| Forfatter |
|
Jordanbelfort Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen. Så må jeg have fat i den store boremaskine.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Dr. GGlæder mig til din forklaring, når din mission er gennenført. Du må trækkes med ham til den dag han bliver vippet
af pinden. |
|
|
Nu er jeg så langt at en PS3 kører på MK I BV 7 - afspiller Bluray i 720P med den fineste PCM lyd
Det går skam frem ad ... Den havde jeg ikke helt set komme - at det virker ...
Det kan måske ende med at blive rimeligt brugbart.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jordanbelfort skrev:
Jeg ved ikke hvad 'renderer funktionen' er.
Jeg anvender også 8player på iPad'en til at AirPlay, men det fungerer kun med mp4 filer (1-2GB) resten duer ikke, desværre.
Jeg skal nok give en orientering om sagens udfald og dens forhåbentlig stabile løsning. |
|
|
Ved brug af DLNA til streaming skelner man mellem forskellige typer af enheder.
F.eks er en 'server '(aktiveret på en NAS eller PC/Mac) nødvendig for at kategorisere filerne/lave et indeks over dem.
En 'player' er nødvendig for at behandle/rendere og vise filerne, og en kontrol enhed er nødvendig
for at styre hele herligheden.
Disse ingredienser kan være samlet i en enhed eller være adskilt i flere/på flere forskellige apparater.
En 'player' har altid en 'renderer' ombord, men 'renderer'en' kan også også betjenes
fra en ekstern 'kontrol-enhed'/'control point'.
Den af mig ovenfor omtalte iPad-app '8Player' er en sådan.
Ved hjælp af denne kan man lede i sine filer (indekseret af serveren på NAS'en...), og sende dem til afspilning
på den 'renderer', man har på netværket (f.eks HomeMedia på en BV11).
En WD-boks kan (?) nu om dage åbenbart også bruges som 'renderer'.
Men traditionelt bruges den slags medie-afspiller-bokse via deres interface/bruger-overflade til
at søge efter filer (i mappestruktur), som er frigivet et sted på netværket - og altså ikke som DLNA-enhed.
Dette har selvfølgelig både fordele og ulemper!
Jeg synes at ideen, om at man på en håndholdt enhed kan lede efter ens filer ud fra forskellige kategorier,
og så blot sende dem til afspilning derhen, hvor man lyster, er meget brugervenlig.
Og man behøver ikke først at skulle tænde tv'et for at skulle 'fifle' med en mere eller mindre overskuelig brugeroverflade.
Tv'et hhv mediaplayeren starter simpelthen med afspilningen, når man har truffet sit valg.
DLNA-standarten tillader dog (desværre) ikke afspilning af alle formater m.m. - hviket ofte er til besvær for nogle brugere.
Apple's måde at gøre 'streaming'-tingene på er lidt anderledes - kun bestemte fil-formater (og hardware) understøttes.
Til gengæld er det meget stabilt og brugervenligt - og AirPlay er uden sammenligning den nemmeste måde
at sende filer til afspilning over netværket på.
N.B. Man kan godt kombinere DLNA og AirPlay!
Således kan man sende indhold fundet via en DLNA-kontrolenhed (en iPad-app som f.eks PlugPlayer eller 8Player)
til en ATV-boks via AirPlay.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Peter Pan skrev:
Dr. GGlæder mig til din forklaring, når din mission er gennenført. Du må trækkes med ham til den dag
han bliver vippet
af pinden. |
|
|
Nu er jeg så langt at en PS3 kører på MK I BV 7 - afspiller Bluray i 720P med den fineste PCM lyd
Det går skam frem ad ... Den havde jeg ikke helt set komme - at det virker ...
Det kan måske ende med at blive rimeligt brugbart.
/Dr. G
|
|
|
Pas nu på, at du nu ikke får en hel masse gamle 7'ere tilsendt med ønsket om 'opgradering'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer et par billeder senere  ..
Snakkede med min forhandler i dag og spørgsmålet var, hvordan fan... Har du gjort det.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke bare have brugt DVI'en (via adapter DVI/HDMI) til billedet og en spdif-indgang til lyden?
MM
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nix så er det ikke HDCP dygtigt..... Og hvad med lyden BV 7 MK I understøtter ikke PCM .....
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så!
Hvad er det for et 'board', du har bygget ind da?
MM
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du ser det vil du sige aha - det er genialt ...
Sender dig en PM - der er tænkt ud af boksen....
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jordanbelfort skrev:
Jeg ved ikke hvad 'renderer funktionen' er.
Jeg anvender også 8player på iPad'en til at AirPlay, men det fungerer kun med mp4 filer (1-2GB) resten duer ikke, desværre.
Jeg skal nok give en orientering om sagens udfald og dens forhåbentlig stabile løsning. |
|
|
Ved brug af DLNA til streaming skelner man mellem forskellige typer af enheder.
F.eks er en 'server '(aktiveret på en NAS eller PC/Mac) nødvendig for at kategorisere filerne/lave et indeks over dem.
En 'player' er nødvendig for at behandle/rendere og vise filerne, og en kontrol enhed er nødvendig
for at styre hele herligheden.
Disse ingredienser kan være samlet i en enhed eller være adskilt i flere/på flere forskellige apparater.
En 'player' har altid en 'renderer' ombord, men 'renderer'en' kan også også betjenes
fra en ekstern 'kontrol-enhed'/'control point'.
Den af mig ovenfor omtalte iPad-app '8Player' er en sådan.
Ved hjælp af denne kan man lede i sine filer (indekseret af serveren på NAS'en...), og sende dem til afspilning
på den 'renderer', man har på netværket (f.eks HomeMedia på en BV11).
En WD-boks kan (?) nu om dage åbenbart også bruges som 'renderer'.
Men traditionelt bruges den slags medie-afspiller-bokse via deres interface/bruger-overflade til
at søge efter filer (i mappestruktur), som er frigivet et sted på netværket - og altså ikke som DLNA-enhed.
Dette har selvfølgelig både fordele og ulemper!
Jeg synes at ideen, om at man på en håndholdt enhed kan lede efter ens filer ud fra forskellige kategorier,
og så blot sende dem til afspilning derhen, hvor man lyster, er meget brugervenlig.
Og man behøver ikke først at skulle tænde tv'et for at skulle 'fifle' med en mere eller mindre overskuelig brugeroverflade.
Tv'et hhv mediaplayeren starter simpelthen med afspilningen, når man har truffet sit valg.
DLNA-standarten tillader dog (desværre) ikke afspilning af alle formater m.m. - hviket ofte er til besvær for nogle brugere.
Apple's måde at gøre 'streaming'-tingene på er lidt anderledes - kun bestemte fil-formater (og hardware) understøttes.
Til gengæld er det meget stabilt og brugervenligt - og AirPlay er uden sammenligning den nemmeste måde
at sende filer til afspilning over netværket på.
N.B. Man kan godt kombinere DLNA og AirPlay!
Således kan man sende indhold fundet via en DLNA-kontrolenhed (en iPad-app som f.eks PlugPlayer eller 8Player)
til en ATV-boks via AirPlay.
MM
|
|
|
Tak for den uddybbende forklaring MM!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Når du ser det vil du sige aha - det er genialt ...
Sender dig en PM - der er tænkt ud af boksen....
/Dr. G |
|
|
😀
Og bedre end med en HDMI to Scart adapter.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have genset TV2's udsendelse om B&O fra midten af 1990'erne (som MM el. Peter tidligere har refereret til).
Herefter blev jeg nysgerrig efter at læse nærmere om Anders Knutsens break-point 93 plan. Det er en ekstrem fascinerende
historie.
I den forbindelse kom jeg til at tænke hvordan aktiekursen så da B&O med sine rekordunderskud var på vej til at lukke.
Jf. nedenstående kursudvikling fra 1992 til 1998. Da det så værst ud, kort inden break-point 93, handlede B&Os aktier til 10 kr.
stykket og toppede i over kurs 500 ca. 5 år senere i 1998.
Dette er et fænomenalt afkast i verdensklasse uden sidestykke i Danmarkshistorien. Altså en 50-dobling af den investerede kapital
på ca. 5 år!
Havde man troet på B&O ville overleve denne gang og komme helskindet igennem endnu en krise, som de også gjorde ved Jacob
Jensens hjælp tilbage i 1960'erne - ligesom alle de andre gange.
En investering i B&O på f.eks. investeret 20 mio. kr. i 1998, ville man kunne kalde sig milliardær kun små 5 år senere!
1.000.000.000
Lykkedes Tue Mantonis "Leaner, Stronger, Faster"-strategi med 8-10 mia. kr. i omsætning og en overskudsgrad på 12% er der med
den aktuelle aktiekurs tale om et afkastpotentiale af astronomiske dimensioner - en 20-dobling eller måske mere!
Må jeg høre jeres kommentar?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En investering i B&O på f.eks. investeret 20 mio. kr. i 1992, ville man kunne kalde sig milliardær kun små 5 år senere! ***
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
| På mit BV11 har jeg en 5 år gammel Tvix, den kan stadig klare alt jeg smider efter den. Desværre er der ikke DLNA eller andet nymodens, men er fint tilfreds. . |
|
|
Herhjemme har vi 4 styk Tvix (3 N1 og 1 M6600), 2 af dem er koblet på vores B&O (hhv BV7 og BV8), de 2 andre står på børneværelser, og alle tilgår den samme NAS server (og ingen bøvl med ridsede skiver mere). Mine Tvix er utrolig stabile og som sagt, de afspiller simpelt hen alt. Jeg afspiller ikke musik på vores TV direkte, hører vi endellig musik på højttalerne koblet på vores TV, så er det fra vores BS5 via ML.
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi flytter ud af huset lader vi 2 BV8-32 blive sammen med 1 Beolink Passiv. Alt koblet på ML.
Er det muligt at sætte en BV8-32 til "master" således at lyden fra den (fx. DTV eller noget andet koblet på) kan sendes ud via ML til Beolink Passiv?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dengang var der mange medarbejdere, der tjente en god slat penge på deres medarbejderaktier - hvis de ellers nåede
at skyde dem af på det rette tidspunkt.
Anders Knutzen var en markant personlighed - med stor betydning for B&O.
Der kom dengang (i 1997) en bog om ham/om B&O og The Turning Point af Per Thygesen Poulsen med navnet 'Turn-Point.
Jeg husker at jeg købte den dengang, og har den da endnu - men jeg ved ikke om den stadigvæk kan købes.
Her kan man forøvrigt læse lidt mere om nogle
af de personligheder, der prægede B&O gennem tiderne.
Det er en ret stor samling artikler/artikeluddrag.
MM
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Når du har skruet disse ud, kan du løfte tv'et af.
Træk det en anelse ud forneden/fremad og løft så op.
Vær opmærksom på, at 'du' ikke kan løfte det af ene mand - i skal være to til det ;-)
Og hav' noget blødt/en forhøjning med blød overflade til at stille det fra umiddelbart efter - det er tungt
som bare h****de - så i kan få fat i det nedenunder i metalkanten igen.
Eller læg det fladt på bagsiden på en stor sofa, indtil det skal flyttes igen.
Og husk at foden også er tung - to mand skal helst tage fat forneden og støtte foroven i standen,
når de flytter/bærer den.
Skal det med til AU?
God arbejdslyst.
MM |
|
|
Tusind tak for input, vi piller TV'et ned den 11 januar, og så skal det i container til AU hvor det ankommer midt i marts. Vi har hyret et flyttefirma (meget dyrt), og der er fuld forsikring på alt.
Vi tager det meste B&O med til AU, det vil jeg sgu ikke undvære i 2œ år
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Når vi flytter ud af huset lader vi 2 BV8-32 blive sammen med 1 Beolink Passiv. Alt koblet på ML.
Er det muligt at sætte en BV8-32 til "master" således at lyden fra den (fx. DTV eller noget andet koblet på) kan sendes ud via ML til Beolink Passiv?
|
|
|
Det er da muligt - men jeg ved ikke rigtigt, hvor megen glæde man vil have af det!
Husk på, at det kun er analogt tilsluttet lyd, der overføres via ML.
Det ville dog være en bedre idé at tilslutte en BeoLink (MCL/ML) Converter til MasterLinken et eller andet sted.
Denne kan bruges som 'audio-driver', og der kunne tilsluttes f.eks. en AirPortExpress til Aux'en derpå.
Eller hvad med bare at købe en ældre BeoMaster og bruge dens indgange til, hvad man har brug for af kilder!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2014 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|