| Forfatter |
|
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 13 Februar 2014 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine svigerforældre er gået all-inn på sådan et klassisk B&O sæt  ,
og har samtidig benyttet sig af kampagnen på Beovision 11.
Der er en lille måneds leveringstid på Beovision 11, så må der da være lidt salg hos B&O for tiden i skærmene?
|
| Til top |
|
| |
Funch Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 13 Februar 2014 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
Overveje køb af beovision 10 32 til soveværelse, er der nogen der kan bidrage med erfaringer om dette fjernsyn?
Mvh
Funch
|
| Til top |
|
| |
Rasslyn Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 13 Februar 2014 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O ansætter i øjeblikket en del medarbejdere i tidsbegrænset ansættelse grundet større efterspørgsel på deres nye produkter. Det er positivt for
Struer og B&O. Jeg tror, at B&O så småt har fået vendt skuden.
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 13 Februar 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Funch skrev:
Kære alle
Overveje køb af beovision 10 32 til soveværelse, er der nogen der kan bidrage med erfaringer om dette fjernsyn
Mvh
Funch |
|
|
Hold dig til 46" beovision 10 fejler bestemt ikke noget, har selv en 46 den fejler aldrig noget, og lyden er god så sådan et tv kan du sagtens købe
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 13 Februar 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En BV10-32 er bestemt god til et soveværelse - det skal nok være et stort et af slagsen, hvis der er plads til en 46".
Der er på 32'eren 'kun' mulighed for eksterne front højtalere, men oftest tilslutter man jo ikke engang det i et soveværelse.
Og dusinvis af HDMI-indgange er der nok heller ikke brug for.
De fleste ville nok være begejstrede for et sådant tv i soverummet.
Så hvis du/i er glade for designet, er der nok ikke meget at sige i mod det.
Husk at få lagt puc-koder til en event AppleTV-boks ind inden leveringen.
Jeg synes dog, at man får for lidt tv for pengene - man betaler for glasfront og stålramme!
Personligt ville jeg foretrække en V1-32, som man jo også kan 'hænge skråt', så man ser bedre, når man ligger ned.
N.B. Vil man have lyd fra et audioanlæg på tv'et, kan man købe adskillige konvertere for prisforskellen.
Lad os gerne høre hvad du beslutter dig til, og hvad du så synes.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 Februar 2014 kl. 06:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Rasslyn
Min filosofi er: Vi som lever i Danmark må gøre hvad vi kan for at bakke op om de virksomheder der er istand til at overleve under de vilkår vores skiftende regeringer udstikker som det bedste for Danmark. Bang & Olufsen har gennem årene stået for mig som en fantastisk repræsentant for den filosofi. Derfor er det også med stor skuffelse jeg følger Bang & Olufsens udvikling.
I løbet af de næste to år vil Bang & Olufsen lukke for produktionen af tv-apparater i Struer. Cirka 50 skal fyres i 2015. De sidste dele af produktionen bliver flyttet til Tjekkiet, hvor B&O i forvejen producerer stereoanlæg, højttalere og radioer.
Det er helt fint at B&O i øjeblikket ansætter en del medarbejdere i tidsbegrænset ansættelse, grundet større efterspørgsel på deres nye produkter. Men for Danske arbejdspladser er det som at p***e i bukserne, for at holde sig varm.
Rasslyn skriver: "Det er positivt for Struer og B&O. Jeg tror, at B&O så småt har fået vendt skuden".
Hvor mange arbejdspladser tror du Struer/B&O har efter 2015 ?? Det kan godt være at Bang & Olufsen overlever, men ikke på en måde der understøtter min filosofi.
Skulle nogen her dele mit synspunkt, så har vi endnu en virksomhed i Skanderborg. Nemlig Dynaudio, som i modsætning til B&O, kan køre en højttaler produktion efter de Danske forhold, og med succes.
Dynaudio er istand til at skabe produkter der kvalitetsmæssigt har overbeviser mig. Dette er årsagen
til mit seneste højttaler køb er fra denne virksomhed, og ikke fra Bang & Olufsen.
Her en video hvor du følger blandt andet fremstilling af Dynaudios Xeo 3 højttaler.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2014 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan burde drikke noget mere Gammel Dansk!
Hvilket han nok ikke gør - han vælger nok ud fra det, som han kan lide (og nok lidt efter prisen også),
og blæser det en lang march om 'snapsen' er lavet i Danmark eller i Tyskland eller hvor!
Det er hykleri, at 'forvente' at B&O skulle lave alle deres ting i Struer, når man selv iøvrigt er ivrig bruger af alskens
internationaliserede produkter:
gris, der er slagtet i udlandet, (vel nok også) øl, der er eksporteret/importeret for undgå danske afgifter, iPad, der er
udtænkt i USA og fremstillet i Kina, skærmen i et Bv7, der er fremstillet i fjernøsten, computeren,
der blev samlet af lavtlønnede kinesere (og derfor var 'billig'), tøj og sko fra Indonesionen......
Jeg - derimod- roser B&O for i rette tid at have tænkt på, hvad der skal til for at fremstille deres kerne-produkter til en pris,
hvor folk trods alt vil hænge på.
De har for flere år siden lavet deres egen fabrik i et EU-land, hvor de selv har den fulde kontrol over produktionen.
Jeg går stærkt ud fra at arbejds-og lønforholdene dér, er langt mere 'humane', end i Kina, hvor de allerfleste firmaer,
der pludselig skal sænke omkostningerne, flytter ud. Og mon ikke kvalitetstandarterne på fabrikken i Tjekkiet er højere også.
Og de koncentrerer de ting, som de har den absolutte ekspertice til, i Struer: udvikling og prototyper-fremstilling af kommende produkter,
metalforarbejdning m.m.
At sammenligne en produktion af mere eller mindre konventionelle højtalere med den komplekse virksomhed, som B&O er,
tyder mest af alt på realitetsfravær.
Men den diskussion har vi jo haft før - skal den virkelig gentages hver gang Peter Pan missionerer for et sæt røvkedelige højtalere 😉
MM
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Februar 2014 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med dig langt ad vejen Peter, jeg køber også dansk så vidt jeg kan, men er du godt klar over at Dynaudio er tysk. Hvis du vil have noget helt i gennem dansk, så burde du købe Dali. Desuden synes jeg stadig Bang & Olufsen er dansk selvom meget bliver samlet i udlandet. De fleste dele der sidder i produkterne har ikke været dansk i mange år i lige vel.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
tomo@vibevej18. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 14 Februar 2014 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at Dynadio bruger B&O måleudstyr......
Ingen tvivl om at det er gode højtalere.
Men mangler efter min mening en god del af design.
Sådan er det også med de Genelec studio monitorer jeg bruger på arbejde.
Her er lyden i højsæde, og design hun en hindring for den gode lyd...
Torben
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Februar 2014 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Emilos88
Dynaudio er internationalt anerkendt. Men mange herhjemme kender slet ikke landets stolthed indenfor højttaler produktion. Dynaudio er en internationalt anerkendt højttaler fabrik beliggende i Skanderborg (og Vejle).
Født tilbage i 1976 som en international fabrikant, med kontorene for salg og marketing i Hamborg.
Kvalitets højttalere Made in Denmark, og kendt verden over. Måske lige med undtagelse af Danmark. Mange herhjemme ved slet ikke at vi har sådan et flagskib. En fabrik af den type, vi som danskere kan være stolte af. - Læst her.
Det vigtigste for mig, er at arbejdspladserne bliver her i landet. Så er jeg ligeglad, om det er Apple eller en Kineser der ejer B&O.
 Missekat B&O ambassadøren kan missionerer så tosset han vil.
Dynaudio Xeo 3, nu i mit set-up.
Så nu skal mit BeoVision 7-40" ikke stå tændt, når jeg bare vil høre baggrunds musik.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2014 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
12.000 Danske Kroner for at høre baggrundsmusik --- hmmmm 😂
Peter Pan har vist været på rov på Skatteøen.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Februar 2014 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan på Skatteøen. Ja da MM -
 Her har du skattekort.
Og så tilbage til B&O. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Februar 2014 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Mine svigerforældre er gået all-inn på sådan et klassisk B&O sæt , og har samtidig benyttet sig af kampagnen på Beovision 11.
Der er en lille måneds leveringstid på Beovision 11, så må der da være lidt salg hos B&O for tiden i skærmene? |
|
|
Ja det er vist enslydende fra alle B&O forhandlerne at Beovision 11 sælger godt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
plak Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 16 Februar 2014 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er der blevet lyttet til en masse musik og set et par film.
jeg syntes at BeoLab 18 spiller godt op mod BeoLab 1(i mine ører)
Så i morgen bliver der bestilt BeoLab 18 med ege front og vægbeslag
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 17 Februar 2014 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er jo ikke sådan set ikke ret meget misundelig
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej plak
Hvor lang leverings tid er der så på BeoLab 18 ? Når beslutningen først er taget, er ventetiden jo altid lang.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
plak Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
.
Ingen ventetid i Frederikshavn jeg fik dem med hjem med det samme
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle,
Jeg har et Beosound 3000 med et sæt beolab 2500. Problem er nu at den venstre Beolab 2500 efter kort tid går i standby.
Har prøvet at skifte kabler og sågar koblet et 2300 anlæg på men uden held.
Spiller kort tid hvorefter den igen går i standby.
Er tiden løbet fra denne ellers udmærket højttaler eller kan det fixes for forholdsvis små penge ? Nogle bud?
Hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ plak
Tillykke med dine nye højttaler. Og så med BeoLab 2, det kan kun blive godt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl olsen skrev:
hej alle, Jeg har et Beosound 3000 med et sæt beolab 2500. Problem er nu at den venstre Beolab 2500 efter kort tid går i standby. Har prøvet at skifte kabler og sågar koblet et 2300 anlæg på men uden held. Spiller kort tid hvorefter den igen går i standby.
Er tiden løbet fra denne ellers udmærket højttaler eller kan det fixes for forholdsvis små penge ? Nogle bud?
Hilsen
Gl Olsen |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |