Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 01 September 2014 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

wr450 skrev:

Vand køling på og tilslutte centralvarme systemet hvis der er det i huset, BL 20 nu med gulvarme

...styret via en BeoLink Gateway

MM

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2014 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=millemis] WiSA-modulet i en højtaler kan opdateres - det er en del af WiSA-standarten.

Det er forholdsvis nemt at teste, om det er WiSA-forbindelsen, der gør at højtalerne ikke går i standby.
Tilslut dem midlertidigt med et kabel - og se om det ændrer noget.
Lidt bøvlet at skulle have kablerne liggende, indrømmer jeg.
Men så får man da klarhed om, hvorvidt det er WiSA-modulets software, der er årsagen.

MM

De går i standby med kabel hos mig

MP
Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2014 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Nightwolf skrev:
Kære ny Avant ejer

Skal jeg forstå det sådanne, at i ikke gider/kan/er i stand til, at besvare mine 2 spørgsmål?

”Er der nogen på dette forrum der har købt det ny Avant med Remote One fjernbetjening og kan svare på, om den kan betjenes i mørke, som med
Beo4, hvor man kunne føle/lære sig frem til hvilke knapper der skulle trykkes på, eller er det umuligt selv efter tid at lære det, med de ny knapper
One har?

Hvordan er den med hensyn til følsomhed, har den samme unikke følsomhed som Beo4, hvor man kan stå i et andet rum, bag fjernsynet og så stadig
betjene tv’et?”

Da millemis ikke ejer det ny Avant/One, kan han ikke besvare spørgsmålene, med andet end gætværk- men tak, for du alligevel gad svare millemis.

Hej Nightwolf,

du er da velkommen til at kalde mine erfaringer og mine råd for 'gætværk', hvis det er det du vil.
Men indholdet i det svar, du efterfølgende fik af en 'kære ny Avant-ejer' var ikke meget anderledes end det,
som var indholdet i mit 'svar'.

Din utålmodighed forstår jeg nu ikke helt - ('ikke gider at besvare').
Man kan ikke forvente straks at få et hurtigt og fyldestgørende svar, bare fordi man kommer og fyrer et spørgsmål af på denne tråd!

I ventetiden burde du måske have været taget en tur hen til den nærmeste B&O-forhandler, som helt sikkert havde kunnet give
dig et kompetent svar - med en førstehånds-demonstration af BeoRemoteOne.
Du kunne så sidenhen - til glæde for andre - have bidraget med svaret her på tråden.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

krelle skrev:

HGJE skrev:
Hej Krelle,

Kan de 2 'front' højttaler indstilles som baghøjttaler ? Jeg har BL1 som front højtaler til min BV11 - men kunne godt tænke
mig et rigtigt 5.1 setup
/Henrik

Der må vi nok hellere have en af de andre eksperter på banen herinde fra.Jeg er helt ny i B&O verdenen.  Men umiddelbart tror jeg det ikke.
Men lads os høre hvad de andre siger.

Hej krelle - og andre,

det er ikke S8's højtalere, der skal indstilles som bag-højtalere - den indstilling foretages i et BV's surroundmodul hhv i dettes software/lydmenuen.
Her angives, hvilket signal, der sendes ud til den port, som satelit-højtalerne er tilsluttet.
Du kan for den sags skyld (på et V1/BV11/Avant) lade dem være centerhøjtaler, hvis det er det, du vil.

Efter de sidste beretninger på Beoworld skulle alle indgange og tilhørene forstærker-moduler forøvrigt
være aktive - så man faktisk kan bruge S8-sættet som et surround-sæt (4.1) sammen med et BV.
Selvfølgelig forudsat at man får fat i et par sateliter mere.

N.B. Tilspilning af højtalerne er i forbindelse med B&O's aktive/DSP-styrede højtalere ikke noget, man behøver at bekymre sig om.
Det er netop en af de ting, som adskiller moderne BeoLab'er fra gammeldavs højtalere med tilsvarende analoge filtre.

Tekniken, der bruges i B&O's højtalere adskiller sig desuden fra de allerfleste andre såkaldte aktive højtalere - netop pga af brugen af
DSP og her specielt den måde, B&O lader højtalermodulet styre enheden/-erne på.
En vigtig ting er desuden at samspillet med 'lydmotoren' i de nyere B&O tv gør at højtalerne kan udnyttes optimalt - specielt i et flerkanal-setup.

Vil du lære mere om dette tema, kan du med fordel læse herom i adskillige af Geoff Martin's blog-indlæg
her

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

plak skrev:

MM
MP

Og de bliver ikke varme, som beskrevet af andre??

MM

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2014 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Så ser det ud til at priserne er justeret på BV11.

40" 39995 kr.

46" 45995 kr.

55" 54995 kr.

plak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2014 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
plak skrev:

MM
MP

Og de bliver ikke varme, som beskrevet af andre??

MM

Nej ikke i standby
Jeg har dem ikke merer da jeg kun tesdede dem et par måneder
Til top Vis plak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plak

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 September 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Download Vejl. Bang & Olufsens dk. Prisliste i pdf fil.

Opdateret pr. 01.09.2014. Tryk her.   

BeoVision Avant 85" sølv inkl. Gulvstand, BeoRemote One. Type 9681. Pris 175.990 Kr.
Gulvstand med motor -15.995 Kr.
Vægbeslag med motor -højre/venstre drej. Pris -15.995 Kr.
Vægbeslag - fixed. - Pris  -10.295 Kr.
BeoRemote One -silver.- Pris -1.995 Kr
3D briller. - Pris - 795 Kr.
--------------------------------------------------------
BeoLab 20 sort Type 6791. - Pris -34.998 Kr. (pr. stk)
--------------------------------------------------------
BeoLab 17 hvid inkl. hvidt frontstof og endestykker. Type 6602. Pris -9.995 Kr. (pr. stk)
Frontstof - sort, blå, hvid, broken ice hvid. Pris -(pr. stk) 395 Kr.
Endestykke. Pris - 595 Kr. (pr. sæt)
Gulvstand, høj. Pris - 1.495 Kr. (pr. stk)
Gulv base. Pris -595 Kr. (pr. stk)
Vægbeslag. Pris - 595 Kr. (pr. stk)

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 September 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Ja der er da flere ting som er blevet sat ned kan jeg se, men en 11-55 er der blevet lidt mere attraktiv, ja det kan jo være andre tv er blevet lidt mindre værd nu
Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 September 2014 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:
Nightwolf skrev:
Kære ny Avant ejer

Skal jeg forstå det sådanne, at i ikke gider/kan/er i stand til, at besvare mine 2 spørgsmål?

”Er der nogen på dette forrum der har købt det ny Avant med Remote One fjernbetjening og kan svare på, om den kan betjenes i mørke, som med Beo4, hvor man kunne føle/lære sig frem til hvilke knapper der skulle trykkes på, eller er det umuligt selv efter tid at lære det, med de ny knapper One har?

Hvordan er den med hensyn til følsomhed, har den samme unikke følsomhed som Beo4, hvor man kan stå i et andet rum, bag fjernsynet og så stadig betjene tv’et?”

Da millemis ikke ejer det ny Avant/One, kan han ikke besvare spørgsmålene, med andet end gætværk- men tak, for du alligevel gad svare millemis.

Det sker er at man/jeg overser et indlæg... der er jo til tider lidt "støj" i tråden

Jeg har købt Avant + BeoOne. Jeg har ingen problemer med at betjene remoten i mørke, men Beo4 er nemmere at betjene "uden at kigge" pga de noget forskellige knapper - Det er et spørgsmål om tilvending. Hvis det ikke går med BeoOne, så brug en Beo4.

Mht remotens IR-styrke/Avant's følsomhed har makkerparret sværere med at nå hinanden med standardindstillingerne end et setup med Beo4. Dette skyldes at IR-styrken i BeoOne ab fabrik er indstillet temmelig lavt for at spare batteri. Jeg har sat min BeoOne til max IR styrke og nu kan jeg betjene Avanten "rundt om hjørner" osv. lige som vi kender det fra tidligere produkter styret med f.eks. Beo4; så her vil du ikke blive ringere stillet (måske endda bedre??) Jeg er fortsat på de originale batterier (fik TV'et leveret i maj), så intet tyder på meget højt batteriforbrug.

/HC

Hej HansC.

Tak for dit svar om BeoOne, det var lige det jeg havde brug for.

Til top Vis Nightwolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwolf

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2014 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Nightwolf skrev:
Kære ny Avant ejer

”Er der nogen på dette forrum der har købt det ny Avant med Remote One fjernbetjening og kan svare på, om den kan betjenes i mørke, som med
Beo4, hvor man kunne føle/lære sig frem til hvilke knapper der skulle trykkes på, eller er det umuligt selv efter tid at lære det, med de ny knapper
One har?

Hvordan er den med hensyn til følsomhed, har den samme unikke følsomhed som Beo4, hvor man kan stå i et andet rum, bag fjernsynet og så stadig
betjene tv’et?”

Hej Nightwolf,

du er da velkommen til at kalde mine erfaringer og mine råd for 'gætværk', hvis det er det du vil.
Men indholdet i det svar, du efterfølgende fik af en 'kære ny Avant-ejer' var ikke meget anderledes end det,
som var indholdet i mit 'svar'.

Din utålmodighed forstår jeg nu ikke helt - ('ikke gider at besvare').
Man kan ikke forvente straks at få et hurtigt og fyldestgørende svar, bare fordi man kommer og fyrer et spørgsmål af på denne tråd!

I ventetiden burde du måske have været taget en tur hen til den nærmeste B&O-forhandler, som helt sikkert havde kunnet give
dig et kompetent svar - med en førstehånds-demonstration af BeoRemoteOne.
Du kunne så sidenhen - til glæde for andre - have bidraget med svaret her på tråden.

MM

Hej millemis

Nu forholder jeg mig til, at du ikke ejer en BeoOne og dermed ikke kan udtale dig med nogen viden om, hvordan den over tid er at bruge i dagligdagen.

Nu går tråden videre, så hvis der ikke kommer et svar, så må man prøve igen.

Nu agner du ikke om jeg har været forbi en B&O forhandler, uden at få et fyldestgørende svar. Så igen gætter du dig frem til et svar, jeg/ingen kan bruge til noget!

Nu er en B&O forhandler sælger og jeg har ikke talt med en eneste, der selv havde et Avant stående derhjemme!!

Nu får du ingen indflydelse på, hvad jeg spøger om på dette forum, eller skriver.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2014 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Du er da svær at bide skeer med - skal jeg love for.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 September 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Nightwolf

Af flatpanels.dk. Aug. 2014.

Beo4 har sine knapper inddelt i flere sektioner og knapperne buler ud, så det er forholdsvist nemt
at finde hvad man leder efter i blinde - hvis man blot har nogenlunde styr på hvor knappen ligger.

På One er der ingen grupper og knapperne er næsten helt flade. Ingen knapper har en knop eller
lignende til at identificere hvor man har placeret fingere. Dvs. ud over den runde "GO"-knap, så har
man ikke 100% styr på hvad man trykker på, med mindre der kigges på fjernbetjeningen.

Hej Nightwolf

Passede svaret på side 520 fra flatpanels test dig ikke, siden du ikke komentere det. ?
Dette er en vudering fra folk der havde Remote One med i deres Avant test.

Læs evt. hele teksten  flatpanels BeoVision Avant test.    

Schlengerich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2010
Sendt: 02 September 2014 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej Nightwolf

Ja du vænner dig til den.

Ja den er lige så god i styrke som Beo4.

/Jonas
Til top Vis Schlengerich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schlengerich

wr450
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2013
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 September 2014 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle

så lige denne video det ser væsentlig nemmere ud at programmere end det gamle masterlink gateway, håber det vil fungere med IHC de skriver kun LK Shneider, der findes KNX og IHC

https://www.youtube.com/watch?v=aRu0OM0CQ1U

Til top Vis wr450's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wr450

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2014 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:

Hej Nightwolf

Af flatpanels.dk. Aug. 2014.

Beo4 har sine knapper inddelt i flere sektioner og knapperne buler ud, så det er forholdsvist nemt
at finde hvad man leder efter i blinde - hvis man blot har nogenlunde styr på hvor knappen ligger.

På One er der ingen grupper og knapperne er næsten helt flade. Ingen knapper har en knop eller
lignende til at identificere hvor man har placeret fingere. Dvs. ud over den runde "GO"-knap, så har
man ikke 100% styr på hvad man trykker på, med mindre der kigges på fjernbetjeningen.

Hej Nightwolf

Passede svaret på side 520 fra flatpanels test dig ikke, siden du ikke komentere det. ?
Dette er en vudering fra folk der havde Remote One med i deres Avant test.

Læs evt. hele teksten  flatpanels BeoVision Avant test.    

Hej Peter Pan

Beklager jeg ikke besvarede dit indlæg/link. Tak for dit svar!

Nu henviste du også til Beo4 (test af BeoOne), den kender jeg (godt nok ikke på det niveau det beskriver), da jeg har 2 stk.

Nu er problemet næsten det samme som med millimis, testeren har kun haft/brugt Avant/BeoOne i 1-2 uger, så viden om hvordan den virker i dagligdagen, over tid, er begrænset.

Det var derfor jeg var glad for, at der var nogle der havde købt Avanten og haft det over tid, der kom ned deres erfaring. Det er for mig brugbart, især vedrørende dette punkt.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2014 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej Nightwolf. Velbekomme

Anerkender du så heller ikke flatpanels test af BeoVision Avant, fordi de ikke
selv ejer et Avant tv, men "kun" har haft det til test i kortere eller længere tid. ?

Nightwolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2014 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Nightwolf. Velbekomme

Anerkender du så heller ikke flatpanels test af BeoVision Avant, fordi de ikke
selv ejer et Avant tv, men "kun" har haft det til test i kortere eller længere tid. ?

Hej Peter Pan

Nu har internettet desværre forstret en del selvudnævnte orakler der starter div. sites da det er nemt og billigt. På det punkt savner jeg tiden, hvor der kun var seriøse hfi blade /magasiner, der skulle du bevise en hvis form for viden, for at få ansættelse som journalist/tester.

Et hurtigt kik på Flatpanels, så er man klar over, med det antal produkter de får til test, der kan det kun blive overfladisk vurderinger.

Nu vil jeg ikke ind i et langt ordkløveri debat om Flatpanels og deres meninger/vurderinger.

Som jeg skrev, så efterspurgte jeg et svar fra nogle gerne Avant ejer, da det er deres TV, så sætter de fleste sig noget bedre ind i, hvordan de kan få det til at fungere bedst muligt i årene fremover.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2014 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen Nightwolf. Tak for dit svar.

Hi-Fi blade /magasiner er rigtig nok overtaget af internettet, og i de fleste tilfælde vidersendes
Press release from Bang & Olufsen. Journalister rundt om i verden ser ikke kritisk på teksten,
og videresender dermed bare "reklame".

Tryk evt. på "08.05.2014 – Bang & Olufsen rethinks the television with the New BeoVision Avant 
Download press release: [DA]".

Her bare første del: 

"Bang & Olufsen genopfinder tv'et med intuitiv enkelhed og innovativ mekanik -

Med det innovative BeoVision Avant redefinerer Bang & Olufsen tv'ets plads i hjemmet.
Ud over en sublim Ultra High Definition-skærm (4K) og en hidtil uhørt god lyd fra et
fladskærms-tv har BeoVision Avant en nærmest magisk brugervenlighed, der er baseret
på en dyb forståelse for, hvordan vi helst vil leve med vores tv – og for, hvordan optimal
multimedieunderholdning kan forenes med et kompromisløst design."

Jeg foretrækker bestemt istedet, den journalistik flatpanels Torben Rasmussen benytter i
BeoVision Avant testen. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2014 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ny software-version på min V1 i dag.
Ikke noget at skrive om - kun småtterier....

Ny software-version også til Avant'en - hvad er der i den?

MM

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes