| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Februar 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 05 Februar 2014 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
er der nogen her som har set priser på wireless transmitter og reciver til højtaler synes kun jeg kan se transmitter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Februar 2014 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan jeg se, jeg er ved at lave lidt hus om, kan nu egentlig trække mange fine ledinger til den pris, måske jeg er lidt gammel dags men man går aldrig fejl i byen med en god kabel
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det var bedre
Er spændt på at høre, hvad du så synes er anderledes - - - når du får tid til at teste.
Hilsen MM |
|
|
Det hjalp helt sikkert  Jeg satte Pirates of the Carribean 4 på ( Bd i Bv 7 ) Det er en film jeg har set for nylig, og som jeg
husker som en dårlig surround oplevelse. Denne gang var der både kraftigere og hyppigere effekter i baghøjtalerne.
For at være sikker, satte jeg den tilbage på "omkode" i DVD menü`en, og så en del af filmen igen. Effekterne var der, men
jeg skulle helt op til højtalerne med hovedet for at høre dem, og nogle af effekterne, mener jeg, helt udeblev.
Så i den grad, tak for hjælpen.
Men jeg må tilføje, at det nok er mig selv der har pillet lidt i menüŽen på et tidspunkt...... for længe siden.
Mvh Lennart.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os da håbe, at alle BV7/bluray-ejere nu kigger efter i menuen, hvordan deres player er indstillet.
God fornøjelse fremover til dig.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 08 Februar 2014 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler jeg kun det sidste finish. Så må ud og hente matrialer i morgen. Hvad synes I ?  /Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Dr. G
Hvad skal du så finde på når det er overstået. Et nyt tv måske ? 

Centerhøjttaleren 7-4 kommer frem når tv'et køre op. Smart IK'. En fru Pan venlig tv version. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
tomo@vibevej18. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovision 11 sammen med Beocenter 2...
Har netop skiftet mit gamle Sony tv, til et Beovision 11 og tilsluttet mine Beolab 9 højtalere til BV11
Mit gamle Beocenter 2 forbinder jeg med BV11 via Beolink converter NL/ML boksen.
Radio og CD spiller fint gennem denne opstilling..... men DVD delen er ikke med.
Jeg har tilsluttet DVD delen med et fuldmonteret scart kabel, men af gode grunde kommer der ingen styrring gennem AV
stikket... Kan ikke styre Beocenter 2 med remoten, når jeg bruger AV indgangen på BV11
Hvordan sættes det op, så alt kan styres fra min Beo4 remote
MVH
Torben
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
Ja nu har du jo allerede valgt den dyre løsning, så kan du vel også forvente at din B&O butik fortæller dig hvordan du løser det problem.
Men prøv alligevel at se om du får noget ud af at læse indlæg af 09 Februar 2014 kl. 10:31. her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tomo@vibevej18. skrev:
Beovision 11 sammen med Beocenter 2...
Har netop skiftet mit gamle Sony tv, til et Beovision 11 og tilsluttet mine Beolab 9 højtalere til BV11
Mit gamle Beocenter 2 forbinder jeg med BV11 via Beolink converter NL/ML boksen.
Radio og CD spiller fint gennem denne opstilling..... men DVD delen er ikke med.
Jeg har tilsluttet DVD delen med et fuldmonteret scart kabel, men af gode grunde kommer der ingen styrring gennem AV
stikket... Kan ikke styre Beocenter 2 med remoten, når jeg bruger AV indgangen på BV11
Hvordan sættes det op, så alt kan styres fra min Beo4 remote
MVH
Torben |
|
|
Hej Torben og velkommen til forummet,
fortvivl ikke - og tag dig ikke af Peter Pan's lidt hoverende bemærkninger.
Selvfølgelig kan du få hjælp af en/din forhandler mht dette.
Hvis du af en eller anden grund dog hellere vil gøre det selv, kan jeg sende dig en vejledning til opsætningen.
Send mig en PM!
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben / millemis - Torben skriver også - men DVD delen er ikke med.
Henter man lydsignaler fra Beocenter 2's PowerLink udgang, har man også CD lyd med. Ellers kunne man jo ikke høre CD lyd fra de tilsluttede højttaler.
Derfor henviser jeg med link, til hvordan det kan lade sig gøre.
Jeg ser ingen "lidt hoverende bemærkninger" i det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder en bemærkning som denne
"Ja nu har du jo allerede valgt den dyre løsning, så kan du vel også forvente
at din B&O butik fortæller dig hvordan du løser det problem."
i hvert fald lidt hov-ski-snov-ski?
Du kunne jo bare skrive, at du ikke ved det (det er vel en ærlig sag).
Torben kan jo sagtens høre lyd via ML'en (og konverteren) - men problemet er, at han ikke kan styre DVD'en.
Og her hjælper din 'workaround-løsning' jo ikke meget.
Du burde da være glad for, at der er en anden en på forummet, der kan hjælpe.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2014 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig en kilde til stadig undren at Bang & Olufsen kan komme af sted med at sælge deres overprissatte små kasser. Det er noget man acceptere i diy - projekter, hvor man ofte kan opnå gode resultater med færre midler.
Men at Bang & Olufsen som burde stå for design, og innovative løsninger ikke indbygger f.eks Beolink converter NL/ML i BeoVision 11, minder mig for meget om en pengemaskine, og en måde at opretholde nærkontakt til kunderne.
Netop Beofolket er som regel ikke til gør-det-selv, og må derfor ofte have hjælp af Beo butikspersonalet. En forklaring de alle kan give er: "Der kommer snart en opdatering der løser problemet, men du må lige have lidt tålmodighed".
Og så er det da godt MM vil forsøge med de dyre boks løsninger.
Har du en ekstra Beo4 kan den omkodes, alene til at betjene AudioMasteren. Læs om "permanent link mode" på indlæg af 13 April 2012 - HER.
Dette var også at læse i indlæg af 09 Februar 2014 kl. 10:31. her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision 11 er et NL-produkt - det betyder at det som udgangspunkt kan kommunikere direkte
med andre eksisterende og kommende NL-produkter.
B&O er dog så betænksomme overfor deres eksisterende kunder/ejere af ML-audioprodukter, at de har
udviklet en konverter, som muliggør bagudkompatibilitet - altså at et ML-lydanlæg kan samkøres med
f.eks et BV11.
Egentlig ikke noget nyt - det var også tilfældet ved overgangen fra MCL-systemet og til ML-systemet.
Der er ingen grund til at forvente endsige forlange, at BV11-købere skal være tvunget til at betale den merudgift,
der ville være ved en 'intern konverter-løsning' i tv'et.
Egenlig burde vi værdsætte, at B&O laver disse 'eksterne boks-løsninger' - ethvert andet firma
havde sagt: "går ikke - køb et nyt audioanlæg i stedet"
At prisen er høj (meget høj) kan jeg sagtens se.
Jeg har da heller ikke selv - da jeg købte mit V1-32 - syntes, at der også skulle være penge til konverteren (endnu).
Mange søger (og finder) derfor også andre/DIY-agtige løsninger - men ingen af disse er 'the real deal'.
Fint, at vi får præsenteret nogle af dem her (og på andre af P.P.'s sider) - så får vi vel også beskrevet ulemperne ved dem.
N.B. Jeg vil ikke 'forsøge  ' at hjælpe - jeg kan hjælpe mht Torben's problem...
...og det er ganske gratis - og altså endnu billigere end P.P.'s 'billige råd/løsninger'
Konverteren har han jo allerede - det er blot et spørgsmål, om opsætningen af BC2 på BV11.
Venter dog stadigvæk på en PM fra ham.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - "Der er ingen grund til at forvente endsige forlange, at BV11-købere skal være tvunget til at betale den merudgift," Der var engang et BeoVision TV indeholdte alt den elektronik B&O på tidspungtet kunne præstere.
Når der er betalt for et BV 11, har køberen betalt for en Beolink converter NL/ML de bare ikke har fået. Vær du bare "B&O forhandlernes forlængede arm". Så tager jeg mig af hov-ski-snov-ski løsningerne.
PS.
MM går rundt med en drøm der aldrig blev til noget, om at eje sin egen B&O butik. Det skulle man da tro. Jeg ser dog ingen grund til evt. bristede drømme skal være årsagen til du har mistet din dømme kraft. Du er i hver tilfældet mere sælger end økonom, når du kan forsvare de pris sedler B&O sætter på et BeoVision 11, hvor kunden så skal tilkøbe op til flere ekstra bokse, for at få et nyt BV 11 up to date.
Hvor mange BV-7 ejer har benyttet sig af Cinema funktionen, nok ikke mange. Men muligheden var med i prisen. Det var en CD afspiller også. En anden store fordel var med i prisen, muligheden for at vælge mellem tre kvalitets center højttaler. Dette gav muligheden for fleksibilitet i det øvrige højttaler valg. Hvad enten man ønskede en 7-2 og ikke andet, eller en design valg mulighed mellem 7-4 eller 7-10, for surround set-up. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
tomo@vibevej18. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres interesse for mit problem...
Ingen tvivl om at B&O er et dyrt produkt.
Da jeg købte mit tv, var det en samlet løsning.
Tv med sat modtager, HD optager, motor beslag, Apple tv og samspil med mit i beocenter 2 (convertebox)
Jeg har i sagens natur ikke betalt listepriser for mit Tv. Samme princip som når man køber ny bil med ekstraudstyr. ( men stadig dyrt )
Converterboxen var i restordre, og min forhandler ringede lørdag formiddag, og fortalte at nu var boxen kommet.
Han tilbød at sende en montør i denne uge, eller at jeg kunne hente boxen, og selv monterer..
Jeg er gør det selv typen, og monterede selv boxen...... Men min B&O mand holder jo weekend, derfor kom der en forespørgsel her i forummet.
Nu er det mandag, og jeg kontakter forhandleren.
God dag derude, og nyd jeres B&O.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
Det manglede også bare. Hold endelig fast i teknikkeren til alt fungere. Held og lykke med det.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2014 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G.
det skulle nok være en nem sag at få fat i nogle B&O butiksskilte....
...med mindre Peter Pan har opkøbt dem alle - og har lagt dem i kælderen til at bruge,
når han engang sælger sit B&O-grej og køber Dynadio i stedet
-----
-----
Beovision 7-55 3D inkl. DVB-HD: 92.670,-
Gulvstand med motor, Høj (7-4): 10.595,-
BeoLab 7-4: 25.195,-
Samlet pris: 128.500 Kr
----
BeoVision 11-55 MKII inkl. DVB-HD og wireless transmitter: 79.995,-
Gulvstand med motor: 5.995,-
Beolink converter NL/ML: 4.995,-
Samlet pris: 91.000 Kr
----
Recordere skrev:
" Tue Mantoni udtalte, at han mente at Beovision 11 er det bedste TV B&O endnu har lavet - og vi er tilbøjelige til at give ham ret.
Vurderes TV'et udfra helhedsindtrykket baseret på kriterierne billede, lyd og lydmuligheder, design/materiale,
møbeleffekt og kvalitet, så kan der der ikke andet end kvitteres med en Top Anbefalings-award herfra."
For de ca. 37.000 der er i prisforskel skulle der nok kunne blive råd til en ekstern 'cinema-løsning' (hvis man da ellers har brug for den) -
plus lidt andet godt.
Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg ville vælge - hvis jeg da ellers havde pengene.
MM
|
| Til top |
|
| |