Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Mener du at ovenstående er konstruktivt ?.

Det var da for så vidt konstruktivt, fordi det ville løse dit problem!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Millemissen skrev:
Bang & Olufsen club' står foran sin lukning!

NÅ du kunne altså ikke komme med noget konstruktivt, og interessant.

Så er det da godt DR. G og andre kan informere nye B&O interesserede bruger, om de sorte
skyer der har hængt længe over Bang & Olufsen, og stadig ikke er drevet væk. Se side 425. 

Lukker B&O, så lukker denne tråden også, når vi har drukket grav øl.  

Har du fulgt denne tråd Lukker Hifi4all?.
ved du også at besøgstal på Hifi4all har en betydning for forummets overlevelse. Med de pæne aktiverings tal
på Bang & Olufsen club, er vi også med til at holde gang i Hifi4all's eksistens. Derfor har de tal en betydning.

Går du tilbage 9-12 til 10-12: der gav 2229 aktiveringer, vil du se det døgn mest var pjat. Så hvor konstruktivt
det har nødig at være, er jo så spørgsmålet.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2013 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her der har forstand på IHC Version 2 og MLGW ?

For at være lidt konstruktiv. Jeg kunne godt bruge en "light"/"sample"  konfiguration både af IHC og MLGW. Så jeg kunne begynde og teste på mit setup uden at skulle igang med at opfinde den dybe tallerken.

Meget gerne med noget IHC wireless blandet ind i det

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

nogen som vad om man kan synkronicere signelet igennem master link kabel, høre jeg radio på de 2 stk BV10 samtigtig og over højtaler igennem Beosystem4 i stuen, det er sådan slet ikke synkron kommer fra samme BS5 dem i stuen er lige knap 1 sec foran de 2 tv, det giver sådan lige en kedelig ekko i huset
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

@wr450

Du kan få den der delay boks til den nette sum af 2.000 kr som jeg husker det, den må kunne bruges her   ? Men jeg er langt fra helt sikker. Den står under masterlink produkter så er det delay på masterlink burde det virke.

8052438 Delay box 1.918,-

8040002 Power supply for Delay box 384,-

"Combining Network Link with Master Link:
In addition to having multiple Network Link TVs we are also upgrading the BeoLink Converter NL/ML,
which now in combination with a new delay box will provide sound synchronisation to the Master Link side as well."

Hapset fra side 300

/Dr. G

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Ja ligeprecis  det er delay box du skal have wr450

Helt uundværlig

MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 December 2013 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:

Er der nogen her der har forstand på IHC Version 2 og MLGW ?

For at være lidt konstruktiv. Jeg kunne godt bruge en "light"/"sample"  konfiguration både af IHC og MLGW. Så jeg kunne
begynde og teste på mit setup uden at skulle igang med at opfinde den dybe tallerken.

Meget gerne med noget IHC wireless blandet ind i det

/Dr. G

Hej D, jeg er selv igang med integrationen, fik købt BV11, BL/ML converter samt MLGW ind for 14 dage siden så det er lidt
sparsomt med tid her i julen. Hvad jeg har fundet ud af ind til videre er at udgangspunktet er at din Visual fil ".vis" til konfig
at IHC er hentes ind i MLGW. Jeg har ind til videre bare prøvet et par knapper der allerede var konfigureret til at lave All
standby samt BM5 tænd. Du skal indlæse din.vis fil i MLGW og så sætter MLGW de ressourcer til rådighed som er i denne.
Det vigtige er at din IHC controller opgrades til nyeste firmware og du går ind i admin programmet - ikke visual - og sætter
tillad adgang for trediepart da MLGW opfattes som en sådan.

Hen over julen er jeg nok klogere   

God fornøjelse og lad os udveksle konstruktive erfaringer mellem alle disse for forummet ligegyldige og trættende "langen
ud efter" B&o på rette vej kommentarer på tråden (kunne ikke lade vær)

Hilsen MicTheCat
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

@MicTheCat

Super. tak for info Jeg kigger videre på det, vi må jo hjælpes ad

Helt sikkert, vidensdeling er vigtigt her. Jeg er jo stille og roligt i gang med at lave en Wireless installation. Hvor jeg kan styre alt gennem MLGW og min iPad med B&O link App.

/Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2013 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
....vil du se det døgn mest var pjat. Så hvor konstruktivt det har nødig at være, er jo så spørgsmålet.

Måske kiggede de bare ind i håb om at der skylle dukke noget 'konstruktivt' op

Ja, der skal være plads til 'plat', men der er grænser - jeg ser i hvert fald grænserne for galskaben nået
i en del af de sidste indlæg.

Så velkommen til at lære noget mere om MLGW'en og IHC....
....og andre sjove ting.

Hilsen Millemissen

MicTheCat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 December 2013 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

@Millemis

Du har fuldstændig ret for mit vedkommende. På det seneste har jeg overvejet at deaktivere at jeg får oplysning om nyt indlæg fordi der på det
seneste har været for meget 'pjat'. Der kommer dog fra tid til anden nogle nyheder og godbidder som jeg ikke vil undvære og jeg vil sige at Peter
virkelig bør hædres for at have skabt disse fora omkring B&O. Men som der sommetider også sker i den virkelige verden kører skaberen ud på et
sidespor (pænt hjulpet af andre) og på det seneste er der pænt sagt som du udtrykker det skrevet for meget plat. Måske for at nå op på 500 sider i år

Med håbet om god jul også til hifi4all B&O klubben

MicTheCat
Til top Vis MicTheCat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicTheCat

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

@ Millemis

Jeg kan kun give dig ret.... Jeg har kigget ind i håb om noget spændende indhold istedet for det (facebook fnider) der har været de sidste par sider....
Så jeg blev glad da spørgsmålet kom på MLGW - også et emne jeg gerne vil vide mere om, end katte med briller og folk-med-alt-for-meget-tid gif
animationer.... Forstå mig ret, jeg er rigtig glad for det her B&O forum og tak til PP for at være så engageret og jeg syntes jeg har lært meget ved at
læse herinde, og folk er altid venlige til at komme med et svar!!!!!
Til top Vis Vejrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vejrup

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej MicTheCat og Vejrup. Rart at læse i trods alt er glade for at komme her på tråden.

Som alle gode eventyr starter, var der en gang en mand der virkeligt syntes at næsten alle nye produkter
Bang & Olufsen lancerer havde han lyst til at eje. Det var lækkert at se på, røre ved og lægge ører til.
Han kiggede i Bang & Olufsens butikker langt efter BeoSound 9000 da den blev lanceret, den var altså
bare lægger. Men prisen var desværre for høj for hans penge pung, så han måtte nøjes med at drømme.

Idag vil han så kunne købe en BeoSound 9000 uden at få økonomiske problemer, men tiden er løbet fra
den, CD'er skal vendes. Så streaming fra hans Nas-serven er langt nemmere, så CD'erne blev rippe i flac
i en absolut tilfredsstillende lydkvalitet.

Idag har han ikke mistet gnisten og nysgerrigheden, men han kan bare ikke få øje på noget fra B&O, nu
og her han kunne tænke sig, med andre ord - Han har indtilvidere gjort sig tilfreds, og nyder det han har.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:

@wr450
Du kan få den der delay boks til den nette sum af 2.000 kr som jeg husker det, den må kunne bruges her   ? Men jeg er langt fra helt sikker.
Den står under masterlink produkter så er det delay på masterlink burde det virke.
8052438 Delay box 1.918,-
8040002 Power supply for Delay box 384,-
"Combining Network Link with Master Link: In addition to having multiple Network Link TVs we are also upgrading the BeoLink Converter NL/ML, which
now in combination with a new delay box will provide sound synchronisation to the Master Link side as well."

Hapset fra side 300

/Dr. G

Som jeg ser det er det nu den samme 'delay-boks', der bruges både i et rent ML-setup og i et NL/ML-setup.

"To prevent an echo between sound from a BeoVision 8/10 in a main room and loudspeakers in link rooms,
it is possible to add a Master Link Delay Box (previously 8052427 ML Delay Box).
Order 8052438 NL/ML Delay Box and replace SW with Build H8 004n by use of ServiceTool MK II.
"

Hapset fra:
'TIP - Master Link Delay Box
Information valid for: BeoVision 8 - 40, BeoVision 10 - 40, BeoVision 10 - 46 Last modified: 24-06-2013 13:16:13'

Hilsen Millemissen

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2013 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 December 2013 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Kære Vejrup

Dine spørgsmål, finder du svar på + billeder, fra side 31 til 39 på - Peter Pan’s digitale hjemmebio.
Du kan også trykke på "Mit set-up" her under. Stil også venligst evt. spørgsmål vedrørende mit setup der.
Der er ingen grund til at trætte de øvrige på denne tråd med det.

Er der andre oplysende B&O tråde du søger, finder du link til dem alle på side 1 på denne tråd.

Der er nok at se til.  Så find venligst den tråd der passer til jeres spørgsmål fremover. Ikke mer pjat her på tråd.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 December 2013 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Kære B&O venner!

To personer på Bang & Olufsen club har nu klart meddelt at de forventer at finde seriøse indlæg
når de frekventere denne tråden. Og så Millemissen (hvis han kan finde ud af at holde sig i skindet) .

Jeg vil starte med, efter at have henvist til flere forskellige tråd muligheder, at ofentligøre et personligt
brev sendt til mig fra en B&O representant, dengang vores B&O tråde virkeligt var truet.
Brevet markere tydeligt  hvad for tråde der fokuseres på.

"Post den 2. maj 2011 06:21 
____________________________________________________________ _______

Personlig besked : Justitsmord
Sendt af : beobrian. Branchemedlem B&O. 

Hej Peter Pan,

Jeg har netop observeret det justitsmord du har været udsat for på www.hifi4all.dk

Jeg er rystet i min grundvold, dine tre tråde, om B&O klub, om B&O men ikke bindes 100%,
og den om Peter Pans digitale hjemmebio er alle tre, fundamentet for hifi4all. Ligegyldigt hvad
nogen som helst siger.

Disse tråde har mere end 100.000 visninger, og bruges og der debatteres ihvertfald ugentligt på
dem alle. De genererer mange brugere på en måned til hifi4all.

Har du kopier af disse tråde? Jeg var så dum i sidste uge at jeg ikke gjorde det, fordi som jeg
læste det, ville han kun slette de døde tråde. Nu har han slettet sjælen i sitet, det er jo vanvittigt.

Har du fået en forklaring fra Hr. Gige? ....... Lad mig høre fra dig.

Hilsen en rystet beobrian.
____________________________________________________________ ____________

Årsagen til denne besked var at Mikkel Gige havde lukker sit sitet hifi4all.dk nogle dage fordi
forummet skulle opdateres/ fornyes. Personligt havde jeg ikke læst hvad for et kretere Mikkel
Gige havde sat op, for hvor gammel en tråd måtte være for at blive kopieres over i det nye
forum, og hvilke der ikke skulle med.

Men Mikkel Gige's opdateringen gik i vasken, så beobrians frygt forblev heldigvis ubegrundet.
____________________________________________________________ _____________

Vi tager så de seneste eksempler. MicTheCat og Vejrup + Dr. G har en interesse i MLGW og IHC
opsætning. Bemærk at IHC IKKE er et Bang & Olufesn produkt. Det betyder at fremtidige indlæg
om dette, skal ligge på tråden "Er du til B&O, men ikke 100%? ". Dette allene for at gøre det
nemmere for interesserede  i netop dette emne, at finde et seriøs og brugbare resultat når der søges.
Det gør det ret enkelt hvis dette bliver respekteret. En del af spørgsmålet er B&O og en del er ikke
et B&O produkt = det skal kunne findes på tråden "Er du til B&O, men ikke 100%? ".

Hvis i fremover forventer seriøsitet i de indlæg i finder med jeres søgninger må det være sådan, vi er
nødt til at gøre.

Bang & Olufsen club bliver så et sted hvor B&O venner kan arrangere kaffeslabberas hos hinanden.

Oprigtigt talt er det, det i ALLE ønsker ?????. Hvis JA vil jeg som trådstarter, fremover bruge 
tid på at dette bliver overholdt.

Et eksempel på et svar fremover:

Dit indlæg passer desværre ikke ind i denne tråd. Find venligst den tråd der passer bedst til
dit spørgsmål HER. - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1 -
Kan du ikke finde en tråd der passer til dit spørgsmål, må du starte din egen tråd.

Med venlig hilsen Peter Pan.

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2013 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 December 2013 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Tak for et klart svar Vejrup.

Næste -

Vejrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2013 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 December 2013 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

@ Vejrup

Lidt kritik af dit valg af gulv væg plader må du tage med.

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes