| Forfatter |
|
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg opklaret mysteriet og sq lidt rystet over den service de byder fra Struer.
Jeg var nede hos min pusher og de var lidt forundret for jeg har fået en af dem de har fået sammen med deres BV11 sending. De ringede til Struer og der var meldingen at de sender de gamle BEO4 ud til forhandlerne, så længe de er på lager, først derefter kan vi få de nye, der passer til BV11. Så måtte man købe et nyt print og skifte, den helt nye BEO4, eller bytte printet fra en BEO4 Play.
Det er sq da ringe at de ikke sender de fjernbetjeninger med som er beskrevet i vejledningen.
Min forhandler gav min en BEO4 Play og jeg får den byttet til en ny når den kommer, så kanon service derfra.
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye BEO4 Play (med B&O logo) har SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0
Det skulle være det samme print. EE er ikke nævnt mere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
haden. Du må love at at skrive, så vi kan følge med i din sag.
Det er noget rod, hvis ikke alle B&O forhandler er opmærksomme på dette når de lader en Beo4 fjernbetjening følge med et BeoVision 11.
I dette brev fra Bang & Olufsen står der -
Download Bang & Olufsen Tekniske Informationer om "New software and table for Beo4 (171x)" Tryk her.
Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013.
Man må da forvente at B&O forhandlerne er så ærlige at de fortæller køber af BeoVision 11, hvis deres Beo4 ikke er opdateret med den nye PCB og tabeller, fordi Bang & Olufsen endnu ikke har nået at producere den tilhørende Beo4 fjernbetjening.
Kan vi få de rigtige EE: x / SW: x , for en Beo4 version der kan styre de nye funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv.
En må da have modtaget den rigtige fjernbetjening sammen med et BV 11. 
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se EE:(DB:) / SW:
Kom så på banen -
|
|
|
Hej igen haden
Tak for din hurtige tilbage melding. Vi må konstatere at Bang & Olufsen har taget kunderne som gidsler grundet deres dårlig planlægning. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den nye beo4 play med det store B&O logo..
Men hvad er forskellen?
Og Peter pan. jeg har aftalt med Dillen (Martin) at han i næste uge renovere mine beolab penta
Og så skifter vi også kablerne ud inden i højtalern med nogen langt bedre kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
André S
Tryk på den lille Beo4 lige over dit indlæg. Her finder du de svar vi kender nu. Tråden bliver opdateret i takt med, der kommer nye oplysninger.
Fx om Bang & Olufsen Beo4 version, der kan styre de nye funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv, ender med at være den samme som den nye BEO4 Play (med B&O logo)
der har SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0. som haden skriver. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan "Vi må konstatere at Bang & Olufsen har taget
kunderne som gisler grundet deres dårlig planlægning."
Jeg er nu ikke så sikre på, hvem vi skal skælde ud på!
Fordi de i Struer svarer, at de sender 'de gamle' ud så længe lager haves, betyder det jo ikke at
forhandlerne bare skal give dem med uden kommentarer.
Struer er da nødt til at levere det, der er produceret - skulle de ellers bare smide dem væk?
Forhandlerne kan udemærket sælge 'de gamle' til f.eks BV10/BV7-kunder - eller når folk kommer og skal
bruge en ny, fordi deres er i stykker.
En god forhandler tilbyder ved køb af en BV11/V1 at ombytte senere til én af de nye - eller en opgradering
af PCB'et - indtil den dag, hvor de nye er blevet leveret fra Struer hhv fra tjekkiet.
Det var jo så også det hadens forhandler gjorde - efter at være blevet presset lidt
Hilsen Millemissen
P.S. Jeg tror ikke, at der fremover vil være forskel på de Beo4, som udleveres til BV11 og de, som
følger med et V1.
Det er det samme, der er brug for til begge - og det vil være for bøvlet at have to varianter,
hvor blot logoet er forskelligt.
Men det får vi nok at se! __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen - nu også med briller __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - nu er du for langt ude.
Hvorfor skal kunder der køber et BV 11 udsættes for dette. Bang & Olufsen burde sende den Beo4 med som passer til fjernsynet. Forhandlerne kan så selv hen af vejen opgradere de nyeste "gamle" Beo4 i takt med efterspørgsel ude i de enkelte butikker. De Beo4 der endnu ikke er sendt fra Bang & Olufsen til forhandlerne, må Bang & Olufsen da selv opgradere med det nye PCB.
Det er da helt urimeligt at lade kunderne lide under at Bang & Olufsen ikke vil opgradere det nødvendige antal, men istedet lader kunderne rende frem og tilbage mellem hjem og butikken. Og så samtidigt i nogle tilfælde høre på div. udskylninger fra forhandlerne. Syntes du virkeligt at det kan kaldes god service. Nej vel. Så er det da heller ikke så svært at se, det er kunderne der er gidsler i dette spil. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Peter, hvis nu de slet ikke er/var produceret/klar til levering endnu?
"Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013."
Og selvfølgelig passer enhver Beo4 med navigationsknap til et BV11/BV1.
Med den nyeste Beo4 bliver det blot endnu nemmere, at betjene det.
Der står jo ingen steder i betjeningsvejledningen, at den er nødvendig.
Eller skulle de måske have ventet med at lancere BV11 indtil 'den nye Beo4' er klar???
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej millemis Bang & Olufsen burde have planlagt det bedre. Med eller uden briller
B&Os nye 3D-briller er lettere og mere komfortable, fortæller B&O

B&Os 3D-briller sælges for 795 kroner fra næste uge. Læs mere Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Vi to må hellere se at få overtaget roret! __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2013 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis skal de ikke brænde inde med de gamle, men jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan sende de nye ud nu. Min forhandler havde jo bestilt x antal BV11 inkl BEO4. Så kan de sende de gamle ud til de andre fjernsyn der ikke har smart-tv. På denne her måde bliver det jo forhandlerne der brænder inde med de gamle, hvis de skal til at bytte dem.
Min forhandler sagde at printet i den nye BEO4 og BEO4 Play er ens. Det er kun logoet der er forskel og det var også forslaget fra Struer at vi kunne bytte printet, hvis jeg ville have det rigtige logo.
Og nej jeg pressede ikke forhandleren. Det er bare den service man får . De var selv lige så forundret som jeg.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden,
hvor længe siden er det, at du fik dit BV11?
Fint at forhandleren ikke skulle presses - det taler for ham.
Din forhandler har iøvrigt haft (mindst) nøjagtig samme information, som er tilgængelig her på tråden.
Har din nuværende Beo4 - den med B&O-logoet - så alle de omtalte list-funktioner?
Vil du beholde den, eller vil du hellere have,at der står Bang & Olufsen på den?
Hilsen SpørgeMissen
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var i mandags jeg fik det og ved de har haft det stående en lille uges tid. Men det var samme problem med den sending de lige havde fået.
Jeg er ligeglad med hvad der står, bare det virker. Men har den anden nyere software vil jeg da bytte. Den jeg har nu har bl.a appletv, youtube, h.media, w.media osv i listen, så det ser rigtigt ud.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare wr wt spørgsmål om software-opdatering, så kan det gøres hen ad vejen.
Der kommer jo regelmæssig ny software til en Beo4.
Det vigtigste er, at den har det nye PCB i.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg fik mit V1 leveret i december 2012 med en beo4.
Gik igår ned til den lokale forhandler i Sønderborg der uden at blinke gav mig en ny version beo4 :)
Han var ikke opmærksom på at der var ny/gl version til V1 og BV11 og var noget overrasket over min/jeres tilbagemeldinger
og især over svaret fra Struer.
Stort "thumbs up" til min forhandler i Sønderborg for hans måde at håndtere min henvendelse på og jeg kan kun anbefale ham
meget såfremt der skal handles nyt B&o :)
hilsen
gl olsen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønderborg
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Så fik jeg opklaret mysteriet og sq lidt rystet over den service de byder fra Struer.
Jeg var nede hos min pusher og de var lidt forundret, for jeg har fået en af dem de har fået sammen med deres BV11 sending. De ringede til Struer og der var meldingen at de sender de gamle BEO4 ud til forhandlerne, så længe de er på lager, først derefter kan vi få de nye, der passer til BV11. Så måtte man købe et nyt print og skifte, den helt nye BEO4, eller bytte printet fra en BEO4 Play. Det er sq da ringe at de ikke sender de fjernbetjeninger med som er beskrevet i vejledningen.
Min forhandler gav min en BEO4 Play og jeg får den byttet til en ny når den kommer, så kanon service derfra.
Det var i mandags jeg fik den og ved de har haft det stående en lille uges tid. Men det var samme problem med den sending de lige havde fået. Jeg er ligeglad med hvad der står, bare det virker. Men har den anden nyere software vil jeg da bytte.
Den jeg har nu har bl.a appletv, youtube, h.media, w.media osv i listen, så det ser rigtigt ud. |
|
|
gl olsen skrev:
|
Hej, Jeg fik mit V1 leveret i december 2012 med en beo4. Gik igår ned til den lokale forhandler i Sønderborg der uden at blinke gav mig en ny version beo4 :) Han var ikke opmærksom på at der var ny/gl version til V1 og BV11 og var noget overrasket over min/jeres tilbagemeldinger og især over svaret fra Struer.
Stort "thumbs up" til min forhandler i Sønderborg for hans måde at håndtere min henvendelse på og jeg kan kun anbefale ham meget såfremt der skal handles nyt B&O :)
hilsen gl olsen
|
|
|
Jeg må sige at side 266 blev dedikeret til at omhandle evt. manglende opgradering af Beo4, så den til fulde kan håndtere dit nyligt indkøbte BeoPlay A1 og BeoVision 11.
haden og gl olsen, har nu fået udskifter den Beo4 der fulgte med deres nyligt leverede tv, som i kan læse her over. Tak for jeres tilbagemelding.
Jeg vil fortsat meget gerne høre fra dig der står med samme problematik.
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se hvad der står.
Der skal meget gerne stå SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0. uanset logo på din Beo4.
|
| |