| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden -umidlbart ser det ikke godt ud.
B&O blev sat i børspause - Opdateret -
Bang & Olufsens tanker om at hente ny kapital falder ikke i markedets smag. Aktien blev barberet efter nyheden om den mulige pengejagt.
Fredag morgen fortalte selskabet, at det overvejer at styrke kapitalgrundlaget for at kunne sætte mere gang i væksten. Det kom oven på et regnskab for tredje kvartal, der bød på lidt mere salg og mindre underskud end året før, men stadig ikke nok til at tilfredsstille markedet.
En styrkelse af kapitalen kan give B&O mulighed for at accelerere væksten via blandt andet flere investeringer i distribution og marketing, og et forsat højt forsknings- og udviklingsbudget. Derudover overvejer B&O "andre initiativer", for eksempel at sælge sin B&O Play-serie gennem andre kanaler, fortæller selskabet.
Der er ikke truffet nogen endelige beslutninger, understreger B&O, men markedets reaktion lader ikke vente på sig. Aktien blev sat i børspause, og efter at den igen er i handel, falder den 19 pct. til kurs 53. Inden børspausen havde regnskabsskuffelsen sendt den 7,6 pct. ned til 60,50 kr. per aktie.
/ritzau/FINANS - Mathias Stigsgaard. 11-04-2014. ------ Se også Nyhedsbrev.
------------------------------------------------------------ ------------------------------
Bang & Olufsen har sonderet terrænet omkring en mulig styrkelse af sit kapital - grundlag, og storaktionæren ATP har været involveret i processen. Det oplyser aktiechef i ATP, Claus Wiinblad, til Ritzau Finans, efter at B&O fredag formiddag fortalte om sine overvejelser. Han ønsker dog ikke at gå i detaljer om ATP's syn på en mulig kapitalstyrkelse. Der er kommet en meddelelse, og vi har haft nogle fortrolige diskussioner med B&O omkring det, men det kan jeg ikke kommentere yderligere, siger Claus Wiinblad.ATP ejer omkring 10 pct. af aktiekapitalen i B&O, der også tæller storaktionærer som Nordea og Delta Lloyd NV. / 11. april 2014, 12:33 Af Ritzau Finans
------------------------------------------------------------ ------------------------------
Det vækker undren hos aktieanalytiker Jesper Christensen, at Bang & Olufsen går med tanker om at rejse ny kapital. Selskabet har hverken problemer med likviditeten eller gælden, og timingen virker ikke oplagt, mener analytikeren fra Alm. Brand Markets.
Det er ikke noget, de er presset til. Og samtidig har de lagt en strategi, som ikke kræver yderligere kapital for at blive eksekveret. Så det undrer mig, at de kommer ud til markedet med det, siger Jesper Christensen til Ritzau Finans. Han mener, at det havde givet mere mening for B&O at vente med kapitaljagten, til driften var i bedre gænge.Nu har man set en vending i AV-forretningen (B&O's klassiske tv- og stereoforretning, red.), men der er stadig minustal på EBIT-niveau.
Hvorfor ikke vente et års tid, hvor de gerne skulle vise nogle bedre regnskabstal? Det er mig en stor overraskelse, siger Jesper Christensen.
Aktiemarkedet har taget dårligt imod nyheden.- Teoretisk set kunne man jo, hvis man troede, at de nye penge ville blive brugt produktivt, mene at det ville hæve værdien af aktien. Men der lader til at være en frygt for, at nye penge ikke er det, B&O har brug for, konkluderer - Jesper Christensen. /ritzau/FINANS.
----------------------------------------- B&O skærer en stor bid af underskuddet B&O kom igen ud af tredje kvartal med røde tal på bundlinjen, men underskuddet var mindsket til en tredjedel. Efter skat blev det til et minus på 32 mio. kr., mens omsætningen steg en smule til 675 mio. kr. Kerne forretningen hos B&O, AV-division, kom ud af tredje kvartal med en omsætning på 406 mio. kr. Sidste år solgte divisionen for 362 mio. kr.
Play-sektionen gik til gengæld tilbage i tredje kvartal. Divisionen omsatte i tredje kvartal for 122 mio. kr. imod 162 mio. kr. sidste år. / Borsen.dk
Opdatering: I TV nyhederne her til aften blev meddelt, at det ikke lykkedes for Bang & Olufsen at rejse ny kapital. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, at det giver god mening at 'hente' nye penge nu.
Det er nu de nye produkter kal kommunikeres ud, det er nu der skal investeres i nyudvikling af butikkerne
og det er nu, der skal software-udvikles, så produkterne virker optimalt og SW-fix kommer hurtigt.
Men jeg har jo ikke så meget forstand på finanser - jeg synes blot at det lyder rimeligt.
Hvorfor det skulle være bedre at vente et år med det, forstår jeg derimod ikke.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan diskuteres hvorvidt at det er et rigtig tidspunkt for B&O at søge nyt kapital nu. Der er mange for, men imod er også, at det ikke viser finansielt styrke på nogen som helst måde. Det er aldrig godt i en investorens øjne, kunderne kan være lidt ligeglade.
Men er det, det rigtige tidspunkt at lave en offensiv? Det tror jeg ikke, og det tror jeg heller ikke B&O synes lige nu. Det var en lækket information, at de havde været rundt at spørge, og det er under alt kritik at det har været lækket, og håndteret utroligt dårligt.
Men som altid håber jeg på det bedste, men ser gerne noget mere initiativ ved B&O Play, det står lidt stille.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Emilos88
Jeg ønsker ikke at skulle se på BeoPlay produkter i dagligvarebutikker / supermarkedskæder. En bedre ide er at nedlægge BeoPlay divisionen, og overføre resterne af økonomien til AV-division. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge dig Peter, og min personlige interesse ligge også i langt højere grad ved Bang & Olufsen og ikke Beoplay. Det ændre dog ikke ved, at jeg synes tankegangen omkring at Beoplay ikke er vigtig for overlevelse er en meget naiv tanke. Det er fint med salg af high-end produkter men at opnå economic of scale er stort set urealistisk.
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har aldrig været så meget fokus på B&O (og deres produkter) i medierne som efter, at sub-brandet B&O Play blev lanceret.
Kan man ikke lide produkterne, kan man jo bare lade være at købe dem!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 April 2014 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoPlay blev lanceret som billigere produkter fra B&O, men som jeg ser det er det ikke tilfældet i forhold til det du får. Rigtigt mange har muligvis konstateret dette, og måske det derfor går ned af bakke med salget, som det sidste regnskab viser. B&O butikkerne var under lancering af BeoPlay, mere eller mindre påtvunget de rædselsfulde pangfarver. Personligt vil det glæde mig hvis der nu igen kommer stil og flot design i /og over Bang & Olufsen butikkerne.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2014 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
"BeoPlay blev lanceret som billigere produkter fra B&O" - du har skrevet det før, men det bliver det ikke mere rigtigt af.
Jeg har tdligere skrevet, at B&O Play produkterne er blevet lanceret som B&O kvalitets-produkter til en anden målgruppe end
den traditionelle Bang & Olufsen målgruppe. Sådan har det været fra starten af, og jeg kan ikke se, at det har ændret sig.
Det er måske fordi du ikke kan se dig selv i den målgruppe - og fred være med det.
At produkterne (i hvert fald nogle af dem) er billigere end det, vi kender fra B&O traditionelle tv og højtalere, er jo selvklart.
At folk pludseligt er blevet skuffet over den kvalitet, som de har betalt for, mener jeg ikke at kunne konstatere. Hvad bygger du det på?
Der er fortsat stort salg i Play-produkterne, men det er jo svært at holde trit med tidligere kvartaler,
hvor nye produkter blev lanceret.
Salget af A9 går ganske godt - f.eks har de lige besluttet at gøre 'den sorte udgave' (som var tænkt som en special edition)
til en del af det permanente sortiment.
Hvis/når der kommer nye Play-lanceringer, vil vi nok se øget salg igen. Og selv hvis salget skulle have stabiliseret sig
på nuværende niveau, er det vel så ikke så ringe endda - det skæpper jo godt i kassen, når alt kommer til alt.
Er man ikke til 'rædselsfulde pangfarver' kan man jo blot vælge de mindre påfaldende farver, som også tilbydes.
Eller man kan holde sig helt væk fra den del af B&O's sortiment!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 April 2014 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM - Hvad bygger du det på?
På mine manglende gode lyd oplevelser med BeoPlay produkter i B&O butikkerne, i forhold til lydkvalitet/prisen. Og dette at Play-sektionen gik tilbage i tredje kvartal. Divisionen omsatte i tredje kvartal for 122 mio. kr. imod 162 mio. kr. sidste år. Men klart at manglende nyheder spiller ind, på samme måde som det skete med AV-division i de to år vi kun så nyt BeoPlay. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2014 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo sagt, at du bare kan holde dig fra B&O Play produkterne.
Det har du så også gjordt - hvilket vi derefter har læst en del om.
Men...der er nu mange andre - også blandt læserne/skriverne her på tråden - der er tilfredse med deres valg af Play produkterne.
Bedøm ikke alt ud fra dine egne præmisser - det er altid en god ledetråd!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 April 2014 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM - Bedøm ikke alt ud fra dine egne præmisser - det er altid en god ledetråd!
Ja det lever du i hvert til fælde op til. Hvad B&O skriver er altid det rigtige, kunne du lige så godt have skrevet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 13 April 2014 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Schlengerich Hvad kom der ud af sagen, med din BV12, der "Brummede". Fik du løst det ? Min er også begyndt at få en statisk lyd. Det kan jo være svært at beskrive lyd, men det lyder som en dårligt afskærmet lysdæmper der går i højttalerne. Eller køleskabslyd/ traffostøj, kan høres på mindst 4 meters afstand.  det er der kun når der er billed på, jo mere lys panelet skal lave, jo mere støj.. PG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 April 2014 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så ved du det, hvis du skulle komme på de kanter. 
------------------------------------------------------------ ----------
En mand sendte B&O et billede af sin gamle musikanlæg siger "Min kone hader dette system og har bedt mig om at flytte det et par gange nu. Venligst B&O hjælpe mig med at redde vores nætter fra farlige diskussioner."

B&O håber, at dette vil medføre våbenhvile i dit hjem og bringe en masse kvalitet musik til jer!

skippede -beolab17. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom endelig den første beretning fra en, som har købt sig en BS Essence
og som bruger den via sin BeoCenter 9500 incl MasterLink-systemet.
Læs mere om brugen af 'knappens' 'ir-modes' på Beoworlds danske del
her
Hilsen MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2014 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg synes, at det giver god mening at 'hente' nye penge nu.
Det er nu de nye produkter kal kommunikeres ud, det er nu der skal investeres i nyudvikling af butikkerne
og det er nu, der skal software-udvikles, så produkterne virker optimalt og SW-fix kommer hurtigt.
Men jeg har jo ikke så meget forstand på finanser - jeg synes blot at det lyder rimeligt.
Hvorfor det skulle være bedre at vente et år med det, forstår jeg derimod ikke.
MM |
|
|
Undskyld mig, men er
dette
ikke lige nøjagtigt det, som jeg skrev (se ovenfor) for et par dage siden!
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2014 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu officielt, at man kan bruge en Beo4 til at styre BeoSound Essence.
Man skal tilslutte et ir-øje med bestillingsnummeret 8089119 til ir-in stikket.
Se hvilke kommandoer, der er mulige i FAQ-sektionen på B&O's hjemmeside under 'Lyd - BeoSound Essence'?
Så slipper man for 'knappen', hvis man allerede har en Beo4.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2014 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Er ovenfor omtalte dialog selvoplevet?
"......B&O håber, at dette vil medføre våbenhvile i dit hjem og bringe en masse kvalitet musik til jer! "
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 April 2014 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM
Men nu tror jeg du er for tæt på privatlivets fred. Hvis dette var tilfældet skulle det bestemt ikke formidles til andre.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2014 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tøsedreng!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 April 2014 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu officielt at BeoLab 17 kan tåle sol. 

BeoLab 17, med WiSA-standard for multikanals 24-bit trådløs lyd. Pris 9.995. Kr. (Pr. Stk.)

BeoLab Transmitter 1 boks for trådløs lyd til højttalerne. Pris 2.995 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |