| Forfatter |
|
Holmster Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 28 Marts 2014 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 April 2014 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, her troede jeg lige det var et kæmpe guldkorn, specielt efter det kommer fra selve B&O.. Ej, det er sgu okay.. :-)
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må nøjes med et billede af stikket - om du så kan få noget ud af det, må tiden vise.
Er du ikke tilfreds, kan du jo selv købe et kabel hos din lokale - så du kan skille det ad...med vold og magt,
Jeg kan kun beskrive den opsætningsvariant, som jeg kender til.
Gl olsen må så selv se, om det er noget han kan bruge til noget,
Vi ved jo ikke, om det er den ML-integrerede løsning eller stand-alone løsningen, han har gang i.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ser det ud til der også er en rød ledning til pin 1. Pin 1 trigger normalt en BeoLink Converter.
Det er svært at se, et bedre billede måske  Men jeg tror ikke det er stand-alone versionen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, for så ville det vel være samme kabel til begge versioner.
Det mest interessante er vel, hvordan stikket er konfigureret indeni den aktive link-boks!
Så du må nok hellere anskaffe dig en til at skille ad
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Jeg klare mig med X-tra Speaker Kit til passive højttaler. - Her. Hvordan BeoLink Active type 1636 er konfigureret på stikket indeni må vi overlade til andre at komme med et bud på. Jeg har ikke en BeoLink Active. Måske en på tråden på et tidspunkt har leget med dette, og har et bud. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gl olsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg kan kun beskrive den opsætningsvariant, som jeg kender til.
Gl olsen må så selv se, om det er noget han kan bruge til noget,
Vi ved jo ikke, om det er den ML-integrerede løsning eller stand-alone løsningen, han har gang i.
MM |
|
|
hej i 2,
PC indgang skal bruges til en ML integreret løsning.
hilsen
Gl Olsen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
( For en bevægende åbenbaring ) Bang & Olufsen er på banen igen 

BeoMusic App Eksklusivt for Bang & Olufsens kunder, BeoMusic App er en iboende del af den elegante, intuitive BeoSound Essence musikanlæg. Tryk her.

Introduktion Bang & Olufsen Cincinnati - en virksomhed, der endnu engang lægger vægt på at blive den ledestjerne der skinner ... Torsdag 8 maj. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
JensLyn Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 April 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal alle dine 3 tråde konstant være på forsiden eller hvad sker der?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ JensLyn ?
Lav din egen søgning på det DU søger.
Dette link finder du også på side 1.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
BeoMusic App Eksklusivt for Bang & Olufsens kunder, BeoMusic App er en iboende del af den
elegante, intuitive BeoSound Essence musikanlæg |
|
|
Er beomusic app'en noget nyt eller har den eksisteret før beosound essence kom?
Det lyder smart det de skriver på hjemmesiden - glæder mig til at se den i praksis...
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 April 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta
BeoMusic App ny, og her. kan du læse at millemis kæmper for at finde ud af hvordan den virker sammen med BeoSound Essence. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs f.eks i mit sidste indlæg om, hvorfor jeg tror, at den boks, der bruges til BS Essence, også vil blive brugt
til et kommende nyt musiksystem.
Om det så er rigtigt, får vi måske at vide/se den 8. Maj til præsentationen af de '2 nye lækre nyheder fra B&O' forhandlerne?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLink G. - er jeg ikke stødt på. Med mindre det altså - som du skriver - henviser til MLGW'ens efterfølger 'BeoLink Gateway'.
Måske ved dr G. mere
----
Forøvrigt er der nu en hel sektion om Essence på B&O's FAQ-sider.
Bl.a beskrives her, at 'knappen' har diverse IR-modes (til styring af ir-baseret B&O-udstyr) udover den
Allerede nu kendte Bluetooth-opkopling til boksen.
Det bliver mere og mere mystisk, hvad man vil kunne bruge den til fremover.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den nye BeoMusic App skriver Bang & Olufsen -
Nye dimensioner BeoMusic App tilføjer et væld af unikke måder at nyde din BeoSound Essence.
Et universel bibliotek Bringer tilbage fornøjelsen af at lytte til din yndlingsmusik uden kontinuerlig filhåndtering. BeoMusic App forener dine interne og eksterne medier på en klar , intuitiv brugerflade.
BeoMusic App behandler eksterne medier på samme måde som lokale filer. Du kan tilføje NAS, PC eller BeoMaster 5 samlinger via DLNA og gennemse dem inden for et enkelt, ensartet interface.
Klar til streaming Gå videre og bruge dine yndlings streaming apps såsom Spotify og QPlay at afspille spor direkte gennem BeoSound Essence. BeoMusic App giver dig et hurtigt overblik og hurtig kontrol af, hvad der afspilles i øjeblikket, uanset kilden.
Det er en ubesværet og bekvem måde at bruge dine betroede streaming-tjenester sammen med den ikoniske lyd, design og fornemmelsen af Bang & Olufsen.
Sandelig global radio I samarbejde med TuneIn, BeoMusic App åbner op for en verden af digital musik ved hånden. Gennemse eller søg gennem over 70000 internet radiostationer.
Den intelligente Live Search-funktionen giver dig mulighed for at finde de stationer, der ofte eller dag spiller dine yndlingssange eller kunstnere.
For at få ekstra enkelhed, BeoMusic App lister automatisk radiostationer i nærheden af din placering. Du kan hurtigt sortere og tilføje til dine favoritter til øjeblikkelig fremtidig adgang direkte fra BeoSound Essence.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoSound Essence + B&O Bluetooth wireless one-touch lydstyrings system. Indlæg er fra denne tråd side 443.
Skab forbindelse til dit netværk med en BeoSound Essence boks ( Pris 5.999 Kr.) På boksen kan tilsluttes aktive BeoLab højttaler med PowerLink kabler. Ønskes trådløs forbindelse fra BeoSound Essence til nye IWS aktive trådløse BeoLab højttaler, skal der tilføjes en BeoLab Transmitter 1 boks (Pris 2.995 Kr.). Ønsker man at benytte sine eksisterende BeoLab højttaler benyttes en eller flere stk BeoLab Modtager 1. (Pris 1.495 Kr.).
Investerer man alligevel i en BeoSound Essence, kan den også benyttes til at opnå både analog
og digital lyd i et B&O audio set-up.
Har du allerede en B&O AudioMaster f.eks BeoSound 3000 med tilsluttet MasterLink system, diregte eller via et MasterLink TV, kunne BS Essence boksen også indgå i dit setup og
konvertere de indgående digital lydsignaler, så de også bliver tilgængelig i MasterLink systemet.
Indtil videre benyttes IR tilslutningen ikke på BS Essence, og der er ikke muligheder for en fast "LINE" volumen som på en B&O Playmaker. Men Essence vil huske den sidste lydstyrke der har været benyttet.
På Essence boksens PowerLink udgang tilsluttes en adapter med RJ45 stik til et 5 polet DIN stik som tilsluttes i AUX IN bøsningen på AudioMasteren. Reguler lydstyrken på BS Essence efter opsætningen, og her efter klares lydstyrken reguleringen med en Beo4. Adapterkablet kan købes i en B&O butik.
------------------------------------------------------------ --------------------------------------------
Er du ejer af et BeoVision 11 eller et BeoPlay V1 TV, findes der ingen MasterLink tilslutning, så er en BeoLink NL/ML converter (Pris 4.995 Kr.) nødvendig for at tilgå et ML system.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
B&O wireless one-touch lyd styring:
Du kan have op til tre fjernbetjeninger forbundet til et BeoSound Essence system. Fjernbetjening: Trådløs RF lavenergi (Bluetooth) 1 ekstra fjernbetjening: Ca. 1.100 Kr.
Fjernoperationer: Play: - Start afspilning af sidste tilgængelig kilde Stilhed: - Pause / stop / Start lyden baseret om kilden sammenhæng. Næste: - Skip spor / station til den næste, på samme lydkilde Forrige: - Gå til det forrige nummer / station, inden for samme lydkilde Lydstyrke: - Styr lydstyrken.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os nu se hvad de har fundet på af løjer!
I følge de to forhandlere, jeg snakkede med i går, kommer det i forretningen i næste uge.
Det første jeg vil spørge om, er hvordan tilsluttes boksen til min audiomaster - og hvordan skal ir-tilslutningen på boksen bruges?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM
Det første jeg vil spørge om, er hvordan tilsluttes boksen til min audiomaster.
Det kan du læse i mit sidste indlæg. Se op. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Peter,
der er løbet meget vand i åen siden det indlæg blev lavet.
Det er jo ikke kun spørgsmålet om, hvilket kabel der skal bruges - det er det samme som ved Playmaker'en!
Hvad de forskellige ir-modes på 'dreje-knoppen' bevirker, er stadigvæk et 'mysterium'.
Det er uklart - men der har gennem et stykke tid været tale om, at den så kan tænde for den enhed (audiomasteren...),
hvor den er tilsluttet.
Dette ville du vide, hvis du havde fuldt med i den tråd på Beoworld, som du også har henvist til (og andre).
Der er altså stadigvæk åbne spørgsmål - som jeg derfor vil stille til min forhandler, når jeg kommer derhen i næste uge.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Der er ikke forandret noget. BeoSound Essence musikanlæg og priserne er den samme, som på side 443. Men på grund af B&O's lange udviklings tid og hemmeligheds kræmmeri, bliver samme produkt som beskrevet i tidligere indlæg, genlanceret igen og igen, og vi hopper på den.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |