| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Men jeg har ikke de søge muligheder den afspiller (Program) du henviste til er i besidelse af.
Men jeg er jo heller ikke ramt af de begrænsede søgemuligheder BS5 har i mit daglige brug.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - og det er jo heller ikke nødvendigt, hvis man bare skal høre Rasmus Tvebak og co.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er kommet nogle gode oplysninger om BS5, siden sidst. Tak for det.
Da jeg har en passion for musik af klassisk russiske komponister, jeg elsker f.eks den overvejende konservativ holdning, der præger Sergej Rakhmaninovs produktioner af klaverværker. En musik sjanger der giver en stærk afslappende virkning. Så min fornemmelse efter at have læst hvad i skriver, er vist BS5 nok ikke lige er sagen. Jeg orker ikke at skulle rejse mig, og dreje på "tandhjulet" nu jeg har vendt mig til min iPad, som med 8player apps finder hvad jeg søger på NAS serveren. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man en Beo6, kan man blive i sofaen  Ikke den optimale løsning, men det virker.. Pg http://www.youtube.com/watch?v=j3x3Auk74IM
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig !
En BS5 uden minimum en BEO6 er ikke særlig godt! Jeg klarede mig pænt længe med en BEO6 og synes det fungerer rimelig godt.
Det bruges da også i en snæver vending her
/Dr.G
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
!!! Jeg er ingen fan af MOTS-funktionen - ønsker ikke nogen jukeboks, men er mere til 'aktiv lytning'
lige til info hvis man går ind i en tilfældig sang i playlist i spotyfi på BS5 hvis MOTS er slået til, forsætter den med musik fra spotyfi i samme slags (ikke fra playlist), hvis den er slået fra spiller den kun det ene nummer og stopper, playlister kan kun spilles fra den første på listen og frem hvis den skal spille hele listen selv,
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke enig!
Bortset fra de begrænsninger jeg har listet ovenfor, fungerer BS5/BM5 supergodt. Layoutet er flot, og man snyder sig selv, hvis
man ikke - også- betjener det manuelt. Det er et anlæg, som i den grad indbyder til "hands-on".
Hvis indvendingen mod BS5/MB5 begrænser sig til, at man ikke gider flytte sig fra sofifaen, er jeg stået af!
__________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@fisp
Det er ikke nogen speciel nydelse at skulle bladre igennem mere end 1500 albums med dreje hjulet.
Så det kommer helt an på hvor meget man har liggende på sin BS5. Så for mit vedkommende, alt hvad der har med betjening af det der ligger på den som filer, betjener jeg fra min iPad eller min BEO6.
Netradio der letter jeg røven men det er heller ikke ordenligt integreret i iPad appen og det er Spotify heller ikke. Så der må man op af sofaen og ha noget motion. 
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
fisp skrev:
Ikke enig!
Bortset fra de begrænsninger jeg har listet ovenfor, fungerer BS5/BM5 supergodt. Layoutet er flot, og man snyder sig selv, hvis
man ikke - også- betjener det manuelt. Det er et anlæg, som i den grad indbyder til "hands-on".
Hvis indvendingen mod BS5/MB5 begrænser sig til, at man ikke gider flytte sig fra sofifaen, er jeg stået af!
|
|
|
Fint nok, hvis man opholder sig i den stue, hvor BS5 hænger/står...
....men hva' nu, hvis man ofte lytter til musik i et andet rum (mens konen ser tv i stuen) - eller måske har flere linkrum.
Så var det lige, at jeg kunne tænke mig at tage den med rundt.....
Og du nævner da også selv de få søgemuligheder - det kan gøres bedre!
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
1500 albums har jeg så ikke, men det er efterhånden en del.
Og det er præcis derfor, jeg gerne vil have muligheden for at søge på f.eks. genre
__________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
wr450 skrev:
lige til info hvis man går ind i en tilfældig sang i playlist i spotyfi på BS5 hvis MOTS er slået til,
forsætter den med musik fra spotyfi i samme slags (ikke fra playlist), |
|
|
Det kaldes for 'Spotify Radio'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@fisp "Hvis indvendingen mod BS5/MB5 begrænser sig til, at man ikke gider flytte sig fra sofifaen, er jeg stået af!
"  Det vil jeg også nok sige, så leder man måske efter begrænsninger. Som alle andre elektronik produkter er BS5 et produkt men skal arbejde/samarbejde med, og det er med tiden blevet en fornøjelse.
Struer kunne måske sælge en "pakke" - BS5/Beo6 combo. @Dr.G, du kan da nemt lave fortrukne NetRadio kanaler på en Beo6. No need to move your ass. Pg
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Fint nok, hvis man opholder sig i den stue, hvor BS5 hænger/står...
....men hva' nu, hvis man ofte lytter til musik i et andet rum (mens konen ser tv i stuen) - eller måske har flere linkrum.
Hilsen Millemissen |
|
|
Ja, det kan jeg godt se. Her i huset/stuen, er BS5/BM5 omdrejningspunktet og både lyden og synet er en daglig glæde! __________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gysse
Da jeg købte min BS5 røg der en BEO6 med i handlen, netop pga. den bøvlede betjening med en BEO4 og de begrænsninger der er i den løsning. Så jeg fik BEO6 medd til en fabelagtig pris.
Så min handel var en combo pakke. Når alt det er sagt så er det her en BEO4 der bruges dagligt og den der bor på sofa bordet.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
fisp Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Struer kunne måske sælge en "pakke" - BS5/Beo6 combo.@Dr.G, du kan da nemt lave fortrukne NetRadio kanaler på en Beo6.
No need to move your ass.Pg
|
|
|
Af én eller anden grund har min forhandler været tilbageholdende med at anbefale/udlåne en Beo6, og jeg har hidtil ikke været
interesseret p.g.a den manglende N.Radio understøttelse. Hvis jeg kan få det på Beo6, skal jeg da lige have en snak med ham
igen. __________________ Anlæg:
Beosound 5
Beolab 9
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Dr.G ja ja, det er nok de færreste der vil undvære Beo4 til daglig betjening, og jeg så da også hellere en Iphone styring af BS5. Men det er jo en anden sag. Har du forøvrigt kun beholdt din BS9000 af æstetiske årsager ? -ved godt at den er flot, men det er måske også fordi NetRadio stadig ikke er på højde med FM, eller hur ? Personligt er jeg meget glad for Radio delen af BS5.
PG
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PG
"@Dr.G, du kan da nemt lave fortrukne NetRadio kanaler på en Beo6. No need to move your ass."
Det tager vi lige en af dagene Jeg skal jo gerne gøre noget for at holde min overvægt ved lige.
Det er ved at være et stykke tid siden jeg har rodet med BEO6. Sådan ca. ikke siden jeg fik en ny bedste ven (iPad) - Men den må jo bestem også kunne. Rettelse den kan også alt det "frække".
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ipad'en (eller anden tablet) var ikke opfundet den gang, BM/BS5-konceptet blev udviklet/lanceret.
I dag ville man nok gøre det anderledes.
Der er ikke tale om at lede efter begrænsninger - disse begrænsninger er der pga konceptet.
Og det betyder intet for de, som kan lide dette koncept.
BM/BS5-kombinationen har mange fordele frem for en simpel DLNA-løsning (som Peter Pan med 8Player'en
favoriserer).
Den er betydelig hurtigere til at vise det, man søger (stadigvæk ud fra de få/rudimentære indbyggede søgefunktioner).
Coverne vises flot og går i fuld skærm automatisk.
Desuden har den (BM5) en udemærket DAC - hvilket man ikke just kan sige om en AirPortExpress eller en ATV-boks.
Og frem for alt den kan ir-styres dvs den tænder/slukker, lader vælge radio-stationer direkte osv osv ved hjælp af en B&O-fjernbetjening.
Med de nye opdateringer er den blevet helt ok.
Jeg - personligt - mangler bare en fornuftig skrevet app, der udnytter systemets netværksmuligheder (NL-integration),
og også giver flere søgemuligheder, inclusive på Spotify.
En Beo6 er mig for bette - og iøvrigt for nørdet at indrette for de allerfleste.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@fisp
Med hensyn til Beo6, er det efter min mening et must at man kan "nørde" lidt med det selv. Altså selv programmere den i ConfigTool. Har man ikke mod på dette, bliver det hurtigt en klods om benet.
PG
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2013 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
@Dr.G ja ja, det er nok de færreste der vil undvære Beo4 til daglig betjening, og jeg så da også hellere en Iphone styring af BS5. Men det er jo en anden sag. Har du forøvrigt kun beholdt din BS9000 af æstetiske årsager ? -ved godt at den er flot, men det er måske også fordi NetRadio stadig ikke er på højde med FM, eller hur ? Personligt er jeg meget glad for Radio delen af BS5.
PG
|
|
|
Jeg er glad for FM og det er pga. FM jeg har BS9000 - Som jeg plejer at sige til min forhandler Radio Karen findes ikke som netradio.
Og ja BS9000 blev købt af æstetiske årsager, den blev købt (som brugt) sammen med BS5 og BEO6 i en stor pakke. Før havde jeg en BC9300 men den i et masterlink setup sammen med BS5 var ikke ønskværdigt.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |