Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 19:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

<FONT size=3 face="Times New Roman, Times, serif">Aktuel Software liste for B&O produkter 2013.-
[COLOR=#0000ff">Download her[/COLOR">

Hvad betyder det, hvilken Build version man har?

Kan se jeg har Build 166 på et Type 9572 (BV10-40)

Hvad er i øvrigt forskellen på et Type 9572 og 9573?

De bedste hilsner
BeoApple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Januar 2013 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Beoapple

Nyt build nr. skrives for at forbedre, eller rette fejl på div. funktioner i dit TV. Her et eks. efter opdatering.

Efter opdateringen af BeoVision 10 til build 224, synes tv'et hurtigere (menuer), og lyden er bedre, der
er en lille forbedring i billedkvaliteten. Nogle nye emner er også kommet til i Customer Service Menu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_build

Spørgsmålet til Type nr på BV10 sender jeg videre.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

@Beoapple
Umiddelbart ville jeg sige at 9572 er MK1 og 9573 er MK2.
Har din BV10 (9572) 2 HDMI-indgange?

Hilsen Millemissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Burde Tue/B&O ikke ændre den fastlagte strategi nu, istedet for til næste år !

15. jan. 2013. B&O fyrer 64 i Struer

Vi er nødt til at kigge på omkostningsniveauet med henblik på at frigøre midler til vores must
win battles, siger Morten Juhl Madsen, der er kommunikationsansvarlig hos B&O, til Børsen.

Fyringsrunden kommer efter, at B&O's direktør Tue Mantoni i forbindelse med præsentationen
af regnskabet for andet kvartal onsdag sagde, at han ikke ville udelukke fyringer som led i en
større effektiviseringsrunde - og det er altså blevet til virkelighed. Det betyder et farvel til 64
ansatte i Struer. Ifølge Morten Juhl Madsen er der hovedsageligt tale om produktionsstillinger,
dog med et par enkelte administrative stillinger iblandt, og han vil hverken be- eller afkræfte, om
der er flere fyringer på vej. Samtidig afviser han at svare på, om der er planer om at droppe en
del af den danske produktion af B&O-produkter. B&O har desuden en fabrik i Tjekkiet.

Vi har internt meldt ud i dag, at vi afskediger 64 medarbejdere. Det kan jeg bekræfte.
Derudover har jeg ikke yderligere kommentarer, siger Morten Juhl Madsen til Ritzau Finans.

Ud over fyringerne vil B&O fremskynde lukningen af op mod 125 butikker primært i Europa
for at slanke organisationen.

http://www.business.dk/detailhandel/bo-fyrer-64-i-struer.

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/249645/b_o_f yrer_64_i_struer.html

Jyllands-Posten 9 Jan. 2013.

B&O lukker 125 butikker. Nyt regnskab fra B&O skuffer med nedjustering og lukning af masser af
butikker. Omsætningen har ikke levet op til forventningerne hos den danske teknologiproducent Bang
& Olufsen. Det tager selskabets ledelse nu konsekvenserne af med en nedjustering af forventningerne
til indeværende regnskabsår. Samtidig har selskabet besluttet at lukke op mod 125 butikker, der klarer
sig dårligt. Det fremgår af en børsmeddelelse udsendt i forbindelse med onsdagens halvårsregnskab.

For at fremskynde optimeringen af vores butiksnetværk har vi besluttet proaktivt at lukke op mod 125
dårligt præsterende butikker, hovedsageligt i Europa. Ovenstående har haft en negativ effekt på vores
toplinje og vores forventninger til de finansielle resultater for regnskabsåret 2012/13," siger B&O's
administrerende direktør Tue Mantoni i en børsmeddelelse.

Lukker og åbner butikker
B&O's detailnetværk rummede ved udgangen af november 641 B1-butikker og 222 såkaldte shop-in-
shops verden over. Alene i Europa findes 426 B1-butikker, men det tal vil altså efter alt at dømme falde
markant i de kommende måneder. Det er dog samtidig selskabets plan, at man vil styrke forhandler -
netværket ved at åbne
nye butikker på vækstmarkederne.

"I første omgang forventes antallet af ekstraordinære butikslukninger (B1 og shop-in-shop) at overstige
antallet af butiksåbninger. Dette er en bevidst strategisk beslutning for at forbedre kvaliteten og
bæredygtigheden i detail-netværket og for at forbedre kundeoplevelsen," forklarer selskabet.

Nedjustering
Butikslukningerne forventes at få en negativ effekt på omsætningen for 2012/2013 på op til 100 mio. kr.,
og det er sammen med den fortsatte økonomiske krise og overtagelse af en række aktiviteter i Kina
årsagen til nedjusteringen. Tidligere ventede B&O en tocifret vækst i omsætningen i år, men det er nu
nedjusteret til en forventning om en omsætning, der "er højere end omsætningen for regnskabsåret 2011/
12 på 3.008 mio. kr."

Strategiplan får et år mere
Med nedjusteringen kommer B&O's højt profilerede strategiplan "Leaner, faster, stronger" samtidig under
pres. De oprindelige mål i planen, der blev lanceret i 2011, lød således på en omsætning på 8-10 mia. kr.
i løbet af fem år. Der synes nu at være langt op, og B&O-ledelsen har da også besluttet at forlænge
strategifasen med et enkelt år
, så den fulde effekt af strategien først ventes at kunne ses i 2017. Forklaringen
er, at restruktureringen af forhandlernetværket tager 12-18 måneder længere end ventet.

"Vi har fortsat fokus på eksekveringen af vores strategi, ”Leaner, Faster, Stronger”, og tror fortsat på
Bang & Olufsens fulde potentiale," siger Tue Mantoni.

Selskabets omsætning voksede med 5 pct. til 819 mio. kr. i andet kvartal sammenlignet med samme kvartal
i fjor. Analytikere havde dog talt om en tocifret vækst, og set i det lys skuffer regnskabet, der samtidig viser,
at B&O indtil videre i år har tabt 41 mio. kr. før skat mod en fortjeneste på 8 mio. kr. før skat i samme periode
sidste år.

Kernen skuffer
Mens det nye og ungdommelig B&O Play-brand buldrer frem med en omsætningvækst på 145 pct. fra 65 mio.
kr. i fjor til 159 mio. kr. i år, så er der igen massiv tilbagegang at spore i afdelingen for de klassiske audio- og
videoprodukter fra B&O. Her er omsætningen faldet fra 552 mio. kr. til 475 mio. kr., og det må give grund til
bekymring hos ledelsen, da kerneprodukterne fortsat tegner sig for langt den største del af omsætningen.

I børsmeddelelsen forklarer B&O, at faldet i AV-omsætningen er et resultat af den succes, som selskabet
oplever med B&O Play, der er blevet en hård konkurrent til de dyrere kerneprodukter. Dertil kommer, at en
beslutning om at gå fra et master dealer set-up til direkte distribution i udvalgte BRIK-markeder har kostet
omsætning, ligesom det er tilfældet med de urentable butikker, der står foran en lukning.

Automotive-segmentet, der dækker over eksklusivt lydudstyr til biler, viser fremgang med et omsætningshop
fra 133 mio. kr. til 154 mio. kr.

Tabel for halvårsregnskabet 2012/13: http://epn.dk/teknologi2/billed/article4974511.ece

Af Jannik Brinch. epn,dk

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2013 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
@Beoapple
Umiddelbart ville jeg sige at 9572 er MK1 og 9573 er MK2.
Har din BV10 (9572) 2 HDMI-indgange?

Hilsen Millemissen

Mit BV10-40 er MK2 med 3 HDMI indgange og uden netværksstik til service opdateringer som i MK1.
(Der er hul til stikket og tegnet ind på oversigten på den oversigt på "bagpladen" man tager af for at få adgang til alle indgangene, mit
netværksstikket er der ikke)

De bedste hilsner
BeoApple

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej Beoapple
Nyt build nr. skrives for at forbedre, eller rette fejl på div. funktioner i dit TV. Her et eks. efter opdatering.
Efter opdateringen af BeoVision 10 til build 224, synes tv'et hurtigere (menuer), og lyden er bedre, der er en lille forbedring i billedkvaliteten. Nogle
nye emner er også kommet til i Customer Service Menu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_build

Spørgsmålet til Type nr på BV10 sender jeg videre.

Ja så må en forhandler opdatering til Build 224 jo bestemt være relevant.

Hvordan skal det forståes at lyden er bedre. Hvordan er lyden ændre?
Er det kun ved BV10-40's højtalere eller også ved tilsluttede højtalere i et 5.1 setup.

Omkring type, se mit svar til Millemis. Glæder mig til at høre hvad du får at svar omkring Type nr.

De bedste hilsner
Ulrik

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2013 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Beoapple

Mener du det er nødvendigt med en opdatering, stiller du spørgsmålene til din forhandler
når du bestiller tid. Jeg håber han har lyttet så meget til BV10-40, at han er istand til at svare.
Mit eks. er en enkelt persons oplevelse, og findes på BeoWorld. Søg evt. BV10-40. General Forum

selliah92
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

MrSB skrev:
@millemissen..

Jeg er godt klar over at motoren og lyden er bedre i BV11, det er trods alt den nyeste model.
Ang lyden, så skal den køre sammen med Beolab 8000 og Beolab 2, så umiddelbart regner jeg ikke med at få problemer på
lydsiden. Jeg håber
ihvertfald at mine andre højttalere opvejer BV11 højtalerne.

Jeg kan godt se at der fremadrettet er nogle fordele ved BV11, men jeg ved ikke umiddelbart hvad jeg skal bruge disse
muligheder til? Det kan være
du har nogle ideer/teorier om det??

Jeg bruger i dag ML til musik i køkkenet fra min beosound 9000, så ML systemet er med i tankerne. Men det kan jeg nu også få
i BV11, det kræver
bare en adapter.

Ang ATV, så bruger jeg den primært til youtube og netflix... Og nej, den er ikke jailbreaket. Til film bruger jeg min Popcorn
Hour A400 som er god til
ISO og endda 3D-ISO. Disse formater kan BV11alligevel ikke streame, så jeg tror ikke umiddelbart jeg får den store brug for
smart tv delen. Jeg
håber ikke jeg tager fejl

Ang strømforbruget, ja så bruger den ca det dobbelte, ca 290 Watt imod 150 watt... Men seriøst, kigger man på det når man
overvejer at købe et tv
til hhv 80.000 og 105.000? Det er ihvertfald ikke det der gør at jeg vælger den ene frem for den anden.

Havde jeg kunnet få BV11 i 65", så havde jeg helt klart valgt den, men eftersom det ikke er muligt, er jeg rigtig meget i tvivl...
Og som du nok kan
læse ud fra ovenstående, så vægter jeg størrelsen ret højt

Mvh
Søren

Hej!
Nu har jeg selv en beovision 11-46, så jeg kan nok ikke tale for erfaringer med beovision 12..
Men så vidt jeg forstår går du fra en 40" så tror ikke du kommer til at ærge dig over en 55" på nogen måde.. Fjernsyn virker
ofte større når de først kommer hjem fremfor i butikken

Det jeg egentlig vil kommentere på er at du hævder du ikke ved hvad du kan bruge de ekstra funktioner som beovision 11
kan..
Beovision 11 kan opdatere sin lyd og billede processor gennem software update, dvs. du kan med tiden få bedre billede ud af
skærmen og den indbyggede DSP kan også opdateres så du kan få bedre lyd.. Om B&O rent faktisk gøre det i fremtiden er jo
svært at svare på, dog kan jeg fortælle at siden jeg købte mit(tæt på lanceringen) har der været 3 opdateringer og to af dem
har jeg oplevet forbedret billede ved i detaljer og sortniveau.. Og den sidste tilføjede nye funktioner til lyd indstillingerne..

Smart-tv delen har en mere komplet youtube klient end apple tv har.. Apple TV understøtter ligesom mobile enheder IKKE
VEVO musikvideoer, hvilket BV11 gør.
Men ja ellers er smart tv delen lidt tynd men den kan som resten også opdateres.

På et helt andet plan så er højttaleren i fjernsynet fantastisk! Den spiller dybt og flot.. Om den spiller på højde med dine beolab
8000 ved jeg ikke men de spiller på fuld højde med mine nye beolab 12-3 dog uden linsen og uden den store spredning af
lyden, hvilket er forståeligt når det er pakket i en kasse på 1 meter.

Mht. streaming så æder medieafspilleren langt de fleste formater, heriblandt også MKV, som er et en container ligesom iso så
der vil du intet mangle... 3D giver jeg dog ikke noget for så det kan jeg ikke svare på.. Jeg kan ikke se idéen i det og hvis det
alligevel er S-by-S så er det halv kvalitet alligevel.

Det får klart mine anbefalinger herfra
Til top Vis selliah92's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af selliah92

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Du skriver BV11 kan tage MKV og mange andre formater. Kan den tage ISO? ifølge den officielle liste http://beoplay.com/~/media/ManualsPDF/2012_05_01_V1/Supporte d_formats.pdf?dmc=1&ts=20121011T1434327827'  kan den ikke, men det er også en gammel liste, så kan jo være der er sket ændringer.

Jeg har alle mine film i iso, og benytter p.t. en tvix. Det vil jo være fint hvis jeg kan droppe Tvix'en.  

Jeg vendter p.t. spændt på at min BV11-46(demo) skal ankomme

Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er rendt ind i et problem med BeoCare, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Jeg hører klassisk musik via N.Radio på min Beomaster5 og én af mine foretrukne er AVRO (Baroque around the Clock,
Klassiek), men de er nu forsvundet fra N.Radio. Jeg kan vælge kanalen på displayet, men jeg får kun navnet frem (med en
blinken) men ingen lyd.

Jeg har skrevet til BeoCare, og de vil have, at jeg oplyser stream URL, og at jeg kan finde den med WMP. Jeg arbejder
udelukkende på Mac, og har ikke adgang til Windows, så jeg kan ikke give dem de informationer, de efterlyser.

Er der nogen der ved, om jeg kan bruge et Mac program til at finde stream URL på ovennævnte stationer eller på anden måde
være behjælpelig med at finde URL?

Mvh.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2013 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej fisp,

bare skriv navnet på senderen plus url i google -
så finder du hurtigt:
http://shoutcast.omroep.nl:8068/listen.pls

Jeg går ud fra at det er det,de efterspørger.

Jeg kan sagtens afspille den i min favorit iPad-radioapp - TuneIN.
Og i (Safari)-browseren via:
http://icecast.omroep.nl/radio4-klassieken-bb-mp3

Håber dette kan hjælpe lidt - men det kunne de altså også selv i Struer have fundet ud af

Hilsen Millemissen

fisp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Tusind tak, Millemissen.

Til top Vis fisp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisp

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Er der nogle herinde der kan hjælpe mig,
Jeg har sat appletv til mit beovision7 jeg kunne godt tænke mig at spille musik fra min iPad også det der ligger på harddisken i computeren.
Dog syntes jeg ikke det er smart at computeren skal stå tændt, kan en NAS server klare det ? Eller er der andre løsninger
Hilsen Buch
Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej buch68,

Hvad du beskriver/ønsker er fremtidens (eller snarere nutidens) måde at håndtere sine filer på.

1: Læg al din musik på en god NAS med en fornuftig server kørende.
2: Find en god DLNA-app til din iPad - jeg plejer at anbefale (og bruger selv) PlugPlayer.
3a: Køb en DLNA-kompatibel medieafspiller/renderer, og afspil via denne.
3b: Eller køb en AppleTV-boks og send det du afspiller med eksemvis PlugPlayer'eren via AirPlay til denne.
4: Du må ikke glemme at alle apparater skal være på samme (trådløse)netværk.

Er du til Apple/Mac, så køber du dig (den mindste/billigste) MacMini, og bruger den hhv dens iTunes som "server".
Få sat en pæn stor harddisk i den - eller sæt den op til at trække på en iTunes-server på en NAS.
Den bruger meget lidt strøm og larmer ikke.
Den kan stå i et arbejdsværelse - og gøre anden gavn også
Den kan fint betjenes med Apple's egen 'Remote' iPad-app.

Dette kan også realiseres med en mini-pc - dog nok ikke nær så elegant mht betjeningen....
...og sværere mht valg af medieafspiller (brug event. en 'jailbreaket AppleTV-boks').
Kig på 'JRiver'-software'n eller Twonky Media Server, hvis det er Windows, du er til.
Der findes iøvrigt også DLNA-apps til Android-devices.

I principet gælder ovenstående også for andre mediefiler: video, billeder...

N.B. Der er nogle, der mener at fremtidens måde er at streame direkte fra nettet.
Stikord: iCloud/Cloudservises/Spotify - uden brug af computer/NAS-lagerplads i hjemmet
Men de ting kan jo sagtens forenes.
Hvis man stiller krav til en fornuftig lydkvalitet = filer i losless kvalitet, er der ingen vej uden om NAS-løsningen.
Ikke endnu i hvert fald.

Håber det giver lidt inspiration.
Bare spørg ind igen - med lidt flere informationer om dit setup/hvilke filtyper/dine ønsker...
Eller søg på Peter's tråde - emnet har været behandlet flere gange.

Hilsen Millemissen

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2013 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Tak millemis
Så har jeg lidt at arbejde med :-)
Jeg havde håbet på at en server kunne gøre det alene sammen med Apple tv.
Det med mini mac ser måske ud til at kunne bruges.

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Januar 2013 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej 

Bare man kunde få et lille tastatur til BeoMaster5 som løst eller i Beo5/6 så man kunde lokke på yuobio netflex og lignende.

Mvh MP

Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej plak,

dette ville føre BM5-konceptet ad absurdum.
BS/BM5 er først og fremmest en musik-maskine - dog med simple muligheder for at vise billeder, hjemmesider
og videoklip, hvis den tilsluttes et BV.

Forøvrigt kan du sagtens tilslutte et tastatur/mus til den.
Du skal ind i det underliggende Windows og pille.
Her kan du sådan set installere hvad du vil...
...men du vil ikke have nogen stor glæde af det.

Maskinen er som skrevet primært beregnet til afspilning af musik, og vil ikke kunne klare de andre opgaver.
Den ville hurtigt blive ustabil - desuden vil der jo heller ikke være en fornuftig brugeroverflade for de
ting, som du nævner.

Til dine ønsker findes langt bedre løsninger.
Se mine forslag ovenfor - en MacMini hhv en lille, moderne pc ville være et godt udgangspunkt for en
multimedia-maskine.
Nu om dage - efter at iPad og andre smart-tablets er opfundet - er der gøre muligheder for at betjene
disse på en nem måde.

Hilsen Millemissen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2013 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Millemissen har hørt en lille fugl synge om, at man snart vil kunne integrere et V1-tv i et MasterLink-setup - sådan
som det nu er muligt med et BV11 vha NL/ML-converteren.
Og at man senere vil kunne bruge dette såvel som et BV11 som linkrums-tv.

Helt nye scenarier opstår for mine øjne

Prøv at spørge jeres forhandlere om, hvad de ved herom.
Jeg er spændt på, hvad de svarer

Hilsen Millemissen

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Gør en playmaker det samme som appletv eller hvad skal den lige bruges til?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 Januar 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej buch68

Du kan bedre sammenline Playmaker med en Apple AirPlay

Se nogle muligheder her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=33