| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Januar 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 09 Januar 2014 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM Og husk at man på BS5 (Spotify delen) , kan have op til 100 spillelister/ stjermarkede, plus de 4 farvede. Og de spillelister kan jo også være alen lange. Man kan også starte en "radio station", en slags MOTS funktion fra en hvilken som helst spilleliste. Det eneste vi mangler nu er "Spotify Connect" på BS5, men det sker jo nok ikke. Men mon ikke der så kommer en eller anden dims, ala Airport Ekspress med Spotify Connect, og digital out. Man kan jo håbe.
PG
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP, jamen jeg vil da gerne ha' postkort fra Bang & Olufsen- Også hvis det kommer fra Garfield..
PG
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 09 Januar 2014 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Har du set det videoklip, som jeg linkede til i går aftes (Godnat-kigning)?
MM |
|
|
Nu har jeg  Har vist ikke rigtig set klip med Tue før på englisk, kan slet ikke løsrive mig fra hans accent
Essence virker til at være en fiks lille ting.
Men det er da rigtig fedt nu at man kan koble modtager på sine gamle B&O-højtalere og trådløst streame. Det glæder jeg mig rigtig
meget til at opleve.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Januar 2014 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
At kunne slippe for at skulle trække PowerLink kabler til nye og ældre aktive BeoLab baghøjttaler, ved at benytte det trådløse sæt, er den absolut bedste nyhed i år. Jeg er spændt på at se hvor meget det fylder, og høre hvordan det lyder.
Der står i manualen for BeoLab Transmitter 1 For at sikre en velfungerende trådløs forbindelse skal alle højttalere placeres inden for 12 meter fra senderen.
Fjern alle genstande foran senderen og højttalerne, da disse kan forstyrre den trådløse forbindelse. Højttalerne bør stå i samme rum, og alle trådløse højttalere bør være synlige fra senderens placering.
Da BeoLab Transmitter 1 boksen gerne skulle kunne gemmes væk i et skab, bliver det spændende at finde ud af om lukkede låger giver et modtager problem. Læs om sættet på side 439. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan - hvad stod der på det postkort, siden du ved noget om det?
Mht IWS-modtageren - mon ikke du bare skulle vente og se, hvordan det hænger sammen.
Jeg er ret sikker på, at de har testet den modtager i Struer, inden de sender den på markedet.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gysse
"...mon ikke der så kommer en eller anden dims, ala Airport Ekspress med Spotify Connect, og digital out."
Hvad ville du bruge den til?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis-
Kan en lukkede låger giver modtager problemer ?
Hvad der står i BeoLab Transmitter 1 manualen af forskrifter/advarsler, har jeg valgt spændt at vente og se resultatet af. Uanset hvad du tror B&O har gjort eller ikke gjort, i Struer/ Tjekkiet eller Kina. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ millemis-
Kan en lukkede låger giver modtager problemer ?
Hvad der står i BeoLab Transmitter 1 manualen af forskrifter/advarsler, har jeg valgt spændt at vente og se resultatet af.
Uanset hvad du tror B&O har gjort eller ikke gjort, i Struer/ Tjekkiet eller Kina. |
|
|
Nå, nå, nå - slap dog af.
Hvem har tisset på din sukkermad?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Det har du, med din komentar om hvordan jeg skulle forholde mig i den aktuelle sag.
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Peter, er det muligt at trække line-out fra BSE, via Powerlink ? Og så køre det signal ind i ML/NL converteren, og så bruge A.AUX commandoen, for at få Spotify Connect.
Der skal vel et lydkort (Beringer222 el.lign) tilsluttet BS5 ? Man kan vel ikke bruge USB indgangen som line-in direkte ?
PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det danske sprog er svært - det indrømmer jeg.
Når man skriver "mon ikke du bare skulle...", er det en venlig opfordring, og absolut ikke nogen lodret ordre,
om hvordan du bør forholde dig..
Betragt det, som du vil - jeg tænker i hvert fald, at jeg vil vente til jeg ved mere.
Her nytter ingen spekulationer - kun kolde facts ⛄
Med venlig hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse2004
Det PowerLink signal der ligger på PL udgangen på BSE er det du hører, og er et pre-out (volumestyret) stereo analog signal. Altså er signalet fra Spotify Connect allerede konvertert til analog lyd som kan tilsluttes ML/NL converterens AUX.IN. Så vil det også kunne høres i MasterLink systemet. For det er vel det du vil.
Se ML/NL converteren.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=45 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså når man ser på ML/NL converteren har den jo AUX.IN. Om det så er den kommando man får frem når man trykker på Beo4 er jeg ikke helt klar over. BS5 har jo også en A.AUX. Men det hjælper naturligvis ikke hvis man ikke kan få noget ud af BSE.
PG
Havde du ikke lavet en tegning til MM, over den gamle playmaker, hvor PL blev brugt som line-out ?
http://www.bang-olufsen.com/da/customer-service/product-supp ort/accessories/beolink/beolink-converter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004
Vi tager den lige igen. En PL udgang giver ikke et line-out signal men et pre-out signal hvor lydstyrken bestemmes af BSE via one-touch knappen. En Playmaker kan omstilles til at give et fast line-out signal. Hvad komando du skal benytte ved jag ikke.
Her et billede fra millemis af kablet: Lyd fra en RJ45 PL. udgang til Phone stereo stik for AUX IN på f.eks en ML/NL converter.
millemis har nok købt adapter kablet i en B&O butik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@pp Lige præsis- Måske kunne BSE også omstilles til at give et fast Line-Out signal. Må hellere vente til boxen kommer ud.  PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gysse
Mit kabel er købt hos en B&O-forhandler - ægte B&O-kvalitet
Ja - det er fornuftigt at vente til BSEssence'n kommer på markedet.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh- MM, den tror jeg du har "mis" forstået. Hvis du læser mit første spørgsmål igen, går det på om man kan bruge PL i BSE som en slags Line-Out. Det mente jeg man kunne med den Playmaker du har nu ik ? Om den udgang, så skulle over i en ML/NL converteren eller man på en eller anden måde (uden Beringer222) kunne bruge USB indgangen på BS5, var nummer 2 spøgsmål. Men som du selv siger, når BSE boxen kommer ud, vil det måske vise sig om det er muligt.
PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I stedet for en lang forklaring, kommer nedenfor - på opfordring af Peter Pan - en kort......
MM
|
| Til top |
|
| |