Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 13 November 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
du skriver - se forrige side:
"Det kan da godt være du mener at der ikke er mange der ripper Blurayskiver,
men jeg kender da et par stykker."
Vil du så venligst spørge dem, om de indlæser (kopierer) disse Bluray-skiver som en iso-fil, som alt afhængigt af om
single- eller dual-layer fylder mellem 25 og 50GB?
De fleste ripper til MP4 eller MKV - resultatet er en fil, der fylder væsentlig mindre.
Ofte ofres herved netop HD-lydsporene, man "nøjes med" et DD-spor (2.0 eller 5.1).
Det mest anbefalede program hedder DVDFab - se: http://www.dvdfab.com/blu-ray-ripper.htm
Læsning af denne side giver iøvrigt et godt indblik i rip-processerne!
Spørgsmål til læserne på denne tråd?
Hvad gør i med Bluray-skiver? Indlæser dem som iso, ripper til ?fil eller afspiller original-skiven på Blurayplayeren?
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 13 November 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Se indlæg af Torben Rasmussen her. selv om det mest handler om danske undertekster.
Undlades HD-lydsporene så er det vel ligemeget, for det er vel der det meste 7.1 lyd findes. Jeg skal nok spørge ved lejlighed. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
OleOdense Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 13 November 2012 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemis.... jeg anvender selv DVDFab, men yderst sjældent til BD. Som du selv påpeger, er det alt, alt for tungt at
arbejde med. De få gange jeg nu alligevel har gjort det, har det typisk været noget musik halløj, hvor jeg begrænser
min kopiering til udvalgte koncerter uden fravalg i kvalitet men i stedet fravælger den massive mængde
ekstramateriale, som ofte er at finde på netop BD. Brændbare BD er mere bekostelige end ditto DVD , brænderen
skal indkøbes til formålet, og så er der i min verden efterhånden ikke så langt til den originale BD med fuldt indhold,
lækkert cover, "teksthæfte" og støtte til kunstneren.
Peter, det er da en særdeles flot opstilling du har der på side 247 :o)
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 13 November 2012 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flatpanels.dk har modtaget et BeoVision 11-46 til test, så skulle der være nogle der læser med her på tråden med interesse i
sådan et, som måske kunne have et ønske/spørgsmål de gerne vil have undersøgt i forbindelse med testen, så meld ind ovre
på Flatpanels.dk i kommentar feltet.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=135 2814815
__________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Funch skrev:
Hej Dr. G
Tak, det virker også her
|
|
|
Selv tak - Ja det er den nemmeste måde at løse det på. Man skal alligevel tage forbehold for fast IP adresse i routeren, så er det andet nemmere 
/Dr. G
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mon det er, som virker
Var det et svar på en forkert tråd - eller blot noget for indviede?
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Beocenter6 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner,
Jeg har brug for et godt råd: Jeg er blevet tilbudt et BV10-46 for cirka 35.000 kr. inkl. motorstand, antirefleksskærm og Beo4. Det drejer sig om en demo-model, så det er ikke helt nyt. Men der er vel stadig et par års garanti på skærmen, da jeg mener, at det sælges med 3 års garanti fra ny.
Jeg har ikke tjekket stand, men det vil jeg naturligvis gøre, inden jeg fisker pungen op af lommen.
Jeg var egentlig i gang med at spare op til et BV-11, men nu overvejer jeg, om jeg bør slå til nu. Vi snakker jo alligevel +65.000 kr. for et tilsvarende BV-11 før evt. rabat. Jeg er ikke specielt interesseret i Smart-TV, og jeg forestiller mig, at ATV vil kunne dække mit behov.
Jeg ved, at det for nylig blev solgt i en kampagne i samme konfig. for ca. 58.000 (inkl. motorstand osv.).
Hvad synes I? Jeg kommer fra et godt gammel BC6-26, så det vil i alle tilfælde være en opgradering, der siger spar-2.
BC6
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beocenter6
Når Smart-TV ikke har din interesse, skal du da bare købe BV10-46", og bruge de penge du spare til aktive BeoLab højttaler. BeoLab 11 vil løfte lyden, hvis du vælger højttaler mindre end BeoLab 9. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Beocenter6 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Tak for input. Kort efter jeg havde skrevet spørgsmålet fik jeg at vide, at der var andre købere, så nu har jeg slået til. Jeg er derfor glad for, at du ikke skrev, at det var en tåbelig ide 
Jeg har allerede 2 stk. gode Beolab 3, som bliver koblet på det nye BV10. Med tiden bliver det nok til et 5.1 setup, og så vender jeg sikkert tilbage med spørgsmål om mulige baghøjtalere og evt. sub. Jeg skal dog lige ned forbi forhandleren og høre, hvordan en BL11 lyder sammen med BV10, men der skal nok spares lidt sammen, inden næste udskrivning finder sted 
Mvh BC6
|
Til top |
|
|
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 14 November 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter6 skrev:
Hej Peter,
Tak for input. Kort efter jeg havde skrevet spørgsmålet fik jeg at vide, at der var andre købere, så nu har jeg slået til. Jeg
er derfor glad for, at du ikke skrev, at det var en tåbelig ide 
Jeg har allerede 2 stk. gode Beolab 3, som bliver koblet på det nye BV10. Med tiden bliver det nok til et 5.1 setup, og så
vender jeg sikkert tilbage med spørgsmål om mulige baghøjtalere og evt. sub. Jeg skal dog lige ned forbi forhandleren og
høre, hvordan en BL11 lyder sammen med BV10, men der skal nok spares lidt sammen, inden næste udskrivning finder sted

Mvh BC6 |
|
|
Hej beocenter6
Jeg har selv samme setup (beovision10 + 2 stk beolab 3) og jeg er meget tilfreds, så det er jeg helt sikker på at du også
bliver. Tillykke med det nye tv!
Mvh
Nesta
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter6 - lidt at se på.
B&O præsenterer BeoVision 10-46, BeoLab 11 og AST -
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1271265493
B&O BeoVision 10 test -
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1259567706
------------------------------------------------------------ --------------
Der er ingen tvivl om at de indbyggede 3 vejs højttaler i BeoVision 11 lyder bedre end BeoVision 10's.
Men det lader ikke til at nogen vil afprøve BeoVision 11 med tilsluttede højttaler for at høre lyden i et digital 7.1 setup. Heller ikke i den kommende BV 11 test fra flatpanels.dk. Gud ved hvorfor. Fra BeoLab 11 - Manual.

Millemis skrev - Det ville være fint, hvis du/torben kunne teste BV11's muligheder mht understøttelse af lydformater - specielt HD-lydformaterne ved afspilning af Bluray. Den før omtalte KMA har ikke et surround-setup på sit BV11.
Tester Torben Rasmussen skriver - Det har jeg desværre heller ikke.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1352814815
Nå - BeoVision 10 har integrerede surround sound. Så er det bare dit højttaler setup der sætter grænser for surround sound. Fra BeoVision 10 - Manual.

------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------

Det kunne være rart hvis Bang & Olufsens beskrivelse var lige så klar som her, i de ovenstående manualer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Beocenter6 Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for feedback og links. Det ser ud som om, at jeg har truffet det helt rigtige valg, når man snakker value for money. Jeg får farvekombinationen med hvid højtalerfront, som også blev vist i Flatpanels artikel fra præsentationen tilbage i 2010.
Der er naturligvis ingen tvivl om, at BV11 er et solidt fremskridt på alle fronter, og sådan skal det også være. Men tingene går hurtigt i denne verden, og for os, der ikke har ubegrænsede midler, så kan det måske være en fordel at være lidt på bagkant i stedet for at være først med det nye. Jeg var forbi B&O på Frederiksberg den anden dag for at ose lidt, og jeg må erkende, at det tog lidt tid, før jeg fandt ud af, hvad der var BV11 og BV10 (skulle hen og læse på prisskiltet). På afstand ligner de hinanden utroligt meget, hvilket naturligvis også er en anerkendelse af det tidsløse BV10 design.
Nu ser jeg blot frem til næste uge, hvor det dukker op
Mvh BC6
|
Til top |
|
|
Despoint Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg om et års tid regner med at flytte hjemmefra, går jeg allerede på nuværende tidspunkt med tanken om at udskifte
mange af af mine HiFi-produkter til mere studiebolig-venlige-dele.
Jeg har i øjeblikket et 42" Panasonic, med et 5.0 XTZ/Onkyo-surroundsetup, hvilket bliver alt for voldsomt til de 50kvm, jeg
kommer til at råde over. Jeg overvejer derfor at sælge hele setup'et incl. en iMac 21,5", og skifte det ud med noget brugt B&O.
Jeg har derfor kigget på noget BeoVision 8-40, men er også meget lun på et BeoVision 10-40, og det er så her I garvede B&O-
'fans' kommer ind i billedet. Jeg er en sucker for god lyd, og ved det forstås der, at jeg ikke vil nøjes med nutidens 'dåselyd' fra
fladskærmsfjernsyne, men hvor god er lyden i de to overnævnte fjernsyn? Kunne forstille mig lyden var bedre i BeoVision 10-
40 end i 8'eren, og jeg derfor vil få brug for nogle højtalere ala. BeoLab 8000 ved siden af, hvis jeg køber 8'eren fremfor
10'eren?
Noget andet jeg vil høre jer omkring. B&O har noget hbb-smart-tv (ved ikke hvad det præcis hedder) er det understøttet i
BeoVision 8 og/eller 10?
Hvordan er det med Apple TV? Jeg har et Apple TV, som jeg gerne vil have tilsluttet mit kommende B&O fjernsyn, men kan
Beo4 kodes til at styre ATV, eller skal jeg stadig benytte min apple-skod-fjernbetjening til ATV'et?
Billedkvaliteten mellem BeoVision 10 og BeoVision 8, hvordan er den?
Hvis I har flere inputs er de meget velkomne.
|
Til top |
|
|
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Despoint
Jeg styrer både mit Apple-tv med min beo4 remote via PUC (ir-blaster), så jeg har smidt min apple-skod fjernbetjening ad h til.
Det tager 5 min at sætte op.
Jeg kan også bruge beo-app'en til iPad til at styre fjernsynet (Beoplay V-1), samt apple-tv mm. Ang. hhb-tv så er det i det nye
Beovision 11 og i Beoplay V-1. Jeg må være svar skyldig om hbb er tilgængeligt på tidligere bv-modeller.
Mht. lyd så kan jeg varmt anbefale Beolab 3 samt Beolab 11 subwoofer'en koblet på Beoplay V-1. En af mine kammerater har
det som stereo set-up i sin studenter-hybel og kan slet ikke få armene ned. De fylder ingenting, men lyder af rigtig meget,
og så er de
sindsygt lækre.
Få evt. din forhandler til at komme ud med forskellige beolab-højtalere, så du kan prøvelytte dem inden et evt. køb. De kan lyde meget forskelligt alt efter hvilket rum de er i. Ser frem til at læse hvilken løsning du vælger.
M.v.h. Jan
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 November 2012 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 18 November 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ringer til dem og ser om de vil levere...
TAK Peter.
/Dr. G
|
Til top |
|
|
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 19 November 2012 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at planlægge lidt ombygning af huset og vil i den forbindelse trække netværk rundt. Det bliver bl.a Cat7, som de nu vil have det i Struer, men jeg kan ikke finde ud hvilke stik/dåser det skal være. jeg har nogle rj45 stik med skærm, men skal skærmen på kablet monteres på stikket eller ej? Det er ikke lige til at regne ud hvordan det skulle gøres uden at skulle lodde.
mine stik ser således ud: https://netwerkproducten.com/content/images/cat6-rj45-shield ed.jpg
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 November 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
voldsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 20 November 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften Peter
Det er måske en smule OT i denne tråd men hvordan laver du dine oversigts tegninger ala den her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&KW=B% 26O&PN=0&TPN=1
på forhånd tak
Jens
|
Til top |
|
|