Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2014 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Peter og i andre.

@ beolion Så tager det også lige under 60 timer, at se den billedsamling igennem, så hvis familien lige skal se samlingen, skal der købes rigeligt mad ind!

@Peter Pan Nu forholder det sig også sådanne, at hvis der lyttes til Spotify gennem Avanten, så slukker skærmen efter 30 sekunder, den stå ikke og bruger strøm.

@ Peter Pan du har ganske ret i at BeoLab 14 er gyselige, høre slet ikke til i deres katalog.

Har overvejet at købe den ny Avant, havde i den anledning sendt B&O en mail med nogle spørgsmål. De gider vist ikke besvare mailen, har ventet på svar i1œ måned. Ethvert firma der skal leve af at sælge dyrt prissatte produkter, giver deres kunder en eller form for ordentligt svar. B&O burde I det mindste stoppe deres automatiske mailbesvarelse “Thank you for your request. You will receive an answer from us as soon as possible. Kind regards, Bang & Olufsen”!

Er der andre på dette forum der også oplever manglende svar fra B&O på deres spørgsmål?

De giver desværre heller ikke mere 4 års garanti på produktet, som i starten!

Er der nogen her der kan svare på, om f.eks. BeoLab1 højtaler kan tilsluttes andre (tv) end B&O og hvad der skal til, så de tænder og slukker når der kommer signal på højtalerkabel?

Man må stille sig det spørgsmål, om B&O ikke selv er årsag til deres dødsspiral!

Kan kun sige af erfaring, hvis man sender en mail til Samsung i Korea med nogle spørgsmål, så går der ikke længe før der kommer svar om, at spørgsmålene er sendt videre til en person, der kan/vil besvar dem og besvarelse på spørgsmålene kommer så kort tid efter. Det er forskellen på et selskab der vil fremtiden og B&O der inde i en selvmordsspiral!

Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Juni 2014 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Nightwolf,

nu kan jeg jo ikke vide, hvad du har spurgt om og hvordan.
De par gange jeg har skrevet til BeoCare i den senere tid,
har der været svar indenfor to timer hhv en halv dag.

Ang BL1 og non B&O-tv - der eksisterer en hel Peter Pan tråd om emnet 'BeoLab uden andet B&O'.
Dér havde du sikkert kunnet få svaret....uden at skulle ulejlige B&O.

Ang 'dødspiral' - jeg ved ikke, hvad du snakker om?

MM

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2014 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Først og fremmest skal jeg lige korriger ventetiden, fra 1œ måned til over œ måned, det gik lidt for hurtigt på tasterne! 

Nu skriver du: ”nu kan jeg jo ikke vide, hvad du har spurgt om og hvordan”. Ganske rigtigt!

Så skriver du længere ned ”Dér havde du sikkert kunnet få svaret....uden at skulle ulejlige B&O.” Hvordan kan du skrive dette, uden (som du selv skriver) at ane det ringeste om hvad jeg har spurgt B&O om?

Nu har jeg overhovedet ikke stillet B&O det spørgsmål, lige til din orientering.

Nu har jeg ikke rodet, så meget rundt på de forskellige forummer, så jeg tænkt jeg måske kunne få et hurtigt svar her, det kan jeg se var en misforståelse, ”men tak for det link du lagde ved”

Ang 'dødspiral' - jeg ved ikke, hvad du snakker om?

Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med i B&O og deres økonomi, de har lige forsøgt at få ny kapital skudt ind, men ingen investor ville skyde flere penge i B&O. B&O er desværre ved at flytte nok de sidst produkter de samler i Struer, til deres fabrik i Tjekkiet osv…. Nu vil jeg ikke fylde dette forum/tråd med en lang afhandling om dette.

Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2014 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

@Nightwolf
"Hvordan kan du skrive dette, uden (som du selv skriver) at ane det ringeste om hvad jeg har spurgt B&O om?"
Jeg gik simpelthen ud fra at det var en del af det, som du havde spurgt om dér.
Og beklager, at jeg må have misforstået det!

Der var helt bevidst ikke noget link med i min bemærkning ang BL1 og non B&O-tv.
Det er nemlig lige så nemt for dig - som for mig - at google dette.
Jeg var bare så venlig at fortælle dig, at du sagtens kan finde svaret ( = i et af peter Pan's forum'er).
Beklager at du ikke fik den service, som du åbenbart forventede

Jeg plejer at biide mig selv ind, at jeg er temmelig godt inde i, hvordan det går med B&O's økonomi og udviklingen.
Men hvis du mener, at du er mere inde i dette og kan forklare baggrunden for B&O's dispositioner m.m,
skal du da ikke holde dig tilbage.
Vi er glade for informative indspark netop på denne tråd.
Længden på indlægget bestemmer du selv.

Hilsen Millemissen

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juni 2014 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Nogen som ved lidt om hvordan man får lyd igennem på en ML/NL converter via line in, synes ikke der sker noget, jeg ved der kommer lyd ud af playmaker har sat den til via højtaler udgang på playmaker og over til line in på ML/NL converter burde der så ikke komme en strofe ud når man tænder line in og sætter playmaker til at spille
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2014 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Juhu har fået det til at virke nu,

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej wr450,

det var da dejligt!
Men det ville være endnu bedre, hvis du også fortalte os, hvad du så har gjordt for at få det til at virke.

Hvad synes du om lyden fra Playmaker'en den vej rundt i systemet?

MM

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Ja ser i ved ikke om det er det ene eller det andet, palymaker kom ikke op på remote på ipad, den blev med at stå som line in, havde givet den navn på BS4 (hvilket er blevet en del nemmere efter opdatering) var inde og tildele den en knap samtidig med at jeg tog strømmen fra ML/NL converter, kom lige i tanke om at spændingen skal tages af ML/NL converter, hvis man tilslutter et eller andet til den, men ved ikke om det også gælder på line in siden, der efter kom det til at virke,

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej nogen som har prøvet de det her ville gerne have lyd starter lidt højre på playmaker synes ikke jeg kan finde A setup når den er blevet added

> Find A.SETUP in the List and press GO/CENTRE.
> Press list until S.STORE is show in the display, and choose one of the following settings, by pressing digits:
no digit = max vol. 78
5 = max vol. 55
7 = max vol. 70
9 = max vol. 90
0
> Press GO to store settings

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2014 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej wr450,

det er typisk det man gør, når man vil indstille Playmakeren til et 'fixed line-out' lydsignal - altså når den tilsluttes til
en audiomaster, til en ekstern forstærker eller til konverteren. Dvs når lydstyrken styres andetsteds.
Det skal gøres inden Playmakeren sættes i Option 0. Den bliver jo i de tilfælde ikke betjent direkte - man sender 'blot' kilden
til den, og den autoswitcher mellem AirPlay, DLNA og Line-in.

Hvis du allerede har din i Option 0, må du ændre det, og indstille den med Beo4'eren - for derefter at skifte til Option 0 igen.

MM

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juni 2014 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Så er det min tur til at have en defekt BV 7

Hmm hmm, måske der er indbygget forældelse, så når den nye tilsvarende afløser kommer, går TV'et i udu.  Spøg til side. Det er bare ærgeligt, nu må vi se hvad det kommer til at koste at få det fikset.

Der er ikke lige penge nok til en Avant lige pt. Men lækker er Avanten.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg troede ikke, at en BV7 kunne gå i stykker.
Hvad mon Peter Pan siger til det

Godt at den kan repareres - en Slamsung eller lign var nok bare blevet skrottet.

MM

mich1360
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009
Sendt: 18 Juni 2014 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Søger et par gode råd.

Jeg er helt vild med Beovision 10 og Beovision 7 og de er ved at være nede i en brugtpris, hvor man kan få noget der er omkring de
3 år gammel til en ok brugtpris. En pris, hvor jeg kan forsvare, at være med til b&o uden at kæresten halshugger mig   

Hvad skal man være opmærksom på, her tænker jeg i forhold til det digitale signal man får fra ens antenneforening. Det ville jo
være rart, at man var dækket rimelig ind de næste "mange" år i forhold til at kunne se de digitale programmer. Jeg er ikke meget
inde i de forskellige dvb - det ene og det andet, så jeg er meget på bar bund omkring dette.

Ser frem til at få nogle gode tips

Mvh
Michael
Til top Vis mich1360's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1360

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Sendt: 18 Juni 2014 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

@mich1360

TV bør have en DVB T2/C tuner men hvad der kommer i fremtiden, kan ingen spå om.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2014 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej Michael,

den bedste pris opnår du helt sikkert ved at søge på den Blå Avis (eller tilsvarende)....
...og ved at køre rundt i landet for at være den første.
Du skal have kontanter med dig og være god til at 'handle' - du er jo vestjyde, så det er du vel
Men du skal så også vide, at du køber 'som beset'.
Det kræver en vis indsigt i produkterne, hvis man ikke vil risikere at blive taget ved næsen.
Desuden skal du have en bil, der egner sig til transporten - og gerne en hjælper med
til at hjælpe med at slæbe skidtet.

BV7 - du skal holde dig langt væk fra MK1 og 2-versionerne. Også selvom der er eftermonteret en HD-tuner.
De har ingen HDMI-indgange, men er til gengæld de billigste.
Spørg altid efter de to første cifre i serienummeret - det afslører alderen!
Du skal selvfølgelig bruge en, der er født med en HD-tuner (MPEG4) - det er det man vil bruge lang tid fremover.
Alle HD-tunere har kabel-tuner. De har desuden DVB-T-, nogle (den nyere) DVB-T2-tuner og måske endda S/S2-tuner.
Dem skal du ikke bruge, men det kan spille en rolle, hvis du vil sælge igen.
BV10 er født med HD-tuner. De første havde 2 HDMI-indgange - de senere 3.

Hvis du er villig til at indgå en risiko, kan du helt sikkert finde noget 'til en billig penge'.

Hvis du vil være mere sikker (garanti osv) kan du forsøge hos en af 'brugt-forhandlerne' - men køb ikke ved første lejlighed.
Jeg kan ikke (dvs vil ikke) anbefale nogen fremfor andre.

Det allerbedste ville være at forhøre dig rundt omkring hos de autoriserede forhandlere.
De har tit en del BV7/BV10 stående og giver ofte bedre garanti.
Desuden kan du dér få indlagt de PUC-koder, du skal bruge - og få opdateret tv'et med nyeste software.
Det er noget du - hvis du køber fra privat - efterfølgende skal betale dyrt for, hvis en tekniker skal gøre det hjemme hos dig.
Og du skal tænke på opsætningen af det - specielt hvis det skal på væggen. Kan du selv det?

Held og lykke med jagten - og fortæl os gerne om dine erfaringer samt hvad du bestuttede dig for.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2014 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Der skulle være kommet ny software til BM/BS5 i dag.
Er der nogen, der ved mere?

MM

mich1360
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009
Sendt: 19 Juni 2014 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej millemis.

Tusind tak for dit fyldestgørende indlæg.

Alt det praktiske omkring afhentning, at handle om prisen, mv - det er der styr på det. Man er jo vestjyde

Jeg har set flere steder, at der bliver skrevet ved BV10 at den har dvb-hd. Er det HD-tuneren (MPEG4), som netop BV10 er født
med folk mener? Med den standard tuner, så kan man se alle HD kanaler, som en antenneforening tilbyder? Men hvad gør alle de
andre tunere, du nævner. Hvorfor ville man ikke gå efter dem, hvorfor blot nøjes med MPEG4-tuneren, som du skriver, at man vil
bruge for fremtiden?

Jeg er godt klar over, at man ikke kan spå om fremtiden, som Dr. G fint skriver, han tilføjer desuden, at man skal gå efter DVB T2/C
tuneren - hvorfor det og hvad gør den?

/Michael

Til top Vis mich1360's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1360

haden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011
Sendt: 19 Juni 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

det går da fremad med indtjeningen:
http://epn.dk/teknologi2/billed/ECE6814542/b-o-gar-pa-pengej agt/
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2014 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Hej wr450,

det var da dejligt!
Men det ville være endnu bedre, hvis du også fortalte os, hvad du så har gjordt for at få det til at virke.

Hvad synes du om lyden fra Playmaker'en den vej rundt i systemet?

MM

Hej har lige glemt det om playmaker rundt i systemet, det spiller kanon i forhold til air port Express, skal lige siges at Express var sat i igennem BS5 og playmaker igennem ML/NL converter, det spiller jo også ind på lyden,

skal bare lige ha fundet ud af det med at sætte playmaker til at spille ud med en højudgang som det er nu starter den meget lav og den står i et skab, så kan ikke skrue op for den,

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2014 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej Michael,

du skriver, at du er i en antenneforening.
Så får du sandsynligvis dit tv-signal via kabel fra en af de store - Stofa eller TDC.
Der findes nogle få små antenneforeninger, som stadigvæk distribuerer et DVB-T signal
(altså det luftbårne tv-signal i den digitale udgave) gennem fællesantenne-/kabel-nettet.
Lad os antage at det ikke er tilfældet!

Du skal altså bruge et tv med en digital kabel-tuner - også kaldet en HD-kabel tuner.
Tv-signalet i kabelnetværk sendes i dag (og i nærmeste fremtid) i MPGEG4-formatet.
Denne (kabel/DVB-C tuner) sidder på et tuner-modul sammen med andre digitale tunere.(Det analoge modul er et seperat modul.)
De mest almindelige er DVB-C + DVB-T moduler - DVB-C + DVB-T/T2 er nyere.
Desuden findes der moduler med en satelit-tuner (S/S2) på - disse er forholdsvis sjældne.

Så vidt jeg husker, findes der ingen BV10 uden HD-tunere (altså MPEG4-tunere).
Det samme gælder for BV7 i de nyere udgaver. Da BV7 har eksisteret i adskillige år og tunerne er
blevet videreudviklet i den tid, findes der ved BV7 mange forskellige udgaver.
Jeg kan p.t. Ikke give dig nøjagtig besked om, fra hvilken årgang de har hvilke tunere indbygget.
Desuden kan nogle af dem være blevet opgraderet hen af vejen (af kunderne/forhandlerne).

Du skal gå efter et tv med en (HD-)tuner med MPEG4-understøttelse - og da du (sandsynligvis) ser kabel-tv,
skal den hedde DVB-C MPEG4.
Men vær forberedt på, at mange ikke er klar over, hvilken/hvilke tunere, der er i deres tv!
Det bedste er at spørge hhv se, hvilke programmer, de kan se.
Hvis de kan se HD-udgaverne af tv-kanalerne, er det ok!

Mht de andre tunere på HD-modulet. Det er da kun en bonus at have f.eks en satelit-tuner med,
hvis man en dag skal sælge tv'et - selvom man selv aldrig får brug for den.
Men det er ikke noget, man behøver at tage hensyn til ved købet, hvis man ellers er tilfreds med tv'et.

Jeg håber at det var nogenlunde klart - og ikke blot gør forvirringen større.
Held og lykke med købet.

Hilsen MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum