-upnp

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 November 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Så har jeg sgu købt mig en JVC HD350

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2012 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Hvor Dr. G har sit kontante nej fra, ved jeg ikke

Spurgte en god ven jeg har som gør meget ud i PS3 og han sagde Nej, men man skal jo blive klogere. Han var nu meget overbevisende...

Og jeg aner nada om PS3  :-). Men tror på de forklaringer jeg får.

Så derfor.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Paolomariano skrev:

Det tog timer at installere alt, og BL 12 er faktisk så slank, at det er meget vanskeligt at justere placeringen
af tilslutnings kablerne, så de ikke komme i kontakt med den bageste del af højttalerne, og forårsager
vibrationer. Samtidig skal man naturligvis, undgå synlige kabler når højttalerne er monteret.

Jeg ville virkelig ikke anbefale at gøre det selv, medmindre du er meget dygtig til det. Men på samme tid,
kunne jeg ikke forestille mig BeoLab 12 på et stativ. De er ganske enkelt tænkt til at hænge på en væg.

http://forum.beoworld.org/forums/t/227.aspx?PageIndex=10

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Overstående billede - det til højre - er IKKE en P.P.-mockup.

Det findes faktisk på B&O's hjemmeside.
Jeg har dog aldrig uden over billederne dér, hverken set eller har hørt om BL12 på standere.
Der er intet steds i omtalen af BL12 på sound-undersiden nævnt, at der skulle findes en sådan mulighed.
Ser bagsiden sådan ud på vægversionen, eller er den ændret ved "søjleversionen"?

Er der nogle, der har bedre informationer, end jeg?

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg finder ingen oplysninger om gulvstand til BeoLab 12-2 eller 3, kun billeder på B&O's hjemmeside.
Måske er stbbrackets.co.uk på vej med en stand.

http://www.bang-olufsen.com/en/sound

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2012 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted

mch31dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Kære forum

Jeg hører ellers mest til de tavse læsere på dette forum, men nu drister jeg mig til at stille et spørgsmål:

Jeg er den lykkelige ejer af en Beovision 7 MKIV med BlueRay. Dog er jeg ked af, at jeg ikke kan afspille mine (få men vigtige) amerikanske DVDer.

Er der en metode til at gøre min BV-BlueRay kodefri?

En søgning på nettet giver ikke rigtig "gevinst", og min lokale B&O-pusker bider ikke rigtig på spørgsmålet.

Mvh Mads

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 November 2012 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Mch31dk.
Det kan du godt men vis der så stadig er garanti på. Så forsvinder garantien helt på fjernsynet!
Men du skal have en B&O tekniker ud og få det gjort men da kan komme til at tag mange timer men det bliver teknikern jo kun glad for med den time
løn

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej mch31dk / André S

Det er ret usikkert om Blu-Ray afspilleren indbygget i BeoVision 7 kan gøres kodefri,
det påstås at visse værksteder har en metode, men det er ikke bekræftet på denne tråd.

Over til Dr. G som har to stk. Beovision 7 MKIV med BlueRay.
og derfor måske har noget at tilføje. Andre er også velkomne.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Det eneste jeg ved er DVD drevet (Det rene DVD drev i MK I - II - III) kan gøres regionsfri. Det ved jeg 100%

MK IV og Blueray - Som jeg har forstået det, så kand det lade sig gøre at lave både DVD og Blueray regionsfri. (Læg mærke til jeg ikke er 100% sikker på at det også gælder BlueRay)

Og som André S så rigtig skriver er det en længerevarende process med en serviceteknikker, da det skal gøres gennem servicetool. Og det er ikke lige til. (Men ring til din forhandler, og nej garantien ryger IKKE - Da det er en B&O teknikker der kommer og laver det). Det var hvad min forhandler lige kunne ryste op med af info. Også mht. til garanti, det var et klart nej til at den vile forsvinde, hvis man (Jeg) fik det gjort gennem ham. Men det er ikke noget de gør ret tit. Hvorfor han var lid vævende i om BlueRay delen også blev regionsfri, det er blevet gjort, men der går lang tid i mellem dette ønske opstår. 

Anyway Peter denne gang må jeg melde indirekte pas. Da jeg ikke er 100% sikker. Og da det kommer til at koste kassen, at få det udført springer jeg over, selv om muligheden for regionsfri BlueRay bestemt tiltaler mig.  (Er ved at få undersøgt, hvad det koster og om BlueRay også bliver regionsfri)

Men problemet er vel ikke større end man ripper de ønskede DVD'er og så laver dem regionsfri ? Og brænder en kopi. Det tager lidt tid. Men det koster gratis.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 November 2012 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er blivet fortalt af min forhandler at garantien ville forsvinde,
Min far havet nemlig selv tænkt at få hans BV7-55 kodefri.
Men personligt synes jeg det dumt at sådan et fjernsyn ikke bare ER kodefri i forvejen,

Men ligemeget hvad så skal du have en B&O tekniker ud og få det gjort. men ring til ham og spørger hvad han vil ''Gætte'' på
det ville koste og om det både er bluray og dvd der bliver kodefri Hvilket jeg er meget sikker på det...
............................................................ ..........Bang & Olufsen..................................................... ...................................

mch31dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

TAK for de mange, gode og hurtige svar :-)

Jeg tror, jeg vil prøve forhandlervejen og få et overslag over pris.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes