Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian

Tak for et godt svar. Det lyder lovende "Drømmer" også om at få råd til et surround-opsætning på sigt, gerne som du skriver, med beolab 3's. Min stue er lidt lydt, da der er trægulv og ikke så mange møbler. Den måler 4 m i breden x 6,5 m i længden og 2,7 m op til loftet. Men nu får vi se hvordan det lyder. Synes det er umuligt at vurdere ud fra en lytter i butikken, især fordi højtalerne ofte står meget tæt så man ikke får den ægte stereo-fornemmelse.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Så skulle det være ganske vist, at BeoLab 14 systemet er på trapperne.

Billedet Oprindeligt lagt på internettet af :

http://www.cb-leipzig.de/Neuheiten/neuheiten.html

http://forum.beoworld.org/media/g/speakers/default.aspx

Min mening    

Se også  ICEtheater7

Her lidt i kan hygge jer med mens vi venter -

Elipson Planet LW Active Wireless. Introduction. Her.

Se indlæg her.  

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hvad er det evt for nogen kabler beolab 5 bruger?
Og ville jeg evt kunne bruge dem til mine beolab penta mk3?

Bare nysgerrig da jeg kan se på billeder at de kabler de bruger til deres bl5 har sådan en sort tube/Cuba/box rundt om ledningen tæt..
Til top Vis André S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André S

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:
Jan Bødskov skrev:
Jeg har brug for et par gode råd fra eksperterne. Jeg har nu haft mit beoplay v1 i lidt over et
halvt år, men "ofrede" mit anlæg for at få det.Men er begyndt at savne at have et ordentligt anlæg igen, både til film men
især til musik. Budgettet rækker ca. til et sæt beolab 3 (udseende er godkendt af kæresten).Mit spørgsmål går på om nogen
herinde har erfaringer med beolab 3 som fronthøjtalere i et stereo-setup?Er de pengene værd? Skal man overveje en beolab
11 til at "hjælpe" dem? Eller er der andre højtalere f.eks. brugt som giver mere værdi for pengene? M.v.h. Jan

BeoLab3 har en fantastisk fylde, men det kommer helt an på dit rums størrelse. Du vil sagtens kunne få lov at
låne en BeoLab11 med hjem sammen med et par BeoLab3 og høre hvordan det fungerer hos dig. Du får ihvertfald her en
kombination der løser din udfordring til god lyd på både musik og film. Jeg har selv BeoLab9 foran og BeoLab3 bagved. En
suveræn surround opsætning. Men f.eks. 4 stk. BeoLab3 og en BeoLab2 er virkelig også et sæt som vil fungere suverænt.
Jeg har før blandet meget udstyr for at finde det perfekte setup til både musik og film. Men det endte altid med at det var
bedst til den ene ting. Med V1 lydmodulet sikrer TV'et at eksempelvis bassen sendes til den højttaler i dit setup, som
håndterer bas bedst muligt. Det giver et enormt overskud i dine øvrige højttalere, til at gengive de øvrige toner efter bedste
evne.

Jeg er enig med Brian her, V1 giver nogle fantastiske muligheder for at justere lyden så den passer bedst. Jeg har selv BV7 med BL9 som front, BL4000 bag og BL2 sub. Lyder fantastisk godt til film, men jeg synes BL2 er for "tung" til noget af mit musik, og her kan man meget bedre justere lyden (og specielt bassen i Bass Management mener jeg) på V1 ift. i BS3.
Jeg har BL3 i vores 40m2 køkken til vores radio, de har en utrolig god lyd, og med en BL11 ville man måske få det sidste. Kunne man låne en, så kan man opleve forskellen. Min kone har ihvertfald mere end godkendt de hvide BL3'er. Og vi savner pt. ikke en BL11.

Held og lykke med det.

Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2013 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

En generelt kommentar, jeg synes det er tydeligt at se, at der er kommet nye "boller" på suppen hos B&O.

Jeg tænker specielt på lydindstillinger i hhv V1 og BV11, hvor man i det nye (ift. fc BS3) har valgt at åbne for at "nørder" kan lege med cross over frekvenser og meget andet og selv justere højttalerne så man synes det lyder bedst. Standard indstillinger er som altid ret vellydende så alle vil få glæde af B&O højttalere, men nogle gange kunne man have behov for at justere.

Det synes jeg personligt er en meget glædelig udvikling, som jeg tror for en stor del kan tilskrives Geoff Martin i Struer, en af deres "lyd-guruer". Den er på min regning

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Så er der suverænt læsestof med Geoff Martin vores guru i Struer.

http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/audiovideo/ban g-olufsens-geoff-martin-pursues-the-perfect-sound
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Så skulle det være ganske vist, at BeoLab 14 systemet er på trapperne.

Min mening    

Nu er CES jo overstået for længst, og BeoLab 14 så/hørte man ikke noget til.

Men mon ikke der alligevel sker noget nu engang til foråret?
Billederne er godt nok ikke for gode, men det plejer jo at være sådan, at Bang & Olufsen's produkter tager
sig bedre ud i virkeligheden, og vinder ved flere gensyn.

Konceptet lyder interessant.
Hvorfor ikke få gang i højtalersalget til de folk, der nu partous ikke vil have eller
ikke har råd til et BV-tv.
Eller for dens sags skyld også Bang & Olufsen-elskere uden det helt store budget/behov for hjemmebiograf.
Jeg tror, at der er mange (nye) kunder at hente her. Engang, - når det bliver muligt - prioriterer de måske
anderledes mht til tv'et, når de først har oplevet Bang & Olufsen-kvalitet.

Hvad tror i - hvornår skal vi begynde at kigge i butikkerne efter BL14-sættene?
Er de måske allerede i gang med at forberede tingene i Struer?
Hvem bliver den første til at se dem - til at fortælle om dem?

Hilsen Millemissen

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2013 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hvor har i hørt dette henne?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Januar 2013 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

André S

Se side 252 på denne tråd.

BeoLab 14 Sub & BeoVox Speakers system.

http://forum.beoworld.org/media/g/speakers/default.aspx

http://forum.beoworld.org/media/p/35161.aspx

http://forum.beoworld.org/media/p/35162.aspx

____________________________________________________________ ________

Bang & Olufsens satsning på de unge ændre salget af Bang & Olufsen brandet produkter.

I de godt 12 måneder, Play-serien har været på gaden, har Struer-virksomheden lanceret
fem produkter i Play-familien: BeoPlay A9, BeoPlay V1, BeoPlay A3 og A8 samt Beolit 12.

Bang & Olufsen brandet serien, har altid været synonym med stilfuld design med god
elektronik. Dette har givet Bang & Olufsen en top 5 over cool brands i 2011.

Hvor længe kan Bang & Olufsen brandet bevares, med en sideløbende/sammenblandet
"billige" Play-serie. ?  Salg af  Play-serie har påvirket salget af Bang & Olufsen brandet
serie produkter negativt, og det skuffer B&O.

Jeg mener en årsag til dette kan være at B&O satser alt energien på Play-serien. I de sidste 
12 måneder har vi kun set Playmaker. Andet "interessant" er BeoVision 11, som ikke har et
nyt spændende design, men designmæssigt stort set er genbrug fra BV. 10 serien.

Var det en fejl, eller var det for at øge kvartalsregnskabet for BeoPlay-familien, at da
BeoVision 11 endeligt blev lanceret, var markedet mættet af BeoPlay V1. Kundekredsen
er jo den samme for de to produkter. Der er så også samtidigt lanceret højttaler som stadig
bære navnet BeoLab xx. De burde have navnet PlayLab xx PlayVox grundet kompromiet
hvor Vox/Lab blandes sammen. Og nu BeoLab 14 systemet ???

Eneste produkter under Bang & Olufsen brandet må være BeoVision 12-65", fra Jan. 2012.
Intet nyt i et år, syntes jeg alt i alt kan være en god grund til nedgangen i salget af Bang &
Olufsen brandet serie produkter. Mon ikke det er på tide at skille tingene med en omlægning
til det der oprindeligt var det meningen, at BeoPlay produkter skulle sælges via onlineshop. 

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

André S skrev:
Bare sådan en lækker subwoofer
Jeg vil sgu gerne have sådan en subwoofer selv om den faktisk ikke har kræfter nok til mine behov, så som når tyskerne bare går amok i band of
brothers mod amerikanerne.

Men nu når vi så små er insub området så tænkte jeg på om jeg nu også burde købe 2stk xtz 99w 10.16 og ikke en Beolab 2 til mit set-up

Jeg har en BeoLab 2 i mit setup. Da vi genså Band of brothers i januar (fast tradition, men første gang med BL2) manglede der bestemt ikke nogen
bund i selv det aller heftigste scener. Surround oplevelsen var dog ikke så god som i Master & Command.

Jeg kende dog ikke de Xtz 99w 10.16 du nævner.

De bedste hilsner
BeoApple
Til top Vis Beoapple's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beoapple

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Jeg har brug for et par gode råd fra eksperterne. Jeg har nu haft mit beoplay v1 i lidt over et halvt år, men "ofrede" mit
anlæg for at få det.Men er begyndt at savne at have et ordentligt anlæg igen, både til film men især til musik. Budgettet rækker ca. til et sæt beolab 3
(udseende er godkendt af kæresten).Mit spørgsmål går på om nogen herinde har erfaringer med beolab 3 som fronthøjtalere i et stereo-setup?Er de
pengene værd? Skal man overveje en beolab 11 til at "hjælpe" dem? Eller er der andre højtalere f.eks. brugt som giver mere værdi for pengene?
M.v.h. Jan

Hej Jan

Jeg har et sæt BL3 som baghøjtalere i mit setup. Jeg er meget imponeret, hører musik i speaker mode 4 som er en slags dobbelt stereo. De spille fint
op til min BL8000. Jeg har godt nok en BL2, men da jeg testede dem lidt inden de blev sat op som baghøjtalere bemærkede jeg især der var ret
meget bund i dem. Og særdeles meget størrelsen taget i betragtning.

De vil helt klart give et kæmpe løft på lysside.

De bedste hilsner
BeoApplr

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2013 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Beoappel.
Det var bare et indlæg til det billed Peter smid ind af beolab 11 :-)

Men jeg køber enten en beolab 2 eller 2stk XTZ 10.16.
Jeg er i tvivl på grund af den forskel der er på prisen

Er jo "kun" 17år hehe

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Se hvordan Bang & Olufsen i 2004 udviklede og fremstillet
DVD loading mekanismen som sidder i BeoVision 7.

Se video - Tryk her.

MrSB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Hej Alle..

Så er Beovision 12-65 monteret og MEGET KORT testet. Og jeg kan med det samme sige at jeg IKKE er skuffet. For pokker hvor er det et lækkert tv.
Jeg kørte en HD film via Netflix på den, og billedet var knivskarpt!!

Ang lyden, så havde jeg før beolab 7-2, 2 stk beolab 8000 samt beolab 2.

Jeg må erkende at jeg var lidt belymret over at skulle af med min 7-2 center, men jeg føler at jeg har fået meget bedre/klarere lyd ud af anlægget
efter center højttaleren er blevet en mono højttaler. Talen i filmen er blevet klare og skiller sig mere ud fra resten af lyden.

Jeg melder lige tilbage med mere når jeg har brugt tv'et lidt mere.

Hvis nogen overvejer at anskaffe sig B&O grej, så kontakt Jesper ved B&O i Kolding.. Han/butikken kan på det kraftigste anbefales.
Til top Vis MrSB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrSB

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej MrSB. Tillykke, og tak for din tilbagemelding.

Der er rart at høre at det er lykkes for B&O's ingeniører at skabe en god
center lyd, på trods af de begrænsede pladsmuligheder. Det har en stor
betydning for den lydmæssig helhed, specielt ved afspilning af surround film.

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Se hvordan Bang & Olufsen i 2004 udviklede og fremstillet DVD loading mekanismen som sidder i BeoVision 7.

Det synes jeg virkelig er mekanisk kunst, hvis noget hedder det.
Tak for indlæg Peter.

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej Beolion og Beoapple

Tak for svar, lyder til at være nogle super gode setups I har

Off-topic: Lige nu hører jeg kun musik via beoplay v-1'eren hvor det primært er streaming fra Spotify.
Hvis jeg får et sæt beolab 3 er det så bedst at streame gennem apple tv eller en playmaker?

Synes også jeg af og til oplever at kvaliteten svinger lidt hos Spotify, har nogen her også oplevet det? Har overvejet at prøve andre tjenester, f.eks en af mine kammerater bruger en streaming-tjeneste ved navn Qobuz, som leverer musik i lossless kvalitet og helt op til 96/24 kvalitet. Det må man da prøve af på et sæt beolabs

Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

buch68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hej og tak for svarene

jeg er i øjeblikket ved at ligge nogle cdŽere ind via beoplayer, der er nogle stykker den ikke kan finde covere til. det gælder vel også bs/bm5 da jeg går ud fra de bruger samme database.

kan man selv scanne billeder ind og hvor skal de så ligge?

jeg vil jo lige prøve inden jeg skal overbevise konen

Til top Vis buch68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch68

Beoapple
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Hej Beolion og BeoappleTak for svar, lyder til at være nogle super gode setups I har Off-topic: Lige nu hører jeg kun musik
via beoplay v-1'eren hvor det primært er streaming fra Spotify.Hvis jeg får et sæt beolab 3 er det så bedst at streame gennem apple tv eller en
playmaker? Synes også jeg af og til oplever at kvaliteten svinger lidt hos Spotify, har nogen her også oplevet det? Har overvejet at prøve andre
tjenester, f.eks en af mine kammerater bruger en streaming-tjeneste ved navn Qobuz, som leverer musik i lossless kvalitet og helt op til 96/24
kvalitet. Det må man da prøve af på et sæt beolabs

Hej Jan

Jeg er bestemt ikke noget teknisk geni eller har ret meget styr på alt de muligheder der er.

Vi bruger dog at streame musik fra iPad,iPhone eller Mac via Apple TV. For en del år siden lage min hustru alle vores cd'er ind i iTunes. På den
tidspunkt havde vi kun et MX3300. Så alt musik blev lagt ind i 256 kbps. Da tiden telefoner havde jo ikke ret meget plads, så derfor var det valg.

I dag havde jeg nok valgt 320 kbps. Alt vores klassiske musik er jeg ved at lægge ind i Apple Lossless. Jeg yar testet lidt med samme numre i 256,
320 og Apple Lossless. Jeg kan godt høre forskel, men primært ved klassisk musik. Detaljegraden og dybde (ved ikke helt hvordan jeg skal forklare
det) er bedre ved Apple Lossless. Ved det andet musik vi har gider vi ikke bruge arbejde på at lægge cd'erne ind igen. Udbyttet er ikke stort nok
kontra arbejdet.

Havde jeg et eller to sæt BL5 var det jo en anden snak. Drømmen er er skifte BL8000 ud med et sæt BL9, til den tid overvejer jeg nok igen om det er
arbejdet værd.

De bedste hilsner
BeoApple

André S
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Februar 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv fuld tilfreds med min bv8-40" center.
Jeg synes helt klart center højtalerne på både bv12 og bv8-40" er mere klar i lyden end beolab 7-1 7-2 7-4 7-6

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes