Emne: Bang & Olufsen club ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 Februar 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G,
jeg er spændt på at høre om, hvordan BM/BS5 kan betjenes med BeoLink-App'en i et MLGW-setup.
Hilsen NysgerrigMissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 17 Februar 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg "leget" lidt.
Android app contra IPhone app. Iphone app er væsentlig bedre.
Har kun prøvet med BV 7-40 MKIV. Men første indtryk er IPhone app er noget længere fremme i skoene.
Mht. programmering af MLGW så må jeg tilstå det er mere end som så. Det tog lidt tid at fatte hvorledes det fungerer. Men nå 10 øren falder så er det faktisk rigtig smart.
Jeg vil dog sige det er en EKSTREM dyr løsning, hvis man kun vil bruge mobil app. delen. Der er pengene givet bedre ud på en BEO5/6 !!!
Men arbejder mig videre igennem HW/SW det der er cool er man kan indlæse sin config direkte fra en Beo5/6 - Man indlæser bare config filen. Et meget intressant produkt...
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G,
jeg har længe ønsket mig en "billigere" MLGW-Light-udgave.
Jeg har ikke brug for persiennestyring, motoriseret overdækning af svømmepølen og deslige.
Jeg vil bare kunne styre mit Bang & Olufsen-grej på en smartere måde.
Men den kommer ikke - jeg sætter min lid til NL.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NL-ML converteren har for mange begrænsninger, set i forholdet til ældre B&O setup.
Det var håbet at både de digitale og de analog lyd signaler kunne håndteres lige så perfekt som i en ren MasterLink opsætning. Men det sker ikke, B&O ville nok gerne give os med huset fuld af MasterLink setup, en fuld bagud kompatibilitet, men det får vi ikke.
Om det bliver for dyrt at udvikle, eller om B&O bare ønsker at det nu er tiden til at skille sig af med den gamle teknologi, er ikke meldt klart ud fra Bang & Olufsens side.
Men der er noget der tyder på, at det startet for lang tid siden. Fra og med BeoVision 10 var det ikke mere muligt at benytte datalink. Datalink giver mulighed for fjernbetjent styring af nogle af Beogram grammofoner, samt display visning i nogle aktive BeoLab højttaler.
B&O's RF Link forstærker. Den mulighed er nu også udfaset fra og med BeoVision 11. Altså muligheden for via et antenne kablet at formidler både lyd og billede til linkrums TV'et.
Problemer der skulle løses med NL-ML converteren, er lyd forsinkelsen (audio delay). Idag i modsætning til tidligere, kan vi ikke nøjes med stereo lyd. Vi vil også have både video-billeder, og mindst 5,1 Dolby surround sound med ind i soveværelset fra den indbyggede Blu-ray afspiller i BeoVision TV'et i stuen, helst over trådløs HDMI.
Dette kan en NL-ML converter ikke levere, men det kan andre producenter. - En universal Wi-Fi-adapter til TV og Blu-ray afspillere osv. kan idag købes for 500 Kr. her.
Måske er AV systemerne idag i et prisleje, så man bare køber det man ønsker til de rum man ønsker, og så står der ikke Bang & Olufsen eller BeoPlay på produkterne.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
selvfølgelig er ML og NL ikke kompatible!
ML transporterer lyd i analog kvalitet - og videosignalet blev moduleret op på en analog tv-frekvens.
Dette er absolut ikke tidssvarende mere - den kvalitet og funktionalitet vil ingen leve med mere.
Som du skriver: "vi vil have video-billeder (du mener vel "i HD-kvalitet") og lyd i mindst 5.1 surround-sound
med ind i soveværelset".
Det er netop derfor, at vi har brug for NL og dermed digital overførsel.
Startskuddet gik med BL11 - nu er B&O Play V1 fulgt efter. Fra engang i foråret vil disse kunne agere Link-tv.
Overførsel af indhold fra hovedrums-tv'et til Linkrums-tv'et er snart en realitet.
Bang & Olufsen har valgt en kablet løsning baseret på Cat7-kabler kørende i et eget netværk, fordi det er langt
det mest stabile, og fordi det muliggør samtidig transport af store datamængder.
Dette er langt mere end 'blot' den overførsel af data, som en trådløs HDMI-løsning vil kunne præstere.
Vi mangler stadigvæk et NL-audiosystem, kunne man mene.
Måske kommer der aldrig et sådant? Måske er der slet ikke brug for det?
Vi har - eller vil for fremtiden have - vores Audio- (og vel også Video-) indhold digitalt lagret på en netværksserver -
eller måske bare på nettet/Cloudservices (Spotify, WiMP, Netflix og co.)
Og vi kan selv bestemme hvor i huset vi vil afspille det.
Vi vil sandsynligvis se et NL-ActiceLink-produkt komme dér, hvor der kun er brug for lyd.
Så ja: "tiden til at skille sig af med den gamle teknologi" er kommet.
Men Bang & Olufsen lader ikke sine gamle kunder i stikken - sådan som ethvert andet firma nok ville have gjordt det.
De har netop lavet NL/ML-converteren, for at vi skal kunne bruge vores 'gamle' analoge ML-system endnu en tid fremover.
Dette kaldes bagudkompatibilitet - og vi burde rose firmaet for dette.
At en konvertering fra analog til digital og vice versa "koster" audio delay er bekendt, og skyldes ikke Bang & Olufsen.
Den må man leve med. Den gør sig desuden også kun gældende, når man samtidigt afspiller lyd fra et NL-produkt
og et ML-produkt - og befinder sig på et sted i huset, hvor man kan høre begge.
Uden dette skifte ville Bang & Olufsen snart forsvinde ud i glemslens tåger.
Nuvel, de kunne nok fortsætte med at fremstille højtalere, men alt andet ville blive glemt.
Ønsker man stadigvæk "fjernbetjent styring af sin Beogram grammofon" er det vel blot et spørgsmål, om at beholde
den og et tilsvarende Audiosystem - samt at købe NL/ML-converteren den dag, man beslutter sig for at skifte et eller
flere "gamle" tv ud med NL-fjernsyn.
Godt nok vil man så ikke fra et linkrum kunne "fjernbetjene sin grammofon" - men man skal jo under aller omstændigheder
hen til grammofoner for at vende pladen, ikk'?
En wifi-adapter, som den du linker til (dem findes der tonsvis af), vil ikke kunne løse nogle af de problemer, du har.
Lige bortset fra at den ville kunne overflødiggøre et kabeltræk dér, hvor det ikke er muligt at lægge kabler.
Beslutter du eller andre dig/sig for at "købe fra andre producenter", vil du/i gå glip af nye, komfortable muligheder for
styring af et NL-baseret Link-system.
Jeg glæder mig i hvert fald til at få 'fuld kontrol' over mit system og mine digitale filer med BeoRemote kørende
på min iPad
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O's RF Link forstærker. Den mulighed er nu også udfaset fra og med BeoVision 11.Altså muligheden for via et antenne kablet at formidler både
lyd og billede til linkrums TV'et.
Det her er ikke et valg fra B&O's side. Efter vi har fået HD signaler, er det ikke tilladt at kunne videredistribuere disse signaler uden videre.
Problemer der skulle løses med NL-ML converteren, er lyd forsinkelsen (audio delay).Idag i modsætning til tidligere, kan vi ikke nøjes med stereo
lyd. Vi vil også have både video-billeder, og mindst 5,1 Dolby surround sound med ind i soveværelset fra den indbyggede Blu-ray afspiller i BeoVision
TV'et i stuen, helst over trådløs HDMI.
Dette kan en NL-ML converter ikke levere, men det kan andre producenter. -En universal Wi-Fi-adapter til TV og Blu-ray afspillere osv. kan idag
købes for 500 Kr. [URL=http://www.av-cables.dk/wifi-antenner/universal-wi-fi-adapter-til-tv-blu-ray-afspillere-og-spillekons.html]
Det produkt du søger findes ikke endnu. Når det kommer vil det være trådløst i samme rum. Det produkt du henviser til giver kun internet adgang
til din BD-afspiller eller TV, så du kan bruge BD Live eller SmartTV.
Når du begynder at lave dit hjem og elektronik mere afhængig af hinanden fra rum til rum, vil du gøre det kablet, for at sikre en 100% effektivitet.
Indenfor Home Automation som IHC, er der mulighed for trådløse løsninger, men det er ikke det bedste og sikreste. Et kablet system fungerer altid.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Video distribution gøres med Atlona HDMI Matrix, som fås med 4 input og 4 output (4 x 4) , 8 x 8, 16 x 16 osv.
Med denne placerer du alle kilder et sted, og har dermed adgang til dem alle, fra enhver skærm med billede, lyd (5.1, 7.1) og styring af kilden også.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En HDMI-Mtrix virker og har virket med Bang & Olufsen-grej i flere år via puc-styring.
Jeg anser den dog for at være en "nødløsning"!
Med NL (og BV11/V1) er der andre/bedre løsninger - det er blot et spørgsmål om, hvor højt
softwareudviklingen af disse prioriteres i Struer.
Forhåbentlig varer det ikke så længe, at Bang & Olufsen igen bliver overhalet af "de andre".
Se f.eks her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=8584&zoneid=5
!Fjern venligst det mellemrum før 'eid' som siden selv laver, når man indsætter link via en iPad/Safari!
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G
Når du nu alligevel har haft svinelæderet fremme og har investeret i Masterlink Gateway, så ville jeg hvis jeg var dig trække læderet frem en gang til, og eksempelvis investere i en LK IHC controller med viewer samt nogle IHC wireless kombi dæmpere. Kombi dæmperne kan udskiftes med dine eksisterende afbrydere, og du vil så kunne styre din lysopsætning. I modsætning til en kablet installation, så har wireless installationen den fordel, at den giver den bedste scenarie funktion.
Hilsen Nirosan
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDMI Matrix er ikke en nødløsning, men en fuld integrerbar video distribution i HD. En af de få der findes i HD, på lovligvis.
Panasonics Twin tuner løsning er rigtig smart, og genialt tænkt at kunne dele TV-programmer både live og optagede. Dog vil der være nogle
begrænsninger man skal acceptere her også
1: Ingen HD kanaler vil kunne streames via DLNA. Medmindre Panasonic har skabt deres eget lukkede ECO-system, hvilket det ikke ser ud til.
2: Du skal se den samme kanal som på hoved-TV
3: mange optagede programmer er rettighedsbeskyttet og må/kan derfor ikke videredistribueres.
HD og digitalt er godt, men det har også bare givet forbrugere og leverandører af forbrugerelektronik, nogle gigante udfordringer. Fordi når kvaliteten
er HD er indholdsleverandørerne bange for masse-kopiering og videre distribution.
Samtidigt har de fundet ud af når materialet er digitalt så kan indholdsleverandørerne 100% styre hvad der må ske med deres produkt (TV-
programmerne) i den sidste ende hos forbrugeren. Ligenu betyder det:
1: At du ikke kan tage en optagelse med dig, selv indenfor egne 4 vægge
2: Nogle programmer må/kan slet ikke optages ( her kan ibdholdsleverandøren have en interesse i du skal købe programmet et sted)
3: udenfor DK kan du grundet deres GEO-tags ikke se en masse programmer
4: Senere vil ibdholdsleverandøren også bestemme hvor mange gange du må se et program optaget eller ej.
Disse faktorer gør at selvom du udvikler de mest fantastiske features og produkter, så kan du ikke komme udenom de blokeringer der sker fra
udbyder.
Vi kan udvikle alt det software vi har lyst til i Struer, men vi er nødt til at se på hvad som er muligt at kunne bruge efterfølgende, ellers er det
ligegyldigt at bruge resourcer på det.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nirosan skrev:
|
Hej Dr. G
Når du nu alligevel har haft svinelæderet fremme og har investeret i Masterlink Gateway, så ville jeg hvis jeg var dig trække læderet frem en gang til, og eksempelvis investere i en LK IHC controller med viewer samt nogle IHC wireless kombi dæmpere. Kombi dæmperne kan udskiftes med dine eksisterende afbrydere, og du vil så kunne styre din lysopsætning. I modsætning til en kablet installation, så har wireless installationen den fordel, at den giver den bedste scenarie funktion.
Hilsen Nirosan
|
|
|
Tak for input. Tanken omkring IHC har strejfet mig mere end en gang. 
Eneste problem er jeg bor i en lejet lejlighed. Men da jeg ikke har planer om at flytte foreløbig, så er det bestemt en mulighed. Og der skal ses nærmere på den.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 18 Februar 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og leger med mit nye bv 11 46 tommer som jeg fået i dag  Og synes nu ikke det er så voldsomt med det lag på conveteren, har prøvet og fyrre op for højtalerne på badevælset, mens det køre i stuen, og så slemt er det nu ikke.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beobrian,
som du nok har set, satte jeg nødløsning i "gåseøjne".
Jeg ville hermed signalisere, at det var løsningen tidligere, men ikke længere behøver at være det.
Ydermere er en HDMI-Matrixløsning en yderst kostbar affære.
Gad godt vide, hvor mange der eksisterer i Bang & Olufsen-regi (der må være nøjagtige tal på det, for løsningen
kræver en 'Activation key')?
Og hvor mange har nu også lige brug for en matrixswitch med 16 eller bare 8 inputs?
Hvor meget HDMI er der vel, der skal fordeles i de allerfleste husholdninger?
Snakker vi om et forkromet Caleidoscope-setup, er det nok ok med en Matrix-løsning, men...
...de allerfleste vil nok kunne "nøjes med" en NAS, der kan trækkes på via 2-3 TviX-bokse eller lignende -
hvis da ikke tv'et (BV11/V1) selv klarer dette over NL.
En Beomaster5 kan jo også snildt bruges som musik-server for de indbyggede DLNA-clienter..
Har man allerede NAS'en, kan den med fordel bruges til at fodre video/musikafspillere f.eks ATV-bokse med film, billeder, musik.
Nutidens tv har regnekraft som aldrig før, og klarer nemt opgaven at være motor i et video/audio-netværk.
Én central Bluray-spille vil nok ikke tilfredsstille de fleste - vi napper da bare én til hvert tv!
På en pc/mac kan man forøvrigt frigive et Dvd/Bluray-drev til brug på netværket, så det ville nok også være muligt
på et "tv-netværk" - hvis dette ellers kunne blive ønsket af kunderne.
Det, der desuden fremover kunne blive brug for, er at kunne trække på den harddiskoptager, der sidder i et centralt tv.
Også her er matrix-løsningen overflødig.
Dette er - som man kan se i Panasonic-eksemplet - allerede muligt via netværk.
Også Loewe har jo for et stykke tid siden lanceret deres 'Follow Me funktion' (Loewe DR+ Streaming).
Du har helt ret i, at digitalt indhold/tv-programmer stiller os/Bang & Olufsen foran udfordringer.
Men det er udfordringer hele branchen har, og jeg er sikker på at der findes en løsning med tiden.
For ikke så længe siden kunne man kun købe musik med DRM - det er der vist ikke nogen,
der vil forsøge genindført mere.
Ydermere går tendensen i retning af, at man frem for at have det lokalt, henter indhold direkte fra
nettjenester - Apple, Netflix, WiMP som stikord.
Hvorfor pokker skulle Bang & Olufsen ellers være i gang med at omstille alle tv til NL/netværksbaseret link, hvis
ikke det var for at kunne udnytte nye muligheder?
Hvorfor skulle de have lanceret en BeoRemote-app til at styre dette video/audio-netværk med, hvis ikke det var for
at realisere f.eks tilgang til en dual-tuner/harddisk i et Master-tv fra Linkrum og lignende?
Og hvorfor skulle det ikke med denne fælles remote-app være muligt at tilgå indhold på en central NAS/fra
netværkstjenester på hele NL-netværket - fordelt til alle NL-enheder efter behov?
Når jeg skriver, at det er et spørgsmål om, hvor højt denne mulige udvikling prioriteres i Struer, er det fordi jeg ved, at
firmaet ikke råder over ubegrænset man-power til softwareudvikling.
Her er der nok blevet sparet lidt vel meget på det sidste - det koster at konsolidere et firma, der har været nede omkring
nulpunktet, hvad angår indtjening.
Jeg kan godt vente, hvis jeg ved at det går i den rigtige retning - og at der kommer en rigtig "Bang & Olufsen-løsning" ud af det.
Det er mere et spørgsmål, om hvorvidt "de nye kunder" i stedet hopper på Loewe/Panasonic-løsningerne, hvis det varer for
længe før Bang & Olufsen kan levere varen.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Sidder lige og leger med mit nye bv 11 46 tommer som jeg fået i dag [:P]Og synes nu
ikke det er så voldsomt med det lag på conveteren, har prøvet og fyrre op for højtalerne på badevælset,
mens det køre i stuen, og så slemt er det nu ikke. |
|
|
Hej Nicolaj,
tak for tilbagemeldingen.
Det er rart, at høre det fra én som har prøvet dette i virkeligheden.
De fleste, der ser rødt, når man siger 'converter og lyddelay', har sikkert aldrig selv oplevet hvor meget eller
hvor lidt det betyder.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til millemissen
Jeg overvejere nu stadig matrix løsningen.
Nogle gange er det nu rart at ting man har optaget at man sætte sig i et andet rum og se tingene færdig, brugte jeg meget i mit gamle setup. men vil nok starte med en billigere løsning med noget splitter expander over cat 7. har ikke helt besluttet mig.
Men begynder ihvertfald og trække cat 7 så må vi se hva det bliver til...
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicolaj,
hvad har du optaget på? Ekstern receiver?
"Splitter expander" - hvordan vil du styre det fra linkrum?
N.B. Cat7 er altid godt:-)
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste problem er jeg bor i en lejet lejlighed. Men da jeg ikke har planer om at flytte foreløbig, så er det bestemt en mulighed. Og der skal ses
nærmere på den.
/Dr. G [/QUOTE] Jeg forstår godt du ikke vil til at fræse nye kabler ind i en lejet lejlighed. Men så kan du vælge IHC wireless eller Gira Wireless
Controller, så er det udstyr du nemt får sat op, og IHC kan du med lidt træning selv lave meget hen ad vejen. Men begge systemer kan du nemt tage
med når/hvis du flytter.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad godt vide, hvor mange der eksisterer i Bang & Olufsen-regi (der må være nøjagtige tal på det, for løsningen
kræver en 'Activation key')?
Og hvor mange har nu også lige brug for en matrixswitch med 16 eller bare 8 inputs?
[/QUOTE] Der er skam rigtig stor interesse for Atlonas 4 x 4, men også markant voksende for 8 x 8
Hvor meget HDMI er der vel, der skal fordeles i de allerfleste husholdninger?
Snakker vi om et forkromet Caleidoscope-setup, er det nok ok med en Matrix-løsning, men...
Tjjaa med en Kaleidescape løsning er du hurtigt ude i en løsning til ca. 70 - 80.000,- med en player med server på. Så koster det ca. 25.000,- pr.
Player efterfølgende. Mange vil med en Atlona Matrix kunne klare sig med en Player med server til hjemmet, og så fordeler Matrix'en signalet
rundt
...de allerfleste vil nok kunne "nøjes med" en NAS, der kan trækkes på via 2-3 TviX-bokse eller lignende -
Dette er bare ikke en lovlig løsning, det vil sige det er noget du som kunde selv skal rode med, og det er de færreste der gider at bruge tiden på at
få sådan et setup til at spille problemfrit.
hvis da ikke tv'et (BV11/V1) selv klarer dette over NL.
Optagelser fra TV kan/må du ikke videredistribuere idag
En Beomaster5 kan jo også snildt bruges som musik-server for de indbyggede DLNA-clienter..
Har man allerede NAS'en, kan den med fordel bruges til at fodre video/musikafspillere f.eks ATV-bokse med film, billeder, musik.
Nutidens tv har regnekraft som aldrig før, og klarer nemt opgaven at være motor i et video/audio-netværk.
Én central Bluray-spille vil nok ikke tilfredsstille de fleste - vi napper da bare én til hvert tv!
På en pc/mac kan man forøvrigt frigive et Dvd/Bluray-drev til brug på netværket, så det ville nok også være muligt
på et "tv-netværk" - hvis dette ellers kunne blive ønsket af kunderne.
Ikke i 1080P, det er helt sikkert nedskaleret og uden 5.1 Surround Sound
Det, der desuden fremover kunne blive brug for, er at kunne trække på den harddiskoptager, der sidder i et centralt tv.
Også her er matrix-løsningen overflødig.
Dette er - som man kan se i Panasonic-eksemplet - allerede muligt via netværk.
Også Loewe har jo for et stykke tid siden lanceret deres 'Follow Me funktion' (Loewe DR+ Streaming).
Stadig med begrænsninger
Du har helt ret i, at digitalt indhold/tv-programmer stiller os/Bang & Olufsen foran udfordringer.
Men det er udfordringer hele branchen har, og jeg er sikker på at der findes en løsning med tiden.
For ikke så længe siden kunne man kun købe musik med DRM - det er der vist ikke nogen,
der vil forsøge genindført mere.
Nej det vil de ikke, musik går streamingens vej. Det samme med film og serier. Men Public service programmer som det de fleste spenderer mest
tid på, sendes live i mange mange år fremover.
Ydermere går tendensen i retning af, at man frem for at have det lokalt, henter indhold direkte fra
nettjenester - Apple, Netflix, WiMP som stikord.
Hvorfor pokker skulle Bang & Olufsen ellers være i gang med at omstille alle tv til NL/netværksbaseret link, hvis
ikke det var for at kunne udnytte nye muligheder?
Hvorfor skulle de have lanceret en BeoRemote-app til at styre dette video/audio-netværk med, hvis ikke det var for
at realisere f.eks tilgang til en dual-tuner/harddisk i et Master-tv fra Linkrum og lignende?
Det ville være en glædelig løsning, men som sagt kræver det et system, der er lukket til kun at omhandle dit hjem, og kun dine B&O produkter, og
selv den løsning vil kræve særlige rettigheder.
Og hvorfor skulle det ikke med denne fælles remote-app være muligt at tilgå indhold på en central NAS/fra
netværkstjenester på hele NL-netværket - fordelt til alle NL-enheder efter behov?
Når jeg skriver, at det er et spørgsmål om, hvor højt denne mulige udvikling prioriteres i Struer, er det fordi jeg ved, at
firmaet ikke råder over ubegrænset man-power til softwareudvikling.
Her er der nok blevet sparet lidt vel meget på det sidste - det koster at konsolidere et firma, der har været nede omkring
nulpunktet, hvad angår indtjening.
Uanset Man-power så kræver dette også juridisk tovtrækkeri for at få retten til at lave sådan en løsning.
Jeg kan godt vente, hvis jeg ved at det går i den rigtige retning - og at der kommer en rigtig "Bang & Olufsen-løsning" ud af det.
Det er mere et spørgsmål, om hvorvidt "de nye kunder" i stedet hopper på Loewe/Panasonic-løsningerne, hvis det varer for
længe før Bang & Olufsen kan levere varen.
B&O har og skal ikke evne at hoppe på enhver ny feature eller trend. Men markedet har desværre i den senere tid krævet sådanne tiltag. Se bare
hvor ligegyldig 3D er idag. HBBTV er heller ikke det store trækplaster længere, SmartTV er ikke længere ubetinget smart. Nu kommer 4K, og helt
ærligt medmindre du går i 80" eller større skærme, vil du ikke kunne se forskellen. 48 billeder pr. Sek. Vil til gengæld være godt bare fra 55" og
opefter, spørgsmålet er om publikum køber ind i teknikken, og om filmproducenterne i stor stil, vil bruge denne teknik. Hvis der ikke findes meget
indhold, dør de nye teknologier.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Nicolaj,
hvad har du optaget på? Ekstern receiver?
"Splitter expander" - hvordan vil du styre det fra linkrum?
N.B. Cat7 er altid godt:-)
Hilsen Millemissen |
|
|
Jeps parabol receiver Tænker noget med splitte med http://www.av-connection.dk/?PGr=2194&ML=428 Også forlænge med eks. http://www.av-connection.dk/?PGr=5569&ML=786 også har du jo ir igennem... men der findes jo et hav af de produkter, så nu må vi se hva det bliver. kunne måske nøjes med dennne billigere forlænger http://www.av-connection.dk/?PGr=5678&ML=786 Men så skal der jo trækkes 2 kabler. __________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2013 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beobrian skrev:
Eneste problem er jeg bor i en lejet lejlighed. Men da jeg ikke har planer om at flytte foreløbig, så er det bestemt en mulighed. Og der skal ses nærmere på den.
/Dr. G
Jeg forstår godt du ikke vil til at fræse nye kabler ind i en lejet lejlighed. Men så kan du vælge IHC wireless eller Gira Wireless Controller, så er det udstyr du nemt får sat op, og IHC kan du med lidt træning selv lave meget hen ad vejen. Men begge systemer kan du nemt tage med når/hvis du flytter. |
|
|
Hej Brian
Du har helt fat i pointen, dit forslag vil jeg grave dybere i. Det er lige netop min anke at fræse kabler ind i vægen.
Tak for input.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|