Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 01:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
caspar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Så der blevet købt Beolab 1 Nogen der har et godt råd til hvilket b&o anlæg jeg skal sætte dem på? har kigget lidt på beosound 4, da den har dab og er mp3 compatibel. Er der evt. andre der har begge dele?

Er der evt nogle B&O anlæg man kan indstille bass, trim, og loudness bedre på end andre. Har bl.a. aktiv sub af andet mærke, er der så menu i et B&O anlæg til at kunne justere den seperat med et LFE signal.  

Mvh Caspar

Til top Vis caspar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caspar

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej caspar

Tillykke med købt af Beolab1. De er rigtigt flotte, men har stadig behov for sub hjælp.

Mig bekendt findes der kun PowerLink SUB udgang på BeoSystem 2/3 og BV 7 TV.
Man har ingen XO regulering for LFE kanal separat. B&O har på en eller anden måde
integrer det i BeoLab 2, som giver mulighed for tilslutning af to BeoLab front højttaler,
og samtidige styres frekvenserne af BeoLab 2's elektronik.

Hvis man i højttaler opsætnings menuen skriver BeoLab 5, slukkes PowerLink SUB
udgangen automatisk. Det skal man lige huske.

Jeg har valgt at bruge min PowerLink SUB udgang til styring af mine on/off relæ bokse,
og har tilsluttet min non B&O subwoofer på en PowerLink front udgang.

På subwooferen styre jeg så frekvens gangen til den bas jeg ønsker, og jeg syntes det
giver det bedste resultat. Jeg lader min sub tage over fra 50 Hz, og nedefter.    

Så mit svar vil være at du kan bruge en PowerLink udgang på samme måde, på et B&O
anlæg, hvis bare du har styrings muligheder på din sub. Brug evt. en 8 pol DIN Y adapter.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Lige lidt of topic i denne tråd

Hvordan laver du (og andre) de der links som du har i din signatur.

Altså ikke en www men som du har det Mit set-up ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Pierre

En indviklet historie, jeg skriver: http://tinyurl.com/jbmhe

Opdateret.

Pierre

Så er der nye planer om at lave B&O stuen om til Non B&O stue. Det kan man da ikke linke til.  

Billeder af min hjemmebiograf.

http://tinyurl.com : Bruger jeg til at forkorte link adr.

Øv dig på denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&P N=1&TPN=11

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Der står da ikke noget om hvordan du laver dine links??????

mite
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2009
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til pixelfejl på BeoVision 7, så har jeg fundet dette inde på B&OŽs community:

http://www.bang-olufsen.com/Community/forums/thread-view.asp ?tid=6209

Vedkommende har fået skiftet sit panel.
Så må man bare se om det gælder for alle B&O kunder.

Til top Vis mite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mite

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Der står da ikke noget om hvordan du laver dine links??????

Sådan her laver du et aktivt link med tekst, du skal huske at der ikke skal et mellemrum melllem [ og u

[ url=http://www.bang-olufsen.dk]Bang og Olufsen[/url] og kommer til at se sådan ud -> Bang og Olufsen
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Dette er et forsøg på at få uddybet caspars spørgsmål.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere debat om LFE kanal spørgsmålet. Som beskrevet har jeg lyttet mig frem til den opsætning /bas lyd jeg syntes er bedst på mit setup, men har egentligt aldrig spekuleret over de tekniske prinsipper.

B&O vælger altid løsninger hvor vi ikke behøver at sætte os ind i dit og dat, når bare vi holder os til B&O's produkter. Jeg mener heller ikke der på B&O's produkter gives mulighed for at vi kan justere noget som helst, måske tager jeg fejl ?

Det viser sig dog at rigtigt mange på dette forum ikke benytter BeoLab2, men alle mulige andre subwoofere, som igen har mange forskellige justerings muligheder.

Jeg tror vi kan opnå enighed i, at flertallet af Bang & Olufsens BeoLab aktive BeoLab højttaler stopper ved en frekvens på 50 Hz, og vi alle dermed, kan opnå beder bas lyd ved at tilslutte en subwoofer.

RogueAgent har skrevet et rigtigt godt indlæg, som giver en god forståelse af prinsipperne.

RogueAgent skriver:

Hvis en A/V lydsystem har 5.1 lyd, hvadenten det er DTS eller Dolby Digital, så ligger der et separat basspor (det er .1 i format betegnelsen - 5.1 betyder 5 diskrete kanaler samt en dedikeret subwoofer kanal)

Men hvad der ellers kommer ud af subwooferen afhænger af hvordan du sætter din forstærker op. I setup menuen kan man normalt vælge mellem "small" eller "large" højttalere - og dette har netop at gøre med, om du vil have dine øvrige højttalere til selv at klare den bas der hører til hver kanal, eller om du vil have subwooferen til at klare det.

Sætter du alle højttalere til "large", vil de i princippet få lyd fra 20-20.000 hz, selvfølgelig afhængig af hvordan den film eller musik du lytter til er mixet. Herudover vil subwooferen modtage et dedikeret LFE signal.

Sætter du højttalerne til "small" vil subwooferen udover LFE signalet også modtage den bas som de øvrige højttalere ellers skulle have spillet. På nogen forstærkere kan man selv vælge hvad delefrekvensen skal være - den bør ikke være højere end 70-80 hz, medmindre du har subwooferen stående i midten mellem dine fronthøjttalere, men det er de færreste der har det.

Nogen forstærkere har så iøvrigt også en slags "double" funktion - hvor man kan lade alle højttalere spille fuldt spektrum (large), men hvor subwooferen stadig modtager bassignalet fra de samme kanaler og dermed "støtter" højttalerne under den valgte delefrekvens. Denne indstilling bør dog efter min mening undgåes, det bør efter min bedste overbevisning være "enten/eller".

Nu vil jeg meget gerne høre hvad erfaringer i har med brug af non B&O subwoofer på et B&O AV setup. Lyd og tilslutning.  

Og hvis en kan give en god forklaring på den måde BeoLab2 håndtere LFE signalerne i forholdet til F.eks to tilsluttede BeoLab 8000. 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener helt klart at BS3 mangler en funktion så man kan stille LEF sporet.

Jeg kørte tidligere med BS3 samt BL5 & BL3 i en 7 punkt surround opsætning. BeoLab 5 fik ALT for meget bass ved film og det irreteret mig lige fra starten. Så funktionen mangler ikke kun ved brug af Non B&O, men også ved deres egne produkter.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Læs "B&O BeoVision 7 – Design dit eget TV!"

Af: Bang & Olufsen a/s, redigeret af HIFI4ALL.DK  [01.03.2009]

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2061&zoneid=1

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Så er der igen delvis ubekræftet info om forventede nye produkter fra Bang & Olufsen.

Alle priser er Tyske detailpriser inkl. moms, hvilket er 19% i øjeblik. Nogle af oplysningerne er allerede kendt. 

Opdateringer på eksisterende produkter:

BeoVision 8-32: Nye, lavere pris på € 2.900, - Inkl. Beo4. Fra 04/2009

BeoVision 7-40: 100Hz, Full HD LCD, AST ( = Adaptive Sound Technology: Automatisk indstilling af højtalere i et Surround SetUp ved hjælp af en mikrofon.), Blu-ray. Fra 04/2009

BeoVision 7-32: Panel opdatering allerede indarbejdet, 2 x HDMI. Fra 04/09

Nye produkter:

BeoVision 10-40: Super Flat screen LCD med en meget stram vægmontering (beslag panel plus 6 cm ), Første klasse højttalere og DVB HD, DDSS ind bygget. Pris starter fra € 5.000 -Fra udgangen af 2009.

BeoVision 8-40: Med 100 Hz Fuld HD, DVB-HD (T) og atter forbedret lyd. UVP € 4.000,- inkl. Beo 4 - Levering fra omkring slutningen af april.

BeoVision 7-55: Ny LCD, Top Range LED Display. € 13.000. Fra slutningen af 2009.

BeoVision 6-26: BeoVision i stedet for BeoCenter, uden FM-tuner, 2 x HDMI, pris på € 2.900. Fra 04/2009

BeoVision 4-103: version med væg montering € 70.000, -, med motor stander € 85.000, -- (disse priser siges at være uden moms). Fra 04/09

BeoTime: Mobile timerprogrammeret vækning fra master enhed muligt, sleep timer, grundlæggende fjernbetjening for venstre / højre drift smukke design, bevægelsesføler. € 350, - Fra sommeren 2009

Beocom5: Ny 2-line DECT telefon med ekstern højttaler. Fra sommeren 2009.

Nyt audio-konceptet: Udvidelse til BeoSound 5, især lavet for link værelser, integration af MP3-afspiller. Fra slutningen af 2009

Nye subwoofer: Ekstravagant design, væg- monteres, vibrationers-fri. Pris ligger betydeligt under BeoLab 2. Fra slutningen af 2009

Nyt: iPod docking station konstrueret til Bang & Olufsen. Kommer i den nærmeste fremtid.

Mvh. Ignace

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

AST - kan det være en funksjon for å definere lydsone(r)?
Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Beo4all

AST = Adaptive Sound Technology: Automatisk indstilling af højtalere i et Surround SetUp ved hjælp af en mikrofon.

Beo4all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Har hørt rykter om AST, men viste ikke at det skulle komme på BV7-40 nå.

Det jeg har forstått, er at man skal kunne definere lytte soner/områder i stede for, som i dag, å bare måle avstand til høytalerne...

Til top Vis Beo4all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beo4all

caspar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2009
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan,

Tak for dine hurtige svar. Så kan godt se, at jeg ikke lige skal ud at have beosystem 2/3 lige nu:-) Men kan godt se, at man får mange flere muligheder med tilslutningerne når man også har deres fjernsyn, som er omdrejningspunktet. Så syntes måske et par ekstra tilslutnings muligheder i deres anlæg kunne ha været rart:-) som f.eks sub med LFE i mit tilfælde.

Har også kigget på løsningen med Y stikket til sub, som du har vist tidligere. Så det bliver spændende, når jeg få mit beosound 4 sidst på ugen. Jeg har også bestilt DIN 4 x phono audio kabel til AUX, så jeg kan få koblet det hele på. Og tak for de fine illustrationer du har lavet/vist.

Syntes jeg fandt et indlæg herinde engang om, hvordan man så kan bruge sin beo 4 til non b&o TV (samsung) og Zaptor. Kan det passe eller er der nogen der har en løsning? har en sunwave nu fra hifi klubben som sagtens kan lærer fra beo 4Žeren, men...........:-) heller B&OŽen til det hele. Der må være nogen der laver IR øjer ligesom på Beovision 4 lcdŽen.

Så iøvrigt hos min B&O forhandler den fedeste brug af en Ipod touch. Hvor du på touchen kan vælge din musik, film, billeder indenfra computeren. Så du bruger den som fjernbetjening. Super cool. link: http://www.youtube.com/watch?v=25bFYIYOfLc&feature=relat ed 

Mvh Caspar

Til top Vis caspar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af caspar

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Er der nogle set billeder af det nye BeoVision 10-40
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej Caspar

Du skriver: Syntes jeg fandt et indlæg herinde engang om, hvordan man så kan
bruge sin beo 4 til non b&o TV (samsung) og Zaptor. Kan det passe eller er
der nogen der har en løsning?

Caspar, jeg har mange tegninger over tilslutning af B&O anlæg / TV til non B&O
produkter, samt LinTronic's oversætnings boks for B&O fjernbetjenings signaler
til andre produkter.
http://www.lintronic.dk/

Hvis man vil kunne fjernbetjene sine ikke B&O A/V apparater med Beo4, er det hver at
tænke over hvor ofte du skifter dine A/V apparater, før du beslutter om du skal vælge
en integreret løsning i det enkelte apparat, eller en løsning du kan opdatere hver gang du
skifter et eller flere af dine A/V apparater.

Find alt om produkterne her:

http://www.lintronic.dk/LinTronicTableTopSeries-Danish.pdf 

http://www.lintronic.dk/Intro-Products.pdf

http://www.lintronic.dk/

Eller ring og spørg på Tlf. 28767699, det er jo et Dansk produkt.

Hvis det ikke er ovenstående, må du trykker på de tre
link, finder du det du søger, men du må arbejde lidt.

DIN kabler. 

Tryk på billedet.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Caspar, prøv at kigge her:

http://shop.oneremote.dk/catalog/

Der udover kan du få lagt styring af eks. Zaptor ind i dit B&O tv, det bruger jeg selv.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

BeoLounge det nye B&O forum. 

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/Flash/BeoLoungeClearFr ontpage/

http://www.beolounge.com/

http://link.globasemail.com/webversion.php?5d925aed-5114bf63 -520ca84d

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et par spørgsmål:

1. Jeg skal lige hører I andre som også har Light Control 2, kan I stadig nær betjene jeres enheder. Jeg Har 3 stk som er i brug og ingen af dem kan jeg nær betjene mere 
  2. Jeg har lige fået den nye Beo4, men det ser ud til at man ikke kan vælge Lamp i ADD listen mere, er der andre som mangler denne funktion. Eller måske et tip til hvordan man betjener et enkelt lyssted !
Det er denne model Beo4 jeg har.

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes