| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
På hvad er der ikke forandret noget?
I forhold til hvad?
Og hvad er det, der bliver genlanceret?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM skrev - Nej Peter, der er løbet meget vand i åen siden det indlæg blev lavet.
Og jeg påstår at det er der IKKE. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2014 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det så svaret på mine tre spørgsmål?
Vi snakker her om et produkt, som endnu ikke er blevet lanceret.
Et produkt, der tidligere blev delvist præsenteret, men hvor detaljerne endnu ikke er kendt.
Hvordan kan du udtale dig om det - og sige at 'at der ikke er sket noget nyt ved genlanceringen'?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gang til for prins MM. Lancering se side 443 ------- Generel lancering se side 471. 
Genopfinder produktet historier
Den amerikanske professor og forsker i kreativitet og innovation på Copenhagen Business School, Robert Austin, peger på Danmarks.
Robert Austin nævner danskernes evne til at få selv gamle produkter til at skiller sig ud ved at skabe nye fortolkninger, og fortælle nye historier om dem, og dermed være i stand til at markedsføre gamle produkter som innovative. Et klassisk dansk eksempel er Bang & Olufsen, der har formået at overbevise forbrugere i hele verden, at deres produkter er bedre, på trods af deres højere detailpris, ved at indarbejde æstetiske elementer og værdier i deres design og branding.
Kilde http://beophile.com/?paged=2 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset om der er løbet meget vand under broen eller ej, så synes jeg det lyder som om der er flere spændende ting under
opsejling. B&O skriver:
"BeoMusic App treats external media the same way as local files. You can add NAS, PC or BeoMaster 5 collections via DLNA
and
browse them within a single, consistent interface"
Jeg bider mærke i, at de skriver, at man kan forbinde en beomaster 5 via DLNA. Medmindre, at de tænker på, at man via en
playmaker forbinder BM5, så tænker jeg, at der måske også er en opdatering af BM5 på vej. Eller hvad tænker I?
(jeg ved ikke om dette er blevet vendt på beoworld-tråden  )
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta Ja, det bliver spændende at se. Den optimale integration på BM5, ville være noget med Powerlink out på Beosound Essence, som så, på en eller anden måde skulle forbindes via USB porten på BM5 ! Men om det kan lade sig gøre uden lydkort (Beringer 222 er noget skrammel) er jo så en anden sag. Der bliver nok lidt mere klarhed over sagerne i næste uge. Er sikker på, at MM står med næsen trykket helt op i B&O vinduet.
PG
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PG
Ja jeg håber på en form for integration, så man kan bruge Beoapp'en til at tilgå beomasteren og benytte dens interface til at
streame til anlægget og hente musik frem fra sin beomaster. Ved ikke om det kræver en ny beomaster, men i forhold til den,
så er der trods de mange (gode) opdateringer ved at have løbet lidt for meget vand under broen.
Så hvis den bliver opdateret med streaming, NL, wifi, DLNA indgang til pladespiller, så er det i hvert fald mig, der står med
næsten trykket flad imod ruden og venter på at kunne opdatere
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Den amerikanske professor og forsker i kreativitet og innovation på Copenhagen Business School, Robert Austin......
|
|
|
Hej Peter Pan,
det var da voldsomt så autoritetstro du er blevet (i hvert fald når det passer dig).
Nu kunne man jo også gå hen og påstå, at det er 'ren kejserens nye klæder' at sige, at der er temmelig stor forskel
på en VWGolf 1 fra 1974 og den nyeste VWGolf 7.
De har jo begge 4 hjul, et rat, bremsepedal, kobling (måske) og speeder-pedal....
Så det kan jo blot være nye æstetiske elementer og en højere detailpris, der udgør forskellen - markedsføringstricks det hele!
Hvis du ikke kan lide de nye/nyere ting hhv har brug for dem, er det en ærlig sag at sige fra.
Det er jo også blevet svært at følge med, når det hele ikke kan ordnes med en loddekolbe.
Og det er også ok ikke at ville 'følge med'.
Vi må jo så håbe, at der er plads nok på plejehjemmet til dit sæt Vox-Pentaer - ellers må du jo nok nøjes med dine Xeo3'er.
Hilsen M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
B&O skriver:
"BeoMusic App treats external media the same way as local files. You can add NAS, PC or BeoMaster 5 collections
via DLNA and browse them within a single, consistent interface"
Jeg bider mærke i, at de skriver, at man kan forbinde en beomaster 5 via DLNA. Medmindre, at de tænker på, at man via en
playmaker forbinder BM5, så tænker jeg, at der måske også er en opdatering af BM5 på vej.
|
|
|
Hej Nesta,
1: det er der i og for sig ikke noget nyt i!
Det nye skulle gerne være at B&O laver et bedre 'interface'/en bedre brugeroverflade på deres nye app.
Det mangler jeg dog stadigvæk at se i virkeligheden.
2: man kan ikke 'forbinde en BM5 via DLNA', men man kan bruge den DLNA-server (og filerne selvfølgelig),
der ligger på en BM5 fra en anden DLNA-enhed.
Det er selvfølgelig relevant for de, som allerede har en BM5 i huset, men man kan med samme resultat bruge
en NAS med den passende DLNA-server kørende.
Man kan jo også - tilsvarende - bruge en BM5' server via en Playmaker (og en passende DLNA-app på en iPad eller lign.).
Her virker BeoMusic-app'en dog ikke!
Forvent ikke nogen opdatering af BM5 i den retning - den kan allerede det, som den skal kunne til dette brug.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
" Så hvis den bliver opdateret med streaming, NL, wifi, DLNA indgang til pladespiller, så er det i hvert fald mig,
der står med næsten trykket flad imod ruden og venter på at kunne opdatere"
I det tilfælde vil den næse nok blive MEGET flad!
Iøvrigt har en BM5 længe kunne kobles trådløst på netværket.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Jeg er glad for din konklusion "markedsføringstricks det hele!" som bekræfter at vi er enige.  Synd du vi ikke bor i samme kommune så du også kan få glæde af ICE-Vox-Penta på plejehjemmet.
MM Skriver "Og det er også ok ikke at ville 'følge med'."
Nu sidder du og væver rundt i BeoSound Essence betjening, og hvad den mon kan, og hvordan du får tilsluttet din "gamle Beomaster".
Jeg har for anden gang gennemgået hvad der skal til af flødefarvede bokse samt deres priser, for at opnå det resultat med B&O's produkter, som jeg allerede har opnået, samtidigt har jeg sparet en del penge. --
Trådløse High-end stereo højttaler med tilgang af både analog og digital audio i de rum jeg ønsker. Med
mulighed for samme audio, eller forskellig audio i 3 rum - Netflix - Spotify ekstrem - Nas server med
indlagte FLAC/MP4 filer - Streamning af tusindvis af netradio stationer - TV og Blu-ray afspilning i 5.1 Dolby
digital surround via 1000 Watt front / 700 Watt center / 236 Watt bagkanaler - High-end CD afspillning -
Afspilning af Vinyl og VHS video - mm.
Så hvad du mener med ikke at vil følge med, står jeg helt uforstående over for.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP Næ ikke rigtigt, jeg har jo købt en BS5, og det køre jo rigtigt godt. Bruger den digitale udgang på BM5. CD'er rippet i FLAC.
PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den 'nye BeoLab 9' kommer til at hedde BeoLab 20, bliver wireless bl.a. - og noget dyrere.
Lanceres den 8/5! Peter Pan vil jo nok betragte det som endnu et 'marketingstrick',
men jeg er nu spændt på hvad de har gjordt ved denne - i forvejen fremragende højtaler.
Læs mere her
Jeg tror dog, at jeg begynder at spare op til et sæt brugte 'pingviner' - de kan nok snart fås til en god pris.
Dem må der da være plads til på et plejehjems-værelse
M👴M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab 9. - pr. stk 30.495 Kr.
Beolab 20 Wireless. List Price 10,000 euro. = 74,653Kr. + Det må klart være for et sæt. Ellers er det marketingstrick ikke noget der holder i længden.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et setup med den nye Avant og 2 sæt BL20 - det tror jeg sparker røv.
Man kan vel glæde sig til at høre/opleve det, selvom det ikke lige står øverst på prioriteringslisten.
MM
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2014 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Nesta skrev:
B&O skriver:
"BeoMusic App treats external media the same way as local files. You can add NAS, PC or BeoMaster 5 collections
via DLNA and browse them within a single, consistent interface"
playmaker forbinder BM5, så tænker jeg, at der måske også er en opdatering af BM5 på vej.
|
|
|
Hej Nesta,
1: det er der i og for sig ikke noget nyt i!
Det nye skulle gerne være at B&O laver et bedre 'interface'/en bedre brugeroverflade på deres nye app.
Det mangler jeg dog stadigvæk at se i virkeligheden.
MM |
|
|
Ja det er sådan en bedre interface jeg mangler og derudover at den også kan fungere med BS5....
millemis skrev:
2: man kan ikke 'forbinde en BM5 via DLNA', men man kan bruge den DLNA-server (og filerne selvfølgelig),
der ligger på en BM5 fra en anden DLNA-enhed.
Det er selvfølgelig relevant for de, som allerede har en BM5 i huset, men man kan med samme resultat bruge
en NAS med den passende DLNA-server kørende.
Man kan jo også - tilsvarende - bruge en BM5' server via en Playmaker (og en passende DLNA-app på en iPad eller lign.).
Her virker BeoMusic-app'en dog ikke!
MM |
|
|
Ja man kan bruge f.eks. plugplayer, men den fungerer så dårligt (synes jeg), at jeg ikke gider bruge den. Derfor igen så håbede
jeg på en B&O app, der kunne noget lignende. Æv hvis Beomusic-app'en ikke virker til det.
millemis skrev:
Forvent ikke nogen opdatering af BM5 i den retning - den kan allerede det, som den skal kunne til dette brug.
MM |
|
|
millemis skrev:
I det tilfælde vil den næse nok blive MEGET flad!
Iøvrigt har en BM5 længe kunne kobles trådløst på netværket.
MM |
|
|
Der må jo komme en opdatering af BM5, hvor de integrerer streaming, anvendelse af app's, integreret wifi (IKKE dongle), NL
mv.. Alternativet til det er jo at den helt udgår.
Denne opdatering er måske ikke lige på trapperne, men når den kommer så står jeg stadig med næsen flad og venter udenfor
butikken...
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 April 2014 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev på side 472 - "Alternativet til det er jo at den helt udgår."
Ja måske, jeg ved ikke hvad indflydelse dette får.
Software i BM5/BS5 er Win XP styresystem.
Opdatering af Microsoft Windows XP - 8. april 2014 stopper support.
https://www.microsoft.com/en-us/windows/enterprise/end-of-su pport.aspx
Service Menu - Du kan åbne Tjeneste Menu på B&O BeoSound 5, Tryk på højre pil - venstre pil - højre pil igen - venstre pil igen - så Go, meget hurtigt.
Se flere billeder her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 April 2014 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev på side 428 -
"Forøvrigt er det ikke et 'normalt XP', der ligger nedenunder. Men et 'XP Embedded' - hvilket gør en forskel. Bl.a. stopper supporten fra Microsofts side hertil ikke samtidig med at den snart stopper for XP."
Vi må så håbe at det forholder sig sådan en tid ennu, for uden opdatering vil der ligger en sikkerheds risiko for systemet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |