| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 September 2014 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
👍
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for to dage siden lavet en tråd på Beoworld om dette emne.
Dér er allerede kommet adskillige kompetente indlæg - bl.a fra B&O's Geoff Martin.
Skulle det virkelig ikke være muligt at få nogle tilkendegivelser fra denne tråds læsere, om dette vigtige emne?
Tråden kan ikke 'leve af' at der er mange, som læser - og få som skriver!
Jeg synes i hvert fald det er sjovere og mere givtigt, at få en god diskussion i gang - som på omtalte Beoworld-tråd.
Man kan læse om, hvordan 'normalization' af lydstyrken i afspillere og i Spotify måske (?) kan 'tage luften ud af' nødvendigheden for
at ville/skulle oppumpe lydniveuaet på moderne musik (på bekostning af dynamikken).
Bliver det til noget med en diskussion hér - eller har folk bare overgivet sig til små tablet/smartphone-højtalere og bas-fikserede-hovedtelefoner?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM sådan sættes en diskussion i gang.
Bang & Olufsen i gylden farve.
B&O anodiserer alle aluminiumsoverflader - en proces der skaber et dobbelt beskyttende lag, hvilket gør aluminiumsoverfladen både robust og ridsafvisende. I forbindelse med denne proces har koncernen opfundet en såkaldt Beospray, som er en høj-avanceret indfarvningsmetode, som gør det muligt at farve aluminium i mere end 250 farvenuancer. Med teknikken kan skabes gylden farve.

Snart kommer BeoVision Avant 55" i farven gylden.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - den gør ikke!
Og hermed er den diskussion slut
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM.
Jeg er da sikker på B&O også gerne vil sælge et Avant tv til kineserne - araberne - og mig. For så er "Guld" versionen et godt udgangs punkt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Beoplay Guld Peter?
Er sikker på du kan trylle nogle guldbilleder frem af Beoplay V'1
|
| Til top |
|
| |
kimchr Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Hvad med Beoplay Guld Peter?
Er sikker på du kan trylle nogle guldbilleder frem af Beoplay V'1  |
|
|
Play behøver ikke guld. De har modebrun til at tiltrække målgruppen. Nogen der ved hvordan det gik med havanna v1?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Jan Bødskov

BeoPlay V1 har da også været en tur gennem "møllen", men kan bestemt ikke inspirere mig til en guld version. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ kimchr
Efter den Havana B&O solgte til dig, har jeg ikke hørt om noget salg siden. Sælgeren slog sig på maven af grin, hele den vinter.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende millemissens store interesse, over mange sider på BeoWorld.
Hvis et musik nummer lyder bedre for mig end andet, indeholder det dynamik og god tør bas. Min yndlings musik har jeg fundet både på CD - musikvideo og vinyl, selv om vinyl har mindre dynamisk i mellemtonen end nogle CD'er, findes megen god musik på vinyl der er hver at gemme på.
Jeg syntes endnu ikke Spotify / iTunes / Net Radio eller andre streaming medier har præsenteret noget jeg har lyst til at gemme som musik jeg sidder og lytter til. Men som baggrunds musik er det ok.
På mit BeoVision TV i 5,1 setup, er loudness-knappen altid aktiv. På mit lille stereo lydsystem er det (Digital Signal Processing) - DSP teknologien der styre dette. Med det rigtige lyd materiale får jeg gode lyd oplevelser fra mine to setup.
MM, du og jeg har så meget godt indspillet musik i gemmerne så vi nok klare os, -
og de unge er ligeglade. Eller hvad ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne værre spænde at se billeder af hvad B&O laver og har lavet af special produktion, altså ikke hylde vare
Ellers gå jeg og venter spændt på om du få en eller anden form for premiere fra hifi4all.dk, når du har nået 1000 indlæg
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ellers gå jeg og venter spændt på om du få en eller anden form for premiere fra hifi4all.dk, når du har nået 1000 indlæg
 |
|
|
Jeg syntes at denne tråd er ved at være tilgrin
Det er blevt en diskutions "klub" mellem MM og Pan og der er ud af disse 500 sider meget få brugelige informationer. Det er synd!
Men med den fart de har på, så skal de 1000 sider nok nåes engang til næste år, med mindre at Hr. Gige snart får stoppet
galskaben, hvilket man jo næsten håber på
Så jeg håber at i snart kan stope jeres evige uenigheder og komme tilbage på sporet.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom med nogle konstruktive bidrag. Det er klart at der vil være perioder hvor der ikke er så meget nyt at læse om når B&O ikke lige har et nyt
produkt på trapperne hver måned.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Så kom med nogle konstruktive bidrag. Det er klart at der vil være perioder hvor der ikke er så meget nyt at læse om når B&O ikke lige har et nyt
produkt på trapperne hver måned.  |
|
|
Men den hastighed som B&O smide nye produkt på marked, så ville denne tråd hurtig falde for halvårs reglen
En gang i mellem skal Pan skal holde live i den, eller tørre den bare helt ud, og blive til ingen ting
|
| Til top |
|
| |
andkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Vores BV40-11 gik pludselig ud da vi sad og så tv tirsdag aften, og jeg har ikke kunne tænde det siden.
Når jeg trykker TV på Beo4 lyser dioden konstant grønt i ca. 30 sek. og går så ud igen, uden at tænde.
Jeg har prøvet at tage strømmen i 10 sek. og frakoblet hdmi stik etc.
Hvad kan jeg ellers prøve inden jeg ringer efter assistance?
Det var ikke lige det jeg forventede af et tv til de penge.
Vh.
Lasse
__________________ Bang & Olufsen
Beovision 11-40
Beovision 8-32
Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@StarTrek - lige præcis. Der er jo nødt til at være noget imellem produktlanceringer osv. Man skal jo også have bygget lidt spænding op.
Personligt følger jeg også med på Beoworld. Men synes også det er rigtig dejligt at have en dansk side, mht. brugererfaringer af eks. nye produkter,
samt tips og tricks mm.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Læs evt. om Loudness War, på Dansk - Tryk her. |
|
|
Tak for det link - så er det dér man kan læse med, hvis man er interesseret i temaet. Det betyder åbenbart ikke nok til at være en del af denne tråd - selvom den jo også i høj grad drejer sig om lyd/lydkvalitet  MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
produkt på trapperne hver måned.  |
|
|
Der er skam et nyt produkt på trapperne. Forventes lanceret i midten af oktober. Men da det er et BeoPlay-produkt, vil det nok blot høste hån og latter hos denne tråds trådstarter. (Forvent ikke at Peter Pan og jeg vil være enige dér - men det behøver vi vel heller ikke at være.) Hvad andre mener, og om det vil kunne skovle lidt penge i B&O's slunkne kasse, vil tiden vise. MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@pac-man det ville være fint, hvis du kunne fortælle, hvad du mener med "komme tilbage på sporet".
Peter Pan og jeg er rigtigt nok uenige om mange ting. Men er det virkelig nødvendigt for tråden at vi skulle være enige?
MM
|
| Til top |
|
| |