| Forfatter |
|
fiat127 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydholm skrev:
Overvejer at købe bl 5 men er den blevet opdateret med tiden , tænker her på dac'en og er det en 24bit
192khz der sidder i den.
|
|
|
Den er blevet opdateret med noget Strømbevarende sluk af dioden i toppen ellers er der ikke ændret på spec.. så ingen 192
Khz eller lignende..
Mvh
|
| Til top |
|
| |
fiat127 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
@ MM - tak for 'Avant-linket'
Den "nye Avant" er simpelthen en relanceret Samsung fladskærm, med en nyudviklet fod fra B&O, hvor et højttaler sæt
glider ud når det tændes. Drejefoden/beslaget koster ekstra, skriver millemis. Det er da klat, det er her B&O's indsats ligger.

Hvad syntes du så om det nye Anant TV |
|
|
hehe.. langt fra i designet.. I må vente og se.. ;). men der kommer en del mere bevæglig magic i den.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Schlengerich Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Fiat127
Tak, men så må du også lige hjælpe med at fortælle mig hvor jeg ser time forbruget?? Der er jo mange forskellige "ting" at kigge
på derinde :-)
/Jonas
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk : kun kigge, ikke pille!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Kreativiteten kender ingen grænser
|
|
|
Tillykke med dit ny fjernsyn, Peter Pan
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der begynder at tegne sig et billede af, hvad det kommende nye B&O musik-anlæg vil være for noget.
På Beoworld beretter en af de, som har set prototyper, om et stationært anlæg med en aftagelig tablet/remote.
Anlægget skulle have referencer til det gode gamle BeoMaster8000-anlæg.
Det forventes at komme til sommer.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM Kan ikke lige huske om den er blevet vendt før, i så fald er det nogle sider siden. Med hensyn til DAC og AppleTv. Hvis man streamer Spotify til sin telefon, og derefter airplay'er musikken til sit AppleTv, er det så AppleTV's DAC der tager sig af signalet, eller er det Beosystem 3's DAC , eller måske Beolab 5's ? Og hvis det er AppleTv DAC'en, kan man så skyde en extern DAC ind imellem ? for bedre lyd, eller er det omsonst når der kun bliver streamet i 320KB ?
PG
|
| Til top |
|
| |
fiat127 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schlengerich skrev:
@Fiat127
Tak, men så må du også lige hjælpe med at fortælle mig hvor jeg ser time forbruget?? Der er jo mange forskellige "ting" at
kigge
på derinde :-)
/Jonas |
|
|
Hej igen..
Var lige hjemme og kigge på min BV11 og tror faktisk ikke mere at det er muligt at se running hour.. Mener der er en meget
skjult menu.. Den kan jeg så ikke huske desværre..:(..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev - de, som har set prototyper, om et stationært anlæg med en aftagelig tablet/remote. Anlægget skulle have referencer til det gode gamle BeoMaster8000-anlæg.
Mit forslag til en aftagelig BeoTablet i omtalte "BeoMaster 8000" design. Eller f.eks en Beo6 afløser som bordmodel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
hvis det er et 'statonært anlæg' med en 'aftagelig tablet/remote, må den del, der bliver stående
nødvendigvis også have en funktion og måske endda betjeningselementer på sig.
Den må i hvert fald være designet til at skulle ses, selvom der ikke er nogen 'remote' i/på den.
Ovenstående ser mest ud som en tablet (i 80'er look) i en dockingstation.
Jeg er sikker på, at der ikke vil være 'gammeldags' touch-knapper på den - det vil nok være et stort touchpanel.
Jeg forestiller mig dog, at der er nogle 'hard-button' knapper på den stationære del - et 'lydhjul' måske?
Men vi får se - der er jo et par måneder endnu, inden den kommer.
Måske siver der flere detaljer inden da.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige en mail:
'BeoSound Essence i butikkerne nu' står der.
Hvem bliver den første til at berette om det her på tråden?
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2014 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Hej MM Kan ikke lige huske om den er blevet vendt før, i så fald er det nogle sider siden. Med hensyn til DAC og AppleTv.
Hvis man streamer Spotify til sin telefon, og derefter airplay'er musikken til sit AppleTv,
er det så AppleTV's DAC der tager sig af signalet, eller er det Beosystem 3's DAC , eller måske Beolab 5's ?
Og hvis det er AppleTv DAC'en, kan man så skyde en extern DAC ind imellem ? for bedre lyd,
eller er det omsonst når der kun bliver streamet i 320KB ?PG
|
|
|
Et ATV har ingen analog (lyd)udgang, og derfor ingen DAC indbygget.
Lyden overføres i 16Bit/48kHz via HDMI, så det er BSys3's opgave at dekodere lyden,
for at du kan høre den via dets analoge udgang (PowerLink-udgangen).
Et BSys3 har ingen digital udgang (udover selvfølgelig HDMI'en), så du kan kun 'føde' et sæt BL5 analogt (via PL) fra det.
En BL5 har ingen HDMI-indgang. Hvis du tilslutter den digitale optiske lyd-udgang på et ATV direkte til et sæt BL5,
vil BL5's DAC skulle konvertere det 16/48 lydsignal, den får tilført, internt i sin egen DAC.
Men husk, at du ville også først skal konvertere fra optisk til coaxial-standart!
Hvis du vil 'skyde en ekstern DAC ind i mellem', skulle du bruge den digitale optiske lyd-udgang parallelt med HDMI'en,
og 'føde' dit BSys3 med et analogt stereo-signal fra den eksterne DAC.
Det tror jeg slet ikke kan lade sig gøre i praksis - de fleste bruger deres ATV-boks både til lyd/billede og til 'kun' lyd.
Vil du udelukkende bruge ATV-boksen til lyd, kunne løsningen med en ekstern DAC måske være en mulighed. Om du så
vil kunne høre nogen forskel ved brug af en ekstern DAC (specielt med et udgangsignal på 320kbps) er tvivlsomt.
Herudover skal man vide, at al lyd fra et iDevice op-/ned-konverteres til 16/44.1 (ukomprimeret) ALAC-format,
før det sendes ud via AirPlay, uanset hvilken bitrate/samplingsfrekvens hhv komprimeringsgrad lyden måtte have førhen.
Sendes der lyd til et ATV via AirPlay, opsamples den til 48kHz i ATV'et, før lyden sendes videre på HDMI'en.
Bruger man en AirPort Express (eller tilsvarende - f.eks en Playmaker) forbliver lyden i 44.1kHz, før den konverteres til analog lyd
af den interne DAC hhv sendes videre via den optiske lydudgang.
Lyder altsammen sikkert meget kompliceret - men jeg håber, at det alligevel hjælper dig lidt til at kunne besvare dine spørgsmål.
Summa summarum - en ATV-boks er ikke det bedste valg til overførsel af ('kun') AirPlay-lyd.
Brug i stedet en AirPortExpress med en god ekstern DAC til dette - og benyt en analog indgang på BSys3...
...eller brug APE'ns optiske udgang (via en optisk-til-coax-omformer) til en digital indgang på BSys3.
Jeg selv bruger en Playmaker via mit audioanlæg, når det er lyd, det drejer sig om - og et ATV via mit BV, når det er lyd og billede.
Om du så vil kunne høre forskel på disse to overførselsmåder, må du selv teste.
Taget i betragtning at du nævner Spotify Premium-kvalitet (320kpbs), betvivler jeg dog dette.
Hilsen Millemissen
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 08 April 2014 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny lille anmeldelse af bl17, hvor de sammenligner med andre højtalere...
Her
/ SPECIELT ANBEFALET //
Glem alt om Bluetooth og almindelig Wi-Fi. B&Os nye trådløse højttalere kan spille musik i op til 24 bit lydkvalitet uden
højttalerkabler!
Plus
BeoLab 17 har et lækkert udseende i børstet aluminium, med højkvalitets elektronik og kraftige forstærkere indvendigt.
Lydgengivelsen er ren og spændstig med en solid portion musikalitet. Højkvalitets trådløs lydoverførsel gør, at du kan sløjfe
højttalerkablerne næsten helt uden ulemper.
Minus
Som sædvanlig for B&O må man regne med en betydelig udskrivning. Ud over summen for højttalerne kræves der også tilbehør i
form af en ekstern sender eller et tv fra B&O, for at det fungerer.
De er testens dyreste højttalere med en god margin, men Bang & Olufsen BeoLab 17 repræsenterer da også lidt af et
kvantespring inden for trådløs teknologi. De er baseret på WiSA-standarden, som kommunikerer over 5 GHz frekvensbåndet og
tillader, at op til otte lydkanaler kan overføres tabsfrit med hele 24 bit lydkvalitet.
Det er måske de eneste højttalere i vores test, der kan kaldes rigtig trådløse. Bortset fra hver sit strømkabel behøver de ikke
flere ledninger, og den trådløse overførsel opleves som væsentlig mere robust og velklingende end de Bluetooth- og Wi-Fi-
baserede løsninger.
Den nærmeste lydmæssige konkurrent, vi kan komme i tanke om, er de tidligere testede Xeo 3 og 5 fra Dynaudio. Men de er
begrænset opad til 16 bit lyd (cd-kvalitet) og er heller ikke så lette at udvide til surround-sound.
Bang & Olufsen tager sig som sædvanlig godt betalt, men har virkelig formået at vise, hvordan trådløs lyd kan fungere, når man
lægger nogle ressourcer i det!
Fakta
Ÿ" diskant
6" bas
2 x 160 W
Powerlink + RCA-indgange
WiSA trådløst
Pris: 19.990 kr.
Læs hele testen hos Lyd & Billede
Her er hele testen
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 April 2014 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MM Tak for svaret, godt og uddybende ! Og så lige en ting til, du ved jo at jeg higer efter Spotify Connect, som simpelthen lyder så smart. Kunne man lave en opsætning ( og få en fornuftig lydkvalitet ud af det ), med en Beosound Essence, hvor man brugte PL / (RCA) Phono, som på playmakeren, og ind i en af analog indgangende på Beosystem 3 ?
PG
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2014 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går jeg meget stærkt ud fra, at man kan!
Det forudsætter dog, at man kan indstille Essence-boksen til et fast line-output (som på Playmakeren) eller skruer
op til en passende lydatyrke og lader 'knoppens' lydhjul være. (lydregulering over BSys3).
Der er stadigvæk et par uklare ting om Essence. Bl.a har 'knoppen' diverse 'ir-modes'.
Der er meget, der tyder på, at disse skal/kan bruges til at trigge en indgang på et audio-(eller video)anlæg.
Hjulet vil nok derefter virke som lydregulering til audio/videomasteren, og - tænker jeg - outputtet fra Essence vil så være fast.
MEN - det må snart blive afklaret, da anlægget jo er til salg fra nu af.
Spørg din forhandler - han bør vide det - og læs event de FAQ's, der omhandler Essence på B&O-hjemmesiden.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 April 2014 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta Den anmeldelse af BeoLab 17 var vi igennem på side 467, hvor jeg konstaterede denne fejl.
Peter Pan skrev:
Trådløse Xeo 3 accepterer musik med en bit-rate og samplerate på op til 24-bit/48 kHz, og Xeo 3's sender-modulet komprimerer ikke signalet. |
|
|
millemis skrev:
N.B. Din tilføjelse vedr. Xeo3 i den artikel er korrekt - det er vist gået lidt for hurtigt for den journalist med at få skrevet artiklen!
MM |
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 08 April 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, det var jeg ikke opmærksom på
Men ikke desto mindre så er det en fin anmeldelse af BL17
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
wr450 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 09 April 2014 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
skulle der ikke komme en nyhed her den 8 og ikke kun den essence engang til
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2014 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se spørgsmålet på forrige side:
BeoSound Essence er lanceret.
Den 8/5 kommer to nye produkter.
Efter alt, hvad indtil nu er kendt, er det et tv ('den nye Avant') og en opdateret BL9 (BeoLab20).
MM
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm gad vide hvad de har gang i deroppe..
http://epn.dk/teknologi2/billed/ECE6635695/b-o-sat-i-boerspa use-meddelelse-pa-vej/
|
| Til top |
|
| |