Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Av av vi må håbe strategien giver pote næste år

http://politiken.dk/erhverv/ECE1928050/bo-aktien-styrtdykker -efter-nedjustering/

Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Mit råd til B&O. Drop BeoPlay serien, og kom med langt flere Bang & Olufsen produkter.

Et nyt BeoVision TV og nogle væg højttaler på et år, er alt for lidt til at holde butikkerne igang.
Klart at kunderne vender Bang & Olufsen ryggen.

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

hvorfor droppe Beoplay? det kan da sagtens eksistere ved siden af. Det er jo det der gør at alm. kunderne kommer ind i butikken.
Min mening er at de skal droppe det koncept med at proppe alt ind i et tv. Personligt har jeg med min bv11 købt det sidste B&O TV. Det er alt for dyrt og bliver hurtigt forældet pga teknologien skifter for hurtigt. Lav i stedet en dum skærm i traditionelt B&O design, der kan skiftes ofte og smid tuner, styring, suround, link osv videre i en opgraderbar boks, der kan gemmes væk, så man kan opgradere de moduler man har behov for.
Desuden skal de være lidt hurtigere til at levere det som markedet efterlyser. B&O har jo altid været bagud, men det de så laver er, som regel, så også godt. De er kommet noget efter det her på det sidste og de behøver ikke være firstmovers på alt.
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser problemet haden, tapper den store satsning på BeoPlay Bang & Olufsen for økonomi til at
komme med smukt designede Bang & Olufsen produkter. Det der har givet det brand de er kendte for.

Mvh.

pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Mit råd til B&O. Drop BeoPlay serien, og kom med langt flere Bang & Olufsen produkter.

Et nyt BeoVision TV og nogle væg højttaler på et år, er alt for lidt til at holde butikkerne igang. Klart at kunderne vender
Bang & Olufsen ryggen.

Peter, at du ikke "bryder dig om" BeoPlay er der vist ingen der er itvivl om - Men syntes at dit evige bla bla bla er ved at
være for meget.

Det bedste der er sket for B&O i nyere tid er da BeoPlay. Det et meget få mennesker som har råd eller lyst til at give 70-
100K eller mere for et B&O tv. Her er BEOPLAY serien jo fantastisk. Bedre brugerflade en BEOVISION, ok design og rigtigt
pænt bilede.

Jeg har selv BV7 55" og BP1 40". Ingen tvivl om hvilket tv der er pænest og har det flotteste billede, men bruger fladen er
altså lysår bedre på BP1 end den er på BV7.
Stod jeg idag og skulle købe endnu et tv, så blev det nok helt sikkert et BP, da men får så meget mere for pengene.

Det er ikke for at være efter dig at jeg skriver dette. Men måske bare for at minde dig om at VI HAR HØRT DIG
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du har ret Peter BeoPlay, om du kan lide det eller ej fået nye kunder til.
Der er ikke nok folk der vil give over 60000 kr for tv med den udvikling der er inde for elektronik. til at det vil kunne løbe rundt i sig selv det er jeg ret sikker på.

Og der måtte jo gøres noget nyt.  selvom det gør ondt at der stadig er underskud.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Pac-man - Med Mac mini og Sonos, må der være en tråd for dig.
          På min tråden er det tilladt at argumentere for sine meninger.    

Nicolaj.b

Se blot her: Bag det står danske B&O, eller snarere den danske virksomheds ”billig-brand”, B&O Play.

En eller to priser - JA men ”billig-brand” udtrykket underminere det verdens kendte Bang & Olufsen
brand som de har arbejdet hårdt på at opnå gennem mange mange år, og årsagen til at alverdens medier
skriver om et nyt produkt fra Bang & Olufsen på premiere dagen. Har det slet ingen betydning for dig ?

hsfrank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2012
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg må sige jeg er meget enige med dig haden, de burde lave et godt og flot tv, med mulighed for løbende at udskifte div.
komponenter, når de bliver forældet. Har selv et BV7 og er meget glad for det, så det vil jeg meget nødigt af med. Men det er
jo forældet, desværre.
Til top Vis hsfrank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hsfrank

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Nå Peter, så fik du læst lektien, hva'

BeoPlay er Bang & Olufsen eneste chance for at overleve - og for at der fortsat kan komme
Bang & Olufsen produkter.
Tiderne har ændret sig, og det vil produkterne i selve Bang & Olufsen-moderbrandet også.
Ingen kan overleve på at lave designikoner fra forrige årtusind.

Haden skriver om 'modulær opbygning' osv. Det er noget, jeg selv har været inde på tidligere.
Dette ville gøre det nemmere, at sammensætte ens eget BV - samt at opgradere,
når man føler behov for det. Strengt taget er det det koncept, som er blevet praktiseret med BSys3
og BV4-skærmene indtil nu.
Et BSys4 og valgfri skærm med indbyggede højtalere (center hhv stereo alt efter opsætningen)
kunne være vejen frem.

Men vær dog glad for at mange nye kunder køber et BeoPlay-produkt fra Bang & Olufsen.
Mange af dem vil nok få øjnene op for moderbrandet, når de rigtige og tidsvarende
Bang & Olufsen-produkter dukker op - men ikke en dag før.

Hilsen Millenissen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej  millemis og alle andre -

Det er rigtigt fint med div. holdninger, det rykker på denne tråd.
Men nok ikke på Bang & Olufsens eller BeoPlay's fremtid.

Der er kommet nogle gode ider til hvad de kunne gøre. Jeg har også en. Genbruge
BV 7 med en lidt smallere sort kandt. Undlad BD-afspiller, og indbyg B&O/Intel
nyeste engine, med mulighed for mondulet kan opdateres. Lad de eksisterende
stereo/center højttaler blive i højttaler sortiment. 

De fleste her er tilsyneladende enige om at BeoVision 7 har et flot
og tidløst design, så hvorfor ikke bare gøre BeoVision 7 teknisk up today.  

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ihh alsår hvor vi hygger i dag. 

For det første, denne diskussion fører ingen vegne. Da Tue ikke lytter efter os anyway.
Men når det så er sagt. Så vil jeg alligevel blande mig i denne diskussion.

Jeg er meget enig med Peter, B&O burde lave noget til os "gammeldags" kunder, os der kan lide designet fra de dyre serier, det rigtige Bang & Olufsen. Bevares der er da kommet BV11 men det tiltaler mig ikke det er basalt set en fornyelse af BV10. Produktet er da blevet mere lækkert end BV 10. Men det er ikke min stil.

Jeg savner en erstatning for BV7, glædede mig her til næste B&O produkt release, og tænkte nu kommer afløseren for BV7 - Snydt igen der kommer en eller anden "kedelig" højttaler ting.

B&O kan ikke leve af os "gamle gnavne mænd" med BV7. Vi køber jo ikke noget. Men faktum er der er ikke noget der tiltaler mig. Om det har smart TV indbygget eller ej er mig noget ligegyldig. Det kan klares med en ATV eller lign. (Ved at det er en ekstern boks forlænger man ligeledes levetiden på TV'et)

Jeg må bare erkende: det der er på markedet lige nu, ikke er noget jeg vil købe.

Jeg har ændret lidt holdning til BV1, jeg synes stadig ikke det er så fantastisk kønt. Men har her i forum set flere opstillinger hvor det ser OK ud.

Overordnet set har Play serien ikke min interesse, dels tiltaler designet mig ikke. Og der er ikke noget ordenligt link system. Jeg bruger eksempelvis det her med at sende ud på en projektor vende lydbilledet osv. Samt integrationen til min eksisterende Audio system. Det kan BV1 ikke.

Skal jeg bruge den slags penge som Bang & Olufsen brandet koster (Ikke B&O play) så skal det se mere end OK ud. Det skal være lavet i ordentlige materialer, det skal være ordentligt design. Det er for mig lige så meget et møbel jeg køber.

Så længe der ikke kommer et reelt alternativ til det jeg har, beholder jeg pungen i lommen. Og det kan de heller ikke leve af i Struer. Moder brandet står stadigvæk for den største del af omsætningen. Men klart de skal ha de unge ind i folden, ellers er der ingen fremtidige kunder. Så det er lidt af en balance gang.

Lige nu glæder jeg mig over min BV7, hver eneste dag og beholder pungen i lommen .

/Dr. G (Gnavpotten)

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

OK - så fik vi det afklaret:
Dr. G står for Dr. Gnavpotten

Hilsen Mulemusen

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

"The new TV... it will not replace the BV7. Sorry. It will slide in between the V1 and the BV11 wrt price."

Set her

Hilsen Millemissen

OleOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Vil meget nødigt undvære BeoPlay V1 eller Beolab 5 - det bedste fra begge verdener, spørger I mig.
Sublim lyd forældes aldrig, det gør derimod teknikken bag billede og brugerflade. Så jeg sætter stor pris på
samspillet, og, ja, hvor det bare spiller sammen. V1 er perfekt som mediaplayer og favner såvel sublim lydkvalitet
(FLAC), X-factor fra kabel eller ungernes favorit You Tube billede og lyd - et medie, som jo også bare bliver bedre og
bedre.

Thank you, Bang og Olufsen og B&O play!

Og, ja... til modul tanken ovenfor. Ja, til valgfrihed. Ja, til ydmyghed og accept af andre producenters produkter, som
PUC systemet er et perfekt eksempel på. Nu skal vi bare have videreudviklet BeoApp og integreret et MLGW system
i V1 version 2.
Til top Vis OleOdense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOdense

Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke skrevet herinde længe, men føler lige at jeg må give min mening til kende om B&O og deres "divergerende" produkter, som åbenbart splitter firmaet i to. Efterhånden som finanskrisen har sat sig fast i generne hos europæerne, er folks præferencer og hvad man anser for værende status symboler, forandret til det mere ydmyge. Ligesom med bilerne. Derfor er Beoplay nok en fornuftig og nødvendig satsning. Men samtidig er B&O nød til at justere de helt groteske priser på de dyreste fladskærme, og det tilbehør der kan tilvælges.

Dengang fladskærmene  kom på markedet, kunne en 42 tommer plasma skærm koste så meget som 40- 60 tusind kr. En tilsvarende fra B&O kostede vist omkring 140. Det var priserne på top modellerne dengang. B&Os priser ligger stadig på samme neveau som dengang, på fladskærme der anses som topmodeller, og hvor alle andre ligger langt under 50 k. Det kan da kun gå galt. Det mest grelle eksempel er Bv12, til en prislap på ca 138 og enda uden ordentlig centerhøjtaler. Priserne på tv fra Bang & Olufsens hovedbrand, skal ned, for de har længe været skruet alt for højt op.

Jeg tilføjer lige, at jeg stadig har mit Bv7-55 som jeg stadig er meget glad for

Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4

Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Flere dårlige nyheder, håber ikke min lokale forhandler er røget.

www.business.dk/detailhandel/kriseramte-bo-fyrer-forhandlere

OleOdense - er meget enig med dig. V1 er virkelig et fremragende fjernsyn.

Man kan sige meget om B&Os AV-segment kontra Beoplay-serien. Men enten så er det faldende salg af AV begrundes med at kunderne ikke længere har råd, eller ikke længere vil betale prisen, eller også vælger de at købe andre firmaers produkter.

For mit eget vedkommende kan jeg kun sige at hvis ikke jeg var blevet suget ind i B&O-butikken af V1'eren, så havde jeg aldrig opdaget alle deres andre fantastiske AV-produkter og købt et sæt beolab 3, og i fremtiden forhåbentlig flere, hvis de ikke lukker inden
Jeg tror B&O så at sige fodrer sig selv med unge kunder via Beoplay-serien.

Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

pac-man & Nicolaj.b

Se blot her: Bag det står danske B&O, eller snarere den danske virksomheds ”billig-brand”, B&O Play.

En eller to priser - JA men ”billig-brand” udtrykket underminere det verdens kendte Bang & Olufsen
brand som de har arbejdet hårdt på at opnå gennem mange mange år, og årsagen til at alverdens medier
skriver om et nyt produkt fra Bang & Olufsen på premiere dagen. Har det slet ingen betydning for jer ?

Jo tror da det betyder ligeså meget for mig som dig hver gang B&O kommer med noget nyt og der bliver gjordt noget stort ud af det og man føler sig stolt af og være dansker.

Men jeg kan ikke forstå at du ikke synes at beoplay er en god vækst motor.
Og en smart måde og få kunder til på,  som du høre på tråden som så køber et sæt B&O højtalere bagefter.
Er sikker på at det er vejen frem for og rede B&O,  men det er klart at det tager tid, også med og få de nye forhandler øst på vil give vækst.

Er der blevet lavet en liste over de forhandler der skal lukke i dk?

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

B&O Play har ALDRIG af Bang & Olufsen været lanceret eller omtalt som deres 'billig-brand'.
I sandhed er det heller ikke billige produkter, det her drejer sig om.

Produkterne er lanceret under deres eget brand i et forsøg på at nå andre kundegrupper end de,
som normalt ville komme ind i en Bang & Olufsen-butik.
Og for at kunne levere kvalitetsvarer til folk, som har en anden tilgang til produkterne, end de
'klassiske kunder' - kunder, der lægger mere vægt på fleksibilitet, funktionalitet og godt design end
på at have 'design-ikoner' stående i hjemmet.
Som man nok kan læse af de seneste indlæg, er det ikke nogen helt forkert satsning.

Begrebet 'billig-brand' er opfundet af journalister. Vi, som holder af B&O, burde være de første
til at undlade brugen af dette nedværdigende og forkerte begreb.

Hilsen Millemissen

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej missen

B&O play er en billig udgave. Og er ment som sådan. Det er lavet for at få andre mere pris følsomme kunde segmenter ind i butikken.

Det er ligeledes logik, B&O kan ikke ofre de store summer på kabinet, matrialevalg osv. Da det i høj grad påvirker prisen i den forkerte retning. Set fra min stol er Beoplay = billig udgave af B&O.

Designet for begge brands kan diskuteres, som tilhørende gruppen af "gnavne gamle mænd" der fortrækker det mere stilrene design. Er ikke så meget til det der vasketøjs stativ design - Eller skal vi kalde det det ungdommelige design.

Faktum er, det er deres billig brand. Og det bliver associeret til Bang & Olufsen brandet. Jeg skal egentlig ikke længere sige jeg har B&O der hjemme for det har jeg ikke. Jeg har Bang & Olufsen der hjemme. Der kommer udvandingen af brandet.

Som skrevet tidligere anderkender jeg at produkter i Play serien har deres berettigelse, bare ikke på bekostning af den "ægte" vare.

Mht. Pris så koster forarbejdet glas, aluminium og stål bare kassen - det vil aldrig kunne komme ned i de priser der ind i mellem efterlyses. Jeg vil gætte på BV7 kabinettet rask væk koster 10.000 - 15.000 at producere. I stedet for konkurrenternes plastic. Alene der taber de terren i forhold til dem der siger jeg kan købe Samsungs topmodel for 25.000.

/Dr. Gnavpot
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2013 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Gnavpot,

jeg kan hermed ikke blot konstatere, at vi to ikke er enige...
....men også, at du ikke har forstået Bang & Olufsen nuværende strategi.

Din forestilling om og dine ønsker til, hvordan Bang & Olufsen skal agere, ligger
desværre langt fra realiteterne.

Hilsen Muntermissen

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum