Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 September 2014 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Absolut et relevant spørgsmål du stiller - Peter Pan.

Som Jan overfor skriver, har meget ændret sig i de sidste år.
Man kan - desværre - ikke forvente, at B&O har de nævnte skærmpaneler liggende.
De er jo nu udgået, og lagerføring af et ukendt antal diverse paneler ville springe rammerne for
økonomien hos enhver producent.
Hvis forudsætningen for et køb af en Avant er, at man forventer, at man efter 10-15 år stadigvæk vil kunne få diverse
reservedele (inclusive skærmpanel), bør man nok afstå fra købet.
Det er umuligt!

Derfor burde indholdet i ovennævnte uddrag af B&O's miljøpolitik da også ændres - tilpasses nutidens muligheder.

Når dette er sagt, skal man ikke glemme, at B&O stadigvæk hører hjemme i 'superligaen',
når det drejer sig om leveringsdygtighed i diverse reservedele.
Det er noget af det, som man betaler for, når man køber B&O-produkter.

Men - jeg er dog enig med P.P. i, at man bør stille dette spørgsmål til sin forhandler - hver gang, man køber nyt!

MM

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

@mm

2 - 2 1/2 år efter BV 7 MK V er udgået bør man vel kunne forvente at få et panel ?
Tv'et koster det samme som en vw up.

Det er godt nok en ubehagelig politik. Vi snakker ikke 10 - 15 år.

Det er godt nok useriøst. Det svarer til man køber en Mercedes og 4 år efter ka du ikke få en motorstyring.

Eller under et år efter Encore er udgået kan man ikke få en strømforsyning, det her er godt nok ubehageligt, hvis det passer.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2014 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

miljøpolitik ændres - tilpasses nutidens muligheder.
'superligaen', når det drejer sig om leveringsdygtighed i diverse reservedele.
Det er noget af det, som man betaler for, når man køber B&O-produkter.

Drop det millemis. Bang & Olufsen skal også tilpasse deres priser efter den
service de levere. De har solgt ud af deres brand i alt for lang tid, og glemt
at fortælle hvad for omkostninger deres kunder, i dette tilfælde risikere at stå
med, grundet tys tys politik.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2014 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej P. -Gnavpot- P.

netop priserne er blevet reguleret - men åbenbart ikke nok efter dine tanker.

At du ikke bryder dig om B&O's udvikling er jo bekendt, så det må vi hellere lade være med at diskutere

Hej Dr G,

ærgerligt at det skulle ske for dig.
Det er dog rimeligt verdensfjernt at tænke, at B&O skulle lagerføre alskens paneler, der er ude af produktion.
Dem kan man jo ikke bare få lavet et par stykker af efter behov.
Heldigvis kan man nu købe disse 'gamle' tv brugt for en billig penge

Hvis man tager det, som B&O skriver - det, som Peter citerer - bagstaveligt,
burde du kunne 'lægge sag an' mod B&O, og forlange et erstatningsprodukt.

MM

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2014 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

@mm

Alskens paneler ? Du forholder dig ikke til det her ikke er et tv i low Cost klassen. Det er et tv til 100.000 med center HT.
Og man skal ikke glemme deres markedsføring/politik på området. Og at de bruger det som salgs argument.

At der i forhold til MK V - 2 år efter det er udgået, ikke kan skaffes paneler, især når man tænker på der er 3 års garanti er sku da helt i hampen.

Det samme gælder sådan set Encore 5 - ikke engang under et år efter det er udgået kan der skaffes strømforsyning til denne.
Der er stadig produkter med garanti på der ude.

Det er i min optik ikke sådan et brand som B&O kan opføre sig, og da slet ikke med den politik de har på området.
Og ja man kan højst sansyneligt gå efter dem. Det er muligvis ikke ok markedsføring.
7 - 8 mdr. For Encorens vedkommende er ikke i juridisk forstand lang tid.

Så nej det her er ikke skide godt. - Heller ikke for deres troværdighed.

/Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 September 2014 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Når et af disse TV viser vandrette sorte striber med en halv centimeters
mellemrum ned gennem hele skærmen. Det ses tydeligst i højre side, og
på lyse billeder, betyder det et nyt skærmpanel som du ikke kan regne
med eksistere. Dermed kan din B&O forhandler ikke hjælpe dig, og du
kan kun sælge dit 90.000 kroners TV til reservedele.

Men  ikke , for Bang & Olufsen elsker dig for din invistering.

Ønsker du at handle med B&O igen -   

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 September 2014 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Når et af disse TV viser vandrette sorte striber med en halv centimeters mellemrum ned gennem hele skærmen. Det ses tydeligst i højre side, og på
lyse billeder, betyder det et nyt skærmpanel som du ikke kan regne med eksistere. Dermed kan din B&O forhandler ikke hjælpe dig, og du kan
kun sælge dit 90.000 kroners TV til reservedele.

Det vil jeg da ikke helt sige - så får man endeligt chancen or at hænge et 55" Sony/Samsung/LG-tv op på fronten af sit BV7
Søger man i selveste Peter Pan's tråde finder man eksempler på, hvordan dette kan lade sig gøre   

P.S. Spis brød til - mal ikke fanden på væggen - der er tusindvis af BV7 derude, der stadigvæk kører fint!
Og masser af brugte, der kan købes billigere end en reperation koster.

MM

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

@mm

Jeg spiser skam brød til 😊

Nu til den mere seriøse del, jeg kender til min 4 eksempler på at MK IV har fået nye paneler alle på garantien.
Min teori er B&O har fået en dårlig sending MK IV paneler - Det er det der har drænet markedet for både MK IV og MK V paneler.
Da MK V panelet kan bruges i MK IV. Der har bare været uhyggeligt mange fejl, det er min ubekræftede teori.

Skulle jeg købe brugt ville det enten blive en MK V eller en MK IV med nyt panel. Andet ville jeg ikke turde.

Så jeg tror som udgangspunkt de har haft paneler nok, men en produktionsfejl i panelet har drænet markedet. (Ubekræftet)

Det ændrer dog ikke ved B&O har en officiel politik på dette område, som bruges i markedsførings øjemed.
Der med får de også et ansvar over for deres kunder. Der med rette forventer de overholder deres politik.

Det er det der er sagens kerne.

/Dr. G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 September 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Hvorfor male fanden på væggen når man kan hænge et billede op af sin svigermor. 

Jeg er heldig at jeg har BeoVision 7- 40" Mk III. Det første der blev lavet med
delvis indbygget BeoSystem 3. I 2006/7 satte Bang & Olufsen stadig dygtige
udviklings folk til at skabe opdatering, uden samtidigt at reducere på kvaliteten,
ved manglende kontrol af paneler leveret fra Samsung. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

@G

Det første har jeg (hvem har det?) ikke nok indsigt i til at tage stilling til.
Jeg aner ikke, hvor stort omfanget af problemet er på verdensplan.

Det andet er jeg - som før skrevet - fuldstændigt enig i.
Man skal ikke love mere, end man kan holde.

MM

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

@mm

Om jeg kan købe et brugt, billigere end en reparation ? Jeg tvivler.

Men det har som sagt ingen relevans i forhold til problemstillingen, der debatteres her.

Ændre politikken på området, er en symptom behandling. Det ændrer jo ikke noget for eksisterende kunder.
De eksisterende kunder har købt under de forudsætninger, beskrevet i nuværende politik.
Ændres den med dags varsel til noget ringere, vil B&O igen fremstå utroværdige. Det er ikke win/win det her.
Det tidligere vil jo stadig gælde for kunder, der har købt før ændringerne i politikken.

Men igen, det kan være de skulle tage politikken op til revision, men det vil så igen udhule en del af deres salgs argumenter.
Og et af punkterne der adskiller dem fra alm. Mainstream - B&O vil der igennem udhule deres brand og det har de ikke råd til.
Det er også denne "garanti" du betaler for når du køber et Bang & Olufsen produkt. Det siger de jo selv, jvf. Deres officielle politik.

Det er noget skidt, når sådan noget her sker uanset hvad årsagen er. Det kan gå ud over deres brand, hvis det kommer den store
Offentlighed for øre.

/Dr. G

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2014 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Jeg vil opfordrer til, at i spørger jeres B&O forhandler når i har besluttet jer for at købe f.eks et  BeoVision Avant TV, om hvor længe i kan forvente at Bang & Olufsen kan levere reservedele til jeres nye tv. En del af Bang & Olufsens brand er jo at deres produkter kan holde i mange år, også selv om det evt. skal repareres på et tidspunkt iperioden på 10 - 15 år. Dette forventes ikke med et LCD TV til 10 /15 tusind, men forvendes vist af de fleste, når der skal betales 65.990 Kr. for BeoVision Avant 55".

Forventer i virkelig at holde fast i et TV, uanset pris, i 10-15 år?? Jeg regner da bestemt med at skifte Avant'en ud i løbet af 3-4 år - Erfaringen viser at der så er kommet noget nyt som jeg må ha'. Husk på at B&O ikke er på teknologisk forkant hvilket kun fremskynder udskiftning.. Mit BV4 blev kun 3 år før end at det måtte videre (primært fordi jeg langt fra var tilfreds med BS3 som nu, efter min opfattelse, hører til på museum)
Den tid hvor men investererede i et TV som skulle holde i mange år er forbi. Smider man 50-100.000 efter et TV skal man være indstillet på at pengene er væk efter 4-5 år. Og så kan B&O hævde alt muligt andet men det er vist fakta... Deres reservedelspolitik indikerer at jeg deler tanker med folkene i Struer :)

/HC
Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:
Smider man 50-100.000 efter et TV skal man være indstillet på at pengene er væk efter 4-5 år. Og så kan B&O hævde alt muligt
andet men det er vist fakta... Deres reservedelspolitik indikerer at jeg deler tanker med folkene i Struer :)

/HC

Så du forærede dit gamle system 3 tv væk ? Eller smed du det ud ? (Det tror jeg ikke helt på)

Mht. Reservedele og politikken, har du læst den ?

Problemet er jo lige netop de skriver et i deres officielle politik, men i virkeligheden verden forholder sig helt anderledes.
De lover noget, som de ikke kan holde. Så nej officielt deler Struer ikke holdning med dig! Men praksis indikerer som sagt noget andet.😢

/Dr. G

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:
HansC. skrev:
Smider man 50-100.000 efter et TV skal man være indstillet på at pengene er væk efter 4-5 år. Og så kan B&O hævde alt muligt
andet men det er vist fakta... Deres reservedelspolitik indikerer at jeg deler tanker med folkene i Struer :)

/HC

Så du forærede dit gamle system 3 tv væk ? Eller smed du det ud ? (Det tror jeg ikke helt på)

Mht. Reservedele og politikken, har du læst den ?

Problemet er jo lige netop de skriver et i deres officielle politik, men i virkeligheden verden forholder sig helt anderledes.
De lover noget, som de ikke kan holde. Så nej officielt deler Struer ikke holdning med dig! Men praksis indikerer som sagt noget andet.😢

/Dr. G

BV4/BS3/BL5/BL3/BS2 osv. indgik i en bolighandel, så det er ikke foræret væk. Jeg lod simpelthen grejet stå i mit tidligere hus; dvs. at betalingen fandt sted under en samlet handel af ejendommen.

Jeg er klar over at B&O har et problem ifht deres kommunikation omkring levetid og tilgængelighed af reservedele. Problemet er for mig at se ikke at de ikke er leveringsdygtige i reservedele til ældre produkter (det er kun rimeligt at man skærer omkostninger ved at reducere lageromkostninger på reservedele til produkter som egentlig burde erstattes af tidssvarende) Problemet er derimod at de ikke retter deres kommunikation ind således at de ikke lover en hel masse som på ingen måde giver mening udviklingen taget i betragtning – Jeg ved at dette går imod B&O’s værdier og det er et vældigt dilemma for folkene i Struer. B&O sælger for mig at se ikke produkter som skal holde i mange år – De sælger luksusprodukter som holder lige så længe som alt muligt andet, og de bør ikke forsøge at bilde kunderne alt muligt andet ind.

En fin indikator på at virkeligheden er ved et gå op for folkene i Struer er prissætningen/ændringen på flere af deres produkter, herunder BV11 og Avant – Man nærmer sig markedspriserne på tilsvarende non-B&O produkter.

/HC

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Men det er ok prisen er 0 ? - næppe

Så med tidligere udtalelser. Så er det ok værdien er 0 efter 4 år - den køber jeg bare ikke .....

Så hvis dine ting dør efter 3 år er det bare fint, det tror jeg ikk på.

Du har heldigvis aldrig mødt problematikken, så det er fint. Men er det omkostnings frit at sige!

Så hvis din Avant dør efter 3 år og du vil klappe i hænderne = værdi 0 kr. - næppe !!!!

Det er gratis at sige på andres bekostning.

Fik du 0 kr for dine ting, det er jo prisen efter 3 år - det er et rungende NEJ - ville du gi det væk for 0 nej.

Det er konsekvensen af din udtalelse. Så det har været gratis for køber.

Pis med dig og 3 år værdiløs ! så du "solgte" for 0 kr - haha - sjov holdning - griner

/Dr. G

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Her er inspiration at hente for Peter Pan

MM

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:
Så hvis din Avant dør efter 3 år og du vil klappe i hænderne = værdi 0 kr. - næppe !!!!
/Dr. G

Næhh, men jeg ville gå ud og købe et nyt og nutidigt TV hvis jeg skulle bruge f.eks. 20.000 på udskiftning af panel.

Jeg har ingensteds nævnt at grejet skulle være værdiløst efter 4-5 år??? - Det er din fortolkning! Jeg skriver at man skal være indstillet på at pengene er væk - dette i sammenhæng med eventuelle reparationer. Hvis et panel i et 5 år gammelt TV dør har jeg svært ved at se fornuften i at købe et ny panel hvis pris inkl. montering formentlig langt overstiger markedsprisen for det nu forældede TV.

Jeg gav for 3-4 år siden mere end 100.000 for BS3/BV4. B&O forhandleren ville i foråret i år købe det tilbage for 15-20.000 i en handel med Avant og BL20. Prisen efter 3-4 er altså så noget der ligner nærmest ligegyldige 15% af nyprisen. Det er muligt at det ville være mere værd i en privat handel, men det er en anden sag og noget jeg personligt ikke finder meget fornøjelse ved at bruge tid og energi på.

Jeg fornemmer lidt at du tænker gensalgsværdi når du køber B&O? Hvis du er så fornuftig så lad pengene blive i banken - det vil spare dig for meget ærgrelse.

/HC

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2014 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Næ jeg er bare låst til beosys 3 funktionalitet, der ikke findes i beosys 4.
Keyword Cinema løsning, det kan beosys 4 ikke!

/Dr. G

kimchr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2011
Sendt: 07 September 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Beosystem 4 har i det mindste hdmi ud til projektor. Af samme årsag ser jeg det som eneste mulige opgradering fra mit nuværende 7-40.
Hvilken funktionalitet er det du mangler i beosystem 4?
Til top Vis kimchr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimchr

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes